Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:14

ik ga morgen lekker vroeg naar bed.
donderdag om half 4/4uur opstaan en om 5 uur gaan we rijden.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:28

Evelli schreef:
mbkaatje schreef:
Crush Coaster heeft geen fastpass.
Voor Crush Coaster zou je direct na opening erheen moeten gaan, dan is het misschien nog wel te doen. Ik heb 'm ook niet gedaan. Deels doordat de wachttijd nogal lang was en deels omdat ik twijfeld, hij draait namelijk. Echt jammer, het eerste deel lijkt mij enig.



Die heeft gelemaal geen fastpass ;) staat niet op de website, ook niet op de plattegrond en heb goed gezocht, maar heb ook geen fastpassingang/automaten kunnen vinden ;)
Direct na opening stond er al 70 min wachtrij, daarna 80 en toen ging ie stuk en was ie vanaf 12 uur de rest van de dag dicht


Sorry, schrijffoutje. Ik wilde ook zeggen dat CC geen fastpass had, maar ik vergat de g.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:30

Aaah ;) okee, dan klopt het.
Sprak een medewerkster en die zei dat er altijd ongeveer een rij van 70/80 min staat. Om 10 uur als eerste bij de studioos staan en zo had mogelijk richting de crush gaan met de rest van de mensen :+
Stom trouwens dat Studios voor hotelgasten niet eerder open is. In het hoofdpark waren alleen Buzz Lightyear en Space mountain open......

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:38

Ja, dat veranderd mijn hele reactie. Stom.
Jammer dat CC dat niet heeft, de rijen zijn inderdad altijd enorm.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:45

Wij waren met zijn tweeen, maar had 4 extra entreekaartjes :D dus heel veel fastpassen :D
Ze zijn tot 13 mei geldig, dus eventueel voor een liefhebber zijn er 5 op te halen :D (3 ervan zijn ook nog als entree voor 2 parken te gebruiken) op te halen in Zaandam, of morgen nog in Hilversum.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:45

Evelli schreef:
Wij waren met zijn tweeen, maar had 4 extra entreekaartjes :D dus heel veel fastpassen :D
Ze zijn tot 13 mei geldig, dus eventueel voor een liefhebber zijn er 5 op te halen :D (3 ervan zijn ook nog als entree voor 2 parken te gebruiken) op te halen in Zaandam, of morgen nog in Hilversum.



Edit: echt alleen af te halen, welke van de 5 kaarten nog als toegang te gebruiken zijn weet ik niet, hebben ze door elkaar gebruikt :+
Opsturen doe ik echt niet

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:38

Voor de crush coaster zou ik net zoals eerder vermeld die als eerste doen.
Dus voor opening al in de rij staan bij het Walt Disney Studio Park, er naar toe lopen (wel een snel tempo :')) en dan in de rij staan..
Anders moet je inderdaad minimaal 70 minuten voor wachten, en geloof mij; dat is de moeite niet waard!
Leuke actractie hoor, maar voor die 30 seconden dat je er in zin en het minimale 70 minuten stilstaan in een rij is die dat niet waard :)!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:49

Charmaiineee schreef:
Voor de crush coaster zou ik net zoals eerder vermeld die als eerste doen.
Dus voor opening al in de rij staan bij het Walt Disney Studio Park, er naar toe lopen (wel een snel tempo :')) en dan in de rij staan..
Anders moet je inderdaad minimaal 70 minuten voor wachten, en geloof mij; dat is de moeite niet waard!
Leuke actractie hoor, maar voor die 30 seconden dat je er in zin en het minimale 70 minuten stilstaan in een rij is die dat niet waard :)!



Wij zijn er ook niet in gegaan :n
Route als je toch graag wilt: rechtdoor door het grote gebouw voor de ingang en dan naar rechts :+ dan zie je het gebouw al liggen.

Ze hebben nog wel testen gedaan met fastpass daar amar werkte blijbaar niet.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:57

De rij bij Crush word met een fastpass rij alleen maar langer voor diegene die geen fastpass hebben.
Die attractie heeft zo'n verschrikkelijk lage capaciteit, eigelijk niet zo handig in een park als Disney.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:08

_Marjon_ schreef:
De rij bij Crush word met een fastpass rij alleen maar langer voor diegene die geen fastpass hebben.
Die attractie heeft zo'n verschrikkelijk lage capaciteit, eigelijk niet zo handig in een park als Disney.



Nope, klopt. Vind de logistiek bij de Rock and Rollercoaster wel goed. Gaat ook lekker vlotjes.

Maar ja, voor hoelang het park nog bestaat :x gister zijn de jaarcijfers weer naar buiten gekomen. 99 miljoen verlies op het park in Parijs......

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:16

Volgens mij waren ze vorig jaar ook nog niet echt denderend... :=

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:17

geloof in 2009 1,7 miljoen winst en de andere jaren alleen maar verlies. Terwijl er wel 15 miljoen bezoekers komen, 80-90% bezettingsgraad in de hotels..... dus hoe ze het doen :+

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:54

Ik las juist dat het ten opzichte van vorig jaar, wel beter gaat, tenminste in percentages. Maar ze maken wel elk jaar nog verlies ja, dat hou je toch niet zo lang vol lijkt me.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:59

http://www.fd.nl/artikel/22128299/wanpr ... disneyland
Citaat:
Wanprestatie Disneyland
10 mei 2011, 9:20 uur | FD.nl
Door: Roy op het Veld

Het wordt nooit meer wat met Disneyland Parijs. Bij kinderen is een bezoek aan het attractiepark misschien mateloos populair, maar voor de Amerikaanse moeder Walt Disney is het sprookje uitgedraaid op een regelrechte nachtmerrie.

De afgelopen negen jaar werd maar liefst acht keer afgesloten met rode cijfers. Alleen in 2008 werd een minimale winst van € 1,7 mln geboekt. Verder ging het park van Mickey Mouse met tientallen miljoenen per jaar het schip in. Ook afgelopen halfjaar, zo bleek vanmorgen, rolde er weer een verlies van € 99 mln uit de bus. Ondanks hoge bezoekersaantallen (15 miljoen per jaar) en heel behoorlijke bezettingsgraden van de hotels (80% tot 90%) wordt er steevast verlies gemaakt.

Pijnlijk voor The Walt Disney Company (in 2010 $ 3,96 mrd winst op $ 38 mrd omzet), dat prominent op de homepage van zijn investor relationspagina heeft staan: 'The company's primary financial goals are to maximize earnings and cash flow, and to allocate capital toward growth initiatives that will drive long-term shareholder value.'

Wanprestatie

Waarom tolereert Disney deze structurele wanprestatie nabij Parijs? Waarom trekken ze er de stekker niet gewoon uit? Misschien omdat Walt Disney slechts 51% van de aandelen heeft, en de andere (versnipperde) aandeelhouders dwarsliggen. Maar waarschijnlijker is dat het Amerikaanse Disney de jaarlijkse vergoeding uit Parijs (naar verluidt gaat het om grote bedragen) voor het gebruik van de naam 'Disney' wel erg aantrekkelijk vindt.

Volgens het persbericht van vanmorgen is het park nog steeds gefocust op het leveren van een 'unieke Disney experience voor bezoekers'. Prachtig, maar hoe hoog de waardering van het publiek ook is, het is weinig Amerikaans om verliesgevende dochters in de lucht te houden. Voor Walt Disney heeft de Europese Disney experience een wrange nasmaak gekregen.

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:23

Jezusmina! Daar schrik ik wel van! Ik hoop zo dat het blijft.. Disney is awesome <3

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:03

Da's toch gek he. Hoe kunnen ze nou zoveel verlies lijden elk jaar. Dan moet er structureel toch iets flink mis zijn. De parken worden in ieder geval wel goed bezocht.

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:31

Dat vraag ik mij dus ook af...

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:00

Ik vraag het me ook af.. het is toch wel een best een hoop geld :')

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:18

Ik heb ook weer zo'n zin om te gaan!! (weet alleen niet wanneer we weer gaan)..
Is er hier iemand al eens in een van de andere Disney parken geweest?

wph1

Berichten: 611
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:01

Ik ben dit jaar ook weer in Disney geweest en het was voor mij 6 jaar geleden en eerlijk gezegd viel het mij tegen vooral het onderhoud aan alles,het is verwaarloosd.
Ik zat in hotel New portbay nou die mag wel een likje verf gebruiken.

Wij zijn vorig jaar zomer in europa park geweest en daar zijn wij helemaal weg van.
Zo ontzettend mooi park met onwijs leuke attracties,aardige mensen en heel mooi onderhouden en schoon.
Maar dat is logisch want hun hebben een ander beleid zij laten een achtbaan sponseren dus hoeven zelf niet dat geld op te hoesten en dat is in Disney wel zo.
Wij zijn er 4 dagen geweest in het hotel daar bij het park en hebben onwijs mooi weer gehad want 1 nadeel heeft het wel als het slecht weer is vallen er veel attracties af omdta je daar behoorlijk nat in wordt.

Dus wij zijn om en de volgende keer wordt weer Europa park echt een aanrader voor mensen met kinderen dan moeten ze wel al een leeftijd hebben van 8/9 jaar.

@SAFIER wanneer ga jij trouwen is er al een datum bekend want jij bent toch gevraagt in Disney.......

Maar bij Disney heb je de Disney figuren en dat blijft voor jong en oud erg leuk

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:11

Dat van Europapark hoor ik wel vaker, zie ook Marjon hier in dit topic (vorige pagina volgens mij). Europapark staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Zo jammer da het nog verder weg is dan Disney, tenminste vanuit Alkmaar.

Dat Disney een beetje kampt met achterstallig onderhoud is wel bekend. Zij zijn nu dan ook bezig met renovatie van o.a. de hotels. Maar dat was ook wel nodig.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:26

Het kasteel wordt momenteel geschilders, evenals de Thunder mountain gevallest. Ik vond het deze keer al beter als de vorige keer dat ik er was :)
Het park wordt in ieder geval goed schoongehouden.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:39

Het kasteel ziet er inmiddels weer top uit. Ik heb foto's gezien.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:40

Klopt :) staan nog wel een hoop steigers omheen :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:43

Volgens mij inmiddels niet meer, of in ieder geval steeds minder.