Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-06 20:09

Al een geruime tijd loop ik rond om naar Canada te gaan in de zomervakantie.
Nu ben ik benieuwd wat ik nou moet zien in Canada en waar ik het beste kan verblijven (als er mensen daar geweest zijn).

Dus brand maar los ;)
Laatst bijgewerkt door Justy op 18-02-08 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:11

ik kan Niagara Falls absoluut aanraden! :)
Verder heb ik er wel 3 maanden gezeten, maar weinig bezienswaardigheden gezien.. Hard gewerkt ;)
Ik vond de omgeving Toronto/London enz wel erg mooi, ook gewoon om doorheen te rijden..

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:26

De staat British Colombia is erg mooi en groot.
Dan moet je ook naar Vancouver Island om Orkas te spotten dat is prachtig.
We hebben zelf misschien plannen om komende zomer weer naar Canada te gaan, ik zou graag ook eens naar Alaska willen, is trouwens geen staat van Canada maar van Amerika.

Agilitydogs get over it

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:35

wat gaaf!
ik ga in februari naar Canada, ga daar mn vriend opzoeken en natuurlijk ook skien! we zitten bij vancouver in de buurt en ik heb gehoord dat vancouver island echt heeel erg mooi moet zijn :)

:):)

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:20

heey
afgelopen zomer ben ik in Canada geweest
we vlogen naar Vancouver en zijn ook naar Vancouver Island geweest
dat kan ik je echt aanraden :) we hebben daar orka's gezien en zeeleeuwen en heel veel herten
het is ook een prachtige omgeving
en Vancouver is op zich een best leuke stad
ook heb je een plaatsje Jasper (dacht ik :P) daar kan je gewoon het hele jaar door skiën en er zijn daar heel veel activiteiten

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:48

Wij gaan ook in 2007. Met een stukje USA erbij.
In Canada gaan wij naar Vancouver Island (whale watching). Daarna naar Wells Gray, Jasper, Banff, Yoho en nog op familiebezoek. Je ziet wel dat wij van de National Parks houden :D
De westkant van Canada lijkt mij interessanter dan de oostkant.

Iemand van jullie toevallig ook bij het Pacific Rim geweest? Ik wil daar eigenlijk naar toe maar wegens tijdnood en omdat ik niet uren in de auto wil zitten denk ik erover om dat over te slaan. Tenzij mij iemand kan vertellen dat dat een hele domme actie is.

anoukii
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:00

ik ben in de zomervakantie van 2005 naar Canada geweest, het was echt super! ik zat daar in de provincie Alberta, Banff, Jasper en British Colombia kan ik je echt aanraden :)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:12

Nou, dan ik ook maar.. Heb toevallig vandaag mijn vakantie geboekt, ga naar de horsecreekranch in Alberta. Eerst een dagje edmonton, dan hoop ik twee dagen nationaal park Jasper te bezoeken, en dan tien dagen paardrijden.
Ik ben op die ranch twee /half jaar geleden ook al geweest, en het is er prachtig!

ArabianRanch
Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:55

Wij zijn hele Amerika / Canada gekken.
Als je naar Canada gaat, raad ik je aan naar het westen te gaan (British Columbia/Alberta). Ook de staat Washington (Seatlle hoofdstad) is gaaf.
Vanuit Port Angeles kun je met de veerboot naar Vancouver Island (echt super gaaf, veel natuur, dieren etc etc) en vandaaruit naar Tsawassen Vancouver (Stanley Park etc etc) en vandaar uit de Rocky Mountains in richting Mount Robson Park en vandaar uit naar beneden (Columbia Icefield) richting Jasper, Banff (je komt dan Lake Louise tegen).
Echt, het westen van Canada is het allermooist !!!!!!! :9 :D
Zie mijn site www.arabianranch.nl (trips to USA / Canada)....
Mijn moeder heeft ook in Canada gewoon, Winnipeg (Manitoba), maar daar vond ik het niet zo (midden Canada - the plains).

http://i22.photobucket.com/albums/b321/ ... 1164657251

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

TessaB
Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:20

Canada! Na 6 bezoeken ben ik zo ongeveer half-Canadees geworden.

Waar je het beste heen kunt gaan? Alle delen zijn de moeite waard. Hou je van meer van natuur (en actie), dan moet je (eerst) naar het westen. Zoals al meerdere mensen zeiden: de Rockies zijn fantastisch. Het is aan te raden om op bijvoorbeeld Vancouver te vliegen, en uit Calgary weer te vertrekken. Of andersom. Dan hoef je niet weer terug naar het beginpunt, en met huurauto enzo is deze mogelijkheid er. Vancouver en omgeving en de nationale parken zijn ontzettend de moeite waard. Veel natuur, wildlife en avontuurlijke dingen als hiken en raften te doen. Maar ook de prairies zijn bijzonder. Buffalo Jump bijvoorbeeld, of Dinosaur Park en Writing on Stone Park (allen in Alberta).

Hou je meer van cultuur en natuur, dan moet je op Toronto vliegen. Hier is het iets minder wijds en vind je leuke steden: uiteraard Toronto (zeker minstens een dag doorbrengen! en een overtochtje naar de Islands maken); Ottawa (de hoofdstad); Montreal en Quebec. En toch heb je de natuur binnen bereik; Niagara Falls (alhoewel dat half op Disneyland ofzo lijkt...), Algonquin National Park, St Jacobs. En: New York is makkelijk te bereiken, 8-10 uur in de auto/bus/trein.

De Maritimes moeten ook ongelooflijk geweldig zijn (Nova Scotia, New Foundland). Erg veel enthousiaste verhalen over gehoord.

Voor meer info mag je me gerust pm-en! Succes met plannen!

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9

MOHGirl
Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:22

Ik ga emigreren naar Canada :)
Wij maken daar een soort toeristen iets van, in 2007 gaan we beginnen.
Zodra het af is, zet ik de brochure op bokt goed? :)
Ik zou wel een beetje in het warme gedeelte gaan :) brrrr..
Groetjes!

Extensions voor paarden!

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:48

arabianranch, wellicht heb je ( als ervaringsdeskundige) nog tips voor mij, hoe ik het beste kan reizen van edmonont naar jasper nat.park? Ik wil daar dus een dagje heen, vanuit edmonton..

ArabianRanch
Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:36

Je kunt met de trein vanuit Edmonton richting Jasper.
(vergeet niet in Edmonton naar de West Edmonton Mall te gaan !!!) a must to see.... Met de auto is het zo'n 4 uur rijden (dat wordt dus vroeg vertrekken, maar zeker de moeite waard)!
Edmonton noemen ze ook wel de Gateway to Jasper National Park.

"Via Edmonton
An excellent road with a spectacular view. Surrounded by lakes and farmland you will drive up to Hinton (about an hour away from Jasper) and then follow the road with an amazing view of the Rockies. "

"By Train
The VIA Rail 'Snow Train to Jasper' arrives in Jasper three times each week, regardless of season. The nice thing about taking the train is that it takes you all the way to the center of Jasper, so you don't need to worry about transfers. However, please note that there is no train connecting Calgary and Jasper. "

[ img ]


Het is echt wonderschoon daar !!! *zucht* :D

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 08:37

wauw dat ziet er echt super uit!!
nog 73 nachtjes slapen en ik zit in het vliegtuig .. :))

:):)

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:17

*jaloers*

Bij mij nog maaaanden!

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:53

ziet er prachtig uit, hoop in juni ook dit soort plaatjes te schieten.. zit er ook nog over na te denken om toch maar een auto te huren, tis niet zo heel duur, en toch wel makkelijk, voor een paar dagen.. de mega mall ga ik zeker bezoeken, creditcard mee..

snoeppapier
Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:09

Canada is 1 van de landen die op mijn wish-list staat :j
Ik hoop ooit eens met een camper van oost naar west (of andersom) te kunnen reizen!
En zeker als ik de plaatjes van hierboven zie, kan ik niet wachten :+:

What lies before us, what lies behind us, is nothing compared to what lies within us
.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:10

Ik ben er 2 weken in december geweest oa om te skien. Dan is het landschap ook heel mooi en ook genoeg wilde dieren e.d. te zien. Ik zou er in de zomer oo nog wel eens heen willen.

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:35

heb je ook beren gezien??
haha die zou ik dus echt wel tegen willen komen als ik ergens op de piste sta :o

* edit, wel van een afstandje hoor

:):)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:48

Nee, die gaan meestal in winterslaap eind november. Wel een hele grote wolf, eekhoorntjes op de piste, herten, elken, mooses en een soort steenbokken. Vond ik toch wel gaaf.

Sjuulie
Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:24

oo wat gaaf!
ik krijg er steeds meer zin in!

:):)

Cassidy
Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:45

Ik ben in 2001 in Canada geweest en zat daar toe de aanslag op de twin towers werd gepleegd, we konden dus niet terug (ook een rare gewaarwording ). We waren in Brits Columbia, en hebben door de aanslag en de week die we langer moesten blijven Vancouver Island ook nog aan kunnen doen. Het is een erg mooi land, je hebt er echt de ruimte...

Je suis Charlie.

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:44

Wij gaan in de zomer naar Canada we hebben dit weekend de tickets geboekt naar Vancouver, we gaan bijna 4 weken.
We willen graag naar Alaska is er iemand die daar geweest is ?
Anders moet ik daar eens een topic voor openen.

Agilitydogs get over it


Soraya92
Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 00:34

ik zal t morgen even aan m'n vriendje vragen , hij heeft er immers heel lang gewoond , dan komt er dus een post met plekken!

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:48

Dit topic blijf ik even volgen, ik wil ook heel graag een keer naar Canada, m'n droomland! 9Op het moment helaas het geld/tijd er nog niet voor.)

Spikers schreef:
We willen graag naar Alaska is er iemand die daar geweest is ?
Anders moet ik daar eens een topic voor openen.


Een tijd geleden hebben in dit subforum een topic gestaan met foto's van iemand die in alaska geweest is.. *even zoeken en gevonden!* viewtopic.php?f=71&t=655745&hilit= Dus degene kan jouw vast wel wat vertellen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, Furst, stella92, Toushie, Travel_me en 71 bezoekers