Bali voor beginnende reizigers

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-22 15:27

Voor vrienden ben ik een vakantie aan het uitzoeken (ik moet er echt geld voor gaan vragen :') ) naar Bali. Wij zijn enkel op Lombok geweest dus ik weet het fijne niet van Bali.
Ik wil ze een reis in 3 delen laten maken, eerst een locatie aan het strand in het zuiden. Daarna een paar dagen Nusa Penida en daarna nog een paar nachten in het binnenland.
Eerste Locatie zoek ik waar ze naar strand kunnen, uit eten kunnen en bezienswaardigheden in het zuiden kunnen bezoeken.
Op Nusa gaat het vooral om de strandervaring en snorkelen.
In het binnenland om de natuur maar liefst niet teveel in the middle of nowhere. Of in ieder geval waar nog iets te doen is met scooter. Panoramisch uitzicht is wel een must!

Welke omgevingen moet ik het dan hebben? Nusa red ik me wel mee. Maar het valt me ook op dat er weinig echt strand is op Bali, terwijl ik dacht dat er alleen maar stranden waren :=
Binnenland heb ik al een paar mooie plekken gevonden, maar dat lijkt zo veraf allemaal. Kan ik rondom Ubud ook uitzichtplekken vinden?

Earth het reisbureau.


Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:42

In Bali is Ubud denk ik de meeste bekende plek op het midden van het eiland. Daar is het welbekende monkey forest (maar de apen zijn echt te slim en enorm brutaal). Ik verbleef daar bij resort Sapulidi, was erg mooi vlak naast de rijstvelden, heel mooi zwembad en een wat rustigere omgeving. Surfen in het zuiden is ook erg leuk, mochten ze van een actieve vakantie houden! Bij Solid Surf House in Changgu geven ze heel goed les en ze hebben er een mooi ho(s)tel met goed eten. Volgens mij zijn er ook op Bali 1 of 2 vulkanen om te beklimmen... Succes met plannen, leuke opdracht! (Maar ik vraag me wel altijd af waarom mensen het niet zelf plannen :+ )

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-22 15:53

Haha nou als zij gaan plannen dat zitten ze all inclusive in Turkije, en ze wilde wat anders. Maar ze hebben geen idee waar ze moeten beginnen en ik wel. Dus vandaar :D
Bedankt voor je tips, ik ga eens kijken!

Earth het reisbureau.

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:06

Wij maakten afgelopen zomer een rondreis gemaakt door Indonesië en hadden Bali als laatste op de lijst staan, we hadden een omgekeerde cultuurshock :')
Ubud is leuk, Monkey forest hebben we overgeslagen, we hadden al genoeg apen gezien. Bij Ubud heb je ook veel rijstvelden, wel ook weer erg toeristisch.
Gili-eilanden zijn ook erg mooi en perfect om te snorkelen. Again, erg toeristisch.

Ik zou niet al te veel van tevoren plannen, op Bali zelf is er ook genoeg te regelen en te boeken zoals:
- Downhill mountainbike
- Eilandtour
- Tour langs/op vulkanen
- Rijstvelden
- Massages
- Mediteren

Iedereen wil je helpen en er staat (in Ubud) op iedere hoek van de straat een driver die je erheen wil brengen.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-22 18:21

Ja voor hen mag het wel wat toeristisch.
Is de vulkaan beklimmen ook te doen voor minder sportieve mensen?

Earth het reisbureau.

turtlelito
Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:29

Je zou ook Lovina (noorden) kunnen overwegen. Iets minder toeristisch, maar nog wel 'beginners-proef', rustiger en je kunt dolfijnen spotten. Vanuit daar kun je ook door het binnenland naar het zuiden (of als je in het zuiden bent: door het binnenland naar het noorden natuurlijk).

Verder vond ik Canghu ook leuk: mooie resorts (maar ver genoeg van het 'toeristen-zuiden'), met een soort surfers-vibe-de-luxe.

En Ubud is gewoon leuk (resort iets buiten het dorp voor de uitzichten op de rijstvelden), super toeristisch, maar wel relaxed.


Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:24

Ik lees graag mee, ik ga in april drie weken backpacken in Bali.

Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:16

Chantaliiejj schreef:
Ik lees graag mee, ik ga in april drie weken backpacken in Bali.


Voor actieve/avontuurlijke backpackers is de beklimming van de Rinjani vulkaan een aanrader :) En Solid Surf house in Changgu is fantastisch en heel compleet voor surfen en evt yoga. Erg goede surflessen daar.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:50

Love2sk8 schreef:
Chantaliiejj schreef:
Ik lees graag mee, ik ga in april drie weken backpacken in Bali.

Voor actieve/avontuurlijke backpackers is de beklimming van de Rinjani vulkaan een aanrader :) En Solid Surf house in Changgu is fantastisch en heel compleet voor surfen en evt yoga. Erg goede surflessen daar.


Bedankt voor de tips. De rinjani ziet er prachtig uit.

Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:24

Bedankt voor de tips. De rinjani ziet er prachtig uit.[/quote]

Bij de Rinjani kun je kiezen tussen 1, 2, en volgens mij zelfs 3 nachten. Op de eerste dag wandel je naar de kraterrand, en de volgende ochtend sta je heel vroeg op on de top met zonsopkomst te bereiken. Het is wel echt koud dan. Dan weer terug naar het eerste kampje, vanwaar je de krater in loopt en aan de andere kant weer omhoog, waar je dan ook een nachtje verblijft. De terugweg door het regenwoud is ook prachtig. Je moet wel een goede basisconditie en een dosis doorzettingsvermogen hebben, het is geen makkie. Echt een prachtige tocht, ondanks dat het een vrij drukke tocht is. Bij ons liepen er dragers mee die het eten en de tent meenamen en ook voor ons kookten en zo. Zo veel luxe had niet gehoeven, maar het was wel erg lekker om op de berg vers fruit te krijgen. Wij hebben wat meer betaald toen, bij de wat duurdere bedrijven krijgen de werknemers vaak ook beter betaald. Mocht je dit willen doen, dan zou ik van tevoren even een verslag of vlog opzoeken om te voor te bereiden. Warme kleding en goede schoenen is toch wel fijn namelijk ;)

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 14:31

Ik ben nu even bezig, vanavond komen mijn vrienden langs. Ik weet niet of het beklimmen van de vulkaan wat is, zij is niet heel sportief. Maar wie weet verrassen ze me :P
Ik heb twee opties voor ze als uitstapjes, maar misschien doe ik toch de Gili's er wel bij. Ik heb zelf de Gili's vermeden omdat het zo druk is maar misschien vinden zij dat juist wel leuk. Of vinden jullie Nusa Lambongan mooier/vergelijkbaar?
Andere uitstap is naar de Komodo eilanden. Dat hebben wij gedaan en is gwoon pure magie, maar is wel heel duur gworden. Toen wij gingen waren we nog geen 1000 euro kwijt voor die hele trip, nu is dat wel een stuk duurder geworden. 6 dagen naar het paradijs voor €1235 euro. Ik zou het nog doen want het is de meest bijzondere plek waar ik ooit b en geweest, maar het is wel prijzig :P

Earth het reisbureau.

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:52

Nua Lembongan schijnt een stuk groener te zijn dan Gili. Wat ik heb gelezen; als je van natuur houdt beter naar Nusa, als je van strand/feestjes houdt beter naar Gili.
Ik ben zelf niet op nusa geweest, dus kan helaas niet vergelijken.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-22 11:56

Ze hebben toch besloten wel naar de Komodo eilanden te gaan. Ik had ze al eerder een voorstel daarvoor gemaakt, maar ze dachten dat die 1200 euro per persoon was :P Dus dan wordt het een week Bali en een week Komodo-eilanden. Bali gaan ze enkel het binnenland in, want als je op Komodo bent geweest dan heb je de stranden wel uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik sowieso de stranden op Bali en Nusa Lembongan tegen vind vallen. Het zijn allemaal kleine starnden en als het een beetje mooi is, ligt het compleet volgeramd met boten := Dus dat is wel zonde. Als ze niet naar Komodo zouden gaan, had ik ze nog een paar dagen naar Lombok gestuurd, daar is het zuiden veel aantrekkelijker qua stranden. Maar goed, dat hoeft dus niet. Voor een week kunnen ze zich vast prima vermaken in het binnenland, en ze kunnen zich in dit resort denk ik prima vermaken :D

[ img ]

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-23 23:51

Voor de eerste week hebben ze in het binnenland echt een prachtige locatie, maar ik ben nog op zoek naar iets aparts voor de tweede week. Liefst iets meer in het zuiden maar het mag ook aan de rand van de drukte zijn. Maar ik zoek dus iets heel bijzonders, wat echt geschikt is voor een huwelijksreis afsluiting. Met zwembad, restaurant, en sfeervolle kamers en inrichting. En niet te duur.

Earth het reisbureau.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 03:48

Jammer dat het in het zuiden is. Want anders is Sawa Lovina echt een dikke aanrader. Nederlandse eigenaar en echt een heel mooi kleinschalig resortje.

We hebben daar echt een hele mooie tijd gehad.

Wij hebben op Bali echt zo veel gedaan. Snorkelen, dolfijnen spotten, downhill mountainbiken, naar een koffiemakerij, naar een Hot spring (dikke aanrader!), tempels bezocht, botanische tuinen bezocht... volgens mij is er geen dag geweest dat we niks gedaan hebben. Ik vond Ubud echt heel overrated...
En wij hadden de eerste dagen verblijf in de hoofdstad, maar dat zou ik evt de volgende keer anders doen. Ik vond dat heel overweldigend. De drukte en chaos en aandacht van verkopers en mannen en zo. Als je eerst wat rustiger kunt opstarten in minder toeristisch gebied kun je die drukte daarna wat beter handelen, denk ik :')

Tirtagangga Water Palace villa's was ook heel leuk om te slapen. We hadden een kamer met buitenbadkamer. En ze kwamen iedere avond als wij aan het diner zaten, je bed al open leggen voor de nacht. Dus je hoefde maar in te stappen en te slapen.

Stampeltje
Berichten: 384
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 08:07

Ik ben een aantal keer op Bali geweest en het zuiden (onder K.uta) is sowieso niet heeeeel spannend. Stranden zijn in bijv Nusa dua heel mooi. Maar om een reeël beeld te schetsen zie je ook veel zeewier en spoelt er ook vaak wat afval aan. Vooral dat laatste is natuurlijk erg zonde. Dan heb ik het echt over de stranden bij het Sofitel, Westin etc. Aan de westkust is de zee veel ruiger en zijn de stranden minder makkelijk te bereiken. Voor een authentieker Bali is de noordkust veel interessanter.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 12:48

Pikkepor hebben jullie vanuit die locatie allerlei excursies gedaan? Ze gaan voor het eerst zo ver en een Nederlandse eigenaar zou echt heel veel voor ze schelen. Misschien kunnen ze hier dan zelfs als eerste heen gaan.
Ik twijfelde al over het zuiden, dus misschien moeten ze dat dan maar toch naar het noorden en midden gaan :)
Bedankt oor de waardevolle tips!

Earth het reisbureau.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 14:38

We zijn 21 dagen geweest en hebben 7 dagen bij Sawa Lovina gezeten. In het Noorden van het eiland dus. We hadden vaak een privé chauffeur die ons rond bracht en ik weet zeker dat de eigenaar van dat verblijf je daar mee wil helpen!

Je kunt vanuit daar bijna alle activiteiten doen die ik noemde. Ook de vulkaan bewandelen kan vanuit daar. Achter dat verblijf liggen rijstvelden waar je door kunt wandelen.

Ik denk dat ze dan wel een leuke reis hebben gehad, maar door wat rond te reizen heb je zeker nog meer leuks te bezichtigen!! Maar goed, dat ligt er ook aan hoe avontuurlijk ze zijn ingesteld. Als ze een dagje zwembad willen en niks doen kan dat natuurlijk ook :D

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 14:44

Ze willen van alles wat, maar vooral Bali zien. Ze gaan eerst hier zitten:

[ img ]
https://www.booking.com/Share-Q17kNy

Dat zit in het midden van Bali, boven Ubud. Dus vanuit daar kunnen ze ook al wat toffe dingen ondernemen. Daarna gaan ze 6 dagen naar de Komodo eilanden. En dan daarna nog een paar dagen Bali.

Earth het reisbureau.

LieZ_Horses
Berichten: 2204
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 16:44

Wat ontzettend leuk dat je dit voor je vrienden aan het regelen bent. Indonesië is echt prachtig.

Ik ben in 2018 een maand wezen backpacken met mijn vriend. Dit was ons schema.

[ img ]

Mag ik vragen wat ze 6 dagen op de Komodo eilanden gaan doen? Gaan ze die volledige dagen met een boot mee?

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 17:21

Ze gaan 4 dagen 3 nachten mee op de boot en nog 2 nachten op het eiland van Le Pirate zitten. En nog 1 nacht uiteraard bij aankomst in Lebujan Bajo slapen.

Earth het reisbureau.

LieZ_Horses
Berichten: 2204
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 17:40

Earth schreef:
Ze gaan 4 dagen 3 nachten mee op de boot en nog 2 nachten op het eiland van Le Pirate zitten. En nog 1 nacht uiteraard bij aankomst in Lebujan Bajo slapen.

Zo hebben wij het ook gedaan inderdaad. Wij hebben ook 1 nacht op het eiland van Le Pirate geslapen. Het was echt fantastisch! Daar gaan ze vast dubbel en dwars genieten.

Als ze op tijd op Labuan Bajo zijn kunnen ze een scooter huren en rondje over het eiland rijden.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 17:45

Ja wij hadden toendertijd 2 nachten op de boot en 1 op het eiland, maar het eiland zit nu niet meer bij de cruise in dus dat vond ik wel heel jammer. En je kunt minimaal 2 nachten boeken. Maar die plek is daar zo mooi, daar kun je wel een paar dagen rondhangen op het idyllische plekje <3

Ze vinden het wel heel spannend want z zijn nog niet ervaren met reizen maar ze vroegen me voor een speciale huwelijksreis, nou dat ga je met een bezoek aan de Komodo eilanden wel krijgen, echt het paradijs op aarde als je het mij vraagt. <3 Ik zou er zo nog eens een cruise doen :j
Voglens mij komen ze pas eind vd middag aan dus dat gaan ze dan niet redden.

Earth het reisbureau.

Stampeltje
Berichten: 384
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:51

Tof! Ik denk dat ze met het noorden en midden van Bali veel meer het gevoel gaan krijgen het beste van het eiland gezien te hebben.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-23 14:29

Ze gaan ivm de hoge kosten toch de Komodo eilanden skippen. Echt heel zonde maar ik snap het wel de tickets zijn zo duur ;(
Maar ze willen dan wel naar Nusa penida, ik heb ze de Gili's afgeraden omdat dat zo toeristisch is. Hebben jullie daar nog tips?

Earth het reisbureau.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Chibi2, Cowgirl83, lizy29, Luna2013, NienkeThella, rosak en 68 bezoekers