Tóch weer een operatie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-22 20:39

Jaren heb ik geprobeerd het tegen te gaan, te voorkomen. Maar helaas. Later deze maand staat er toch weer een buikoperatie gepland. Ik ga jullie niet vervelen met mijn lange medische historie. Maar ik ben best bang, weet niet goed wat me te wachten staat en we weten ook niet of het gaat helpen. De behandeld professor zegt eerlijk dat hij niet precies weet wat hij gaat doen, dat is afhankelijk van wat hij aantreft. Ik ben sinds mijn 15de bij deze erg kundige arts onder behandeling (mensen komen van heinde en ver voor hem) en ik heb groot vertrouwen in hem. Hij is altijd eerlijk tegen me.
De operatie die hij eerst wilde doen, was te gevaarlijk en is afgeblazen. Ook de verzekering speelt daarin een rol: je wordt een te grote liability en dus is de verzekering ook tegen. Nu gaat hij de “eenvoudige versie” uitvoeren.

Waarom ik dit topic maakte? Ik wilde het toch redelijk anoniem van me af kunnen schrijven. Ik weet dat ik niet veel details geef, maar het is zo persoonlijk. En ik moet het zelf nog een plekje geven. Willen jullie een beetje geduld met me hebben?

Bedankt voor het lezen, meer info komt wrs vanzelf wel.


Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:40

Jeetje, ik kan me helemaal voorstellen dat je dat spannend vindt. Zeker als het ook al zo lang speelt en de arts ook niet precies weet wat hij gaat aantreffen.
Heel veel sterkte gewenst en blijf het vooral van je af schrijven als dat helpt :(:)

daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:43

Heel veel sterkte gewenst en vooral hoop ik voor je dat het de gewenste resultaat heeft.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Juut
Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:50

Sterkte, ik duim voor je. :(:)

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:52

Ik ga voor je duimen kanjer!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Kaatastrof
Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:52

Heel veel sterkte. Ik duim dat het al bij al meevalt. :knuffel:

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:54

Sterke. Ik ga voor je duimen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:06

Sterkte en een dikke knuffel Chevax :(:)

Is het al lente?

chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-22 21:08

Dank jullie wel, doet goed. Ik ben nogal op mezelf en gewend m’n eigen boontjes te doppen. In 2o12 heb ik een erg zware operatie gehad, ik ben toen oa gereanimeerd en ik hoopte toen dat dat de laatste was. Fysiek had ik me daar goed op voorbereid. Nu is dat anders: heb al 7 jaar erg zware pijnstillers en ben niet echt in goede conditie. Nog een goede week en ik vertrek naar Gent.

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:11

Wil je veel sterkte en vooral beterschap wensen chevax :(:)

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:12

Ik kan mij voorstellen dat z’n ervaring zorgt voor extra veel stress.
Nogmaals heel veel sterkte. En als je wil kletsen mijn pb staat open.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:15

Spannend hoor. Operaties zijn altijd al spannend maar als ze ter plaatse nog moeten zien wat kan/moet al helemaal.

Veel sterkte gewenst!


Nikass
Berichten: 16543
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:20

Zo dat is ook niet niks. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Wel fijn dat je een goede arts hebt, die je al zo lang kent en die je vertrouwt. Dat scheelt enorm.
Ik wens je heel veel sterkte!
En ik zou zeggen gebruik dit topic gerust om van je af te schrijven! Anoniem is geen enkel probleem.

Fnanne
Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:42

Wat heftig Chevax...
Ook ik wil je veel sterkte wensen.

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:00

Wat een spannende en onzekere tijd. Hopelijk helpt de 'eenvoudige versie' je een beetje af van de pijn/dat wat je hebt. Sterkte volgende week!

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-22 22:18

Nikass schreef:
Zo dat is ook niet niks. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Wel fijn dat je een goede arts hebt, die je al zo lang kent en die je vertrouwt. Dat scheelt enorm.
Ik wens je heel veel sterkte!
En ik zou zeggen gebruik dit topic gerust om van je af te schrijven! Anoniem is geen enkel probleem.


Dank je, da’s erg lief!

chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-22 22:19

Hilli schreef:
Wat een spannende en onzekere tijd. Hopelijk helpt de 'eenvoudige versie' je een beetje af van de pijn/dat wat je hebt. Sterkte volgende week!


Bedankt! Doet me echt iets.

chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-22 22:22

Ik was begonnen op iedereen afzonderlijk te reageren, maar jongens, bedankt! Bedankt voor jullie medeleven met iemand die je alleen van een scherm kent. Ik hoop na de operatie (18/10) lekker te kunnen bokken als ik me weer beetje mens voel. De eerste dagen op de high care zijn het zwaarst..

Telpeva
Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:32

Ah jeetje wat moet dan eng zijn na wat je al eerder hebt meegemaakt! En dan nu nog dagen er tegenaan hikken...

7 jaar aan de zware pijnstillers lijkt mij ook een hel, dat zal ook niet niks zijn. Wordt dat met je operatie ook verholpen of geeft dat daarvoor ook verbetering of verlichting? En als je liever niet wil antwoorden is dat natuurlijk ook helemaal goed he!

Sterkte de komende tijd, ik zal aan je denken en duimen de 18e

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 23:25

Ach KAK. Dat het toch weer nodig is :\

Heel veel sterkte :knuffel:

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-22 10:16

Prrrr schreef:
Ach KAK. Dat het toch weer nodig is :\

Heel veel sterkte :knuffel:


Ja, ik baal er ook echt enorm van. Maar het is niet anders.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:20

Ik verplaats dit topic naar MWS daar past het beter

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-22 10:25

Telpeva schreef:
Ah jeetje wat moet dan eng zijn na wat je al eerder hebt meegemaakt! En dan nu nog dagen er tegenaan hikken...

7 jaar aan de zware pijnstillers lijkt mij ook een hel, dat zal ook niet niks zijn. Wordt dat met je operatie ook verholpen of geeft dat daarvoor ook verbetering of verlichting? En als je liever niet wil antwoorden is dat natuurlijk ook helemaal goed he!

Sterkte de komende tijd, ik zal aan je denken en duimen de 18e


Ja, het is indd wel beetje eng. Ik ben dus al sinds mijn 15de ziek. Dat is niet altijd even leuk, maar is op zich wel goed te doen. In 2012 heb ik dan nog een zware operatie gehad. De bedoeling was dat het dan wel klaar was met operaties. Ik ben tijdens die operatie ook gereanimeerd, dus ik kijk daar met gemengde gevoelens op terug.
In 2015 kreeg ik er nog een ziekte bij. Het hangt wel allemaal met elkaar samen en is terug te voeren op een nietwerkend of overactief (maar net hoe je het bekijkt) immuunsysteem.
Dat was het begin van erg veel ellende. Ik ben in ziekenhuizen in mijn eigen woonplaats geweest, in Gent, in Leuven, in Vlissingen, in Goes, Rotterdam, Breda,... En niemand had een oplossing. We hebben allerlei behandelingen geprobeerd. Zonder succes. Door dat raarwerkende immuunsysteem ben ik voor veel medicatie allergisch: van de ene soort immuunonderdrukker raakte ik (tijdelijk) verlamd en ben door de brandweer uit huis getakeld. Van de andere kwam ik 35kg aan. En de rest deed eigenlijk niks. En dan blijft pijnstilling over. Maar dat is heel vervelend, want als jij lang pijnstilling gebruikt in hoge doses, krijg je een naam.
Nu hoopt de prof met deze operatie de boosdoener te verwijderen, maar hij weet niet of het lukt en hoe het daarna gaat. Maar ja, niks doen gaat ook niet meer.

chevax
Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-22 10:26

ynskek schreef:
Ik verplaats dit topic naar MWS daar past het beter


Oké, dank je.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:19

Jeetje, dat klinkt heftig.

Ik heb auto immuun ziekte's en heb een paar pittige buikoperaties gehad, maar daarna nog 3 door gewoon pech. Ik was altijd vrij laconiek, maar merkte dat ik de laatste keren toch zenuwachtiger werd. De laatste operaties zijn ook niet zonder complicaties gegaan.

Je moet het een beetje uit handen geven en vertrouwen dat die arts echt zijn best doet. Niks doen is ook geen optie.

Sterkte voor, tijdens en na de operatie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, corinec, Evito_06, GaitMonster, heidiLOVER en 54 bezoekers