Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 07:42

Op 30/04 heeft mijn knappe meisje Muffin ons 12 (vd 14!) pups geschonken...

Niet alles ging goed, de 1e 2 weken zijn hel geweest! 3 ineens zwakke pups dus gemiddeld 1x per dag/nacht wel met gierende banden naar de dienstdoende kliniek gereden, onze Muffin heeft 2x mastitis (melkklierontsteking) gekregen binnen 2u ondanks geregeld checken en daardoor dus ook 2 volledige dagen op de kliniek moeten doorbrengen |(

Leuk joh, n nestje fokken (mijn 1e en dus ook meteen mijn LAATSTE nestje!!!)

Helaas is 1 pup na 1 week onverwacht overleden |(

Maar goed, ondertussen zijn de frutsels 7,5e week en ze doen het allemaal stuk voor stuk supergoed!

Vorige week gechipt/geënt/geregistreerd en nagekeken en allemaal supergezond verklaard dus ik ben blij!

Hier dus wat foto's van mn hummeltjes <3


[ img ]

2 weken
[ img ]

5 weken
[ img ]

En afgelopen zaterdag werden ze alweer 7 weken *\o/* <3

[ img ]
Fudge, ridgeless reutje

[ img ]
HazelNut, teefje, deze knapperd blijft bij ons wonen <3

[ img ]
Pecan, ridgeless teefje, deze knapperd blijft ook bij ons wonen <3

[ img ]
Donut, reutje


[ img ]
Pumpkin Spice, reutje

[ img ]
Pretzel, teefje

[ img ]
Waffles, teefje

[ img ]
Candy, teefje

[ img ]
Cupcake, teefje

[ img ]
Bagel, teefje

En last but not least...

[ img ]
Brownie, reutje

Allemaal zo ontzettend lief, zijn bijna 80% (bak)zindelijk (heb buiten een zandbak staan met daarin koolzaad en meestal doen ze daar heel netjes hun behoefte op!), allemaal anders kwa karakter maar geen 1 die echt bijt.

Ondanks alle ellende (lees: alles van A naar Z en terug wat je als fokker kan tegenkomen kwa "problemen") hebben we voor onze kiezen geworpen gekregen, slapeloze nachten, da bezoekjes diep in de nacht, op feestdagen en in het weekend... zieke mama hond, zieke pups, ik die gruwelijk ziek werd en zo kan ik nog wel even doorgaan maar, ow zo blij en mega TROTS op zowel mn teef als op de pups!

11 stuks is veel! Veel voor mama hond, heel veel voor de baasjes maar ondertussen zijn de zorgen geweken voor het genieten van... en dat doen we!

Ja, ze zijn af en toe net kruisingen tussen velociraptors en terroristen maar zou dit toch niet hebben willen missen ;)

Doe ik t ooit nog een keer? NEE!!! 1x is voor mij meer dan voldoende geweest! Ik heb er mega veel van geleerd, weet dat ik dit ook kan maar ondertussen ben ik 15 jaar van mn leven kwijtgeraakt met alle zorgen, zijn mijn tranen zowat op en loop ik semi op mn tandvlees!

Als je 7-8 pups verwacht, er 2 dode geboren worden (2e kwam nadat de DA haar "leeg" verklaard had!!!), je met spoed met moederhond + 9 pasgeboren pups als een malloot naar de kliniek vliegt omdat je het niet meer vertrouwd (en er daar dus op de röntgen nog 3 of 4 pups gezien worden!!!), toen werden er thuis nog 2 gezond geboren en stopte ze weer met persen (ja, hallo! Ik snap dat wel als je al vanaf 2.20u bezig bent net bevallen en we zo ondertussen tegen 22.30u aanlopen!), dus weer alles in de auto en naar de kliniek terug... daar werd ons laatste wondertje geboren binnen 10min!

1tje na 7dgn overlijd en je meer zorgen hebt dan kunnen genieten is dit een avontuur geweest die ik niet nogmaals graag herhaal!

Ik ga wel helpen en puppyknuffelen bij mijn vriendin als die weer een nestje heeft want dit... de hel die we doorgegaan zijn NEVER nooit meer!

Neemt niet weg dat ik stapelgek op mn pups ben hoor! En we doen (en hebben) altijd alles voor hun (en hun mama) gedaan, als ik ergens aan begin doe ik het goed of niet!
Laatst bijgewerkt door xingridx op 26-06-22 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentietekst verwijderd

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019


Amber3
Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:49

Ondanks alle ellende zijn het wel prachtige pups <3 Maar wat een nachtmerrie op sommige momenten zeg!

Bailey Ro-lex x Jazz
Phéline Just Wimphof x Ro-lex
Felix en Sunflower's Miss Dior
Dublin


Kimddddd
Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:57

Wat een leukerds! en wat een avontuur met prettige en minder prettige momenten.

Mayasfrenk
Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:01

Oooooo als ik niet 9 weken geleden zelf bevallen was een nog een peuter had lopen..... na het overlijden van onze oude hond afgelopen winter mis ik het hebben van een grote hond ontzettend... en ik heb weimeraners ook altijd prachtig gevonden... ( ik kom uit een gezin van jagers dus ben bekend met het ras). Helaas komt dit nestje echt minimaal een jaar te vroeg voor ons.... maar gefeliciteerd met deze prachtige pups. Wat ontzettend naar hoe de start was. Maar wel een prachtig resultaat!

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 12:33

Thanks all!

Ik ben ook mega trots op onze pupsels, ze hebben samen met mama en ons een hele hoop moeten doorstaan maar zijn zo gezond als een vis en dat is het allerbelangrijkste!

1 voor 1 knap, allemaal een top karakter en sinds deze ochtend zijn ze ook een baby (oke, bijna 1 jaar) gewend en geven er helemaal niets om als die kleine krijst, bijten doen ze nagenoeg niet dus helemaal trotse surrogaat mama hier <3

Nachtmerrie ++ durf ik het zelfs wel te noemen MAAR die hebben we doorstaan en verslagen!

Nu enkel n heel groot trots gevoel en dat is goed! Dit heb ik altijd gewild, de ellende niet maar wel het genieten van dat kleine grut, ze letterlijk zien groeien van dag tot dag en moet echt eerlijk bekennen dat ik er zelfs nu best emotioneel van word...

Maar het is goed, ze zijn toppertjes en hun mama nog eens zo meer!

Mama word iig zodra het kan gesteriliseerd/gecastreerd want deze hel doe ik haar niet nogmaals aan (om nog maar te zwijgen over mijn mega schuldgevoel want IK heb haar dit aangedaan), de 2 teefjes die bij ons blijven wonen worden waarschijnlijk tzt ook gesteriliseerd (of zelfs gecastreerd)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Lisitano
Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:46

Wat een mooie pups. Hoe kwam je er zo op deze kruising te doen? Die expressie, wat zijn ze knap <3

Misschien helemaal overbodig, maar ik zeg het toch even. Heb je ervaring met twee teven van gelijke leeftijd? Dat is vaak vechten eenmaal volwassen en teven stoppen niet. Ik zie dat je twee teefjes aanhoudt en wilde je toch even waarschuwen.

Heb je nog recente foto’s? Dit type hond is echt mijn ding. Die zouden zo gaaf zijn voor de canicross!

Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:29

Het is een prachtig nestje!! Maar oh wat een pech heb je gehad zeg!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

chanicha
Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:31

Wat een leuke pups <3
Ridgebacks zijn zo leuk, helemaal als pup met die te grote pootjes!
Veel plezier ermee :j

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Happysil
Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: In het mooie oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:35

Wat een gaaf nestje <3 Wij hebben ook een ridgebackteef maar een nestje heb ik nooit aan durven te beginnen.

Diepe buiging _/-\o_

Niet perfect is ook GOED

Arethe
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:06

Wat een verhaal, ik begrijp goed dat je hier niet meer aan begint. Maar wat een knappe pups heb je daar! <3
Echt een prachtig stel bij elkaar.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:14

Wat een prachtig stel!!!! hier ook de vraag: waarom deze aparte kruising???
Die overigens heel goed gelukt is!!

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-22 10:07

Lisitano schreef:
Wat een mooie pups. Hoe kwam je er zo op deze kruising te doen? Die expressie, wat zijn ze knap <3

Misschien helemaal overbodig, maar ik zeg het toch even. Heb je ervaring met twee teven van gelijke leeftijd? Dat is vaak vechten eenmaal volwassen en teven stoppen niet. Ik zie dat je twee teefjes aanhoudt en wilde je toch even waarschuwen.

Heb je nog recente foto’s? Dit type hond is echt mijn ding. Die zouden zo gaaf zijn voor de canicross!


Heb meer dan genoeg ervaring gelukkig, anders zou ik er ook niet aan beginnen ;)

Heb zelf honden getraind en als gedragsdeskundige gewerkt dus komt wel goed :)

Waarom deze kruising: omdat ik fan ben van beide rassen en fokkers ken (in Amerika) die deze kruising ook maken en dat zijn stuk voor stuk supergoed honden.... leergierig, intelligent maar ook gewoon lekker lui als je dat wil :D

Daarnaast wilde ik in de jachthond blijven.

Recente foto’s heb ik wel maar helaas niet van alle pups, enkele zijn er al opgehaald... straks gaat er nog 1 naar haar forever home en dan lopen er hier nog 4 pups rond. 2 zoeken nog een gouden mandje maar dat komt wel goed.


Leo schreef:
Het is een prachtig nestje!! Maar oh wat een pech heb je gehad zeg!


Thanks! Ik ben zeer trots op zowel mama als de pups, pech genoeg gehad maar daar zijn we goed doorheen gekomen en de pups doen het allemaal zo ontzettend goed dat ik nu wel durf te zeggen: geslaagd (maar NOOIT meer!)


chanicha schreef:
Wat een leuke pups <3
Ridgebacks zijn zo leuk, helemaal als pup met die te grote pootjes!
Veel plezier ermee :j


Thanks! Weims hebben ook van die grote pootjes en dus ook deze rakkertjes, ze hebben momenteel allemaal grote poten, grote oren en slungelige lijfjes maar ik hou ervan!


Happysil schreef:
Wat een gaaf nestje <3 Wij hebben ook een ridgebackteef maar een nestje heb ik nooit aan durven te beginnen.

Diepe buiging _/-\o_


Hier was het de bedoeling om 2 jaar geleden n nestje te fokken maar toen kwam corona de hoek om en durfde ik het niet aan... ik wil zeker weten dat al mn pups bij hun forever home terecht komen en ben dus ook best wel kieskeurig ;)

Is ook echt maar een eenmalig nestje want ondanks dat ik het mega leuk gevonden heb/vind is het gruwelijk veel werk zonder alle extra zorgen en met alle extra zorgen is het nog meer werk geweest (en ben ik 10 jaar van mn leven kwijt maar dat terzijde).

Hier worden de dames zodra het kan iig allemaal geholpen, zo kom ik 1 nooit meer in de verleiding en 2 is makkelijker want 3 loopse teven in huis word n beetje veel :D


Arethe schreef:
Wat een verhaal, ik begrijp goed dat je hier niet meer aan begint. Maar wat een knappe pups heb je daar! <3
Echt een prachtig stel bij elkaar.


Dank je wel!

Heel trots op dit stel en vooral de verschillende kleuren zijn zo leuk geworden.... mensen die voor een pup komen vragen zich toch allemaal af waar het zwarte vandaan komt en dat heb ik natuurlijk ook gedaan maar helemaal weten doe ik het niet (vermoed dat dat een combinatie is van beide rassen en heb Weimaraners gezien die zo donkergrijs zijn dat ze haast zwart lijken).


ElCamino schreef:
Wat een prachtig stel!!!! hier ook de vraag: waarom deze aparte kruising???
Die overigens heel goed gelukt is!!


Dank je wel!

Zie mn antwoord helemaal bovenaan deze post ;)

Ik zal nog wat recente foto’s posten, zoals gezegd niet alle pups op de foto want sommige wilde niet meewerken of waren veel te druk aan het spelen ;) :

Hazel, mn mooie blonde dame <3
[ img ]

Pecan, ons mooie zwarte (heel donkerbruin met een haast metallic glans over zich heen)
[ img ]

Waffles (zit nog hier)
[ img ]

Candy (verhuisd vandaag)
[ img ]

Bagel (eergister verhuisd)
[ img ]

Brownie (eergister verhuisd)
[ img ]

Pumpkin Spice (die zit nog hier)
[ img ]

Btw, sorry van het late antwoorden... beetje druk en hectisch dus vrij weinig "me" time gehad.

Dat word straks weer wat meer gelukkig :)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Lisitano
Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:27

Ohhh Pecan <3
Ja helemaal mijn type hond dit. Ik heb vorig jaar een pup erbij genomen en ik zit vollll. Hier zou ik zo voor zwichten.
Goed dat je ervaring hebt! Ik ken meerdere mensen die toch aan twee zusjes begonnen zijn en dat liep bij allemaal slecht af. Vandaar dat ik toch even wilde waarschuwen. Ik bedoelde het niet gemeen!

Van
Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:33

Wat een prachtige pups! Mooi gelukte kruising.

Ik had uit deze combi juist alleen maar zwarte pups verwacht. De meeste weimaraners zijn homozygoot voor dominant zwart.

Different isn't bad, it's just not the same

chanicha
Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 06:51

Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeien, vooral de zwarte dan met een ridge!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

BelgenGek
Berichten: 2229
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 06:58

Oww Waffles is Leuk!!!!

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-22 07:56

Lisitano schreef:
Ohhh Pecan <3
Ja helemaal mijn type hond dit. Ik heb vorig jaar een pup erbij genomen en ik zit vollll. Hier zou ik zo voor zwichten.
Goed dat je ervaring hebt! Ik ken meerdere mensen die toch aan twee zusjes begonnen zijn en dat liep bij allemaal slecht af. Vandaar dat ik toch even wilde waarschuwen. Ik bedoelde het niet gemeen!


Heb het ook niet als gemeen opgepakt ;)

Vind het juist goed dat je het zegt! Veel mensen denken er niet over na en dan is het als het fout gaat ook echt fout.

Pecan is 1 van de 2 pups die geen Ridge hebben maar kwa karakter is ze geweldig <3

Sowieso passen Pecan & Hazel goed bij ons, bij onze 2 grote dames en dat is wat belangrijk is.

Overigens was het eigenlijk niet de bedoeling om zelf 2 pups aan te houden maar toen dachten we nog dat we er maar 7 zouden krijgen... toen het er 12 werden en we niet konden kiezen hebben we besloten dan maar van beide kleuren 1 te houden.

Is ook wel leuk om te zien hoe ze straks zijn als pubers kwa bouw ;)


Van schreef:
Wat een prachtige pups! Mooi gelukte kruising.

Ik had uit deze combi juist alleen maar zwarte pups verwacht. De meeste weimaraners zijn homozygoot voor dominant zwart.


Kijk, weer wat geleerd!

Thanks!!!

Ik vermoedde al dat t zwart vanuit de Weimaraner moest komen maar dat de meeste homozygoot voor dominant zwart zijn wist ik niet :)


chanicha schreef:
Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeien, vooral de zwarte dan met een ridge!


De zwarte die bij ons blijft geeft geen ridge... maar ik blijf alle pups volgen en ga een terugkom dag organiseren dus dan zien we ze allemaal weer.


BelgenGek schreef:
Oww Waffles is Leuk!!!!


Dat is ze zeker!

We hebben lang getwijfeld tussen haar & Hazel om aan te houden (oke, totdat Pecan ineens de hoek omkwam gevlogen die onze aandacht wist te trekken was Waffles de 2e pup die we aan zouden houden).

Toen de beslissing genomen om Waffles dus "los" te laten en ik had verwacht dat zij als 1e een gouden mandje zou vinden maar dat was dus niet het geval.


Gisteravond hebben we mama, tante Raisin en de pups lekker samen gehad in zowel de tuin als de woonkamer...

Met maar 4 pups is dat te doen, vooral voor onze Raisin... die werd gek van 11 pups die haar omsingelde dus daarna hebben we besloten dat zolang we er zoveel hadden we dat haar niet meer aan zouden doen.

Nu met 4 is het goed te doen en ze vond het super gezellig! Mama was ook blij met dr pups die overal en nergens heenliepen :D

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

noviceh
Berichten: 4780
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:54

Wat een mooie pups! Vooral Pumpkin Spice, wat een knapperd <3

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-22 06:47

noviceh schreef:
Wat een mooie pups! Vooral Pumpkin Spice, wat een knapperd <3


Thanks!

Spice is n slungel momenteel maar die oogjes <3

Gister de hele dag de deur open gehad dus de pups konden lekker de woonkamer in bij mama & tante Raisin...

Ging supergoed dus blij mee!

Als je dan binnen wandelt en dit ziet:
[ img ]

Dan smelt ik gewoon <3

Onze Raisin is 8 en had wat moeite met 11 springende pups, 7 was ook nog teveel dus ze apart gehouden. Nu zijn het er nog maar 4 en dat kan ze handelen.

Muffin is gewoon n lomp kalf, die denkt enkel aan spelen en rennen en Raisin is van het ik waarschuw (door dr lip op te trekken), luister je niet dan krijg je een grom en dat is mega fijn! Pups wisten meteen wat ze wel en niet mogen/kunnen doen!

Als je voer klaar aan het maken bent en niet weet wat er achter je gebeurd (maar manlief wel :D )...
[ img ]
dit is toch gewoon om van te smelten!

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Sweetness Litter 2022 Rhodesian Ridgeback X Weimaraner pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:53

Jeetje wat een geweldig leuk stel zo. Dat is idd smelten en genieten

simongek
Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:37

Ik ben fan van wafles. Knapperd hoor <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers