Man wint van paard in Man vs Horse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Man wint van paard in Man vs Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 12:23

Bokt
Sport

Afbeelding
Ricky Lightfoot. Foto: Paul Dobson/Wikipedia.


Dit jaar vond in Wales Man vs Horse weer plaats, na een onderbreking door de coronapandemie. Man vs Horse is een jaarlijks terugkerende race tussen mensen en paarden met hun ruiters. De twee- en vierbenige atleten moeten 22 mijl (35 kilometer) afleggen door het platteland van Wales. De route gaat door een gevarieerd landschap. Het startpunt van de marathon, die korter is dan een officiƫle marathon over de weg, is Llanwrtyd Wells, een stadje in Wales. Tijdens de race moesten 1200 hardlopers het opnemen tegen 60 paarden en ruiters.

Dit jaar is de race voor het eerst in vijftien jaar niet gewonnen door een paard: Ricky Lightfoot, een Britse hardloper, wist Lane House Boy en zijn amazone Kim Alman voor te blijven. Lightfoot kwam over de finish in 2 uur, 22 minuten en 23 seconden. Lane House Boy volgde op een achterstand van 2 minuten en 1 seconde.

In de 41-jarige geschiedenis van Man vs Horse kwam het slechts twee keer eerder voor dat een loper sneller was dan een paard. Ricky Lightfoot volgt met zijn prestatie Florien Holtinger (2007) en Huw Lobb (2004) op.

Lightfoot won met zijn prestatie een geldbedrag van 3500 Britse Pond.


Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Man wint van paard in Man vs Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:10

Wat een super leuke traditie

De paarden zijn ook ontzettend braaf

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:20

Banjer schreef:
Bokt
Sport

[ Afbeelding ]
Ricky Lightfoot. Foto: Paul Dobson/Wikipedia.


Dit jaar vond in Wales Man vs Horse weer plaats, na een onderbreking door de coronapandemie. Man vs Horse is een jaarlijks terugkerende race tussen mensen en paarden met hun ruiters. De twee- en vierbenige atleten moeten 22 mijl (35 kilometer) afleggen door het platteland van Wales. De route gaat door een gevarieerd landschap. Het startpunt van de marathon, die korter is dan een officiƫle marathon over de weg, is Llanwrtyd Wells, een stadje in Wales. Tijdens de race moesten 1200 hardlopers het opnemen tegen 60 paarden en ruiters.

Ehm, waar ligt dat in Wales??

Ik kan mij van m'n trips in Wales niet heugen dat het er plat is en in Llanwrtyd Wells al helemaal niet....

}:) }:)

De term "countryside" laat zich ook niet zo goed vertalen :D
Maar wel heel leuk, in een mooie regio waarvan een bewoner ooit tegen me zei: ik zou niet verbaast zijn als hier meer paarden dan mensen wonen :D

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Man wint van paard in Man vs Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:22

Wat een prachtige pittige tocht.
N.b Platteland is gewoon de correcte vertaling.