Introductie van veulen en merrie in groep?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Introductie van veulen en merrie in groep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-22 20:48

Hoi!
Wij hebben een Tinker merrie met merrie veulen en zij staan nu sinds de geboorte van het veulen apart van de rest van de paarden.
We hebben hier beschikking tot 3 verschillende paarden kuddes en wij zouden graag merrie met veulen willen introduceren in een groep.
Zelf heb ik hier niet veel ervaring mee dus vandaar de vraag hoe zouden jullie dit doen en wat voor groepssamenstelling zouden jullie kiezen?
Pony’s, merries, ruinen? Of zouden jullie ze apart van de groep houden?
Ik hoop op veel goeie ideeen van jullie
Groetjes Iris

Cookie ❤️ Moxi ❤️


Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Introductie van veulen en merrie in groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:50

Heeft de merrie al in één van de groepen gestaan?
Is in één van de groepen ook een jong dier aanwezig (als speelmaatje voor het veulen)?

Oy with the poodles, already

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:23

Heeft de merrie al een vriendin in 1 van de kuddes?

~Turbohoof Solutions ~


Suzanne F.
Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:28

Ik zou ze bij voorkeur apart houden maar als ze in de groep moet, dan bij paarden die ze al kent.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:32

Ik heb bij mijn merrie destijds eerst de vriendin bij merrie+veulen gezet. Toen dat goed ging terug in de kudde.
Eerst merrie +veulen en vriendin in het land, daarna de rest.
Het jaar erop heeft ze zelfs in een kudde ruinen gestaan. Ging ook prima.

~Turbohoof Solutions ~

KittyDylan
Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:33

Als je merrie een vast maatje had, die eerst er bij zetten. Rustig aan. De merrie zal het veulen wel beschermen. Liefst op genoeg ruimte zodat ze weg kan.
Anders eventueel eerst met een jong paard. Zou voor de groep gaan waar ze eerder ook bij stond, als dat zo is in ieder geval.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

pluklief
Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Introductie van veulen en merrie in groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:20

Heeft je merrie in een van de groepen gelopen? Mijn merrie heeft vorig jaar met haar veulen eerst anderhalve maand apart gelopen omdat ze erg boos was op ieder paard wat in de buurt wilde komen. Daarna hebben we er eerst een oudere merrie bij gezet die zelf veel ervaring heeft met veulens. Daarmee heb ik ze een paar dagen laten staan zodat mijn merrie kon wennen. Vervolgens hebben we er steeds eentje extra bij gezet totdat de groep weer compleet was. Het scheelt misschien wel dat de meeste merries hier veulens gehad hebben waardoor zij het zelf niet echt spannend vinden zo'n veulen.

Mijn veulen heeft veel geleerd van in de groep staan en mijn merrie kreeg ook een meer rust toen ze weer terug stond omdat het veulen ook veel met de andere paarden bezig is.

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Introductie van veulen en merrie in groep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-22 06:37

Bedankt voor alle tips! De merrie heeft eigenlijk altijd in de groep gelopen, we gaan het met jullie tips rustig aan opbouwen

Cookie ❤️ Moxi ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Umeo en 53 bezoekers