Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 15:53

*Bokt.nl
Algemeen

[ img ]
Andreas Helgstrand, hier bij het WK jonge dressuurpaarden in Verden eerder dit jaar.
Foto: © FEI / Leanjo de Koster

Yvon Jaspers nam dit voorjaar Boer zoekt vrouw-paardenfokker Steffi Verhagen mee naar Denemarken in het programma Onze Boerderij in Europa. Daar gingen ze op bezoek bij Andreas Helgstrand. Tijdens deze uitzending heeft Steffi een filmpje van haar hengst Hennessy (v. De Niro) aan Andreas laten zien. Hij zegt dat de hengst potentie heeft, maar als je geld wilt verdienen moet je hem in training zetten. Niet lang na die trip heeft Steffi haar trots Hennessy bij Andreas Helgstrand in training gezet voor de verkoop.

In de aflevering van Onze Boerderij van zondag 28 november gaat Yvon Jaspers samen met Steffi Verhagen en haar vader terug naar Denemarken. Daar gaan ze kijken hoe het nu met Hennessy gaat, hoe hij getraind wordt en wat de verwachtingen zijn.

De aflevering is hier terug te kijken, vanaf 11:50 en 31:00.

Gerelateerd bericht:
[VN] Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand
Laatst bijgewerkt door Firelight op 29-11-21 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Spelfout titel aangepast

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boederij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:56

Spelfoutje in de titel -> boeRderij

office
Berichten: 802
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:35

En het buurpaard op 16.00 heeft kapotte mondhoeken ?Beetje slordig voor zo een stal ..

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:03

Voor ijzers met 3 lippen ??

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kinke
Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:37

ik vond het verschrikkelijk om te zien, superluxe gevangenis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:22

office schreef:
En het buurpaard op 16.00 heeft kapotte mondhoeken ?Beetje slordig voor zo een stal ..
Dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn als je sommige bitpasmensen mag geloven. :j

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:40

Niet fijn om naar te kijken.
Alles draait om geld.. Zo ook met dit dier, gevangen in een stal..
Niets walhalla.. Diep triest.

JeanneV
Berichten: 638
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:38

office schreef:
En het buurpaard op 16.00 heeft kapotte mondhoeken ?Beetje slordig voor zo een stal ..

Mondhoeken zijn ingesmeert!! Niet voorbarige conclusies trekken!!

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:32

Doe mij maar ouderwetse paardenstallen. Het lijken tegenwoordig wel klinieken gecombineerd met modeltuinen. Sfeerloos dus.

Ik hoop dat Steffi en haar pa duidelijke afspraken hebben gemaakt en alles goed op papier hebben staan. Ik begrijp dat ze ons niet wijzer willen maken dan we zijn over dat soort zaken, maar ik vind het ergens allemaal een beetje naïef overkomen. Alsof ze helemaal overweldigd zijn door alles.

Maar leuk dat ze hun paard weer eens van dichtbij konden bekijken en hoe hij erbij staat.

Ik ben niet echt thuis in de fokkerij of dressuursport, heb wel opgezocht dat hij meer dan 300 (?) nakomelingen heeft. Paard is nu 9 en het lijkt me een kwestie van als je hem wilt verkopen dan moet het nu wel zo'n beetje gebeuren. Of is het een echt succesvolle hengst? Qua dekhengst/vaderdier en/of als wedstrijdpaard? Ik zie zijn naam eigenlijk niet zo vaak langskomen. Maar ik let er dan ook niet speciaal op. Ik heb geen idee waar een succesvolle dekhengst op die leeftijd "moet staan".
Laatst bijgewerkt door Boras op 30-11-21 14:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:33

JeanneV schreef:
office schreef:
En het buurpaard op 16.00 heeft kapotte mondhoeken ?Beetje slordig voor zo een stal ..

Mondhoeken zijn ingesmeert!! Niet voorbarige conclusies trekken!!


Ok, om te voorkomen dat ze kapot gaan dan :D

Nietsmar
Berichten: 854
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:35

Bah, pure luxe voor de mens, pure armoede voor de paarden.

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:08

Mwah mondhoeken insmeren doe je natuurlijk niet zo maar..ik heb nog nooit gezien dat het nodig was bij normaal vriendelijk bit gebruik in ieder geval.

Boras: nee het is geen succesvolle dekhengst, 300 is ook helemaal niet zoveel qua nakomelingen op die leeftijd wat waarschijnlijk ook de reden van verkoop is. Het is wel een fijn sportpaard.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

DuoPenotti
Berichten: 28829
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:14

Hij staat dan lekker hoog in het stro, al dan niet voor de opname, maar dat is dan ook het enige te verzinnen pluspunt.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

irmaz
Berichten: 4665
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:22

Ik vond die jonge paarden in de wei behoorlijk jaloursmakend. Weinig opfoks in Nederlan waar de jonge dieren er zo mooi bij staan gok ik zo.
Maar de eenzame opsluiting van Hennessy vond ik verdrietig.

MissNienke1
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:05

Ik zie een mooie en lichte stal. En schoon. Ik zie zelden dat een muur zo wit is in een stal. Ja het lijkt misschien klinisch, maar dat lijkt me prima voor een paard. Hij kon zijn buurman zien en horen, wat niet voor iedere hengst is weggelegd.
Ik gun het Steffi en haar familie dat ze deze kans krijgen en ik hoop dat het paard goed verkocht wordt.


Kinke
Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:07

tjonge, als dat een goed argument is voor een goed paardenleven?
Ik vond het sowieso raar dat al die bovendeuren (tralies) dicht waren, want volgens mij konden die prima open zonder gevaar?

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:31

MissNienke1 schreef:
Ik zie een mooie en lichte stal. En schoon. Ik zie zelden dat een muur zo wit is in een stal. Ja het lijkt misschien klinisch, maar dat lijkt me prima voor een paard. Hij kon zijn buurman zien en horen, wat niet voor iedere hengst is weggelegd.
Ik gun het Steffi en haar familie dat ze deze kans krijgen en ik hoop dat het paard goed verkocht wordt.


Dat iets voor andere hengsten nog veel beroerder is maakt dit niet goed.
Een paard, ook een hengst, is een kuddedier. Isolatie is een straf!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:55

En het erge is dat we er ergens met velen aan meedoen. Hoevelen hebben niet een nakomeling van een hengst die in dergelijke omstandigheden gehouden wordt? We moeten allemaal verantwoordelijkheid opnemen. Een hengst kiezen die je aanstaat én goed gehouden is bvb. Dat zal pas echt impact hebben indien iedereen zo leert kiezen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Terugkijktip: Steffi herenigd met Hennessy in Onze Boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:29

Ik vind het altijd maar apart dat mensen denken dat ze het paard hier een plezier mee doen. Hoe vaak hoor je mensen wel niet zeggen dat ze hun paard meer gunnen. Of dat het paard zo goed gefokt is dat het een sportcarrière moet krijgen.

Zijn we dan zo vervreemd van wat een paard echt wilt? Lekker buiten staan met vrienden is nog steeds basis behoefte nummer 1. Een gevangenis box voldoet daar dus niet aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daliance, ferropaard, fique, hiphorse, nicolanca, Sabbientje en 21 bezoekers