Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 11:22

Hoi :wave:
Graag zou ik hier fokadvies ontvangen voor mijn merrie.
Ze is een Toto jr x Cachet L x Krack C van 2,5 jaar oud. Aankomend jaar wil ik haar laten dekken.
Voor wat ik nu van haar kan zien is het een fijn, intelligent en werkwillig paard. Ze is scherp maar wel op een fijne manier en ze heeft een stoer karakter.
Ze is niet snel bang en zoekt alles graag op.

[ img ]

Ze is op dit moment nog iets wat week gekoot naar mijn idee en ze is natuurlijk erg compact.
Ze heeft 3 functionele basis gangen voor wat ik er nu uit op kan maken.

[ img ]

Ik heb zelf natuurlijk wel een aantal favorieten maar wil graag input horen van andere mensen.
Het wordt uiteraard haar eerste veulen dus alleen vers en goede kwaliteit. Prijs maakt mij niet zo heel veel uit.

Mijn lijstje:
Vivaldi (ben ik enorm fan van maar blijkt moeilijk drachtig te maken?)
Vitalis
Blue Hors Farrell
Franziskus

Hele verschillende paarden maar ik denk dat ik ook niet perse vast zit aan 1 type paard bij haar.
Graag hoor ik waarom (een van) de hengsten van mijn lijstje absoluut niet zou passen.
Ik krijg volgend jaar pas mijn eerst gefokte veulen dus ik ben echt compleet onervaren als het hier om gaat. Daarom graag jullie ideeën.

Als veulen:


Als 2 jarige net uit de opfok (haar moeder loopt erbij)


En vandaag als 2,5 jarige


Ze kan ook heel goed stappen trouwens :P :')
Ze is in het bezit van een DOC predicaat en ik zal volgend jaar iemand langs laten komen om te kijken of ze geschikt is om voor te stellen op de keuring (ze heeft helaas een reebeen). Mocht dit niet door kunnen gaan is mijn doel volgend jaar zadelmak maken en een ibop rijden met haar (haar moeder had 85,5 punt) en verder uitbrengen in de sport. Het veulen is voor mijzelf dus ik hoef niet perse een commerciële hengst.

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.


MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:36

Ik vind dr beter dan functioneel lopen :D erg leuke merrie en ik ben totaal uit de hengsten dus aan mij heb je verder niks _O-

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Elisa2
Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:24

Ik zou gaan voor een hengst die wat lengte toe kan voegen en niet een te lang achterbeen heeft. Achterbeen lijkt ook wat steil.
Met Vivaldi of Vitalis krijg je lijnenteelt op Jazz en Krack.

Ik zou dan eerder voor een zoon of kleinzoon van een van die twee gaan.

Ze kan leuk lopen, aansprekende merrie..wat wil je zelf graag verbeteren?

Misschien is Frankie Lee interessant, lijkt net iets langer in de rug dan Franziskus.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Amiigo
Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:49

MarjanB schreef:
Ik vind dr beter dan functioneel lopen :D erg leuke merrie en ik ben totaal uit de hengsten dus aan mij heb je verder niks _O-

Ja zeg dat, die zou ik best thuis in de wei willen hebben :))

xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 12:55

Haha ja ik ben ook heel blij met haar hoor <3

@Elisa2, ik heb zelf niet zoveel moeite met die lijnenteeld. Het zit naar mijn idee ver genoeg weg of zie ik dit verkeerd? Frankie Lee heb ik bekeken inderdaad maar spreekt mij totaal niet aan. Mooi sportpaard maar vind het geen ‘vaderfiguur’ ofso. Ik zie dat wel graag terug in hengsten.

Andere opties dan die ik zelf heb mogen ook aangedragen worden hoor!

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

simpie94
Berichten: 829
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:29

Fijne merrie zo in beweging.
Ik zou inderdaad vooral de focus leggen op meer rek/lengte in het lijf.
Van het lijstje is denk ik Vivaldi die het meest lengte kan geven maar zoals Elisa zegt fok je je wel vrij vast qua bloedvoering.

En een hengst als Furst Romancier?
Franziskus natuurlijk ook niet verkeerd maar heeft wel een vrij lang achterbeen net als de merrie.

Is het reebeen ontstaan door trauma ?

L' Esprit v. Goodtimes Z1 nu met pensioen
Emy de Woude v. Star van 't Broek
Enjoy H v. Tango (Ster, IBOP, PROK, Sport)
Omi H v. Daily diamond (Voorlopig Keur, PROK)

xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 21:20

Volgens de dierenarts wel. Heb foto’s laten maken en toen was het hele gebied er omheen een beetje onrustig. Een paar maanden later op advies weer foto’s laten maken en toen was er niks meer te zien. Hij denkt klap tegen gehad.
Furst Romancier heb ik ook naar gekeken, aansprekende hengst! Maar Blue Hors Farrell spreekt mij dan weer meer aan. Kun je mij daarin advies geven wat je beter vindt aan Furst Romancier ten opzichte van Farrell? :)

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

simpie94
Berichten: 829
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:05

Uiteindelijk blijft fokken ook een kwestie van het goede gevoel erbij hebben. :)
Maar in mijn ogen is Furst Romancier beter in het achterbeengebruik, souplesse.

Farrell heeft daarentegen weer een mooie zelfhouding en een tikje moderner.

L' Esprit v. Goodtimes Z1 nu met pensioen
Emy de Woude v. Star van 't Broek
Enjoy H v. Tango (Ster, IBOP, PROK, Sport)
Omi H v. Daily diamond (Voorlopig Keur, PROK)

Aimee
Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:31

Mooie merrie, goed lopen ook. Hoe groot is ze?
Ik zou inderdaad op de lengte in het lijf letten en verder vooral de kwaliteit verankeren. Het is een jonge merrie, heb je voorkeur voor een meer bewezen hengst?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 12:26

Ze is nu rond de 165cm verwacht ik. Voorkeur gaat wel uit naar een meer bewezen hengst omdat ik ook nog niet weet wat ze zelf doorfokt. De goede galop zit wel in de hele merrie lijn dus dat zal zij ook wel doorgeven. En een hele fijne ‘onbewezen’/jonge hengst zal ik zeker niet laten staan maar echt wel overwegen :)
Ik vind haar een compleet sportpaard (ik hou wel van dat compacte) maar wil wel een hengst met meer lengte want anders komt er dadelijk een pony uit :')

Simpie94, bedankt voor de aanvulling. Daarom spreekt Farrell mij waarschijnlijk meer aan, hou wel van modern :o

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Elisa2
Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:46

Ik twijfel of Farrell genoeg lengte gaat geven, wbt het lange achterbeen dat zag ik ook bij Franzizkus inderdaad. Daarom dacht ik aan Frankie Lee omdat deze net wat langer gelijnd lijkt te zijn met een wat minder lang achterbeen. Maar dan moet de hengst je wel aanspreken natuurlijk.

Je kan ook kijken naar Furst Jazz, voegt lengte en bewegingskwaliteit toe..wel iets neerwaartse romprichting.
Verder denk ik aan Next Pitch, wel lijnenteelt maar ik verwacht dat deze ook genoeg lengte door gaat geven. Uiteraard is dat nog wel een jonge hengst.

Indian Rock is wellicht ook een optie, is een modellenmaker en het Apache bloed lijkt het ook goed te doen met Toto bloed.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:50

Met toto jr doen de rubuquil hengsten het ook goed, maar daar heb je vast geen modernere hengst van lopen meer… aangezien het commercieel ook wel interessant moet blijven

Life is a balance of holding on, and letting things go…

xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 16:18

Elisa2 schreef:
Ik twijfel of Farrell genoeg lengte gaat geven, wbt het lange achterbeen dat zag ik ook bij Franzizkus inderdaad. Daarom dacht ik aan Frankie Lee omdat deze net wat langer gelijnd lijkt te zijn met een wat minder lang achterbeen. Maar dan moet de hengst je wel aanspreken natuurlijk.

Je kan ook kijken naar Furst Jazz, voegt lengte en bewegingskwaliteit toe..wel iets neerwaartse romprichting.
Verder denk ik aan Next Pitch, wel lijnenteelt maar ik verwacht dat deze ook genoeg lengte door gaat geven. Uiteraard is dat nog wel een jonge hengst.

Indian Rock is wellicht ook een optie, is een modellenmaker en het Apache bloed lijkt het ook goed te doen met Toto bloed.

Bedankt! Furst Jazz heb ik een nakomeling gehad (helaas een maand geleden overleden) maar die was ZO groot! Met de 2,5 al zeker 175cm en ik heb hem vanaf veulen af aan zo goed in de gaten moeten houden want die was niet dik te krijgen door zijn enorme groeispurten. Dus voorlopig geen Furst Jazz meer voor mij :') (wel enorm fijn karakter had dat paard).

Indian Rock vind ik fantastisch! Maar ik twijfel of het veulen dan niet te scherp gaat worden. Deze merrie is wel echt een scherp ding wat ik er nu van kan zien. Ken wel 2 nakomelingen van hem die voldoende lengte hebben dus dat is wel positief! Qua karakter is de een een scherpe (wel op de positieve manier en die moeder is ook vrij scherp) en de ander heel nuchter (ook net als de moeder). Dus voor mij nog niet duidelijk of hij meer scherpte gaat brengen aan het karakter. Weet jij daar meer over?
Next Pitch vind ik nog te vroeg om mee te dekken, wellicht een voor de toekomst.

Franziskus valt inderdaad af door het lange achterbeen. Toch fijn zo een topic! :D

@Marjan, ik kan zo 123 niet een nakomeling vinden van die hengst. Ken jij er een die genoeg lengte heeft?

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:59

Weet alleen wat ze bij hexagon hebben staan :') maar ik zit zo niet in de fokkerij. Omdat kaatje een rubiquil is en lengte heeft (iets teveel soms) had ik toen gekeken wat daarbij zou matchen en daar kwam heel veel toto jr uit naar voren. Bij hexagon hebben ze er twee ggk uit die combinatie

https://www.stalhexagon.nl/fokkerij/double-dutch/

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Aimee
Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:34

xmarliez schreef:
Ze is nu rond de 165cm verwacht ik. Voorkeur gaat wel uit naar een meer bewezen hengst omdat ik ook nog niet weet wat ze zelf doorfokt. De goede galop zit wel in de hele merrie lijn dus dat zal zij ook wel doorgeven. En een hele fijne ‘onbewezen’/jonge hengst zal ik zeker niet laten staan maar echt wel overwegen :)
Ik vind haar een compleet sportpaard (ik hou wel van dat compacte) maar wil wel een hengst met meer lengte want anders komt er dadelijk een pony uit :')

Simpie94, bedankt voor de aanvulling. Daarom spreekt Farrell mij waarschijnlijk meer aan, hou wel van modern :o


Ja, bij zo’n jonge merrie gaat mijn voorkeur ook uit naar een meer bewezen hengst. Ik zou zelf bovendien liefst kijken naar een in Nederland beschikbare hengst. Maar met haar afstamming ben je logischerwijs al snel geneigd om over de grens te kijken.

Misschien Glamourdale of Ferguson?

Wat betreft je lijstje: kijk eens naar Foundation, die geeft meer lengte dan Fürst Romancier. Of in de Vivaldi-hoek: Vivino.

Verder denk ik aan Revolution.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 20:20

Ja het liefst zou ik ook een Nederlandse hengst willen (en dan nog het liefst van v Uytert want die zit lekker dichtbij :') ) maar niks van die collectie spreekt mij aan (oké Vivaldi dan :P ).
Glamourdale heb ik nog geen nakomeling van gezien die mij aanspreekt. Paard zelf vind ik wel echt heel gaaf. Ferguson spreekt mij niet aan.

Wat vind jij beter aan Vivino ten opzichte van bijv Vitalis?
Foundation is ook zeker een om op het lijstje erbij te schrijven! Thanks!

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.


Aimee
Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:04

Goede vraag. Ik vind Vivino op papier interessanter en hij lijkt ook goed te fokken, maar misschien is het meer een gevoel.

Als het bij Van Uytert moet zijn, misschien Santiano?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Elisa2
Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:23

Nog te vroeg om echt veel te kunnen zeggen over het karakter en de bewerkbaarheid bij de Indian Rock nakomelingen. Ik begrijp je twijfel wel. Jammer van de Furst Jazz zeg, maat is leuk maar het moet niet te groot worden inderdaad.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 12:34

Ik zit ineens aan Everdale te denken. Hoe kijken jullie daar naar? Ik heb toch graag een hengst die in NL staat want stel dat het allemaal niet wil lukken zit ik met 10x verzendkosten en het is toch allemaal niet zo ‘direct’ als wanneer je gewoon sperma uit NL hebt. Voor het jaar erna heb ik al wat meer zicht op hoe de merrie drachtig wordt etc.

Ik heb echt geen favoriet bij v Uytert. Furst Jazz vind ik zelf wel geweldig maar wat ik al zei de maat is wel een dingetje en heb gezien dat hij gewoon echt groot fokt. Ik wil geen kasteel fokken maar een normaal paard, 170/175 is prima (kleiner is niet zo erg).
Voor mijn paarden vind ik het lastig met de paarden die in NL staan. Ben weg van For Ferrero maar ga ik met deze niet snel doen aangezien het dan denk ik echt een poppetje wordt en ik heb haar moeder daar nu drachtig van. De buitenlandse hengsten trekken mij het meest maar vind het risico te groot dat het niet lukt. Kortom, ik vind het best moeilijk! Eerste veulen misschien maar gewoon wat induwen en kijken hoe het verloopt en wat er uit komt :')

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:06

xmarliez schreef:
Ik zit ineens aan Everdale te denken. Hoe kijken jullie daar naar? Ik heb toch graag een hengst die in NL staat want stel dat het allemaal niet wil lukken zit ik met 10x verzendkosten en het is toch allemaal niet zo ‘direct’ als wanneer je gewoon sperma uit NL hebt. Voor het jaar erna heb ik al wat meer zicht op hoe de merrie drachtig wordt etc.

Ik heb echt geen favoriet bij v Uytert. Furst Jazz vind ik zelf wel geweldig maar wat ik al zei de maat is wel een dingetje en heb gezien dat hij gewoon echt groot fokt. Ik wil geen kasteel fokken maar een normaal paard, 170/175 is prima (kleiner is niet zo erg).
Voor mijn paarden vind ik het lastig met de paarden die in NL staan. Ben weg van For Ferrero maar ga ik met deze niet snel doen aangezien het dan denk ik echt een poppetje wordt en ik heb haar moeder daar nu drachtig van. De buitenlandse hengsten trekken mij het meest maar vind het risico te groot dat het niet lukt. Kortom, ik vind het best moeilijk! Eerste veulen misschien maar gewoon wat induwen en kijken hoe het verloopt en wat er uit komt :')


Al een fokadvies aangevraagd bij het KWPN?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Elisa2
Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:53

Ik ben zelf meer weg van Glamourdale en nakomelingen dan Everdale, qua model en beweging.

Als je weg bent van For Ferrero kun je natuurlijk ook nog kijken naar diens vader For Romance, die lijkt wat langer gelijnd. En via de Pretendenthoeve niet zo moeilijk om aan sperma te komen. Bewezen hengst. Maar fokt wel erg luxe...

En als ik je een tip mag geven, probeer de eerste bezichting te volgen. (dat kan online) Dan zie je veel nakomelingen van de hengsten en kun je een beeld vormen over hun nafok. En kijken wat je aanspreekt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 15:05

Manubres, nee nog niet gedaan. Is dat onafhankelijk?
Elisa, For Romance wordt denk ik weer te chique? Mijn andere merrie overweeg ik om daar volgend jaar mee te dekken als het FF veulen bevalt. Die merrie (haar moeder) heeft zelf meer massa. Maar ik zal het nog eens goed bekijken wellicht past het wel op deze.
Vind jij dat Glamourdale meer souplesse door geeft dan Everdale? De broer van haar moeder is een Everdale en vond ik een onwijs fijn paard in de beweging en gaf de ruiter een waanzinnig gevoel qua lossigheid. Vandaar dat ik denk dat dit bloed er misschien wel goed op past. Zal mij eens meer verdiepen in de nafok van Glamourdale.
Ik zou de bezichtigen graag willen bekijken maar het ontbreekt een beetje aan de tijd om er rustig voor te gaan zitten helaas. Als het terug te kijken is dan zal ik dat eens doen op een rustig moment. Goed advies!

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Elisa2
Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:12

Het is wel terug te kijken op kwpn tv en ook de filmpjes van vorig jaar staan er nog op.

Ja For Romance wordt wel snel heel chique, ik vind eigenlijk dat je voor souplesse niet zo bij de Dale's moet zijn over het algemeen. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, moeilijk om wat over te zeggen zonder de gehele afstamming te kennen.

Ik zie net de Finest Selection bij de zadelpresentatie (Navarone D)vandaag, als deze aangewezen wordt en het VO haalt is dit er misschien ook wel een om in de gaten te houden voor je. Hengst zit goed in elkaar, genoeg lengte en zeer elastisch in alle drie de gangen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

xmarliez
Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 17:40

Ik wil liever een hengst van minimaal 5 jaar oud. Jong x jong wordt nog meer gokken (fokken is natuurlijk al een deel gokken maar ik wil wel nafok hebben gezien).

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

splenius
Berichten: 1103
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:48

Ik heb zelf een Glamourdale en ken heel veel Glamourdales
En denk dat hij best op je merrie past.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, LISA_L en 9 bezoekers