Help, mijn Buur is klusser

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 22:55

:Y)
Ja, onze buren zijn enorme klussers.
Ze wonen er nu 2(?) jaar. Vorig jaar vlak voor corona hebben ze een grote verbouwing gedaan. Maar het is niet gestopt.
Tijdens het thuiszitten waren ze zelfs bezig. Ik werd gek :+
En ze beginnen elke 2 maanden weer. Verschrikkelijk. Elke keer denk je, zijn ze eindelijk klaar? En dan een paar maanden later beginnen ze weer aan hun nieuwe keuken, voor welke reden dan ook...

Gelukkig stoppen ze uiterlijk om 19.00.

Ze zijn heel aardig hoor! Maar de irritatie kruipt wel eens naar boven ;)

Iemand dezelfde ervaring?


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 22:57

Heb je het er wel eens met ze over gehad? Als je er structureel last van hebt, kan je voorstellen op tijden dat jij werkt ze minder lawaai maken of eventueel niet bezig gaan? Het lijkt me wel heel irritant in ieder geval :(

Suzanne F.
Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:19

Hierachter hebben we ook zo iemand die structureel bezig is met schuren, zagen, boren en timmeren. Al jaren. Geen idee wat hij allemaal doet maar het is blijkbaar nooit af.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Texas02
Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:22

Ja, ik ken het.. Eerst onze buren die constant bezig waren en herrie hadden.. Nu zijn die eindelijk verhuisd en hebben we rustige buren.. Maar tegenover ons zijn nu anderen het gehele huis aan het verbouwen. Niet de hele tijd door maar iedere keer als je denkt dat ze klaar zijn, verzinnen ze weer iets nieuws. En dan is het ook direct weer veel herrie, echt verschrikkelijk.. En ook zo irritant als ze op zaterdag om 7.30 uur of nog eerder al beginnen..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:25

Jups hier een buurman die al 7 jaar vanalles doet... en super irritant is.... maar ook rustig op zondag om 7 uur een boormachine pakt....

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:42

Ik kom uit een gezin waarin nooit iets af is, en dat is het bij mij ook nooit.

Ik woon hier nu vier jaar. In het begin hebben we vooral geklust zodat ik er in kon. Een half jaar later zijn we een bijkeuken gaan bouwen, een jaar nadat deze klaar was heb ik een nieuwe keuken gekregen waar we ook een week of zes mee bezig zijn geweest om alles klaar te maken. En het komend jaar gaan we mijn tuin aanpakken.

Dingen die tussendoor zijn gebeurd kosten minder tijd, maar leveren misschien wel net zo veel overlast?

We stoppen nooit later dan half 10 in de avond en doen niet echt iets op zondag.

Anyhow, realiseer je wel dat voor een heel aantal mensen dit ook een stuk hobby is. Voor mij en m'n vader namelijk wel. Het geeft veel voldoening en je ziet snel resultaat. En het zorgt niet echt voor waardevermindering, dat is ook wel een plusje zeg maar...

Sommige mensen zijn gewoon echt makers... Ik zou het gesprek eens aangaan, je leert vast dingen over je buren die voor een stukje begrip zorgen :)

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:45

Hier ook ‘nieuwe’ buren, die al maanden af en aan klussen (en er nog steeds niet wonen).
Hier is het ook gerust hele avond stil, om vervolgens om half 10 ineens nog wat te gaan boren :+
Nouja gelukkig hebben we er niet echt last van, vooral verwondering :+

Kmbrly
Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:50

Ik voel me aangesproken :') .
Wij wonen 1 jaar alleen, en zijn sinds toen aan het breken.
Dan liggen we weer een paar weken stil omdat we op iets of iemand moeten wachten.
Nu hebben we wel geen rijwoning, maar zou soms toch willen weten als de overburen iets horen.
Want wij zijn soms bezig tot een gat id nacht :') .

I know you'll be a sun in somebody else's sky

AnnemiekvM
Berichten: 8245
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:51

Misschien kun je een bepaalde tijd afspreken dat ze klussen? Lijkt mij heel vervelend.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 23:56

We hebben het er wel eens over gehad. Het zijn hele aardige mensen. Ze klussen niet op tijden die heel erg zijn hoor, maar toch vervelend dat het zo vaak gebeurt.

Anastasia24
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 00:01

Kan ik me goed iets bij voorstellen ts, ergens achter hier begint een man vrolijk om 10uur s ochtends te hameren, timmeren, zagen, etc. Ook heerlijk in het weekend. Oordoppen en of een goede koptelefoon doen wonderen. Nou kan ik gewoon mijn raam dichtdoen, maar als het echt je buren zijn heel de dag lang, misschien niet vreemd om geluidsdichte koptelefoon aan te schaffen. :')

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Zebrastreep
Berichten: 9735
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 00:04

Jazeker hebben wij ook deze ervaring , maar onze buurman of zoals wij hem noemen Donald Trump is ook nog niet eens vriendelijk. Ze wonen er nu denk ik een jaartje of 3 en mijn buurman kluste vooral in het begin heel erg. In de winter zie je die beste man nooit buiten , maar in de zomer moet zeker dagelijks wel even de hogedruk spuit aan en de dakgoten zijn ook regelmatig aan de beurt. Onze buurman heeft naar onze weet een uitkering want hij is alle dagen thuis. Woont er samen met zijn vrouw en kind , maar ik vindt het maar een aparte kerel. Al heb ik nu het idee dat hij het ook wel doet om te treiteren omdat we een rechtszaak met hem hebben over de schutting. Zo heeft onze buurman één hele zomer bewust onze schutting natgespoten in de hoop dat het zou gaan rotten :') Wij negeren hem , en dat werkt wel goed maar dat geklus ik kan er soms gek van worden.

Met name die hogedrukspuit duw ik nog een keer door zijn fiets :')

En eigenlijk wordt hier in de buurtje elk weekend wel een drilboor of zaagmachine uit de schuur gehaald. Er is hier standaard lawaai... Alleen vervelende is dat wij zelf altijd wel redelijk zachtjes doen. Klussen doen wij natuurlijk ook wel maar niet elk weekend. Ik vraag mij ook zo vaak af , wanneer zijn mensen nu een keer klaar??

Maar mijn buurman is wel de top hoor , hoe irritant wil je het hebben. Hij staat zelfs in de regen zijn tegels af te spuiten met de hogedrukspuit koekoek ben je dan in mijn ogen :') Maar afijn het is nu winter dus meneer komt zijn huis niet uit want dat is veelte koud. Maar zodra de zon weer begin te schijnen begint hij weer met klussen en zeiken want daar is 'Donald Trump' erg goed in....

Wij hopen dat hij na het verlies van de rechtszaak uiteindelijk gaat verhuizen , want meneer heeft al wel toegegeven niet tegen zijn verlies te kunnen , want hij krijgt alles wat hij wil. Al met al onze klussende en gezellige buurman :+

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 00:19

Herkenbaar. Mijn buren aan 1 kant lijken hun hele huis elke week te verbouwen. Wat ze doen, geen idee? Vandaag leken ze wel 90 gaten te boren. Hij was een uur lang aan het boren in de aangrenzende muur. Was nog bang dat hij er doorheen zou komen :'). Gelukkig doen ze het vaak overdag, als ik thuis ben dan vertrek ik snel naar het paard/vrienden of de stad :+

tiwi1969
Berichten: 7624
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 00:20

Ik weet precies wat je bedoelt.

Twee huizen verder woont een man met een flinke stoornis waar hij ook woonbegeleiding voor heeft. Sinds zijn relatie uit is stort hij zich helemaal op zijn hobby: houtbewerking. Vooral met de schuurmachine en dat ook uren lang. Liefst op momenten dat wij net even rustig gaan zitten om te ontspannen, als hij uit zijn werk komt als wij willen eten. Gekmakend, omdat het hobby is is het niet tijdelijk.
Ik heb hersenletsel waardoor ik overgevoelig ben voor geluid, geen fijne combinatie. Zou het om een tijdelijke verbouwing gaan, ging ik naar mijn moeder voor de rust.

Tussenin woont een vrouw van 94 die dit ook verschrikkelijk vindt.

Praten helpt niet, zodra je wat zegt blokkeert hij meteen door zijn stoornis. Gelukkig is er nu via zijn ex contact met de begeleiding en is de overlast minder vaak en minder
lang.

Over ongeveer een jaar krijgen wij gelukkig isolatie en gaan ze ook geluidsisolatie tegen de dunne binnenmuren aan zetten.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 00:49

Hou op, schei uit. Mijn buren hebben hun hele huis verbouwd in de afgelopen 1,5 jaar. Steeds als ik denk dat ze klaar zijn, hebben ze tóch weer wat te doen. En ze verbouwen in stukjes, op de meest onverwachte momenten zit ik in oorverdovende herrie. Ik werk al vanaf maart '20 thuis, veel vergaderingen, thuisonderwijs aan de kinderen en gebroken nachten van de jongste. Ik loop soms echt tegen de muren op.

We hebben geen contact anders dan postpakjes aannemen en ze waarschuwen dus ook nooit dat er weer een grote verbouwing aankomt, dat zou eigenlijk al fijn zijn...


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

laraxXxemma
Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 01:29

Ik herken het hier ook. Gelukkig hele aardige buren, we hebben niet veel contact maar ze was laatst zelf begonnen over het lawaai of ik er last van had. Ze proberen er echt wel rekening mee te houden en dat kan ik wel echt waarderen, sowieso qua tijden lijkt het altijd wel alsof ze het gericht uitzoeken. En eerlijk is eerlijk als ik in hun situatie zat had ik het net zo gedaan, de huizen zijn jaren '70 en er is echt zo veel werk aan te verzetten wil je er wat van maken, maar ja geld is soms ook op.

Had alleen van de week van de andere buren ineens verbouwing, incl aan onze gedeelde muur van alles boren en slopen en weet ik wat. Was niet heel tof dat ze daar om 8 uur mee begonnen 's ochtends en ik dan juist thuis kwam uit mijn nachtdienst.. Had ik graag geweten dan had ik gekeken of ik ze nog met iemand kon ruilen. Moet zeggen dat ik dan daardoor eigenlijk meer last ervaar van die ene week van die buren dan van mijn andere buren die waarschijnlijk volgende week weer wat dingen oppakken :')

Ik woon alleen verder, heb niet echt iemand in de buurt om even snel onder te duiken helaas maar mijn noice canceling koptelefoon doet echt wonderen (mijn wasmachine staat in de keuken en die hoor ik in de woonkamer niet eens op zijn hoogste toeren) dus dat kan ik wel echt aanraden hier ook. Ik ben ook snel overgevoelig op geluid, deze helpt daar enorm bij.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Utixo
Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 01:30

Ik heb medelijden met je, ik zou helemaal gek worden ervan.

Wat ik ook schokkend vind is dat iemand hier toegeeft ook zo'n klusser te zijn, "maar nooit later dan tot 21.30u". Weet je hoe zeer je de avond van de buren dan vergald? Als het voor een eenmalig project zou zijn, is het te behappen. Maar al jaren lang? Prima dat het jullie hobby is, maar 21.30u is echt niet tof.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Plukje
Berichten: 1651
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:20

Ik heb zo’n man tegen wie ik regelmatig heb geroepen ‘dat kun je niet maken, denk nou eens aan de buren’. Ons vorige huis heeft hij eerst een jaar lang dagelijks verbouwd voordat we er konden wonen. Dat betekende 4 dagen per week uit zijn werk en op vrijdag, zaterdag en zondag de hele dag. Zodra we er wonen bleef hij de weekenden klussen. Er was altijd wel iets te doen. Ik heb echt honderden keren aan de buren gevraagd of ze er echt geen last van hadden en ze bleven maar zeggen het echt niet erg te vinden. De buren vonden het vooral fijn dat we die bouwval aan het opknappen waren, want dat zag er voor de buurt ook prettiger uit. Daarnaast was mijn man nooit te beroerd om de buren te helpen met klusjes als ze om hulp vroegen.
We hebben nog steeds goed contact met de buren en ze vinden het jammer dat hun handige buurman verhuisd is.
Nu wonen we vrijstaand met buren waarvan we het huis niet kunnen zien, dus hier is man helemaal los gegaan. Hij sliep hier zelfs hartje winter op een luchtbedje in een huis zonder kozijnen en ramen, zodat hij laat door kon gaan en weer vroeg kon starten met klussen.
En ik? Ik woon in een werkelijk prachtig huis en ik ben blij dat hij hier een eigen werkplaats heeft, want in het vorige huis heeft hij de woonkamer wel eens omgebouwd tot tijdelijke werkplaats (tijdens de kerstdagen!!) :o

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Anoniem

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:45

Heel herkenbaar en het frustreert mij ook verschrikkelijk. We wonen in oude rijwoningen dus geluid was absoluut geen verrassing. Toen het huis naast ons verkocht werd wisten we ook dat er flink aan verbouwd moest gaan worden aangezien het echt slecht onderhouden was.

Vorig jaar voor kerst zijn ze heel vriendelijk langs gekomen om alvast te verontschuldigen voor het lawaai want ze ging slopen. Heb destijds ook geantwoord dat het natuurlijk er bij hoort, gevraagd of ze rekening konden houden met onze baby als dat mogelijk was maar dat wij ook begrepen dat verbouwen niet stil kan gaan en dat we wel op onze tanden zullen bijten.

We zijn nu een jaar verder en we bijten nogsteeds op onze tanden. Ook in de nacht én het hele weekend incl zondag. Eerlijk, dat komt onze burenband niet echt ten goede... We werken allemaal keihard, hebben een klein kind en zitten dan op onze vrije dagen in het weekend nog in de takkeherrie en de borden trillen uit onze kasten. Meerdere keren eens langs gegaan, maar wat kunnen we nog? Hun huid moet af en onze verdraagzaamheid neemt af hoor...

BelgenGek
Berichten: 2227
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 09:16

Tja, soms moet dat gewoon.

Er zijn mensen die al het klus werk zelf doen (dat scheelt een boel geld)
Maar je stopt soms even omdat je niet verder kunt, wilt
En omdat je soms eerst weer moet sparen voor je verder kan.
Spreek uit eigen ervaring.

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:57

Utixo schreef:
Ik heb medelijden met je, ik zou helemaal gek worden ervan.

Wat ik ook schokkend vind is dat iemand hier toegeeft ook zo'n klusser te zijn, "maar nooit later dan tot 21.30u". Weet je hoe zeer je de avond van de buren dan vergald? Als het voor een eenmalig project zou zijn, is het te behappen. Maar al jaren lang? Prima dat het jullie hobby is, maar 21.30u is echt niet tof.


Overdag is er niemand aan het werk hoor... Wij zijn doe het zelvers...

En ik ben afgelopen zomer nog met de buren op vakantie geweest naar Curaçao, dus ik geloof niet dat ze mij zo'n verschrikkelijke buur vinden :D

De andere buren zijn 85+ en vinden alles prima zolang ik af en toe even langs kom voor een praatje.


luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:44

Bij ons zijn er ook weleens grote klussen nodig in huis.
Altijd doordeweeks. Op zijn vroegst om 800 uur en uiterlijk stoppen om 1700 uur.

September/oktober is in 3 weken onze badkamer verbouwd.
En ik heb briefjes bij de buren in de bus gedaan.

Die herrie is al erg zat.
Voor buren helemaal.

[o]

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:52

vreselijk dat geklus, mijn naaste buren hebben 3/4 jaar gedaan over hun appartement verbouwen voor ze erin trokken. Het toppunt was dat er een stuk beton moest worden weggehakt. Ik moest toen thuiswerken en had een functioneringsgesprek online, mijn baas kon me niet verstaan en ik hem niet (nu maakte het niet veel uit, want ik ging 3 maanden later toch met pensioen, maar toch). Het is nu eindelijk klaar, hoewel ze nog een nieuwe badkamer moeten t.z.t. (als er weer geld is)
Eén van de achterburen noemen we klusmans, is het geen hogedrukspuit, dan wel een bladblazer of een zaagmachine. Geen idee wat hij allemaal doet of maakt, maar het maakt herrie. Pensionado, dus alle dagen van de week, ook op zondag.
In het appartementengebouw waar ik woon mag op zondag niets, dus dan hoor je ook nergens iets, maar de achterburen gaan gewoon door.

Zebrastreep
Berichten: 9735
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:57

Vanmorgen was het hier weer raak iemand die om half 10 even met en hamer gaat slaan wat 5 min duurt en dan de hele dag niet weer. Doe dat dan gewoon ergens in de middag...

Nu is het waarschijnlijk mijn buurvrouw en die heeft psychisch ook wel wat problemen aan haar gedrag te zien.
Die doet alles wanneer het haar uitkomt die lijkt soms gewoon geen tijdsbesef te hebben.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

tita
Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:59

Appeltje_1 schreef:
We hebben het er wel eens over gehad. Het zijn hele aardige mensen. Ze klussen niet op tijden die heel erg zijn hoor, maar toch vervelend dat het zo vaak gebeurt.



Het is gewoon hun hobby een hobby die nooit stopt wij hebben zulke kennissen en als huis af is na 8-10 jaar verhuizen ze naar ander bouwval

30-11-2015
03-07-2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, C_estmoi, ComscoreBot, DDD3, Floko, JudithGigi, Kimberley_, Lugea, Melissa0304, Mutti, Oehlala, Paloma_Janet, Pieneappel, rosalie_a, Sterre34 en 133 bezoekers