Border collie pup?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 19:05

Wij overwegen eind zomer 2022 een Border Collie pup te nemen. Het wordt onze tweede hond. Afgelopen juni hebben we onze liefste Schotse Collie na 14,5 jaar moeten laten gaan. Maar het is zo stil in huis en we missen de hond enorm. We willen haar niet snel vervangen, dus we nemen de tijd.

Hoewel onze Schotse Collie de liefste en leukste was, zouden we wel een iets actievere hond willen in de toekomst. Ik heb Border Collies altijd bewonderd. We overwegen dus een Border Collie pup. We zoeken een lieve huishond, actieve erfhond rondom de paardenklussen, wandelvriend, clickertraining, wie weet schapenwerk en wellicht later ook inzet bij kindercoaching. De hond leeft binnen en gaat zoveel mogelijk mee op pad en op vakantie. We denken ook weleens na over twee honden…

Nou zijn er hier vast kenners. Welk type moeten we wel of niet kiezen, welke goede fokkers zijn er in de noordelijkere provincies?

We kan ons een beetje op weg helpen in Border Collieland?


Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 01:07

Wat houdt kindercoaching precies in? Ik heb ruime ervaring met bordercollies (schapen werk), en ik vermoed dat de meeste bordercollies uit de werk populatie niet de geschikste zijn voor zo'n doel

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 06:33

Ik zou in ieder geval geen border collie uit werklijnen nemen maar eerder uit showlijnen. Die zullen over het algemeen iets gemoedelijker zijn in gedrag. Let er bij BC’s wel goed op dat de lijnen schoon zijn van de diverse erfelijke aandoeningen waaronder epilepsie.

Er zitten hier volgens mij wel wat fokkers op bokt dus die kunnen je vast wel op weg helpen.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 07:32

lizy29 schreef:
Ik zou in ieder geval geen border collie uit werklijnen nemen maar eerder uit showlijnen. Die zullen over het algemeen iets gemoedelijker zijn in gedrag. Let er bij BC’s wel goed op dat de lijnen schoon zijn van de diverse erfelijke aandoeningen waaronder epilepsie.

Er zitten hier volgens mij wel wat fokkers op bokt dus die kunnen je vast wel op weg helpen.


Wat een onzin, sorry. :')

Werklijnen zijn hartstikke gemoedelijk, als je ze maar bied wat ze nodig hebben verder. Onze drie werklijn honden hoor en zie je in huis niet, liggen op de bank te snurken en onder een dekentje te suffen.

BC fokkers zitten ongeveer op iedere hoek van de straat, de BC gaat ook als warm broodje over de toonbank, dus over het algemeen zijn de wachtlijsten van goede fokkers lang.

Let er vooral op dat bij basis de BC vrij is van erfelijke ziektes. Als dat het geval is zou ik verder onderzoek doen naar epilepsie, een aanwezig probleem in de BC.

Zoek contact met fokkers, vraag ernaar, aan de hand van hoe open ze daarover zijn heb je ook direct een beeld met wat voor fokker je te doen hebt.

Even een andere zijtak, als jullie een Schotse Collie langhaar hebben gehad is de overgang naar de BC vrij groot. Hebben jullie wellicht als een Schotse Collie korthaar overwogen? Het vertrouwde Schotse Collie beeld maar ze zijn een stuk pittiger en actiever en vergelijkbaar met de BC alleen dan de light versie.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 07:47

Dank voor zover! Ik heb heel veel aan ervaringen van anderen.

Juist omdat de Border Collie zo populair is, is het lastig om de juiste fokker te vinden. Ik ben niet thuis in die wereld, maar wil een goed overdacht gefokte hond.
Ook een Border-Aussi is trouwens een optie waar we over nadenken.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 07:48

RuthenRoos schreef:
Dank voor zover! Ik heb heel veel aan ervaringen van anderen.

Juist omdat de Border Collie zo populair is, is het lastig om de juiste fokker te vinden. Ik ben niet thuis in die wereld, maar wil een goed overdacht gefokte hond.
Ook een Border-Aussi is trouwens een optie waar we over nadenken.


Zeker niet aan zo'n idiote kruisingen beginnen, dat is sowieso vragen om problemen! ;)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 07:58

KimD schreef:
lizy29 schreef:
Ik zou in ieder geval geen border collie uit werklijnen nemen maar eerder uit showlijnen. Die zullen over het algemeen iets gemoedelijker zijn in gedrag. Let er bij BC’s wel goed op dat de lijnen schoon zijn van de diverse erfelijke aandoeningen waaronder epilepsie.

Er zitten hier volgens mij wel wat fokkers op bokt dus die kunnen je vast wel op weg helpen.


Wat een onzin, sorry. :')

Werklijnen zijn hartstikke gemoedelijk, als je ze maar bied wat ze nodig hebben verder. Onze drie werklijn honden hoor en zie je in huis niet, liggen op de bank te snurken en onder een dekentje te suffen.


Ik weet precies wat werklijnen zijn hoor. Heb er hier 2 zitten die precies daarvoor aanwezig zijn. En het enige waar ik die gelukkig mee maak is werken. Die zouden echt diep diep ongelukkig worden als huishond.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:04

TS geeft toch aan dat ze ook genoeg actieve dingen onderneemt. Daar kan echt wel een balans tussen zitten. Een werklijn hoeft niet continu te werken, het is ook hoe je ermee omgaat. Hoe meer werk je bied, hoe hoger de grens komt te liggen.

Als TS die balans kan bieden is een werklijn echt een prima match.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Toushie
Berichten: 7210
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:06

Je hebt ook de combi show/werklijn.

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:25

Toushie schreef:
Je hebt ook de combi show/werklijn.


En dat is gigantisch vloeken in de kerk. := laten we hopen dat je die combi vooral niet te vaak tegenkomt.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Toushie
Berichten: 7210
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:37

KimD schreef:
Toushie schreef:
Je hebt ook de combi show/werklijn.


En dat is gigantisch vloeken in de kerk. := laten we hopen dat je die combi vooral niet te vaak tegenkomt.


Dan is het naar vloeken in de kerk. Het belangrijkste is een hond passend bij ts haar wensen.

Maar ts ik zou zeggen ga zoeken naar fokkers en neem contact op met welke jou wat lijken. Kijk wat ze zelf doen met de honden.

Sowieso HD/Ed oogziekten getest

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:50

Ik had een kruising border x aussie. Het was de meest leuke en makkelijke hond die ik ooit heb gehad. Hij was voor alles in (we deden schapendrijven en agility met hem), was vriendelijk tegen mens en dier en in huis gewoon een rustige relaxte hond.
Hij is helaas op vierjarige leeftijd overleden aan kanker.

Ik weet niet of ik nog een keer voor een kruising zou gaan. Als er ooit nog eentje komt, wordt dat een bc met stamboom zodat ik zeker weet dat dingen als epilepsie niet tegen komen in zijn lijn. Mijn kruising had vanaf zijn derde eens in de paar maanden een epilepsie aanval. Achteraf denken we dat dit door de kanker kwam (uitzaaiingen naar zijn hersenen), maar ik was zo geschrokken van de aanvallen dat ik er in de toekomst alles aan wil doen om dit te voorkomen. Je voelt je enorm machteloos tijdens zo’n aanval.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 09:04

Oeh Isabel, dat is heftig! Idd zijn dan bekende stambomen een voordeel.

Het probleem is een beetje dat ik moeite heb met zoeken naar fokkers. Ik vind wel wat websites, maar waar moet ik juist wel of niet zijn? Sommigen reageren niet op informatie-aanvragen. Is er een overzicht van bewuste fokkers? Ik woon in de prov Groningen, dus iets dichterbij is handig ivm vaker op puppybezoek kunnen. Mag ook via PM.

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 09:11

KimD schreef:
RuthenRoos schreef:
Dank voor zover! Ik heb heel veel aan ervaringen van anderen.

Juist omdat de Border Collie zo populair is, is het lastig om de juiste fokker te vinden. Ik ben niet thuis in die wereld, maar wil een goed overdacht gefokte hond.
Ook een Border-Aussi is trouwens een optie waar we over nadenken.


Zeker niet aan zo'n idiote kruisingen beginnen, dat is sowieso vragen om problemen! ;)


Dank voor je reactie. Daar zit ook wat in…

borderjay
Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 09:51

Ik heb inmiddels bijna 20 jaar geleden mijn eerste border collie gekocht. Ik heb nu onze derde border collie en zou nooit meer een ander ras willen….
Ik heb een reu en teef gehad die 14 en 13 jaar zijn geworden, en die binnen een maand van elkaar overleden Ik wilde uit deze combinatie heel graag een nestje maar dat is nooit wat geworden (teef accepteerde geen reu met dek plannen , en dat hebben we dan maar gerespecteerd)
Nu hebben wij wederom de meest geweldige border collie ooit Ze is een echte knuffel en bank-hang hond…ligt het liefst de hele dag op schoot. Luistert enorm goed, en is heel relaxt en rustig in huis.
Mijn ervaring is dat als je voldoende rust geeft aan je border collie dat het ook een rustige hond is. Mijn vorige teefje was ook heel rustig van karakter. Mijn reu waar ik schapen mee dreef was daarentegen meer een “werkhond”. Ik heb het idee dat hoe meer werk je ze aanbiedt hoe meer werk ze graag willen doen.
Met onze huidige border dame sport of werk ik verder niet (dat red ik zelf lichamelijk niet) maar geniet ik van wandelingen en bankhangen
Een goede fokker vinden is een lastig iets…
Ons border collie teefje is nu drachtig van haar eerste (en enige) nest. Een lang gewenste droom die nu na al die jaren in vervulling is gegaan. Zij is volledig getest en de vader hond ook…het is echt een gelegenheid nest waar ik al mijn liefde en kennis in ga stoppen samen met een goede vriendin die er veel verstand van heeft (en een pup uit dit nestje neemt)
Kijk, ik ben geen fokker maar zal er alles aan doen om deze pups een geweldige start te geven.
Dus voor zoiets kan je ook gaan, je hoeft niet op zoek naar een fokker die meerder nesten per jaar fokt.
Een doordacht gelegenheids nestje is misschien wel net zo goed en leuk

Heel veel succes met je zoektocht volgend jaar!
En écht, border collies zijn geweldig❤️

[ img ]

Herinner je gisteren,droom van morgen,maar leef vandaag...

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 09:55

Toushie schreef:
KimD schreef:

En dat is gigantisch vloeken in de kerk. := laten we hopen dat je die combi vooral niet te vaak tegenkomt.


Dan is het naar vloeken in de kerk. Het belangrijkste is een hond passend bij ts haar wensen.

Maar ts ik zou zeggen ga zoeken naar fokkers en neem contact op met welke jou wat lijken. Kijk wat ze zelf doen met de honden.

Sowieso HD/Ed oogziekten getest


Absoluut niet, het belangrijkste is een gezonde hond.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

borderjay
Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:10

KimD schreef:
TS geeft toch aan dat ze ook genoeg actieve dingen onderneemt. Daar kan echt wel een balans tussen zitten. Een werklijn hoeft niet continu te werken, het is ook hoe je ermee omgaat. Hoe meer werk je bied, hoe hoger de grens komt te liggen.

Als TS die balans kan bieden is een werklijn echt een prima match.


Hier ben ik het zooooo mee eens!!

Herinner je gisteren,droom van morgen,maar leef vandaag...

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 10:35

borderjay schreef:
Ik heb inmiddels bijna 20 jaar geleden mijn eerste border collie gekocht. Ik heb nu onze derde border collie en zou nooit meer een ander ras willen….
Ik heb een reu en teef gehad die 14 en 13 jaar zijn geworden, en die binnen een maand van elkaar overleden Ik wilde uit deze combinatie heel graag een nestje maar dat is nooit wat geworden (teef accepteerde geen reu met dek plannen , en dat hebben we dan maar gerespecteerd)
Nu hebben wij wederom de meest geweldige border collie ooit Ze is een echte knuffel en bank-hang hond…ligt het liefst de hele dag op schoot. Luistert enorm goed, en is heel relaxt en rustig in huis.
Mijn ervaring is dat als je voldoende rust geeft aan je border collie dat het ook een rustige hond is. Mijn vorige teefje was ook heel rustig van karakter. Mijn reu waar ik schapen mee dreef was daarentegen meer een “werkhond”. Ik heb het idee dat hoe meer werk je ze aanbiedt hoe meer werk ze graag willen doen.
Met onze huidige border dame sport of werk ik verder niet (dat red ik zelf lichamelijk niet) maar geniet ik van wandelingen en bankhangen
Een goede fokker vinden is een lastig iets…
Ons border collie teefje is nu drachtig van haar eerste (en enige) nest. Een lang gewenste droom die nu na al die jaren in vervulling is gegaan. Zij is volledig getest en de vader hond ook…het is echt een gelegenheid nest waar ik al mijn liefde en kennis in ga stoppen samen met een goede vriendin die er veel verstand van heeft (en een pup uit dit nestje neemt)
Kijk, ik ben geen fokker maar zal er alles aan doen om deze pups een geweldige start te geven.
Dus voor zoiets kan je ook gaan, je hoeft niet op zoek naar een fokker die meerder nesten per jaar fokt.
Een doordacht gelegenheids nestje is misschien wel net zo goed en leuk

Heel veel succes met je zoektocht volgend jaar!
En écht, border collies zijn geweldig❤️

[ [url=m/SJBxh5.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zeker leuk! Zoals jij jouw hond omschrijft, zie ik helemaal zitten.En wat een mooie foto. Jammer dat dit nestje te snel komt voor ons…
Dank voor je reactie!

maralyn
Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:44

Bordercollie kan best.
Met kindercoaching zou ik wel met name de kinderen opvoeden.
Soms gaat dat een beetje mis... Kun je rare situaties bij krijgen.
(Eigenlijk bij elk ras!!)

Wij hebben er twee, werklijnen overigens.
Omdat we geestelijk veel aanbieden, hebben wij geen gestoorde neuroten.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:36

Ik heb een show border en een werklijn. De show border was eerst. Echt een gouden hond voor alles. Hij is kalm en beheerst. Kan enorm genieten van aandacht, ook van kinderen en vreemde mensen. Ik gebruik hem ook met mijn werk bij de schapen, al zal dat niet voor alle showlijnen een optie zijn :P (maar als
Dat niet je prio 1 is misschien ook minder belangrijk) Guinness is ook niet een talent als lyn maar mede omdat hij zo kalm is blijft de kudde ook rustiger. Ik heb ook behendigheid met hem gedaan wat echt goed ging ook. Frisbee vindt hij geweldig maar ook wandelen of een dag thuis zitten.


Mijn werklijn komt van een bedrijf waar ze werken met schapen. Ouders werken beide meerdere dagen in de week op grote kuddes. Lyn heeft een enorme Will to please wat ik met het werk enorm prettig is. Ik wilde een hond met veel aanleg die op grote afstanden kon werken en zelfstandig is. En dat is ze ook, op het moment dat we naar buiten gaan is ze direct aan. Het lampje gaat pas uit als we weer thuis zijn en ik haar verplicht om ergens te gaan liggen. Ze heeft niet zoveel met vreemde mensen. 1 aai is meer dan genoeg en dan gaat ze weer weg. Kinderen vind ze niet zoveel aan, teveel geluid en drukte. Ze is actief en gevoelig, staat continue op scherp. Als ik haar een opdracht geef zonder schapen doet ze alles wat ze kan. Je ziet haar hoofd dan gaan : bedoel je dit??? Of dit?? Of dit! Of dit???!! En dan gaat ze als de brandweer. Alles moet op standje 100km per uur. Voor werk is dat helemaal prima maar in huis zit ze wel vaker eens in de bench omdat ze kan blijven gaan :+

Voor mijn gevoel zit er een groot verschil tussen werk en showlijn, uiteraard. Maar ook tussen werklijnen die voor schapen gebruikt worden of mensen die meer fokken voor de sport. Wat ik misschien voor jou ook wel iets kan vinden. Wij hebben op het bedrijf alleen werklijnen gefokt op schapendrijven. En de borders die ik zelf tegenkom die dat niet zijn zijn toch net weer anders.

Hopelijk heb ik een beetje een beeld kunnen schetsen. Als ik een hond koos voor de doeleinden zoals jij die hebt koos ik voor een show border of een voor de sport. Blijft overal selecteren en informeren omdat je wel een hond wilt die correct en gezond is. En dan heb je niet zoveel aan een bol haar die bij wijze van te krom is om te rennen. Want die zitten er echt wel bij %) ik hoop dat ik een beetje beeld kon schetsen van die van mij. Mocht je in de buurt wonen mag je ze altijd een keer komen ontmoeten :) je mag me altijd een berichtje sturen, ben wel bereid om met je mee te zoeken :D


[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Nynkster op 28-11-21 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:42

Hier een show/werklijn. Thuis lekker rustig maar buiten issie aan.
Niet voor vreemden. Aanraking wil die niet maar voor mij echt super hond.

Nu ook een volledige showlijn. Hele anders. Jaxx, de showlijn vindt alles wel prima. Het kan morgen ook wel. Heel relaxt en beheerst.
Doe hoopers met hem en dat vind ie super leuk. Lang niet zo fanatiek en snel als mijn (halve)werklijn maar dat is prima.

Qua werkdrift merk ik echt heeeeeel veel verschil.

Mijn werklijn heeft 2 standen. Aan en uit en de showlijn heeft gewoon 6 versnellingen.


[ img ]

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:03

Wat een goeie JJ, dat herken ik wel enorm van die 6 versnellingen. Als het kan gewoon standje 3 maar als het nodig is gaat die wel in de 6 :+ zo had ik het nog niet gehoord

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

topsylover
Berichten: 5637
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:33

Ik heb stage gelopen bij Dutchfields Border Collies in Oudemolen. Ik weet niet precies wat voor lijnen zij fokt, maar ik weet wel dat de pups en de honden daar aan zo ongeveer álles blootgesteld wordt. De pups worden in huis geboren en groeien daar ook grotendeels op. Zodra ze wat groter zijn gaan ze overdag in de buitenren en kunnen ze kennis maken met de kipjes, de eenden, de paarden en alle andere honden die daar wonen. Ik weet dat de honden worden gecheckt op HD en aan de ogen.
De eigenaresse geeft ook puppycursus en lessen in schapendrijven in de buurt.

VanHuisUit
Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:42

Ik heb een kruising Mechelaar x Border Collie. Toevallig nestje ivm buurman die Border Collie had vriendin Mechelaar en ze vonden elkaar erg aardig.
Wiske is haar naam en ze is al 10 jaar mijn meest trouwe maatje ever.
Ik heb haar ook regelmatig meegenomen naar de woning waar ik heb gewerkt met mensen met een beperking, ik neem haar nu ook nog regelmatig mee naar mijn werk in een revalidatiecentrum, ze ging altijd mee met de kinderen, luistert perfect, ze kan van alles en is in huis beslist niet nerveus, ook nooit geweest ook. Nooit zo'n fijne hond gehad.

Ik begrijp het als je een keus maakt voor een raszuivere border, maar een kruising is dus ook zeer aan te raden. Ja je moet er van alles mee doen, maar daar moet je het baasje ook naar zijn anders kies je niet voor dit ras.

Ze is nu 10 jaar loopt elke dag nog enthousiast met me mee, altijd met een balletje of zoiets bij de hand en is nog super fit. Top hond!

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 13:07

maralyn schreef:
Bordercollie kan best.
Met kindercoaching zou ik wel met name de kinderen opvoeden.
Soms gaat dat een beetje mis... Kun je rare situaties bij krijgen.
(Eigenlijk bij elk ras!!)

Wij hebben er twee, werklijnen overigens.
Omdat we geestelijk veel aanbieden, hebben wij geen gestoorde neuroten.


Ik heb een duidelijke visie op coaching met dieren. Ik werk met mijn paarden en dieren zeer bewust en veilig in de coaching met de kinderen. Het is de kinderen leren reageren op (kalmerende) signalen van het dier én zien wat het dier tegen je zegt. Daarnaast zien wat jij oproept bij het dier als reactie op je eigen gedrag. En dit gaan we vertalen naar situaties die je in het dagelijks leven tegenkomt. Uiteraard zijn er wel wat basis omgangsregels voor de veiligheid van mens en dier, dus in die zin dus wel een klein stukje opvoeding. De hond neem ik zeker niet alleen voor dit doel, maar stel dat het bij het dier past, dan zou het zonde zijn om hem niet af en toe in te zetten. Dus bij de keuze van een pup neem ik het mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorineV, Labiesch en 24 bezoekers