[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 11:51

Dank je!

Even een lijst van mezelf er om gedaan, opdrachtgever gaat zelf voor een baklijst.

Hier is het wit in de vacht ook niet overbelicht, goede foto maken blijft er ding..


[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Shiloh
Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:40

FYI voor wellicht wat geïnteresseerden hier. 34% korting op Pastelmat bij gerstaecker vandaag vanwege Black Friday.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


horsiegek
Berichten: 2353
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 07:30

Echt geweldig weer al je werken Jis!

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

anniekow
Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:58

Echt gaaf die puppy!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:13

Shiloh schreef:
FYI voor wellicht wat geïnteresseerden hier. 34% korting op Pastelmat bij gerstaecker vandaag vanwege Black Friday.

Weet je dat zeker want de boekjes die ik wilde bestellen en waarmee ik gewacht had, zijn nu duurder dan voor Black Friday.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Shiloh
Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:16

Nee. Weet het niet zeker, want is de eerste keer dat ik ze kocht, dus weet niet wat ze normaal kosten. Maar had wel even gegoogled en vond ze elders niet goedkoper, dus maar gewoon besteld.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 15:16

Dank jullie wel horsiegek en anniekow!

Even iets heel anders. Heb mijn jongste zoon (21) ook een replica met een twist belooft en samen iets uitgezocht. Met harnas. Heel grappig om je kind in zo’n kostuum te zien. :D Heb geen foto met dezelfde schaduwen dus het is even uitvogelen hoe deze te plaatsen. Vooral mond nog niet blij mee en verder moeten er veel kleur lagen bij komen nog.

Het doek is een 70x90.


[ img ]

Het origineel,


[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 14:06

Het is weer om lekker binnen te blijven en te schilderen. :D Best wel opgeschoten met het hoofd van zoon. Gaat bovenverwachting goed vind ik.

[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

horsiegek
Berichten: 2353
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:51

Wat gaaf Jis! Knappe zoon heb jij :) Lastig wel omdat je hem natuurlijk 100% kent en dan die uitdrukking goed op schilderij te krijgen maar een hele mooie uitdaging.

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 17:01

Dankjewel horsiegek! :D Het is een lieve goeie jongen. <3

Het hoofd er op zetten is best easy maar dan nog de gelijkenis en huidskleuren goed krijgen is wel lastig ja. Ik had speciaal voor dit doek/huidskleur vermiljoen aangeschaft maar heb hem nog niet gebruikt, ben zo gewend aan dit palet nu en op zich lukt het hiermee ook aardig.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 14:30

Herfst met zijn prachtige kleuren. <3
[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

vikawiek
Berichten: 1444
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:51

Lekker bezig Jis :D dat is best een ambitieus portret. Die kleine verschillen in kleur in de huid verbazen me altijd zo. Dan heb ik het nog makkelijk met vacht, als je daar een stukje 'vlak' hebt zeg maar zie je daar niet zo veel van. Maar met een portret van een mens maken die kleine details zo veel uit.

Hier weer een opdracht af. Het ging wel lekker snel. Deze heb ik in een week afgemaakt. Is ook wel een keer lekker voor de verandering.
Bokt heeft de kwaliteit van de foto wel verkloot :7
[ img ]

Cartoonist found dead, details are sketchy

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 12:09

Wat prachtig weer! <3 Je hebt zo’n bijzondere stijl. :j

Zo’n gladde huid en de kleuren daarvan vind ik ook wel een uitdaging ja.

Wat mij nog heel leuk lijkt om een keer te schilderen is een Molrat, lijkt me ook een behoorlijke uitdaging qua huid(skleur). :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

vikawiek
Berichten: 1444
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:49

Dankjewel :D

Ja doen! Molratten zijn ondervertegenwoordigd in de kunst, zij verdienen ook een mooi portret :')

Cartoonist found dead, details are sketchy

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 14:03

:))

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:20

Ik ben een hele tijd afwezig geweest, ik reageer daarom op de werken die ik op de vorige en deze pagina zie.
p. 84:
@Jeika, gaaf gedaan, geïnspireerd door warhorse? B-)
@Mkango heel gaaf, mooi zoals je de achtergrond vervaagd hebt. De vissen en olifant/mammoet ben ik ook fan van. +:)+
@SIEMxFUNNY Ik zou ook blij zijn met zo'n eerste opzet! Werk je met olieverf? *\o/*

p.85
@Jis_ leuk zo'n puppy! De stijl die je verwerkt hebt in het schilderij van je zoon vind ik echt geweldig! Hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig? Het herfstschilderij is ook leuk gedaan. *\%/*
@vikawiek mooi! De eigenaar zal er vast blij mee zijn. Met wat voor materiaal heb je deze gemaakt? :))

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:32

Alleen maar prachtige werken van jou jis echt knap <3

Vikawiek van jou ook en heel herkenbaar jou werk, prachtig

Ik heb weer eens een wat groter stuk hout te voorschijn getoverd en nu eens met acryl als basis begonnen en daarover komt dan weer olie
Acryl pfff blijft lastig :=
[ img ]

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:24

Bij deze wil ik ook graag jullie feedback/tips voor mijn meest recente project:
Gisteravond bij een online live webinair dit schilderij gemaakt. Helaas was de verbinding erg slecht dus ik heb ongeveer de helft gemist. Ik weet dat er best nog wel wat aan te verbeteren valt, zo vind ik gezicht (aan de linkerkant) te dik. De hoed maak ik waarschijnlijk egaal van kleur. Voor een 1e opzet ben ik echter best tevreden. :o
[ img ]


Waar ik over twijfel:
1) Zal ik het gezicht verder uitwerken/afmaken? De docent had het afgekaderd en ik heb er verder geen originele referentie foto van...
2) Wat zal ik met de achtergrond doen? Zo leeg laten of juist gebruiken om bv meer contrast/schaduw aan te brengen? En welke kleur dan?
Algemene tips zijn altijd welkom, dit is pas mijn tweede (semi) realistische portret met acrylverf. :o?

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:35

Bedankt E4D! Ik had m nagemaakt van een bestaand schilderij uit de eerste wereldoorlog. :D
Ik zou het gezicht wel verder uitwerken. Acrylverf kan best lastig zijn, maar ik denk dat er veel te winnen valt op gebied van details :j ik zou proberen te vermijden om zwarte lijnen te gebruiken als je doel is om een realistisch portret te maken. Verder maak je al mooi veel schaduwen! Qua achtergrond zou ik hem zelf juist donker maken, ik denk dat het gezicht er dan echt uitspringt. Maar je moet even kijken of dat bij je stijl past.

@seven mooi gedaan! En op hout, knap hoor. Gaaf hoe je die paarse en blauwe accentjes in de vacht hebt gedaan. :)
@vikawiek heel aaibaar portretje zo!
@jis ik ben echt fan van je dierenportretten, maar mensen gaan je zo te zien ook super af! Wordt al mooi!



[ img ]
[ img ]
Ik heb weer eens wat geprobeerd met gewone potloden. Niet mijn beste werk :o het paard is halverwege omgedoopt tot een slecht gebouwde pony :+ ik heb ook een set olieverf gekregen, maar ik durf er niet mee aan de slag te gaan haha, te intimiderend nog. Ik heb nog nooit met olieverf gewerkt en heb geen idee hoe ik moet beginnen.!

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 07:59

Dit is enkel de basis laag jeika dus extra leuk dat je hem al wat vind
Hoenik ze in de achtergrond ga laten weg lopen weet ik nog niet maar ik wil wel het paars blauwe veelnterug laten komen
Nu is hij ook geheel met blauw en zilver acryl geschilderd

Prachtig portret dat kan ik echt niet mensen vind ik heel moeilijk
Je andere vind ik ook mooi maar ik stoor me aan de open mond en dat heeft niets te maken met jou tekening natuurlijk :D

E4D
Lastig zo met een klein gedeelte gezicht en de hoed kwa uitsnede
Heb je ook een voorbeeld foto of heb je die niet ontvangen?
In het eerste opzicht lijkt het gezicht me in het geheel te rond je mist wat de bot structuur zeg maar ik denk als je dat wat aanpassen je al een heel ander portret hebt :j

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 10:18

@ E4D, Dank je! Denk dat ik er 15 tot 20 uur totaal in heb zitten. Bij het resultaat zal het wel 100 + uur worden denk ik.
Mooie losse stijl en mooie kleuren. Ik vind de linker kant niet te dik geloof ik, zeker als de kin ook nog wat volume krijgt, mooi rond gezichtje, net als Amalia.

Dank je Seven! <3
Gaaf formaat en gave afbeelding. <3 Heel benieuwd!

Dank je Jeika! Geweldige schetsen/tekeningen! :wow:
Ik zou met een simpel onderwerp beginnen, kleuren mengen op het doek smeren en het medium leren kennen. Het is heerlijk spul. :j Verdun de eerste laag goed en werk naar dikker doe. Eenmaal (vrijwel) onverdund en droog dan niet meer met een verdunde laag verf er over. Het is verder eigenlijk niet zo heel anders dan acryl maar wel fijner als je zachte overgangen wilt maken. Het smeert zo heerlijk. <3

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:06

Bedankt seven en jis! :)
Ik ga dit weekend maar eens aan de slag met de olieverf, bedankt voor je tips!

Vandaag weer wat gezichtjes geschetst. Ik vind het knap lastig ! Ik heb nu voor mezelf de regel dat ik niet meer dan 15 minuten aan één schets mag werken, zodat ik hopelijk wat losser ga schetsen, zoals ik dat bij dieren ook kan. Bij mensen heb ik de neiging om alles heel strak en statisch te maken :)) [ img ]
[ img ]
[ img ]

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-21 10:12

15 minuten! Dan doe ik je echt niet na. Heel mooi weer.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-21 11:03

Beetje verder maar nog niet tevreden. Ogen voorhoofd en neus wel heel ver al.

Ik ga hem weg zetten tot volgend jaar. Wil deze maand nog een vogel schilderij af hebben.


[ img ]

[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 23:00

Dankjewel jis!
Je schilderij wordt al super, hij heeft echt een soort klassiek sfeertje en de ogen springen er echt uit, heel mooi levendig al <3

Ik ben echt op dreef met tekenen en schilderen haha, vandaag een schilderijtje op papier gemaakt, met acrylverf. Geen aanrader :') wat werkt dat irritant zeg.

[ img ]

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers