Wandelen met asielhonden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 07:18

Hoi!

Mijn vriend en ik wandelden altijd ontzettend veel met onze hond Misty
[ img ]
Helaas hebben we haar een aantal maanden geleden laten inslapen. We wandelen nog steeds veel maar missen toch een hond. Nu past een nieuwe hond even niet in de ideeën die we hebben voor de korte termijn.
Nu bedacht ik mij ineens of het mogelijk zou zijn om met honden uit het asiel te wandelen. Gisteren dus naar het asiel hier in de buurt gereden en dit blijkt zeker te kunnen. Graag zelfs!

We kregen een hele leuke drukke hond mee en daar hebben we heerlijk 2,5 uur mee gewandeld.
Het was wel even inkomen met zo'n groot bakbeest tov van het lieve schattige hondje wat we hadden. Maar omdat we wel ervaring hadden met honden kregen we ook wel een uitdaging mee.

Dit is Mambo een schat van een beest van 1,5 jaar oud. Hij is helaas al 3 keer teruggebracht naar het asiel omdat hij zo druk is. Klopt ook echt. Zolang hij in beweging is, is er niets aan de hand. Maar even stil zitten of staan resulteerde gelijk in heel enthousiast in de riem bijten en hoog springen. Als je dan niet consequent bent dan houdt hij niet op. Het was dus even zoeken wat hij nodig had om zijn spanning weer af te laten vloeien. Maar ik weet zeker dat als iemand daar de tijd insteekt en echt een plek voor hem heeft waar hij zijn energie kwijt kan dat het echt een top hond is!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

https://www.dierencentrumdeark.nl/dier/mambo/

Wat wil ik met dit topic?
Wellicht mensen inspireren dit wandelen ook te gaan doen.

Asielhonden onder de aandacht brengen waarmee we hebben gewandeld en zo misschien zorgen dat ze een goed huisje vinden.

En vragen om andere bokkers die ook met asielhonden wandelen hetzelfde te doen. Dus hun wandelingen delen in dit topic met een verhaaltje en link naar de hond.

Leuk idee?


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 07:31

Wat een goed idee! Wat fijn voor de honden dat ze er zo af en toe lekker op uit kunnen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 07:38

Super leuk idee! Mooie foto's ook.

Goed dat deze mogelijkheid onder de aandacht gebracht wordt, en hoe fijn zou het zijn als zo de een of andere hond niet alleen meer aandacht krijgt, maar misschien de kans op zijn/haar gouden mand?

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Ninx
Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 07:40

Heel goed idee! Zoiets is toch een kleine moeite maar ontzettend fijn voor de dieren....

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 10:28

Sansevieria schreef:
Super leuk idee! Mooie foto's ook.

Goed dat deze mogelijkheid onder de aandacht gebracht wordt, en hoe fijn zou het zijn als zo de een of andere hond niet alleen meer aandacht krijgt, maar misschien de kans op zijn/haar gouden mand?


Nou precies dat!

Dus hopelijk wordt dit topic een succes.


Bootsiebob
Berichten: 5509
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 11:00

Ik lees graag mee, ik ben ook benieuw of er meerdere bokkers zijn die met asielhonden wandelen.

Erg leuk om bij de hond een karakterschets te krijgen. Wie weet, vindt iemand hier zijn of haar match

Walkure
Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 11:44

Super leuk! Tijdje vrijwilligerswerk in een asiel gedaan naast studie. Aan het eind van de schoonmaakbeurt mocht je ook altijd heerlijk met de hondjes gaan wandelen.

Nu geen tijd meer voor. Bij het asiel in de buurt is alleen wandelen niet mogelijk, dat wordt denk ik door de vrijwilligers gedaan. Begrijp ik ook wel, helemaal de uitdagende honden zou je misschien niet zomaar aan iedereen mee willen geven.

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

JudithGigi
Berichten: 4160
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 11:47

Leuk! Ik heb dit ook een tijdje gedaan :D

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 11:50

Wat een mooi initiatief! Nooit geweten dat dit kon.

Paardengek in hart en nieren!

Anoniem

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:23

Heb het ook een periode gedaan, het is niet alleen voor de honden echt heerlijk, maar ook voor jezelf <3

Het werd mijn vast wekelijks 'zelfreflectie'-moment, tijdens die wandelingen kon ik alles in m'n leven eens rustig overlopen en evalueren. Als ik met mijn eigen honden ga wandelen moet ik veel meer werken en bezig zijn.

Helaas moeten stoppen wegens tijdgebrek, maar ik kan het iedereen zo aanraden!

BaileyMix
Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:26

Zo leuk! Toen ik in Spanje woonde ging ik ook ieder weekend met een asielhond op pad. Dat was daar echt een groot ding, iedere week kwamen heel veel mensen en gezinnen een hondje ophalen voor een wandeling door de bergen daar. Echt een topinitiatief, die honden vinden dat echt fantastisch :j

Amber_anne
Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:26

Wat super leuk, en fijn voor de hond ook dat hij er even uit is.

Helaas hebben wij in de gemeente geen asiel anders zou dit een leuk idee zijn

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:28

Wat goed! Echt heel tof. Ik denk dat je inderdaad mensen hiermee inspireert om hetzelfde te doen. Vind de hond waarmee jullie wandelen trouwens wel een plaatje.

Anna79
Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:30

Super idee! Blijven jullie met hem wandelen of kiezen jullie elke keer een andere?

sterregoud
Berichten: 1799
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:34

Ik heb me ook weleens aangemeld om te gaan wandelen met een asielhond, maar het betreffende asiel gaf alleen de honden mee aan vrijwilligers die ook de hokken schoonmaakten. En dat kon ik niet om medische redenen, dus dat ging toen niet door.
Het zal wel per asiel verschillen. Wel goed om met ze te gaan wandelen !

Borisje
Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:56

Ik vind het altijd heel bijzonder als asiels dit doen. Je kent de mensen niet die met een hond willen lopen, je hebt geen flauw idee of ze verantwoord zijn of niet en of ze niet misschien de hond van de lijn doen.
Bij de meeste asiels mag je alleen met de honden wandelen als je ook vaste vrijwilliger bent en de honden dus goed kent (en het asiel de vrijwilliger).
Zitten toch meestal niet de meest gezellige, sociale honden in het asiel. :=

Maar, het initiatief van jullie is zeker top ts! +:)+

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 12:58

Wat leuk al die enthousiaste reacties. En dus ook wel mensen die het doen en gedaan hebben. De regels per asiel zullen vast wel verschillen. Bij dit asiel waren ze heel makkelijk en erg blij dat we het kwamen doen.
We vinden Mambo erg leuk dus zo lang hij er zit, ik hoop niet te lang, dan wandelen we met hem.
Wellicht dat ik zelf wat vaker ga zonder vriend maar dan heb ik toch liever een kleiner exemplaar mee.

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:09

Echt een geweldig idee, ik hoop dat meer mensen je voorbeeld volgen. Wie weet, komen er zo ook nog wat hondjes aan een nieuw mandje <3

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:25

Ik vind het zo tof dat je dit hebt gedaan <3

anca
Berichten: 1764
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:38

Wat een pracht hond <3 . Hij kon een broertje van mijn hond zijn

Ik wandel niet met asiel honden wat misschien een optie zou zijn als ik hondloos zou worden. Maar ik heb wel inmiddels mijn 5e herplaatsen in huis. Ook oa uit asiels

hartelijke groeten,
anca

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:40

Super leuk!
Ik heb er ook wel eens naar geïnformeerd, maar kreeg helaas te horen dat alleen wandelen niet mogelijk was. Ze hadden alleen "vacatures" voor vrijwilligers die (structureel) wilden helpen met administratie, schoonmaken e.d. Jammer, maar begrijpelijk. Super iig dat het asiel bij jullie deze mogelijkheid wel biedt!

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

mika11
Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:50

Wat leuk dat jij dat doet en dat het mogelijk is.
Ik heb een paar jaar geleden ook eens gevraagd bij een dierenasiel in de buurt of ik dat kon doen.
Maar dat kon alleen als ik vrijwilliger werd en ook in de schoonmaakploeg werd ingedeeld.

ryukapple
Berichten: 1762
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:33

Hier ook heel lang gedaan. Was hier wel alleen met vaste vrijwilligers maar was wel echt alleen met de honden bezig zijn (wandelen, knuffelen, spelen etc.). Ze wilde namelijk wel dat iedereen op eenzelfde manier met de hond bezig was. Hier werden de honden op moeilijkheid ingedeeld zodat de vrijwilligers met de juiste ervaring met de juiste hond aan de slag ging. Helaas moeten stoppen na mijn verhuizing maar het altijd enorm naar mijn zin gehad. Vind het heel goed dat jullie het doen. Het is niet altijd makkelijk vrijwilligers te vinden veel mensen vinden het toch wel pittig en stoppen snel weer.

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 16:45

Oh ik proef een beetje dat wij wel geluk hebben dat we ook alleen mogen wandelen. Maar er zijn vast meerdere plekken waar ze dit ook prima vinden. :D

Wij wandelen in onze vrije tijd die we samen hebben graag en die tijd is schaars. Dus als we dan ook nog hokken schoon zouden moeten maken ofzo dan zou dat niet passen.

JudithGigi
Berichten: 4160
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:47

Hier mag je ook meteen alleen wandelen, maar dan wel alleen 'groene' honden (vaak kleintjes). Voor blauwe en rode honden moet je cursussen volgen (omdat het gaat om grotere en moeilijkere honden)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Evilou, fjordwijk, GoogleAdsense, LDRD en 46 bezoekers