[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:04

Ik heb net een advertentie op MP gezet betreft een fonkelnieuw paar Ariat fatbaby Saddle maat 40.

Heb ze dit voorjaar gekocht en misschien hooguit een uur op gelopen, dus echt nieuw.

Nu haal ik ze weer uit de kast, maar het is toch niet zo mijn ding.

Omdat ze gewoon nieuw zijn vraag ik er ook de normale winkelprijs voor van €140,00

Misschien hier iemand interesse?

Verzenden is verkocht




Afbeelding

germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 15:44

Ik denk dat je toch iets moet zakken. Persoonlijk koop ik voor de normale prijs liever in een winkel. Ook wegens garantie.
Het is mijn maat niet, maar ik vind ze best mooi eigenlijk.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 18:10

Is toch tweedehands dus nieuwprijs zou ik er ook nooit voor betalen. Zelfde met een nieuwe auto, zodra je de showroom uitrijdt is er de helft aan waarde af.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:32

Kijk dit dan <3
Afbeelding
Joey en Moon voor het eerst samen gezet. Het zijn er 2 waarvan ik weet dat ze geen eten van elkaar pikken en niet ruig spelen etc, dus zowel voor Joey als voor Moon een ideale combo :D
En ze zijn precies even groot. Tot op de centimeter :')

Aangezien ik sinds vrijdag uit de gips ben, gisteren met Joey ook de eerste keer naar de les geweest. Alles pakte hij aan, zelfs de schijf (zo’n oud ding van vroeger waar je op moest balanceren in t groot nagemaakt, daarop moeten ze spinnen/cirkelen waardoor het dus beweegt) en de put zonder twijfelen. Iedereen is gek van hem, het is echt Moon 2.0 maar net wat dapperder :D
Afbeelding

Afbeelding
Oja. Hij vond het ook een fantastisch goed plan om te gaan liggen in die put. Gelukkig nog net optijd terug recht kunnen trekken :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101696
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:35

Oh!! :oo
Toen was ie niet meer wit. :=

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:45

Wit is dat stinkbeest toch nooit lang :')

Daihyo

Berichten: 88040
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:49

_O-

Hoe is het nu Noisy? Beterschap, hopelijk herstelt hij snel.

Ik heb vandaag mijn wekelijkse rondje weer gestapt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:52

Ik heb vandaag voor het eerst sinds 9 weken weer op mijn westernzadel gereden. De reden is dat ik vele weken niet thuis geweest ben en in totaal 9 weekenden niet. Wanneer ik thuis was heb ik wel gereden, maar door het weer komt er snel schimmel op mijn tuig en dat vind ik zonde. Dus ik had alleen 1 zadel op stal liggen en dat was een dressuurzadel.
Maar nu gaan we weer aan de bak.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101696
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:22

Je had er mooi weer bij Amanda!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:40

Dat een lot uit de loterij heb je daar jumpyhorse! het is je van harte gegund.

Fijn Amanda, kun je zo buitenrijden bij jou uit je PP? Hoe houdt zijn pootje het? ben je nog samen met Noura op pad geweest?

Staat goed hoor Germie.

Elsie mag weer zonder afgedekt oog naar buiten dus wat doe je dan... dan ga je het bos in, want in de bak is echt stom (volgens Elsie) Het was echt prachtig weer vandaag, ik hoop dat we er zo nog een paar krijgen.

germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:11

Van mij mag het altijd zomer zijn. Ik heb niets met regen en koude natte winters ;)
Mijn paard staat nog 7*24 buiten en ik hoop dat dat nog lang zo blijft, maar meestal is het in oktober wel voorbij en begint het uitmesten weer.

Staan jullie paardjes nog buiten?

Daihyo

Berichten: 88040
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:16

Het was een heerlijk rondje <3
We kunnen prima buiten rijden hier. Geen bos binnen onze afstand (dat ligt op een half uurtje stappen van stal), maar genoeg leuke landweggetjes. En harde vlakke bodem is voor Jim makkelijker heb ik het idee, dus dat is eigenlijk alleen maar beter dan :j
Met Noura durf ik nog niet alleen op pad naast Jim. Dat is nog te onbekend. Maar ik denk dat ik dat binnenkort maar eens op de track ga oefenen ofzo. Dat kan wel :j
Zijn been is wisselend. Gister liep hij wel goed, trok er nog een sprintje uit in de bak en draafde daarna prima, liep met mij lekker vlot met de oortjes erop. Maar zaterdag was het weer een stuk minder.

Wat fijn van Elsie! Is haar oog weer helemaal goed?

Hoe is het met Kato Marlies?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101696
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:17

Ze gaan hier vanaf vanavond 's nachts op stal. Overdag staat het in de paddock met onbeperkt ruwvoer. Ze gaan zolang het licht is naar buiten.

Daihyo

Berichten: 88040
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:26

Hier staat alles 24/7/365 buiten. Maar hebben wel een ruime schuilstal voor als ze naar binnen zouden willen. Hier staan ze op zand. Dat wordt wel nat als het veel regent, maar het is ook zo weer weg gezakt.
En zolang het kan is er een weitje open. Gister nog een nieuw stripdraadje gezet in 1 van de weitjes. Maar dat is wel de laatste denk ik. Het gras groeit amper meer en het wordt straks wel te nat. De weides liggen wat lager en daar staat snel water. We hebben 1 wei wat hoger, die heb ik gisteren gesleept en gaat nu even dicht om rust te krijgen. Dan kunnen we die van de winter gebruiken op de goede dagen.
Afbeelding

Afbeelding

Leo

Berichten: 50109
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:03

Hier ook alles gewoon 24/7 buiten maar we hebben dan ook geen boxen :+
Het was vorige week wel echt bizar nat, maar de paarden redden zich goed. Het terrein is groot dus de belasting op de bodem is goed verdeeld. Rond de schuilstal was het wat natter omdat ze daar meer staan met de regen. Maar ze kiezen er ook voor om tussen de bomen te staan. We verdelen bij nat weer het hooi dus tussen de schuilplekken en onder de bomen, nu er nog genoeg blad aan zit om beschutting te geven.
De wei staan ze nu nog op met droog weer. De grote wei ligt wat hoger dus dat gaat nog prima.

Rijden zit hier even in een soort dipje maar we gaan gewoon door, gaat uiteindelijk wel weer beter. :)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:11

Hier staan ze buiten als het droog is s'nachts en anders staan ze binnen. Overdag staan ze altijd buiten.
Ook hier zand dus het staat soms wel blank op sommige stukken maar dat zakt binnen een paar dagen weg.

Jammer dat het rijden in een dipje zit Leo, hoe komt dat zo?

Je hebt het mooi voor elkaar Daihyo is het veel werk?


Mijn kleine spitfire <3 Ze mocht niet galopperen en ik kon voor het eerst filmen onder het draven, meestal moet ik echt alle zeilen bijzetten om haar op een fijne manier bij me te houden. Maar dan heb je een indruk.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:21

:wave: , beetje stil vanuit mijn kant. Maar er is niet zoveel spannend gebeurd. Ik ben sinds vorige week bij mijn nieuwe baan begonnen en dat hakt er flink in. Als kerst op de taart ben ik sinds zaterdag grieperig :') (je durft werkelijk niet te hoesten of te niesen, maar oké). Dus ik weet niet hoeveel pony er in zit de komende dagen. Vorige week dus niets bijzonders. Vanwege mijn ziektewet en letsel is het soms een beetje aftasten met alles!
Helaas nog geen foto's maar wel goed contact met Mandy dus dat zit echt wel snor!

Probeer een beetje een bij leespost te maken hoor!

Noisy, beterschap! Ik hoop dat het toch voorspoedig herstelt.
karrij, ook hier de tip .. voor de nieuwprijs ga je ze sowieso niet verkocht krijgen vrees ik. Zou ik zelf iig niet doen.
jumpyhorse, wat een heerlijke fotos!
Daihyo, dat geldt ook voor jou :D
justkid, ooh fijn! Ik hoop dat je nog veel dagen krijgt :D maar .. vrees t ergste ..
Waarom mocht ze niet galloperen? Is het ook zo'n ijslander (of draver, vind ijslander leuker klinken) in draf :') Mijn Beeb gaat echt als een tierelier haha.
Leo, jammer - hoop dat het snel wat beter gaat :) En ach rijden hoeft niet altijd toch? :D

Mijn merrie staat overdags buiten op de paddock met een groepje, krijgt daar ook eten en gaat aan het eind van de dag weer lekker de stal op. Straks in de winter zullen ze halve dagen buiten staan. Ik let altijd heel goed op hoe zij het doet en tot nu toe is dit (samen met Limburg) de beste stal waar ze zich lekker voelt :D Daarvoor alleen maar ellende.

Ooh en dit was nog van ons buitenritje 28sept, ook de laatste zonnige dag haast :P

Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:29

Lekker xDenies. niks mooier dan zo'n uitzicht.

Elsie mocht niet galopperen want dan kan ik echt niet filmen, daarvoor had ze wel gegaloppeerd hoor, dat doet ze het liefste.
Ze is een heel kleine quarter (138) van Wallawallawhiz. ze heeft echt een pony drafje ratatattatatatatatata :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101696
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:30

Kan jij dat uitzitten? Als in, op je billen blijven zitten? Bij die kleintjes ga ik echt in de beugels staan want ik hou dat niet vol...maar lang in de beugels staan ook niet. :+

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:38

Neee ik rij licht hoor, dat gaat echt niet.
Maar dit is wel waar ik met haar aan wil werken, dat ze wat meer verzameld loopt. Maar dit was de eerste keer weer naar buiten dus ik was al heel trots dat ze zo mooi op stem en zit terug wilde komen. Ik moet haar bij buiten rijden ook heel regelmatig aan een teugel omtrekken omdat ze alleen maar keihard wil galopperen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101696
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:40

Jong ding. :=

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:43

T echt een wereldpaard(je)

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:48

justkid schreef:
Lekker xDenies. niks mooier dan zo'n uitzicht.

Elsie mocht niet galopperen want dan kan ik echt niet filmen, daarvoor had ze wel gegaloppeerd hoor, dat doet ze het liefste.
Ze is een heel kleine quarter (138) van Wallawallawhiz. ze heeft echt een pony drafje ratatattatatatatatata :')


Ooh wauw dat is echt klein! Beeb is 1,51 dus dat is wel even een groot verschil. Maar zij weet dat ze buiten hard kan/mag en dan maakt ze zich lang met haar hoofd richting de grond en dan kan ik ook niet meer filmen. Als we een ''half uur'' gegalopeerd hebben dan kan ik wel een stukje filmen :P Eerder niet haha.
En dat lichtrijden in het bos is wel een uitdaging, krijg daar ook een ratatatata gevoel bij haha.

Daihyo

Berichten: 88040
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:53

Ze is echt maar klein :D

Heb je al foto’s xDenies?
Deze foto’s zijn ook heerlijk <3

Het paddock paradise is wel aardig wat werk. De dagelijkse klussen als mesten en voeren hebben we verdeeld onderling. Ik heb momenteel nog 3 pensionklanten en we gaan naar 4. Dan hebben we 6 pony’s in totaal en dat is een mooi aantal. Het andere onderhoud doe ik en soms samen met mijn partner. Vandaag nog een aantal palen geslagen. We hebben een stukje van de parkeerplaats erbij getrokken. In eerste instantie met prikpaaltjes, maar het is een deel met puin, dus dat prikt niet lekker. We hebben er nu 5 palen ingeslagen die speciaal voor deze ondergrond zijn. Gister heb ik 2 weitjes gesleept met de minitrekker. En eigenlijk moet ik nog een rondje maaien, maar de zitmaaier is kapot. Dus die moeten we weer repareren. En zo blijf je bezig :+

Maar het is een cadeautje om te zien dat de paarden zo thuis zijn op hun plekje en het steeds meer een paradijsje wordt <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101696
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:56

Ja, je hebt een mooi plekje hoor! Hard werken maar je hebt blije paardjes.