[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 03:45

Wat lekker Daihyo dat je zo met je twee paarden naar buiten kunt. Hopeijk blijft het voor de haflinger nog lang goed gaan en kun je nog lang van hem genieten!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:19

Noisy: wat jammer van Rudi. Beterschap! En fijn dat je pakketje toch nog aangekomen was

Daihyo: wat een mooie foto’s <3

Bellatrix: succes :=

Hartje is vorige week donderdag geopereerd. Het resultaat is mooier dan we hadden kunnen hopen… echt netjes gedaan zeker voor een eerste keer! Pony stond er heel rustig, echt topartsen
Voor en na <3
Afbeelding

Afbeelding
ben echt blij en opgelucht. Op naar een goed herstel

Dat tweede geldt trouwens ook voor Frosty, de dommerik heeft vorige week dr hoofd tot op de schedel opengehaald aan god weet wat _-:(
(Foto 1 is nu, foto 2 en 3 de wonde. Die is niet voor gevoelige magen…)
Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig konden we direct naar de dierenarts… jezus wat een hartverzakking was dat.

En dan nog iets leuks… de tinker waarmee ik toen die wedstrijd derdes mee geworden was heb ik zelf gekocht/gekregen (ouders hebben bijgelegd). Ik was enorm gehecht aan hem geraakt en ook onder het zadel was er zo’n klik, hij kwam ook van zo ver…

Dus, meet Joey (eigenlijk Roan Job, maar das lelijk en klopt niet eens, is geen roan :+ ) :+:

Afbeelding

Afbeelding
5jarige irish cob hengst, komt uit de UK. Daar heeft hij helaas niet zo’n leuk leven gehad (kon niet meelopen, longeren of vaststaan maar stond wel al voor de kar, en was echt doodsbang van mensen.) Staat bij mij in training sinds juli, en is sinds 14 september “echt” van mij *\o/*
De bedoeling is dat hij Hartje een beetje gaat opvolgen als wedstrijdpony, aangezien zij het echt niet leuk vindt en ik met 1 niet genoeg om handen heb om niet te gaan overdenken. Zijn eerste wedstrijd deed hij echt supergoed, blij met alle aandacht van iedereen, deed alles zonder echt te kijken van de eerste keer en heeft zelfs een aantal pro’s (met quarters) ofwel voorbij gelopen ofwel flink doen zweten met amper 2 maanden zadelmak laat staan het zien van hindernissen. Papa heeft volgend jaar nog een draagmerrie nodig en Hartje is een supermama, het kwam dus echt perfect uit :D

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:52

Sow JP! Dat zal inderdaad behoorlijk schrikken zijn geweest :oo Gelukkig geneest het goed.
De ogen van Hartje zien er goed uit zeg! Wat een verbetering +:)+
En dan ook nog een nieuw paardje erbij. Blijft hij hengst?
Hoe gaat het met jezelf? Ben je weer hersteld van je val?

Hier komt vanavond de smid om te kijken of de zweer eruit kunnen krijgen.
Toen ik op stal kwam was het eigenlijk al vrij duidelijk dat het waarschijnlijk een zweer is. Hij steunde alleen nog maar op de toon en de voet is ook wat warm. Uitkrabben was al pijnlijk

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:44

Of hij hengst blijft is nog een twijfel, hij weet niet dat hij een klokkenspel heeft en kan gewoon met ruinen samenstaan etc. Ook op wedstrijd reageert hij 0.0 op andere paarden, buiten dan heel verbaast kijken als er 1 op hem botst :')
Moest hij geruind worden zou het zijn omdat hij opeens beseft dat die 2 knikkers nut hebben, of omdat we anders moeten gaan zoeken met plek en merries etc

Met mij gaat het redelijk. De eerste week heb ik in een rolstoel gezeten (met gevaar op eigen leven in de klas waarmee ik zit) doordat ik ook niet met krukken kon lopen aangezien mijn hele rechterkant bont en blauw gekneusd was en ik daar niet op kon steunen. Daar nog een hersenschudding bij, dus veel kwam er niet van :Y)
Nu zit ik in een loopgips, dus gelukkig weer een beetje mobieler :)
Edit: en af en toe een klein stukje hobbelen met brave oude Moon kan ook al
Laatst bijgewerkt door jumpyhorse op 28-09-21 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:47

Jeetje wat heftig! :(:)

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:36

Auwtsj #) Pittige klap geweest. Sterkte met je herstel.

Nou, wij zijn nog geen draad verder :\ Hebben de plek des onheils nog niet kunnen vinden. Dus nu nog maar een paar dagen afwachten en weken om het te laten rijpen. Hopelijk komt het nu makkelijker naar buiten omdat we toch al aardig wat hebben weggehaald op de plek waar hij reageerde.
Voorkant afleiden met wat comfortfood zodat de achterkant netjes ín de emmer blijft :+
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:36

Arme jongen. :(:)

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:57

Heb je een leuk weekend gehad Marlies?

xDenies, prachtige foto! Ik ben benieuwd naar de rest :)

Daihyo, wat leuk om jouw posts te lezen! Super dat je zo fijn met Jim en Noura op pad kan.

Noisy, beterschap voor Rudi! Hopelijk komt de zweer er vanzelf uit. Altijd zo sneu als ze stokkreupel zijn...

jumpyhorse, beterschap voor Hartje, Frosty en voor jou. Rustig aan doen he met je hersenschudding (wijze woorden van iemand die nog steeds last heeft van haar hersenschudding jaren geleden) ;) Hopelijk knap je snel op! En gefeliciteerd met je nieuwe paardje!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:01

Ja, waar blijven die foto's Denise? :D

Weekend was leuk maar vermoeiend. Maandag hoofdpijn en erg moe. Nu gaat het weer. Druk met bestellingen en factureren....nu ff pauze voor lunch.

Hoe is het met jou noows?

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:52

Had het knap gevonden als Mandy binnen 3 dagen de foto's kan bewerken, er vanuit gaande dat Denise gelijk heeft gekozen :')

Beterschap JH, rustig aan doen!

oliebol Noisy, hopelijk komt die irritante zweer er snel uit.

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:32

Bellatrix schreef:
Ja, waar blijven die foto's Denise? :D

Weekend was leuk maar vermoeiend. Maandag hoofdpijn en erg moe. Nu gaat het weer. Druk met bestellingen en factureren....nu ff pauze voor lunch.

Hoe is het met jou noows?


Fijn dat je weer een beetje bijgekomen bent! Succes met de bestellingen en het nabewerken. Kan me voorstellen dat daar veel tijd in gaat zitten.

Ik heb een beetje afstudeerstress en doe daarom helaas niet zo veel met de paardjes. Gelukkig krijg ik goede hulp bij de verzorging:

Afbeelding

Je ziet hem bijna denken: "je bent wat poepjes vergeten hier schoonmaakster }:)"

De kleine clown is begonnen met wisselen en sleept rond met alles wat hij te pakken kan krijgen. Met Sjef doe ik momenteel vooral grondwerk en in de weekenden af en toe een rondje door het bos. Niet zo veel updates dus voorlopig ;)

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:16

Even tussendoor hoor, sorry. Ik denk dat Mandy het op het moment druk heeft want ik heb nog niets gekregen om uit te zoeken. Ik zou het zondag krijgen maar gok dat er iets tussendoor is gekomen. Ik wacht 'geduldig' af :)


Kanniewachtennie *\%/*

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:36

xDenies schreef:
Even tussendoor hoor, sorry. Ik denk dat Mandy het op het moment druk heeft want ik heb nog niets gekregen om uit te zoeken. Ik zou het zondag krijgen maar gok dat er iets tussendoor is gekomen. Ik wacht 'geduldig' af :)


Kanniewachtennie *\%/*


Net berichtje dat het uitkiezen bijna kan beginnen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:50


xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:59

Ja, ik ben ontzettend benieuwd. Ook of de fotos zonder zadel een beetje gelukt zijn. Het is natuurlijk niet vlak op een zandvlakte dus het was een beetje gehobbel :Y) Maar goed, ik bleef prima zitten maar ik ben een beetje bezorgd om mijn gezichtsuitdrukkingen _O-

Even een bijleespostje, wel zo netjes.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de foto :D


Jumpyhorse, jeetje zeg! Heel veel beterschap! En wat een leuke nieuwe knapperd :D
Noisy, dat gaat ook niet volgens plan. Ik vroeg me inderdaad al af of je de hoef hebt geweekt maar zo te zien ga je dat nu doen. Poos terug dachten ze bij Beeb ook een hoefzweer maar met weken kwamen we een heel eind, bleek uiteindelijk dan in dit geval een hoefkneuzing te zijn. Helemaal goed gekomen na 3 tot 4 dagen weken.
Bellatrix, kan me wel voorstellen - pittig dagje geweest! Leuk topic!
Sicayes, gelijk kiezen ga ik sowieso :P Maar als het goed is krijg ik vandaag het album, zo benieuwd!
Noows, wat een knapperd! Halleluja! *heeft een zwak voor witte hoofden, kocht er één met zo goed als geen wit....*

Zo, volgens mij was dat het wel :)

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:44

Leuk verslag Marlies!

Nou, ik ben benieuwd Denies :D

Weken doe ik inderdaad vanaf het moment dat het op een zweer leek maar inmiddels neig ik ook naar een kneuzing. We hebben niks kunnen vinden als alleen een gekneusde plek, waar hij overigens niet op reageerde, en gisteravond liep hij al wel wat beter. Hij zette nu wel gewicht op zijn hele hoef maar liep nog niet zuiver. Ook heb ik in zijn stal een paar flinke stenen gevonden en later toen ik stro ging pakken kwamen er nog meer van die stenen uit het stro gesprongen. Ik vermoed dat hij daarop heeft gestaan en dat het daardoor komt. Vanavond maar weer checken en hopen dat hij verder verbeterd is.

De stenen die uit het stro kwamen gesprongen toen ik de riek erin zette. Zulke vond ik dus ook in de stal
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:07

Dat zou goed kunnen hoor. De stal waar Baby eerst stond was een oude koeienstal denk ik, met een ongelijke bodem. Heb haar natuurlijk al sinds veulen af aan en nóóit iets. Tot ze van stal verhuisd was; een hoefzweer (steentje), en daarna paar maanden later dus een hoefkneuzing in een ongelijke stal. Sinds ze nu op een ander plekje (zelfde stal) staat helemaal niets meer. Ja oké, af en toe een wondje maar dat heb ik zelf ook :P

Ik duim dat dat het is en jullie snel weer verder kunnen!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:08

Huidige bijrijder wil stoppen wegens opleiding. Dan moet ik weer op zoek helaas.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:48

Nou de foto's zijn gekozen hoor, spannend! *\o/*

Zo trots op mijn oprechte glimlach op de foto's. Dat is heel lang geleden dat ik mezelf zo vrolijk heb gezien <3

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:20

@noisy : dat is niet best, zulke stenen in de stal. Geen wonder dat hij een kneuzing opgelopen heeft :(
@denies : benieuwd naar de foto's
jumpyhorse hoe gaat het nu? Al wat beter ondertussen? Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe aanwinst. Leuke snor heeft hij :D

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:38

Even een kort berichtje van mijn kant.

Wij zijn voor de komende 2 weken sowiese uitgedaan -O-
Gisteren de dierenarts erbij gehaald want Rudi liep nog steeds niet goed.
Eerst leek het van wel, in stap en draf aan de hand was er aanvankelijk niks te zien. Daarna ben ik gaan poetsen en opzadelen en met het omzetten zag ik ineens dat hij zijn rechter achterbeen er niet onder wilde zetten. Van links naar rechts wel maar andersom niet. Dus dierenarts gebeld en de conclusie is een overbelaste oppervlakkige buiger.
Omdat het niet dik en warm is maar alleen gevoelig zijn we er hopelijk op tijd bij om erger te voorkomen.
Voor nu dus alleen weidegang omdat hij in een week tijd toch al wel aardig verbeterd was, anders had het boxrust moeten worden en dat wil ik toch ten alle tijden zien te voorkomen.

Dus dat :\

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:49

Wat poedersuiker zeg. :\

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:02

oei, Noisy, wat een pech :knuffel:

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:41

Hopelijk knapt hij snel op, Noisy

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:52

Jah :\
Hoop dat het over 2 toch echt wel aanzienlijk verbeterd is anders moeten we een pees echo laten maken.

Dus nu is het de komende 2 weken lekker vertroetelen