Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-21 11:38

[SGW-ITP] Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Na onze 1e SGW volgde in oktober vorig jaar onze 2e B SGW in Ophemert.
Weer stukken beter door kunnen rijden, en naar de hindernissen toe kunnen rijden. Zelfs een technisch lastigere lijn, die we nog nooit gedaan hadden, kwamen we heel fijn door. Weer genoten! :D

[ img ]

Op 29 november hebben we nog een crosstraining gereden bij de Heumstede van Janine van Sommeren

[ img ]

13 december gingen we nog een indoor crosstraining doen. Baby had een hele rare dag en deed allemaal rare dingen, ook de crossinstructrice kende haar zo helemaal niet
Ik ging er weer eens langs :+ (Deze ging wel heel gemakkelijk)

https://www.youtube.com/watch?v=wn6ua6QQgYg

Gelukkig gingen er toch ook wel dingen goed!

https://www.youtube.com/watch?v=ULA1qqNb2ks

In de tijd daarna hebben we vooral veel galoptraining in het bos gedaan.
Begin maart was er een oefencross bij Equestrian Centre Tilburg. We hadden enkele weken niet echt gesprongen, weet niet meer waarom niet, zal vast een reden voor geweest zijn.
Dus ik had me bedacht dat we vooral de lage sprongen zouden doen en gewoon lekker rond proberen te rijden. Baby dacht er iets anders over en trok vooral op de hogere sprongen af :')
Ze vond het hier en daar wel wat spannend en ik zoek nog naar de juiste vorm van controle, met ontspanning, goede galop landen, op tijd corrigeren en rechte lijnen rijden zouden we ook moeten doen maar hee... dat lieve hinnikje dat ik van Baby krijg wanneer ik de stijgbeugels uit doe om af te stappen als ze het naar haar zin heeft gehad zegt alles <3

Capfilmpje van ons rondje; https://www.youtube.com/watch?v=rV0oJMg_xPg

Op 7 maart hebben we meegereden bij de oefencross in Schaijk
Ontzettend genoten!! :D Baby begon iets onzeker maar werd al snel weer iets te fanatiek haha.
Leerzame rondjes kunnen rijden met ook wat L hindernissen en het 2e rondje een M hindernis in het water meegepakt.
Geen nat pak gehaald gelukkig :P

[ img ]

https://www.youtube.com/watch?v=NCd_vbcGzX8

Capfilmpje van ons 1e rondje. Ik zever nogal veel :')
https://www.youtube.com/watch?v=WcznmThxRlo

Op 21 maart hebben we een crosstraining gereden op het nieuwe oefenterrein van Grandorse onder leiding van Suzanne Bouten

Een vriendinnetje die bij ons in de les reed was haar singel vergeten en wou alweer huiswaarts gaan.. snel mijn singel gepast en die paste haar paard ook. Dus besloten dat we ieder een halve les zouden rijden. Baby aan de longe alvast warm laten lopen en juh.
Ze was nogal fanatiek en de rem en het stuur waren soms wat zoek maar ze wou wel overal overheen. En ineens uit het niks lag ik er weer langs :+

https://youtu.be/wn6ua6QQgYg

5 april gingen we weer naar de oefencross in Schaijk

[ img ]

Daar waar ze de 1e x heel stoer over de trakhener sprong.. *\o/*

https://youtu.be/cSw7w0Q7pNA

[ img ]

Ging deze het het 2e rondje zo.. -O-

[ img ]

[ img ]

En nog een keer :+
[ img ]

Hierna hebben we de greppel gesprongen en hebben we wat bij het water rondgehobbeld en gehuppelt tot het weer oke voelde.
Daarna alsnog de dikke picknicktafel en een andere sprong gesprongen en gauw er af want er deed toch wel wat zeer.
Nog 1,5 uur op het terrein blijven rondlopen voordat ik weer een hele tijd stil zou gaan zitten in de auto.

Capfilmpje 1e rondje: https://www.youtube.com/watch?v=629CIs34D1k

Ik heb alleen wat spierpijn gehad. Baby leek niets te mankeren maar 2 weken later na een dressuurtraining meende ik een minimaal dik beentje te zien.
Benen opgeschoren maar ik twijfelde nog dus 2 mensen er bij gehaald, nee er was niets. Het zat me toch niet lekker en een dag later zouden we crosstraining hebben.
Na overleg met de crossintructrice besloten om niet te gaan en de dierenarts te bellen voor een scan.
De dierenarts zag haar been en zei dat er niets aan te zien was. Toch gevraagd om een echo te laten maken. En toen bleek ze een lichte overrekking/verstuiking te hebben.
Niets ernstigs maar wel reden om even rustig aan te doen. 3 weken niets en dan in 3 weken al weer opbouwen naar crossen.
Het zat me niet helemaal lekker met het opbouwen dus toch nog een echo laten maken. Ze liep nog steeds goed, was niets aan haar te zien en ze deed ontzettend haar best. Maar toch, dat onderbuik gevoel.
En inderdaad! Haar pees bleef net wat te lang, minimaal te veel vocht vast te houden na inspanning. Dus liever nog even wachten met springen. Daar heb ik nog wat extra tijd aan geplakt en zo ging SGW Ede helaas aan onze neus voorbij.

Op 19 juni zijn we een crossles bij Gerald Arts in Ysselstyn gaan doen. Gerald kon haar ook al en ik wist dat hij goed om zou gaan met eventuele onzekerheid dus dat was al een fijn idee.
Baby vond het zo spannend dat ze vol op het eerste crosshindernisje af trok en toch bij de afzet vol in de ankers ging en ik er vol voorover af vloog en met een koprol vol plat op mijn rug lande. Damn :+ (Ik heb ook echt nog maanden last van mijn rug gehad! Ging zo hard.)
Gelukkig was Gerald er bij en hebben we er naar toe kunnen werken dat ik als Baby zoiets doet enige kans op zitten blijven heb. Baby vond het redelijk snel weer helemaal leuk, werd weer jolig zat en sprong zo weer vanalles.
Toch besloten naar SGW Leende te gaan vandaag en daar wel te zien.

Met het opzadelen van de dressuur was Baby steeds weg aan het doezelen en ze liep ook niet zo geweldig. De jury vond het toch 200,5 punt waard.
Omdat ze niet zo fit leek besloten te kijken wat ze deed met springen en vanuit daar te kijken of we wel naar de cross zouden gaan. Met de hindernissen was ze iig weer fanatiek zat :):)
Na een foutloze ronde met veel schoonheidsdingen() op naar de cross met het spannende begin. De cross begon met dicht op de start een best behoorlijke sprong. Gelukkig sprong Baby met losrijden zo over de crosshindernisjes en ook een dikkere sprong nam ze goed. Dat zorgde voor wat vertrouwen!
Van start gegaan en wat ging ze goed!! Ze sprong alles zonder dat ik echte twijfel voelde, dacht mee en het gas was goed (gecontroleerd) open. Echt genoten onderweg! :D
Na het water kwam een trakhener waarbij het in Schaijk mis gegaan is. Daar helaas 2 x een stop gehad, maar deze x wel blijven zitten!! En de 3e x met wat aanmoediging van het zweepje toch er over
Even later wou ze het gas voor de sprong graag nog wat meer open trekken en toen vlogen we een dubbel door waar net ook een stijljury zat. Die beoordeling was niet zo positief :=
Maar hee, super tevreden!! Trots op ons dat we toch samen de cross door gekomen zijn en plezier gehad hebben! En weer dat lieve hinnikje van Baby bij het afstappen <3

https://youtu.be/bq348gI7lDE

[ img ]

Daarna stond SGW Schaijk op de planning. Voor onze dressuurproef op zaterdag kregen we 200,5 punt. Met springen werd Baby wat overenthousiast en schopte er een balk finaal af.
Met de cross had ik iets meer te vertellen maar het beoogde galoptempo voelde niet veilig genoeg dus toch maar een tandje langzamer gereden. Ivm de rem maar ook omdat Baby wat onzeker aanvoelde en de laatste tijd stopt in de afzet en ik er dan weer af lig.
We kwamen dan ook veel te laat binnen voor de optimale tijd. Maar ik ben er niet naast gelazerd! Baby heeft alles direct gesprongen en weet zeker dat ze het ondanks haar onzekerheid toch weer geweldig vond! :D
De gekregen stijlpunten vielen ook mee, een 7 gemiddeld.

Ondanks de weinige starts in onze rubriek werd er uiteindelijk door de organisatie besloten om toch de 5 geplande prijzen uit te reiken. Lucky me! Want wij stonden 5e *\o/* .
Natuurlijk weet ik ook wel dat wij bij een volle rubriek nooit deze prijs met onze neer gezette prestaties gekregen hadden. Dus ik zie het als een een opkikker voor het iedere keer weer opstaan na al die valpartijen, het toch door gaan, blijven luisteren naar Baby, in elk dal de top van de berg blijven zien en er samen wat van proberen te maken :Y) .
De penny in mij is uiteraard zeer blij met het mooie lintje :P

[ img ]

[ img ]

Capfilmpje; https://www.youtube.com/watch?v=RlsLJFXV_Ao

Op 3 augustus zijn we weer naar de Heumstede geweest voor een training van Janine van Hernen.
Heel goed gewerkt aan de controle.

[ img ]

[ img ]

https://youtu.be/L6iSjM2Err8

https://youtu.be/13v-XfXIiAk

Een week erna hadden we een crosstraining bij Equestria Centre Tilburg van Fried van Stiphout. Helaas was Baby niet bepaald fijn en paste de les niet helemaal bij Baby/ons.
Bij een galopje door het water, bergje op, hindernis over en bergje weer omhoog besloot Baby om in de sprong uit te slaan met haar achterbenen, te bokken/hupsen direct na het neer komen en vervolgens met haar hoofd tussen haar benen stil te staan. En hop, daar vloog Patty weer.
Helaas werd ik echt hard gelanceerd en kwam ik niet goed terecht.
Met best wat pijn weer opgestapt en door. Ik moest haar na de sprong als ze wou gaan stil staan aan tikken. Iets wat een lastig ding bij Baby is. Ik raakte haar nauwelijks aan en daar begon het gespring en gehups weer, ze geeft me een zetje mee en daar vloog Patty weer.

[ img ]'

Daarna nog wel verder gereden en wat gesprongen, maar met de tranen in de ogen. Het deed toch echt wel zeer. Daarna er ook gauw langs gaan lopen om mijn eigen houding beter te kunnen zoeken zonder te forceren.
Enige voordeel is wel dat ik sinds toen geen last meer van mijn rug gehad heb :').

Na een paar dagen ging het wel redelijk, toch wat sprongetjes gemaakt wat prima ging en qua pijn alleen echt zeer deed als Baby raar sprong.
Weekend er na toch naar SGW Grandorse geweest maar na het rijden van de dressuurproef waarbij het toch wel zeer deed besloten om af te gaan melden.
Na het lopen van de cross, die toch echt wel lastig stond was ik er helemaal zeker van. Dit ga ik niet redden. Dus afgemeld en andere gesupport.
Toch maar even langs de fysio geweest en ik blijk toch wat te mankeren. Bekken rechts getordeerd naar voren, spierscheurtje in de sartorius(ruiterspier), meerdere gebieden in het liesgebied met overrekking, zwelling en kapsel heup heeft ook verrekking.
Oeps :+

Gelukkig heb ik hele lieve vriendinnen om me heen die Baby nu af en toe voor me rijden, een heeft zelfs een crosstraining met haar gedaan! We zouden voor het eerst een weekendje weg gaan met 2 meiden en hun paarden samen naar een cross. Dat wil ik eigenlijk niet missen.
Gisteren op dressuurwedstrijd geweest met de graadmeter als het zeer doet ga je niet rijden volgend weekend. Maar het deed geen zeer! Dus we gaan het volgend weekend in Markelo gewoon proberen. En anders hebben we er alsnog een leuk weekend :)

Overigens ben ik niet de enigste die er af valt, wel het meest uiteraard haha. Maar een crossinstructrice en 2 vriendinnen zijn er ook al vanaf gegaan :+ Gelukkig mankeerden hun niets en ze rijden Baby gewoon nog, omdat ondanks dat ze dingen wel echt smerig kan doen ze het absoluut niet gemeen bedoelt. Dat voel je aan alles!
Ooit, ooit, gaat het helemaal goed komen met ons :Y).

Baby ziet er de humor iig nog wel van in :P
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 28-08-21 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt



upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:08

Hahaha ik kan altijd zo genieten van je topics. Heerlijk om te zien.. :))

Ken je de Facebookgroep oliebol.....? :')

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:11

Wat een heerlijk paard en leuke foto’s en je kan komisch schrijven.
Ik was er persoonlijk niet zo blij van geworden om er bijna wekelijks naast te liggen maar ieder zijn ding toch _O-

Roosch
Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:15

Heb je nou inmiddels nog niet je vliegbrevet gekregen? :))

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Amado7
Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:34

Respect voor jou dat je zo positief blijft als je er zo hard af flikkert elke week :') Knap dat je zo doorzet! Jullie komen er wel!

Niet perfect is ook goed

Bootsiebob
Berichten: 5506
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:35

Wat een mooi verslag. Respect hoor, hoe jullie doorzetten :j

Cookie2222
Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:44

Hele gave foto’s! Heel veel plezier en succes in Markelo! Hopelijk ben je snel weer helemaal beter

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

ikkedus
Berichten: 3241
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:49

Jemig meid, wat een klappers maak jij toch steeds! En blijven doorzetten en de lol er van inzien. Knap! En knap link ook.
Oma hier ( O:) ) zegt: pas aub op en luister naar je lijf!
Een bodyprotector beschermt ook niet overal en overal tegen hè!
Maar evengoed blijf ik jullie verrichtingen lekker volgen!

[o]

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:14

Ontzettend knap dat je doorzet iedere keer, je maakt nare klappers..
De beloning is dan toch wel finishen en in de prijzen vallen de kers..

Ik vind je paard helemaal geweldig, maar ja, ik hou van Iertjes..
Als je vriendinnen niet meer willen….

Ilse_123
Berichten: 3761
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:35

Wat zijn jullie een leuke combinatie <3 . Het leest ook echt als een avontuur, en ondanks dat je wat voorbij komt vliegen (wel spectaculaire foto's :') ) heb ik wel het idee dat jullie echt een top team zijn, wat een vertrouwen in elkaar en je mag echt trots zijn op de prestaties die jullie samen leveren. Goed ook dat je naar je onderbuikgevoel hebt geluisterd betreft de pees, maar ook dat je nu wat rust en herstel voor jezelf inpland. Rustig aan en dan weer gaan!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:39

Ik heb echt genoten van je topic! Maar wat een doorzettingsvermogen, super tof dat je ook zo positief blijft!! Echt knap, ik denk dat ik na 1 zo een klapper wel klaar zou zijn met eventing :+

Met deze instelling denk ik echt dat je nog wel heel veel progressie gaat maken met knappe baby!

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:17

Jeetje wat een klappers maak je! Wat voor tips heb je gekregen om er niet elke keer meer af te vliegen?
Respect sowieso hoor. Ik had er allang klaar mee geweest. Waarom gaat ze dan ineens in de stop? Want ze had die ene al gesprongen en ineens gaat ze in de stop? Leuk verslag trouwens, je laat ons wel meegenieten hoor. Al vind ik het meekijken met het capfilmpje al eng, laat staan dat ik zelf moet doen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Bregosi
Berichten: 26
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:19

Inderdaad, wat een doorzettingsvermogen en heerlijke schrijfstijl.
Gaat vast helemaal goedkomen!

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:48

Ik vind het dapper dat je door durft te gaan. Baby is een heel gevoelig paard, en daar moet je mee om kunnen gaan. Zelf zou ik het je niet nadoen. Zal voor je duimen dat jullie naar Markelo kunnen gaan!

DuoPenotti
Berichten: 28824
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:50

Ik blijf je dapper vinden. Ik zou al lang gestopt zijn met crossen.

Maar mooi hoe je over je paarden schrijft en ook over jezelf.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:06

Wat een doorzetter ben jij!

Dapper dat je door durft te gaan en niet de handdoek in de ring gooit :-) Scheelt wellicht dat je weet waar het vandaan komt en dat het geen narigheid van Baby is :-)

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:07

Ik zag de titel en wist meteen van wie het topic was.

Jullie zijn zo'n fijne combinatie en waar jij zegt ik zever teveel (bij het capfilmpje) zie ik juist een hele fijne communicatie tussen jullie 2.
Ik heb echt heel veel respect voor jouw doorzettings vermogen na zovaak "af te stappen" op willekeurige en onverwachte momenten, er zijn maar heel weinig mensen die jou dat na doen.

Veel succes en plezier in Merkelo, ik zal voor je duimen dat je geen last meer krijgt van deze blessure!

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-21 12:31

Bedankt voor de leuke reacties! Fijn dat jullie ook zo van onze avonturen (mee) genieten :D

upendo; Hahaha ja die ken ik! Heeft de trakhener val uitgebreid op gestaan haha.
Leuk te horen dat je er zo van kunt genieten!

Roosch; Je zou onderhand toch denken van wel he :+

Kamsel; Haha ja, iedere gehaalde finisch, iedere training dat ik toch blijf zitten. Voor sommige mensen zo normaal voor ons weer een pluspunt streepje er bij haha.
Ja Ieren zijn tof he!

Ilse_123; Mooie complimenten! :o

k_m; Soms wel lastig als ik er weer eens af lig hoor O:) Of we weer 3 stappen terug ipv vooruit gaan. Maar uiteindelijk geloof ik wel dat we het heel goed kunnen doen! Al zal het niet in het M gaan zijn, maakt niet uit. Fijne B rondjes rijden is ook prima :P

Suzanne F; Ik moet er vooral iets anders op gaan zitten. Benen naar voren steken en daar druk houden, bovenlijf meer naar achter blijven houden, ook op de sprong. Maar weer niet naar achter zitten want dan reageert Baby alsof ik haar afschiet. Hand niet te los maar er aan blijven. Als ze dan toch op het laatste moment stopt klap ik niet gelijk voorover, als ik druk op mijn benen naar voren en naar beneden kan houden daar bij. Is niet helemaal hoe ik wil zitten maar anders heb ik gewoon geen kans.
Waarom ze in de stop gaat is soms een groot raadsel. Ik gok dat ze bij de trakhener de 1e x tijdens de sprong toch wat gezien heeft wat haar verrast heeft waardoor daarna haar hartje ineens op het allerlaatste moment te klein was. Ze voelt ook écht alsof ze het wel gaat doen, geen moment twijfel. Tot je ineens geen paard meer onder je hebt.
Ze reageert wel ook echt overal op. Op de omgeving maar ook op echt alles wat ik doe. Beweging, spieraanspanning, emotie.

Apple; Dat scheelt zeker! Als je zou voelen dat ze het zou doen 'om je er af te krijgen' was ik er waarschijnlijk wel al mee gestopt. Maar het is echt dat ze dan te weinig zelfvertrouwen heeft, ineens een te klein hartje, soms ook wat te weinig vertrouwen in mij en ik ook in mezelf. En dan dat samen met al haar gevoeligheden, dat zijn er nogal wat haha. Ze reageert ook echt overal op. De lucht, wind, mensen, blaadjes, sprietjes, bewegingen. Ze voelt en ziet alles en alles krijgt een vorm van een reactie.

XxLiEsJuHhxX; Grappig dat je het meteen herkende haha! Bedankt voor je lieve bericht! :o


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers