Ervaring maya delorez rijbroeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-21 15:32

Hallo

Wat is jullie ervaring met Maya Delorez rijbroeken?
Ik ben voornamelijk benieuwd hoe “sticky” ze zijn omdat ik niet houd van plakkerig.
En ik ben benieuwd hoe ze vallen: ik heb namelijk hele lange benen (lengte 36) en alhoewel ze zelf claimen dat het elke lengte past ben ik daar wel een beetje sceptisch over..


Keizerinnnn
Berichten: 1217
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:50

Ik ben om!
Draag zelf normaal maat M en heb een 36 en nog steeds komen ze mooi tot mijn enkel.
Heb zelf de full grip en ze zijn de eerste x rijden sticky in vooral het geluid maar na een x wassen is dat weg. Denk dat je dan ook kan kiezen voor alleen kniegrip.
Ik heb zelf 3 performance broeken en ze voelen als legging maar met riemlussen en het zakje op bovenbeen voor telefoon vind ik ook superfijn!
Ze hebben wel een fijne maattabel!

[o]

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-21 15:56

Lauriannnn schreef:
Ik ben om!
Draag zelf normaal maat M en heb een 36 en nog steeds komen ze mooi tot mijn enkel.
Heb zelf de full grip en ze zijn de eerste x rijden sticky in vooral het geluid maar na een x wassen is dat weg. Denk dat je dan ook kan kiezen voor alleen kniegrip.
Ik heb zelf 3 performance broeken en ze voelen als legging maar met riemlussen en het zakje op bovenbeen voor telefoon vind ik ook superfijn!
Ze hebben wel een fijne maattabel!


Bedoel je taille 36 of lengte 36?

Keizerinnnn
Berichten: 1217
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:20

Ik draag normaal taille 38 en van de maya broeken de taille 36!

[o]


Ballard_L
Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:38

Ik heb er ook eentje en hij zit heerlijk! Wel wat plakkerig van de grip, maar ik heb hem nog niet gedragen na het wassen, dus wellicht is het nu beter :) Ik vind het hele fijne broeken!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-21 18:43

Oke top.

Heeft iemand een idee over de lengte? Ik heb lengtemaat 36 / ik ben 1.85m

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:52

Ik ben 171 en de Small valt normaal qua lengte. Geen idee of je daar wat aan hebt :+

Ballard_L
Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:39

Ik ben zelf 1.80 en dit is de eerste rijbroek die echt tot onder aan mijn enkels komt, dat viel me als eerste op!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:41

Heel fijn, maar wel flink sticky, maar na wat bewerken met wasverzachter is het echt mijn lievelingsbroek <3 en hij is erg lang, dus dat komt wel goed.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Romee_Sifra
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:46

Ik ben zo’n 1,85 en heb de compressie broek maat 38 Mooie dikke stof alleen wat te ruim om m’n taile, een 36 was beter geweest.
Hij is voor mij echt lang genoeg +:)+
Een vriendin heeft de Performance, die stof zou ik niet fijn vinden zo dun >;)

***************************************************************************

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:47

Ik heb de function trouwens. Blijft als enige 'legging' die ik bezit daadwerkelijk zitten om mijn (weinig aanwezige) taille (draag hem ook met fitness)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-21 20:59

Qimm schreef:
Heel fijn, maar wel flink sticky, maar na wat bewerken met wasverzachter is het echt mijn lievelingsbroek <3 en hij is erg lang, dus dat komt wel goed.


Na je “bewerking “ is hij niet meer sticky..?
Ik ben bang voor mijn zadel :n

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-21 21:01

Romee_Sifra schreef:
Ik ben zo’n 1,85 en heb de compressie broek maat 38 Mooie dikke stof alleen wat te ruim om m’n taile, een 36 was beter geweest.
Hij is voor mij echt lang genoeg +:)+
Een vriendin heeft de Performance, die stof zou ik niet fijn vinden zo dun >;)


Ah dat klinkt goed ! Pikeur in lengtemaat is mij te kort dus hoop echt dat dit wat wordt
Heb je maat 38 puur voor lengte gekozen? Ik h b namelijk ook normaal maat 36 taille maar ik vind het ook wel fijn als iets niet super super strak om de benen zit.

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:04

Zuidpool schreef:
Qimm schreef:
Heel fijn, maar wel flink sticky, maar na wat bewerken met wasverzachter is het echt mijn lievelingsbroek <3 en hij is erg lang, dus dat komt wel goed.


Na je “bewerking “ is hij niet meer sticky..?
Ik ben bang voor mijn zadel :n


Hij is nu heel fijn met rijden. Heb hem eerst een paar keer als sportlegging gedragen en illegaal gewassen met wasverzachter en daarna was hij perfect

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:25

Hoe is de kwaliteit van deze broeken? Beetje vergelijkbaar met pikeur/kingsland. Of zijn ze echt ‘simpeler’.
En waar bestellen jullie ze?

Capriootje
Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:45

Ik heb de compression in het zwart. Wel alleen knie grip want ik houd niet van full grip zelf maar vind het echt een hele fijne broek! Kan niet in elke broek de hele dag lopen en meerdere paarden rijden maar met deze wel. Stof is heerlijk zacht en heel veel rek. Diepe telefoon zak vind ik ook heel fijn, zit je telefoon niet in je heup te prikken tijdens het rijden.

Kwaliteit durf ik nog niet te zeggen op lange termijn, heb deze nu drie maanden en gebruik/was hem wel veel. Besteld bij de website van Maya de Lorez zelf, was met een paar dagen in huis.

Tip is wel om goed naar de maattabel te kijken, de maten vallen wat groter als standaard europees/rijbroeken. M is 40-42 bijv.

En voor wie het interessant vind, ik heb ook de half zip trui. Die is heerlijk zacht en fijne pasvorm, en nu een polo besteld nog. Bij wat mensen op instagram die samenwerken met Maya kan je soms kortingscodes vinden. Oa. Napoliz haar insta pagina had ik één op gevonden.

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:00

Ik heb mijn eerste broek gekocht, nadat een vriendinnetje er eentje aanhad.
Ik heb de Performance Breeches gekocht met een kortingscode via Insta inderdaad.
Dat is dus een legging maar wel met riemlussen, en hij zit echt perfect!

Echt superblij mee! De siliconen zijn is niet dik (dan schuurt het altijd zo), maar "plakt" wel flink. De eerste keer rijden hoorde je hem echt loskomen van het zadel _O- Na 1x wassen was dat al wat normaler haha.

Ik heb een XS en zit normaal op 34/36 dus dat komt precies overeen met hun maattabel.

Die half zip trui lijkt me heerlijk! Die staat ook nog op mijn lijstje!

Capriootje
Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:04

Ja die is heel fijn! Ik heb dan de grijze maar vind de beige van de nieuwe collectie ook heel erg mooi <3

De performance broeken vind ik wel leuk qua kleuren maar die heb ik nog niet geprobeerd. De compression in taupe vond ik niet zo mooi, beetje roze/paars achtige ondertoon en de zwarte heb ik dan al. Maar misschien komen er tzt nog wel meer kleuren van bij.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:35

Hoe gaat de broek om met enige sinaasappelhuid?

Ik heb redelijk forse bovenbenen, al mijn spekkies gaan daar zitten geloof ik... Het is door meer beweging en afvallen niet meer zo erg, maar ik ben wel benieuwd.
Het spreekt me wel aan dat de broeken zo lang zijn, met mijn lengte is dat wel prettig...

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-21 15:56

Ik heb de performance van een vriendin gepast, maat s. Ik heb taille 36 en beenlengte 36 en hij zat dus prima! Ongeveer 5 cm boven mijn enkel.
Plak was wel best plakkerig

Capriootje
Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:36

Janine1990 schreef:
Hoe gaat de broek om met enige sinaasappelhuid?

Ik heb redelijk forse bovenbenen, al mijn spekkies gaan daar zitten geloof ik... Het is door meer beweging en afvallen niet meer zo erg, maar ik ben wel benieuwd.
Het spreekt me wel aan dat de broeken zo lang zijn, met mijn lengte is dat wel prettig...


Dan zou ik kijken naar de compression. Deze zijn iets dikker en steviger. Ik ben zelf ook niet de slankste met flinke boven benen en deze zit mij heel netjes. Wil je evt in pb wel foto’s sturen te paard.

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:58

Ik heb de eenvoudigste en mijn hobbels en bobbels (veelvuldig aanwezig) zijn niet te zien, het is een fijne, dikke, stevige stof. Ik vind hem zelfs flatterend


[ img ]

[ img ]

[ img ]

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:05

Wauw Qimm, I'm impressed!!
Dit belooft wel iets...

Qua prijs, hoe vinden jullie dat MD zich verhoudt tot Anky of Eurostar qua kwaliteit? Ik weet, ligt mijlenver uit elkaar, maar dat zijn de enige merken die mij bevallen... :+ Alleen vindt Eurostar dat ik te dik en te lang ben. Of misschien alleen te lang? Door mijn lengte zitten de knieën vaak halverwege mijn bovenbenen en die zijn nu eenmaal dikker dan knieën waardoor het vaak niet past. En een maat groter zit dan weer te wijd op de taille. :+

Friezenkind
Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-21

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:19

Heeft iemand ervaring met de compressie broeken? Ik wil graag een compressie rijbroek uitproberen (schijnt beter te zijn voor bloedcirculatie?) en dit merk springt er steeds uit in mijn zoektoch.
Ik vind ze er heel gaaf uitzien.

Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ervaring maya delorez rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:22

Ik heb de Performance en Compression broeken en ben er erg blij mee! Ik draag er maat XS van, er zit erg veel rek in. De grip is wel aardig plakkerig dus dat moet je maar net fijn vinden. Als springruiter gaat mijn voorkeur daarom uit naar de kniegrip; maar ook met de full seat broeken red ik me prima.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noviceh en 18 bezoekers