Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:26

Inmiddels mn schaduwdoek ook staan. Lekker. Want je brand hier levend weg.

Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:07

Wij hebben de caravan gelukkig heel gunstig staan. In de ochtend zon aan de voorkant en al vrij snel kunnen we aan de zijkant in de volle schaduw zitten. Eind van de middag ook voor de voortent weer schaduw.

Zo'n doek is wel een goede oplossing nu :j

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:43

Dat ziet er mooi uit Avelien. Geniet ervan!
Mag ik vragen waar dat doek van is? Wij staan nu toevallig onder de bomen, maar als dat niet zo was, is zoiets wel ideaal.

Hier nog een paar dagen en dan weer terug. Ik heb zo al wel nadelen ontdekt aan deze camping. Wat een geldwolven zeg. Echt niet normaal. Ik ga hier voorlopig niet naar terug. Al helemaal niet, omdat we vanaf september aan het hoogseizoen vast zitten.

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:25


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:36

EedihcrO schreef:
Dat ziet er mooi uit Avelien. Geniet ervan!
Mag ik vragen waar dat doek van is? Wij staan nu toevallig onder de bomen, maar als dat niet zo was, is zoiets wel ideaal.

Hier nog een paar dagen en dan weer terug. Ik heb zo al wel nadelen ontdekt aan deze camping. Wat een geldwolven zeg. Echt niet normaal. Ik ga hier voorlopig niet naar terug. Al helemaal niet, omdat we vanaf september aan het hoogseizoen vast zitten.

Wat vind je vooral zo duur?

Mooi Avelien!!

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:35

Wij hebben heerlijke dagen gehad met de camper in Kortgene.
Wel warm maar altijd wind,veel gefietst heerlijk.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 19:10

Wat fijn zo'n schaduwdoek! Met deze hitte wel verstandig als er geen natuurlijke beschutting is op de camping.
Wij kunnen echt niets met zo'n doek of tarp worden. :=

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:59

Iedereen het gisteren nog goed gehouden op de camping qua weer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:03

Gelukkig wel. Paar km verderop in Leersum was het echt foute boel. Bizar om te weten dat het maar een paar km is van waar wij staan.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:25


Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:14

SusanH schreef:
Gelukkig wel. Paar km verderop in Leersum was het echt foute boel. Bizar om te weten dat het maar een paar km is van waar wij staan.


Jeetje, gelukkig dat het bij jullie wel goed gegaan is.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:10

Het staat nog niet helemaal perfect, maar we hebben onze vouwwagen vandaag voor het eerst opgezet. Even oefenen in de buurt, maar het was echt een eitje.
Afbeelding
Afbeelding

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:08

Hoihoi! Ik ga niet echt kamperen, maar ik hoop dat jullie mij toch verder willen/kunnen helpen :D

Ik ben op zoek naar een mooie reistas voor korte vakanties (lang weekend tot 1 wk weg ongeveer). Ik gebruik nu meestal mijn reiskoffertje van de postcodeloterij maar deze is toch minder handig dan je denkt. Ik kan vooral niet voldoende meenemen merk ik en dan heb ik er vaak alsnog 2 tot 3 tassen naast.

Mijn bagage bestaat standaard uit een cameratas, een handtas en dan vaan dus nog 2 a 3 tassen met kleding en dergelijke. Dat vind ik niet zo handig. Dus naast de cameratas en de handtas heb ik het liefst nog maar 1 extra tas zeg maar.

Nu twijfel ik een beetje tussen deze drie:
https://www.decathlon.nl/p/reistas-voor ... KAKI_GROEN
https://www.decathlon.nl/p/trolley-spor ... R-p-184746
https://www.decathlon.nl/p/transporttas ... 46&c=GRIJS

Mijn budget is niet heel groot, dus daarom kijk ik bij Decathlon. Daarbij zal ik het ook hooguit 2 a 3x per jaar gebruiken natuurlijk.
De tweede tas is wat onhandig in de auto, mijn vader kan er dan niet goed mee proppen. Dus wat dat betreft kijk ik dan naar de eerste tas.
De tas moet niet al te groot zijn; als ik zelf op vakantie ga dan gebeurt dat met een Suzuki Alto die heel beperkt ruimte in de kofferbak heeft. Het liefst prop ik de auto niet al te vol omdat hij ook wel eens op een parkeerplaats gezet wordt zodat ik kan gaan wandelen :) .

Ik heb alleen geen idee wat een goede inhoudsmaat is voor een tas :') Of neem ik nou zo bizar veel mee op vakantie dat ik meer ruimte nodig heb :+

Heeft iemand goede ideetjes?

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:16

Ik gebruik gewoon een flinke sporttas. Ruimte zat, verschillende vakken en makkelijk te proppen, zeker als hij niet helemaal vol zit.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:17

Goof schreef:
Ik gebruik gewoon een flinke sporttas. Ruimte zat, verschillende vakken en makkelijk te proppen, zeker als hij niet helemaal vol zit.

Weet je daar de afmetingen en inhoud van? :)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:20

Niet uit mijn hoofd. Kan hem opmeten als je wil.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:25

Wij hebben gewoon een grote sporttas, vorige gekocht bij de Bristol, was 2 tientjes volgens mij.
Enrico Benetti heeft ook grote sporttassen, die zijn ook niet zo duur.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:03

Die eerste link van de Decathlon hebben wij hier ook. Ik vind het een fijne tas en als we een weekje naar een huisje gaan heb ik hier meer dan genoeg aan. Mijn kleding past er dan makkelijk in, vaak nog aangevuld met dingen voor de meiden en alle badkleding enzo.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:41

Ik vind het een beetje moeilijk om in te schatten wat voor een ander groot genoeg is. Hoewel die 1e tas voor mij en mijn vriend samen meer dan genoeg is, ben ik bang dat jij er misschien niet genoeg aan hebt. e.e.a. een beetje afhankelijk van hoe groot de extra tassen zijn die je normaal mee neemt.

Eigenlijk zou dat je uitgangspunt moeten zijn. Als je weet hoeveel liter aan tassen je nu in totaal hebt, kun je ook bepalen hoeveel je straks moet hebben.

Ik vind zelf tassen van meer dan 70 liter onhandig dragen. Dat is ook nog iets om rekening mee te houden. Je kunt wel 100l aan inhoud hebben, maar je moet het ook nog kunnen tillen.

Edit: Een standaard handbagagekoffer heeft vaan een inhoud van 30-40 liter. Als je daarnaast nog een paar extra tassen hebt, denk ik dat die tas van 40-60 liter niet genoeg gaat zijn.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:48

Hebben jullie ervaring met campspace? Wij hebben al binnenkort vakantie en ik wil niet zoveel besteden en dan een keer met de hond kamperen. Via campspace kun je soms bij iemand in de achtertuin bijvoorbeeld kamperen. Soms zonder enige voorziening. Maar ik hou echt van rust en zag kamperen in de zomer dus eigenijk ook niet zitten omdat ik niet van drukte hou

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:52

Geen ervaring mee. Maar als je echt rust wil en met de hond wil kamperen dan weet ik nog wel een mooi plekje in de Achterhoek, camping waar de hond mee mag en waar echt rust is. Ook fijn, je loopt vanaf de camping zo het bos in.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:55


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:16

Ik ben niet specifiek op zoek naar een honden camping :o maar Susan ik ontvang heel graag jouw tip

Klinkt misschien stom maar mijn hond is super rustig en loopt altijd los, negeert andere honden maar ik denk dat op specifieke honden campings het dan ook vol zit met honden die op elkaar afgaan en blaffen, maar ik kan het totaal mis hebben :')

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:24

Ik gebruik ook altijd een sporttas.
Gekocht bij de bristol of scapino of zo'n soort winkel in ieder geval.
Kost weinig en je er kan er lekker veel in kwijt.
Ik heb eentje met zijvakken waar je dan schoenen in kunt doen. Handig. :j

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:32

moonsparkle schreef:
Hebben jullie ervaring met campspace? Wij hebben al binnenkort vakantie en ik wil niet zoveel besteden en dan een keer met de hond kamperen. Via campspace kun je soms bij iemand in de achtertuin bijvoorbeeld kamperen. Soms zonder enige voorziening. Maar ik hou echt van rust en zag kamperen in de zomer dus eigenijk ook niet zitten omdat ik niet van drukte hou


Ik ben scout bij campspace, dus heb wel ervaring met ze.

Op hun site kun je je voorkeuren aangeven, wat voor plek je zoekt. Er zitten echt heel mooie plekjes bij en er staat duidelijk beschreven welke voorzieningen er zijn. Lees vooral de reviews ook, dat geeft vaak een erg goed beeld van het plekje.

In welke regio ben je op zoek?

@Marjo: die eerste tas lijkt me wel erg handig. Maar als je naast het rol koffertje van de postcodeloterij al 2 of 3 extra tassen mee hebt, heb je wel meer dan een 40 tot 60 liter tas nodig. Denk dat het koffertje ook wel zo’n 40 liter inhoud heeft, hij was voor mij groot genoeg voor een week Tromsø in de winter. Misschien kun je nog wat ruimte besparen door je kleren op te rollen in plaats van te vouwen? Ik vind wel dat je in zo’n tas als die van Decathlon makkelijker je spullen weg propt dan in zo’n koffertje.
Die tas van 100 liter lijkt me onhandig groot, als die vol is is hij niet te tillen of weg te bergen in een kleine auto. Dan is twee kleinere tassen handiger.