Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:00

ikke schreef:
Nu zijn wij met z'n tweeën maar zelfs de volledig opgebouwde Alpenkreuzer Super GT kostte ons hooguit een uur; wagen, voortent, luifel, inrichting.

We zijn ook enkele jaren rondgetrokken met de vouwwagen door GB. Ook voor een nacht zetten we de wagen en de tent op.



Tja..Als je een tent koopt die eigenlijk uitsluitend met 2 of meer personen op te zetten is...

Mn ouders hebben een identieke tent gehad jaren geleden en mn vader zei direct: daar ga je een kluif aan hebben om op te zetten.

Ik krijg het dus wel voor elkaar om hem op te zetten, maar er zit gewoon veel werk in. Ook het inrichten. Dus slaapgedeelte matjes opblazen/ vol laten lopen, elektrische koelbox aansluiten en het snoertje zó op hangen dat er geen water bij kan komen met een regenbui.....

En alles doen met 36°c helpt ook niet mee in snelheid.


Afbeelding

Dit is m.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:03

Vroeger was ik erg handig in tenten opzetten, maar tegenwoordig staan we met z’n tweeën een partij te stuntelen, niet normaal meer. We zijn er gewoon te oud voor.

Haringen in de grond slaan … hoe dan als je niet goed meer kan bukken. Sokken aantrekken is al een dagelijkse opgave.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:07

Opblaasbare tent is echt handig.
Die kan ik in mijn eentje zelfs doen. Grondzeil op 4 punten vastzetten met haringen, oppompen tot zoveel bar en dan afstellen.
We moeten alleen dit jaar nieuwe luchtbedden, vorig jaar ging er eentje stuk en hadden we in Frankrijk een nieuwe gekocht en dat bleek een flut ding.
Binnenkort maar eens op zoek naar nieuwe.

Deze zomer gaan we weer met de tent weg. Waarheen is nog onbekend, zoals altijd is het enige vereiste warm weer.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:17

Ik heb twee tenten waarvan 1 een soort grote pop up is. We kunnen er met zijn tweeën in staan en naast het 2 persoons luchtbed passen ook de kratten en tassen en stoelen erbij. Deze wordt volgens mij alleen niet meer gemaakt, heel jammer. Was echt zo makkelijk op en af te breken met zo'n 10 minuten was alles klaar dus ook luchtbed opgemaakt etc :') ik deed de tent alleen en mijn man pakte de tassen en deed het luchtbed

Nu wel ook een grotere gekocht omdat we graag een voortent wouden zodat we overdekt kunnen binnen zitten en koken als het nodig is. Maar die moet je eigenlijk wel met zijn 2en opzetten.

Wij hopen gewoon maar op volgend jaar, dit jaar was ik ook gebonden aan het hoogseizoen en ik hou niet van drukte. En ik wil graag een soort van zeker weten dat we naar het buitenland kunnen.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:32

SdaphneS schreef:
Opblaasbare tent is echt handig.
Die kan ik in mijn eentje zelfs doen. Grondzeil op 4 punten vastzetten met haringen, oppompen tot zoveel bar en dan afstellen.
We moeten alleen dit jaar nieuwe luchtbedden, vorig jaar ging er eentje stuk en hadden we in Frankrijk een nieuwe gekocht en dat bleek een flut ding.
Binnenkort maar eens op zoek naar nieuwe.

Deze zomer gaan we weer met de tent weg. Waarheen is nog onbekend, zoals altijd is het enige vereiste warm weer.


Ik kan je deze: https://www.vrijbuiter.nl/redwood-stretch-limousine-10-ii_cfca0124/?channable=011155696400313332303337329a&utm_campaign=STRETCH+LIMOUSINE+10&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=free+listings&utm_term=1320372&gclid=Cj0KCQjwsqmEBhDiARIsANV8H3ZDxsJ243i5GtexGYsfhRpBGpJWq2hj13ZuIb1dWvr9ILPYBUU4xHcaAvU0EALw_wcB

Of van een ander merk, maar de 10cm box variant echt van harte aanbevelen!

Slaapt echt goddelijk!

Heeft een hele hoge R waarde, dus nooit meer kou wat van de grond door het luchtbed trekt. Heerlijk warm slapen

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:36

moonsparkle schreef:
Ik heb twee tenten waarvan 1 een soort grote pop up is. We kunnen er met zijn tweeën in staan en naast het 2 persoons luchtbed passen ook de kratten en tassen en stoelen erbij. Deze wordt volgens mij alleen niet meer gemaakt, heel jammer. Was echt zo makkelijk op en af te breken met zo'n 10 minuten was alles klaar dus ook luchtbed opgemaakt etc :') ik deed de tent alleen en mijn man pakte de tassen en deed het luchtbed

Nu wel ook een grotere gekocht omdat we graag een voortent wouden zodat we overdekt kunnen binnen zitten en koken als het nodig is. Maar die moet je eigenlijk wel met zijn 2en opzetten.

Wij hopen gewoon maar op volgend jaar, dit jaar was ik ook gebonden aan het hoogseizoen en ik hou niet van drukte. En ik wil graag een soort van zeker weten dat we naar het buitenland kunnen.


Ja, ik vind het ook prettig dat je ook nog wat binnenruimte hebt bij een tent. Helemaal als het weer ineens omslaat.

Ik hoop dat het buitenland open gaat deze zomer. Ik kijk er zo naar uit.<3


mvdende schreef:
SdaphneS schreef:
Opblaasbare tent is echt handig.
Die kan ik in mijn eentje zelfs doen. Grondzeil op 4 punten vastzetten met haringen, oppompen tot zoveel bar en dan afstellen.
We moeten alleen dit jaar nieuwe luchtbedden, vorig jaar ging er eentje stuk en hadden we in Frankrijk een nieuwe gekocht en dat bleek een flut ding.
Binnenkort maar eens op zoek naar nieuwe.

Deze zomer gaan we weer met de tent weg. Waarheen is nog onbekend, zoals altijd is het enige vereiste warm weer.


Ik kan je deze: https://www.vrijbuiter.nl/redwood-stretch-limousine-10-ii_cfca0124/?channable=011155696400313332303337329a&utm_campaign=STRETCH+LIMOUSINE+10&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=free+listings&utm_term=1320372&gclid=Cj0KCQjwsqmEBhDiARIsANV8H3ZDxsJ243i5GtexGYsfhRpBGpJWq2hj13ZuIb1dWvr9ILPYBUU4xHcaAvU0EALw_wcB

Of van een ander merk, maar de 10cm box variant echt van harte aanbevelen!

Slaapt echt goddelijk!

Heeft een hele hoge R waarde, dus nooit meer kou wat van de grond door het luchtbed trekt. Heerlijk warm slapen

Bedankt voor de tips. Ga er naar kijken!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:59

:wave:

Mag ik hier meekletsen?

Ik hou zo van kamperen! Vorig jaar een oldtimer retro caravan gekocht. Meteen 6 weken mee op pad gegaan. Zaligheid! Helaas bleek ie lek en ik heb de tijd niet voor zo'n reparatie. Dus die staat te koop voor een bescheiden bedragje en ik kocht een andere vorige maand (Knaus Südwind uit '97). Niet retro, wel waterdicht! Volgend jaar ga ik 'm pimpen, dat red ik nu ook niet met een dreumes en een puppy en een nieuwe baan.

Paar weken terug de 'nieuwe' caravan uitgeprobeerd in een lang weekend. Alleen de luifel opgezet toen. Morgen rijden we naar Limburg voor een week. Gezien de weersvoorspelling ga ik me nu wel wagen aan de voortent. Wish me luck.

Ik kampeer overigens alleen met 3 kinders en 2 honden. Geen rommelmakende man mee := :D

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:19

Knaus Sudwind, heerlijke caravan. Wij hebben er ook een gehad. Uit 1996, jaren met het hele gezin er vreselijk veel plezier van gehad. Onverwoestbaar, onverslijtbaar.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 06:30

Zo respect met 3 kids en honden. Het weer lijkt idd niet zo best. Duimen dat het mee valt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:45

Nou ik baal echt van het weer. Uitgerekend de eerste week wordt het :brr: . De 2e week van de vakantie mag ik weer werken -O- Had me zo verheugd om een week op de camping te gaan zitten. Maar even kijken wat we doen. Caravan staat er tenslotte wel even.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:50

Hopelijk valt het weer mee Chubby en Susan!

Nou inderdaad respect met 3 kinderen en 2 honden, ik kampeer ook met 3 kinderen maar zonder hond en met man en dat is al eens een uitdaging haha.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:53

Het weekend ziet er nog oke uit 8-) en het regent nooit de hele dag :D

Ja het is wel hard werken soms. Maar op vakantie eten we makkelijk en hoef ik niet de stofzuigen. En de kinderen vermaken zich altijd, dus dat scheelt toch met thuis. We gaan wel meestal met meer gezinnen, waardoor ik ook even alleen kan gaan plassen :)F

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:33

Zonnebloem92 schreef:
Ik kreeg gister een mailtje van de camping waar we voor de zomervakantie hebben geboekt dat we al konden reserveren voor zomer 2022...

Wij ook.. de Paal?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:34

IMJ schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Ik kreeg gister een mailtje van de camping waar we voor de zomervakantie hebben geboekt dat we al konden reserveren voor zomer 2022...

Wij ook.. de Paal?

Ja klopt haha, gaan jullie ook van de zomer?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:39

Ja! :D

Wauw..3 kinderen en 2 honden _/-\o_

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:55

Inderdaad respect!

Ik kampeer sinds 3 jaar met één hond en zonder kinderen en dat vind ik al een heel geregel...

Buitenland heb ik een hard hoofd in deze zomer. Hier hoop ik dat we ergens deze zomer nog een weekendje naar de Belgische Ardennen kunnen zonder al te veel restricties voor een weekendje klimmen. Maar gaat waarschijnlijk extreem druk zijn in de massieven als Nederland weer groen licht krijgt om naar België te gaan....

Ik zelf blijf lekker in Nederland. Even het weerbericht goed in de gaten houden, ik hoop op een paar weken mooi weer in juni.

Juli mag ook, maar dan zit je met de schoolvakanties En de drukte op de camping....

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:50

Wij hebben een maand geleden alvast een camping in Frankrijk geboekt voor eind juli tot midden augustus. Uurtje van de Alpe d’Huez, racefiets mee, hoppa :D. We hoefden maar €100 aan te betalen; mocht het uiteindelijk niet door kunnen gaan dan is dat dus geen ramp. Vorig jaar was Frankrijk, ook in coronatijd, ons meeeeer dan prima bevallen. Heerlijk rustig op de camping.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:22

Oh wat heerlijk! Ik droom ook alweer van Frankrijk. Maar we willen misschien ook wel naar Tsjechië, maar ik ben de laatste jaren een beetje verliefd geworden op Frankrijk.
Plus hoe moet het wel niet met mijn vakantie Frans aflopen als ik dit jaar geen croissantjes kan bestellen in het Frans? :=

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:02

Afbeelding
Deze kwam ik tegenmop Facebook, geniaal!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:06

Geweldig!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:19

Goh, 2 al die naar De Paal gaan, zelfde periode ook? Is hier om de hoek, mooie camping voor met kinderen te zitten en mooi natuurgebied in de buurt.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:23

Neonlight schreef:
Goh, 2 al die naar De Paal gaan, zelfde periode ook? Is hier om de hoek, mooie camping voor met kinderen te zitten en mooi natuurgebied in de buurt.

Ik zie een boktmeeting aankomen, met maskers, op anderhalve meter afstand :')

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:57

Ik was er helemaal aan toe, even een nachtje weg met m'n kip. Gewoon op drie kwartier van waar we wonen. Heerlijk. Steenkoud dus wel kacheltje mee in de caravan. En door de raampjes loeren naar de buren die met een tent zijn, brrrr!!!

Super hippe camping met veel camperbusjes en vegan types haha.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:10

Alleen al het kijken naar anderen is zo leuk op een camping hè?

@neonlight:
En.. al 3 in dit topic.
Eedichro ook! Maar in juni meen ik. Wij in juli/aug.
Het is ook leuk wandelen met de hond! Heerlijk losloopgebied

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:15

IMJ schreef:
Alleen al het kijken naar anderen is zo leuk op een camping hè?

:j :j

Hoewel, ik heb eens gekampeerd en daar was het uitzicht op de ruïne interessanter dan de camping.....

Ik stond helemaal alleen op die camping :D