Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:44

rien10 schreef:
Helemaal waar, dat mensen niet onder je luifel moeten doorlopen. En een hond die de hele tijd getriggerd wordt, is ook niet fijn.
Maar net als wat Leo zegt: Rustaaaaag, je bent op vakantie.



Op een gegeven moment is de periode van Rustaaaaag wel voorbij helaas.

Ik schiet echt niet bij de allereerste direct uit mn vel. Ik zeg er op duidelijke toon wat van en klaaarr

Maar bij de 10.000x dat het gebeurt ben ik er wél écht klaar mee. Vooral ook omdat mijn hond niet "ha gezellig visite" is, maar gewoon echt écht niet lief is.

En ik het echt niet tof zou vinden als hij wél een keer zn tanden in een kindje zet.

Dan kan je zeggen "wat doe je met zn hond op een camping"

En mijn antwoord daarop is "Als mensen en kinderen nu eens zich aan de camping etiquette zouden houden en van mijn plekje afblijven is er helemaal NIETS aan de hand"

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:46

Als ik lees dat de hond van mvdende echt mensen aanvliegt, vind ik persoonlijk dat zo'n dier niet meegenomen zou moeten worden naar de camping, maar dat ben ik.

Dat staat los van mensen op je eigen stuk.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:53

mvdende schreef:
rien10 schreef:
Helemaal waar, dat mensen niet onder je luifel moeten doorlopen. En een hond die de hele tijd getriggerd wordt, is ook niet fijn.
Maar net als wat Leo zegt: Rustaaaaag, je bent op vakantie.



Op een gegeven moment is de periode van Rustaaaaag wel voorbij helaas.

Ik schiet echt niet bij de allereerste direct uit mn vel. Ik zeg er op duidelijke toon wat van en klaaarr

Maar bij de 10.000x dat het gebeurt ben ik er wél écht klaar mee. Vooral ook omdat mijn hond niet "ha gezellig visite" is, maar gewoon echt écht niet lief is.

En ik het echt niet tof zou vinden als hij wél een keer zn tanden in een kindje zet.

Dan kan je zeggen "wat doe je met zn hond op een camping"

En mijn antwoord daarop is "Als mensen en kinderen nu eens zich aan de camping etiquette zouden houden en van mijn plekje afblijven is er helemaal NIETS aan de hand"


Ik zeg dan inderdaad "wat doe je met zo'n hond op de camping". Maar dat zeg vanuit de hond. Het lijkt me voor de hond vreselijk vervelend; het dier is constant alert, aan het opletten of zijn grenzen niet bereikt worden, "moet" ze bij overschrijden verdedigen. Het lijkt me helemaal niet leuk voor deze hond om op een camping/een camping met kinderen met vakantie te zijn.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:56

ClauH schreef:
Is het trouwens niet handiger een kinderloze camping uit te zoeken? Is voor de hond ook een stuk relaxter.

Onze hond heeft een beetje hetzelfde. Gelukkig hoeven we niet in het hoogseizoen dus sws minder last van rennende kinderen. Maar we zoeken eigenlijk altijd een camping zonder speeltuin en animatie.



Echte kinderloze campings ben ik nog niet tegen gekomen.

Bijna elke camping heeft wel íets aan speelmogelijkheid voor kinderen.

Zo had ik afgelopen jaar een behoorlijke tijd gespendeerd aan het bestuderen van de plattegrond van de camping (Hengelhoef) en een ruime hoek plek uitgezocht.

Kom ik aan, is het een héél klein plekje direct met een speeltoestel op de hoek, die dus niet ingetekend was op de plattegrond.

Toen ben ik maar even naar de receptie gelopen om een andere plek te vragen. Want met Skip náást een speeltoestel had het helemaal uit de klauwen gelopen.

Kleinere campings zonder animatie zijn er zat, daar ga ik dit jaar naar op zoek.

Het voordeel hiervan is minder kinderen, het nadeel van een camping zonder campingwinkeltje en restaurantje/ frituur is dat je altijd een dorpje op moet zoeken voor boodschappen. En dat is best een uitdaging in je eentje met hond. Bij de deur van een supermarkt vastleggen kan niet, hond over de zeik (Ik doe het wel eens, als ik één klein dingetje nodig heb en letterlijk binnen 1 minuut weer buiten bij hem ben)

En in de auto laten bij 25°c + is natuurlijk eigenlijk óók geen optie.

In het voorjaar in mei had ik het toen wél even gedaan, raampjes goed open, auto in de schaduw en opschieten. Maar eigenlijk was het toen al te warm voor Skip.

Optie zou nog kunnen zijn de auto op een rustig plekje in de schaduw parkeren en Skip aan de auto vastleggen met zijn riem. Dat is denk nog de handigste optie.

Daarom vind ik campings met een campingwinkeltje eigenlijk wel érg fijn. Dan laat ik Skip met een behoorlijk korte lijn gewoon bij de tent in de schaduw.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:01

Er bestaan toch echt adults only campings hoor ;)

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:06

rien10 schreef:
mvdende schreef:



Op een gegeven moment is de periode van Rustaaaaag wel voorbij helaas.

Ik schiet echt niet bij de allereerste direct uit mn vel. Ik zeg er op duidelijke toon wat van en klaaarr

Maar bij de 10.000x dat het gebeurt ben ik er wél écht klaar mee. Vooral ook omdat mijn hond niet "ha gezellig visite" is, maar gewoon echt écht niet lief is.

En ik het echt niet tof zou vinden als hij wél een keer zn tanden in een kindje zet.

Dan kan je zeggen "wat doe je met zn hond op een camping"

En mijn antwoord daarop is "Als mensen en kinderen nu eens zich aan de camping etiquette zouden houden en van mijn plekje afblijven is er helemaal NIETS aan de hand"


Ik zeg dan inderdaad "wat doe je met zo'n hond op de camping". Maar dat zeg vanuit de hond. Het lijkt me voor de hond vreselijk vervelend; het dier is constant alert, aan het opletten of zijn grenzen niet bereikt worden, "moet" ze bij overschrijden verdedigen. Het lijkt me helemaal niet leuk voor deze hond om op een camping/een camping met kinderen met vakantie te zijn.


Klopt hoor, hond vind het minder vakantie dan ik.

Daarom wil ik het dit jaar anders gaan aanpakken.

Hond vind namelijk wandelen in een vreemde omgeving wél helemaal het einde!

Een hondenbungalow van Landal zou voor Skip het meeste rust geven. Maar ik heb er vandaag nog naar gekeken en in de zomervakantie €2500 voor 2 weken en zelfs in juni al €1500 voor 2 weken.

Mijn vakantie budget is rond de €700. Dan heb je hoogstens een weekendje, benzine kosten enzo meegeteld.

Voor mij helaas onbetaalbaar.

Ik heb daarnaast zitten denken aan een meerdaagse wandeltocht, zodat we de grootste tijd van de dag lekker aan het wandelen zijn. Maar tot de conclusie gekomen dat mijn fysieke gezondheid niet helemaal daarvoor geschikt is. Ongetraind een dagje of 2-3 gaat prima, maar bij het opstarten van training, hoe langzaam en licht ook, gaat mijn knie protesteren helaas.

En ik zou voor €400 minimaal aan nieuw materiaal moeten uitgeven nu in één keer.

Ik ga dus de komende jaren rustig wat nieuw materiaal verzamelen en dan misschien volgend jaar naar Schotland ofzo. Daar kan je je tent opzetten zonder andere mensen in je buurt en sowieso géén kinderen.

Eelmo

Berichten: 2928
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:20

Wow, het was maar een suggestie :') Het was niet mijn intentie om zo'n felle discussie los te maken :x

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:22

rien10 schreef:
ClauH schreef:
Is het trouwens niet handiger een kinderloze camping uit te zoeken? Is voor de hond ook een stuk relaxter.

Onze hond heeft een beetje hetzelfde. Gelukkig hoeven we niet in het hoogseizoen dus sws minder last van rennende kinderen. Maar we zoeken eigenlijk altijd een camping zonder speeltuin en animatie.


Dat lijkt me een top oplossing.

Of stoppen met kamperen.. Foei wat een gezeur zeg.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:24

Hoezo in Schotland geen kinderen op campings? Ik heb twee weken in Schotland rond getrokken met de tent maar kinderen heb je op reguliere campings overal (of buiten schoolvakanties gaan). Of ga je wildkamperen?

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:28

Leo schreef:
Hoezo in Schotland geen kinderen op campings? Ik heb twee weken in Schotland rond getrokken met de tent maar kinderen heb je op reguliere campings overal (of buiten schoolvakanties gaan). Of ga je wildkamperen?


West Highland Way. Daar zal je niet veel kinderen tegen komen waarschijnlijk (hoop ik)

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:31

Eelmo schreef:
Wow, het was maar een suggestie :') Het was niet mijn intentie om zo'n felle discussie los te maken :x


Tis oké.

Mijn hond en ik hebben gewoon een hekel aan (onopgevoede) kinderen.

En helaas kom je die tegenwoordig echt overal tegen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:33

wij gaan buiten de schoolvakanties op vakantie, ik ben gestopt met werken (in het onderwijs) en nu kan het dus, ware het niet dat er corona is, dus het kan weer niet......

Ik zoek, als ik keus heb op de website van de camping, bij voorkeur een plek uit op een niet-honden veld. Nu ik uitsluitend een plek met privé sanitair wil, is dat moeilijker.
Ik vind honden prima, maar niet vlakbij me, een klein hondje gaat nog wel, als ie z'n kop maar houdt en niet continu keft, maar grote honden trek ik echt niet meer, dan durf ik m'n caravan niet meer uit.

Ik ben een kattenmens, zou mijn Turkse Van graag meenemen en ze zou het geweldig vinden, maar het is me de stress niet waard. Ze vindt het ook geweldig om een weekje in het kattenhotel de boel te terroriseren :D :+

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:50

Morrie schreef:
wij gaan buiten de schoolvakanties op vakantie, ik ben gestopt met werken (in het onderwijs) en nu kan het dus, ware het niet dat er corona is, dus het kan weer niet......

Ik zoek, als ik keus heb op de website van de camping, bij voorkeur een plek uit op een niet-honden veld. Nu ik uitsluitend een plek met privé sanitair wil, is dat moeilijker.
Ik vind honden prima, maar niet vlakbij me, een klein hondje gaat nog wel, als ie z'n kop maar houdt en niet continu keft, maar grote honden trek ik echt niet meer, dan durf ik m'n caravan niet meer uit.

Ik ben een kattenmens, zou mijn Turkse Van graag meenemen en ze zou het geweldig vinden, maar het is me de stress niet waard. Ze vindt het ook geweldig om een weekje in het kattenhotel de boel te terroriseren :D :+



En daar heb ik als hondeneigenaar natuurlijk rekening mee te houden!

Daarom loopt de hond niet los en ligt hij veilig aan een lijntje vast.

Kwa buiten de schoolvakantie gaan, waarschijnlijk doe ik dat dit jaar ook. Maar wél nog een beetje afhankelijk van het weer. Als er veel regen voorspeld wordt, dan ga ik niet. Ik boek dus ook niets.

En ik moet mijn vakantie om die van mijn ouders heen plannen. Zei gaan altijd in juni. Dit jaar toevallig in mei en 1e week juni.

Tegelijkertijd op vakantie doe ik niet. Ik ben érg goed in mijzelf in de nesten werken en het is al vervelend genoeg dat mijn ouders daar buiten hun vakantie om grijze haren van krijgen. Tijdens hun vakantie blijf ik dus veilig thuis.

(In de nesten werken als in: vlucht 4 uur vertraagd en daarom niet meer op de eindbestemming aan kunnen komen/ laatste trein van de avond (20:00) nét missen omdat het juiste spoor achter een gebouwtje verstopt lag en de bewegwijzering niet klopte en vervolgens midden in een weiland moeten kamperen)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:57


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:00

Morrie schreef:
wij gaan buiten de schoolvakanties op vakantie, ik ben gestopt met werken (in het onderwijs) en nu kan het dus, ware het niet dat er corona is, dus het kan weer niet......

Ik zoek, als ik keus heb op de website van de camping, bij voorkeur een plek uit op een niet-honden veld. Nu ik uitsluitend een plek met privé sanitair wil, is dat moeilijker.
Ik vind honden prima, maar niet vlakbij me, een klein hondje gaat nog wel, als ie z'n kop maar houdt en niet continu keft, maar grote honden trek ik echt niet meer, dan durf ik m'n caravan niet meer uit.

Ik ben een kattenmens, zou mijn Turkse Van graag meenemen en ze zou het geweldig vinden, maar het is me de stress niet waard. Ze vindt het ook geweldig om een weekje in het kattenhotel de boel te terroriseren :D :+

Ah! Kom eens knuffelen! Deze die we nu hebben is de helft (qua gewicht en energie) van Argos!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:04

IMJ schreef:
Ah! Kom eens knuffelen! Deze die we nu hebben is de helft (qua gewicht en energie) van Argos!

als ik (ooit) volledig gevaccineerd ben, kom ik kijken bij je, voor nu geen ontmoetingen met andere mensen (al een jaar lang) ;(

Hondentrauma opgelopen op een stal: ik stap 's avonds in het donker uit mijn auto en voel tanden in mijn knie, bij iedere beweging voel ik ze dieper in mijn knie. Het duurde even voor ik "gered"werd.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:16

Wij zijn nu ook aan het kijken wat we willen, dochter is 4 dus kunnen nog voor de vakantie (en drukte dus) uit. Ws Texel of Limburg, Nederland uit zal nog niet lukken ben ik bang...

Overigens herken ik dat van die kinderen op je stukje wel, we waren in augustus nog een paar dagen op een camping met veel kinderen en daar kwamen ze tussen tent en tafel door rennen, we moesten met koken niet alleen onze dochter in de gaten houden zeg maar. Ik snap dat echt niet... Maar ook volwassenen s nachts naar het toilet vol langs je tent ipv de kleine omweg over het pad te nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:23

Wij hadden van de zomer kinderen die zomaar de tent inliepen omdat ze wilde kijken of mijn dochter er was. Van hun moeder mocht het. Ik reageer dan heel kortaf, dat het van mij dus niet mag. Blijkbaar vinden sommige mensen dat op een camping heel normaal. Ik niet. Het huis van een ander loop je toch ook niet zomaar binnen? Nou moet ik wel zeggen dat het het soort camping was waar wij normaal niet staan. Veel mensen die elkaar ook opzochten en dan met grote groepen tot laat onder de luifel bij elkaar gingen klitten. Hoop drank, BBQ tot laat en liefst ook met muziek (denk: Hazes). Laten we het zo zeggen, corona bestond daar niet. Hekjes en dergelijke voor honden waren er trouwens wel toegestaan. Ik heb heel veel met oordopjes voor de tent gezeten. Of ging een stuk wandelen. Ook waren we uren op de manege bij ons paard, die was mee op vakantie. Paardengedeelte was een oase van rust op die camping.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:26

En dit is dus waarom ik alleen nog maar wil wildkamperen _O-

Hier zijn plannen opgevat om in 2022 een stuk Kungsleden (Zweeds Lapland) te gaan lopen, ongeveer een week met de tent op de rug. Nu al zin in *\%/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:50

Heb ik vroeger met scouting veel gedaan. Maar ben nu toch wel erg gesteld op de luxe van mijn caravan met vaste bed <3

Bo_Y

Berichten: 4558
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:51

ClauH schreef:
Is het trouwens niet handiger een kinderloze camping uit te zoeken? Is voor de hond ook een stuk relaxter.

Onze hond heeft een beetje hetzelfde. Gelukkig hoeven we niet in het hoogseizoen dus sws minder last van rennende kinderen. Maar we zoeken eigenlijk altijd een camping zonder speeltuin en animatie.


Wij gaan inderdaad buiten het seizoen, op kleine campings waar niets is. Vinden wij ook fijner (en goedkoper)

Maar goed niemand wil last hebben van mijn hond, maar ik ook niet van andermans kinderen.

Dus ik snap dat je het vervelend vind als die over jou ‘plekje’ rennen.

Maar het voorval met dat mensen onder onze luivel door liepen, dat waren geen kinderen maar oudere mensen. Dit was volgens hen de snelste route van hun camper naar de toiletten.. na 2 dagen bij een winkel een zonnescherm gehaald en zo de snelste route geblokkeerd en liepen ze om...

Bo_Y

Berichten: 4558
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:52

black_kelpie schreef:
En dit is dus waarom ik alleen nog maar wil wildkamperen _O-

Hier zijn plannen opgevat om in 2022 een stuk Kungsleden (Zweeds Lapland) te gaan lopen, ongeveer een week met de tent op de rug. Nu al zin in *\%/*


Stoer!!

Niets voor mij..

Wij willen in 2022/2023 naar Zweden, maar dan of met een camper of van blokhut naar blokhut trekken.. even kijken wat handiger is met 2 honden

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:58

SusanH schreef:
Heb ik vroeger met scouting veel gedaan. Maar ben nu toch wel erg gesteld op de luxe van mijn caravan met vaste bed <3

Dat is ook heerlijk, maar kan voor mij niet tippen aan de plekken waar je te voet kunt komen. Er komt nog wel een keer een camperbusje, ooit, als mijn krakkemikkige lijf echt niet meer wil, maar tot die tijd...


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:27

Ja dat is prachtig! Ik heb vooral mooie herinneringen aan de mooie plekjes met dito sterrenhemel waar we geen tent hoefden op te zetten. En dan maar liggen en naar de sterren kijken. Kan me nog een keer herinneren waar ik wel heerlijk lag te slapen en wakker werd omdat ik het koud kreeg en mijn hoofd nat was. Lag de rest al lekker in een tent te pitten :+ . Ze konden me niet wakker krijgen :=

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:49

black_kelpie schreef:
En dit is dus waarom ik alleen nog maar wil wildkamperen _O-

Hier zijn plannen opgevat om in 2022 een stuk Kungsleden (Zweeds Lapland) te gaan lopen, ongeveer een week met de tent op de rug. Nu al zin in *\%/*


Dat was mijn plan voor Schotland ook.

Maar ivm corona, Brexit en mijn gezondheid heb ik het op de lange baan geschoven.

Want nu begin maart, als we daadwerkelijk een 3e golf gaan krijgen, dan gaat de regering echt niet zeggen: 1 april campings open: veel plezier allemaal! Wc en douchen mag gewoon gebruikt worden.

Eerder dat de toiletgebouwen tot 1 mei of 1 juni gesloten blijven net zoals vorig jaar.