Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
EedihcrO
Berichten: 779
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:02

Hmm, ook dat is verschillend per persoon dus weer.
Misschien moet ik eens kijken of ik bij Coppens kan winkelen. Dan kan ik de modellen die ik interessant vind even zien en voelen. De roltafel is namelijk maar 110 breed en dan in even de vraag of er wel 2 stoelen naast elkaar kunnen op de lange kant.
Conclusie... ik wil het gewoon eerst kunnen zien.

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3


IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:14

Tuurlijk kan je ze dat leren. Thuis staan ze ook niet op tafel. Ik vind het zelf gewoon soms makkelijk.

De tafel voldoet prima maar wij zouden zelf de volgende keer voor een stevigere gaan, 1 die niet knikt op het midden :)

Ivm wat onze vorige auto mocht trekken wilde ik alles graag lichtgewicht. En licht is hij zeker en ruim genoeg voor 4 maar ik denk niet dat je er bijvoorbeeld zo'n reisstoeltje aan kan hangen.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:15

kwita schreef:
Ik heb mijn oog laten vallen op een bell tent, even voor het idee.
https://www.obelink.nl/obelink-sahara-4 ... -tent.html

heeft iemand hier ervaringen mee?
mij lijkt het handig met kinderen en hond omdat je er ook in kan staan. Echter is mijn man wat minder enthousiast die vind het de tent van de waarzegster op de kermis...nu moet ik het bekennen het is volgens mij wel het zelfde model :9 .

Wat zijn jullie ervaringen er mee, positieve en negatieve ervaringen!


Lijkt mij helemaal niks! Zo te zien grote kans op ongedierte binnen? Of zie ik de bijbehorende onderdelen niet?

Maar dat komt omdat mijn minimale eisen zijn:
- hordeur bij de hoofdingang (mag een deurtje zijn, hoeft niet de hele voorpui in horrengaas)
- hoge vaste kuip in dik grondzeil (wel/niet inritsbaar mag beide) is een must met regen (stortbuien in de bergen) en ongedierte
- een binnentent met slaapcompartimenten
- liefst een deur onder een afdakje/vaste luifel zodat bij regen je droog in en uit kan gaan zonder dat je hele tent inregent (natte tent openritsen en dichtritsen is gegarandeerd weer natte vloer).

In veel tenten kun je gewoon staan. Denk aan oa de bardani tunneltenten etc.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:20

@Kwita, Ik vind het model van de tent wel heel praktisch, maar ik zou er wel op zijn minst een binnentent bij willen hebben.
Ik heb zelf deze tent trouwens niet, want wij kamperen lichtgewicht, maar ik vind in lichtgewicht tenten de hoogte die je krijgt bij dit model wel heel fijn. Bij zo'n grote tent, maakt dat echter niet zoveel meer uit. Die hoogte heb je ook in een tunnelmodel.

Show a little faith, there's magic in the night

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:25

Ik vind een luifel wel een must, of een voortent gedeelte waar je je schoenen kwijt kan.

uggy
Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:59

Ik vind een luifel ook een must, een plek waar je inderdaad spullen neer kunt zetten of droog kunt zitten bij regen.

Zijn er overigens nog bokkers met een goede tip voor een mooie camping? Mag overal in Europa, wij hechten veel waarde aan een beetje privacy en schoon sanitair. Ik vind het heel moeilijk om wat te vinden, er is zo veel aanbod..

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:07

uggy schreef:
Ik vind een luifel ook een must, een plek waar je inderdaad spullen neer kunt zetten of droog kunt zitten bij regen.

Zijn er overigens nog bokkers met een goede tip voor een mooie camping? Mag overal in Europa, wij hechten veel waarde aan een beetje privacy en schoon sanitair. Ik vind het heel moeilijk om wat te vinden,er is zo veel aanbod..


Ik kan de boekjes "Charme Campings" aanraden. Zijn vaak leuke kleinere campings.

Er is er één in noord Denemarken waar je gewoon in de middle of nowhere kan staan.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:34

Hebben jullie nog tips voor een camping in Oostenrijk en/of Italië?
- wij kamperen met een tent
- niet te groot
- meer, riviertje, zwembad
- niet te veel huisjes op de camping

uggy
Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:10

mvdende schreef:
uggy schreef:
Ik vind een luifel ook een must, een plek waar je inderdaad spullen neer kunt zetten of droog kunt zitten bij regen.

Zijn er overigens nog bokkers met een goede tip voor een mooie camping? Mag overal in Europa, wij hechten veel waarde aan een beetje privacy en schoon sanitair. Ik vind het heel moeilijk om wat te vinden,er is zo veel aanbod..


Ik kan de boekjes "Charme Campings" aanraden. Zijn vaak leuke kleinere campings.

Er is er één in noord Denemarken waar je gewoon in de middle of nowhere kan staan.


Weet je toevallig de naam van deze camping? :D

EedihcrO
Berichten: 779
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:29

Ooit ga ik ook weer naar zulke campings. Nu kiezen we deels ook in het belang van de meiden. Maar we hebben na 1 week kamperen al geleerd dat dat ook in ons belang is.
We hebben afgelopen september op camping de Paal gestaan. En doordat de meiden zo fijn hebben gespeeld, hebben wij ook gewoon eens lekker kunnen zitten/lezen/haken, dat soort dingen.

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:43

uggy schreef:
mvdende schreef:


Ik kan de boekjes "Charme Campings" aanraden. Zijn vaak leuke kleinere campings.

Er is er één in noord Denemarken waar je gewoon in de middle of nowhere kan staan.


Weet je toevallig de naam van deze camping? :D


Nee, sorry.

Maar ik weet wel dat de camping op iets van 20 minuten rijden ligt van de haven van Hirtshals. Als je het boekje hebt, kun je de camping waarschijnlijk snel vinden.

Wél een waarschuwing }> ons plekje was zó in the middle of nowhere dat in de middag pap 10 minuten de weg kwijt is geweest onderweg terug van het toiletblok en mijn moeder en ik in de avond in het donker óók iets van 30 minuten naar het toiletblok hebben lopen zoeken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:54

Ik kijk een beetje in welke regio ik iets zoek en ga dan via Google zoeken. Handig, kun je via het kaartje op de campings klikken zie je meteen in wat voor omgeving het ligt, je kan de review lezen en je kan de website bekijken. Dat zegt vaak al heel veel.

Urielle
Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:06

Ik overweeg om komend jaar voor het eerst een camping te boeken. Misschien voor de eerste keer best een huisje, caravan of tent die daar al staat?

Kan iemand kort opsommen waar ik op moet letten, wat ik zeker nodig heb en welke kosten ik mee in moet calculeren? Ik rij een stokoud roestbakje dus ik denk er nu eerder over te vliegen en daar een auto te huren.

Soort van kamperen Light voor beginners.
(Vind het doodeng in m'n eentje met drie kinderen)

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015


rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:32

SusanH schreef:
Ik vind een luifel wel een must, of een voortent gedeelte waar je je schoenen kwijt kan.


Ja, zeker, maar als je helemaal weg bent van deze tent, zou je er een losse luifel/tarp bij kunnen kopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:40

Urielle schreef:
Ik overweeg om komend jaar voor het eerst een camping te boeken. Misschien voor de eerste keer best een huisje, caravan of tent die daar al staat?

Kan iemand kort opsommen waar ik op moet letten, wat ik zeker nodig heb en welke kosten ik mee in moet calculeren? Ik rij een stokoud roestbakje dus ik denk er nu eerder over te vliegen en daar een auto te huren.

Soort van kamperen Light voor beginners.
(Vind het doodeng in m'n eentje met drie kinderen)


Als je gaat vliegen zou ik lekker daar iets huren. Zat campings die volledig ingerichte tenten en huisjes verhuren. Hoef je alleen beddengoed/slaapzak en kleding/toiletartikelen etc mee te nemen. Ik zou wel op tijd boeken, want in NL schijnt alles al aardig vol te lopen. Weet niet hoe dat in het buitenland is.

Urielle
Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:46

Bedankt! Moet ik nog extra kosten incalculeren, zoals electriciteit of waterverbruik?

Ik wil dit jaar graag eerst weer eens kijken hoe het ook al weer ging op een camping. Na mijn kindertijd met mijn ouders nooit meer een camping gezien _O-

Dan kunnen we geleidelijk meer naar kamperen.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:49


mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:18

Urielle schreef:
Bedankt! Moet ik nog extra kosten incalculeren, zoals electriciteit of waterverbruik?

Ik wil dit jaar graag eerst weer eens kijken hoe het ook al weer ging op een camping. Na mijn kindertijd met mijn ouders nooit meer een camping gezien _O-

Dan kunnen we geleidelijk meer naar kamperen.


Ik persoonlijk zou vliegen nog niet aandurven en ook absoluut niet doen nog in 2021.

Houdt als je toch gaat vliegen er rekening mee, dat het in Zuid-Frankrijk maar ook zeker in Italië rondom de meren flink kan spoken met het weer.

En de prijzen zijn absurd in mijn ogen. Je bent voor een weekje bungalow tent/ stacaravan in Frankrijk/ Italië zó €2000 kwijt, zonder vluchten.

Edit: prijzen zo €950 voor een bungalowtent en €1300 voor een stacaravan.

Zonder vluchten, dus echt alleen de camping, geen transfers van en naar de luchthaven.

Ik zou lekker in de buurt blijven dit jaar. Nederland, België, Luxemburg.

Al verwacht ik wel een nog extremere drukte dan vorig jaar, zeker als er nog veel corona beperkingen gaan zijn.

Ik blijf in de buurt dit jaar. Het zal Nederland (Limburg) België of Luxemburg gaan worden. Ik boek nog niets, maar ik houd er wel rekening mee, dat net als vorig jaar, in juni bijna niets meer te boeken gaat zijn behalve Oostappen groep. Ach....Oostappen was nu ook niet zó slecht afgelopen jaar.

uggy
Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:39

Zijn er ook mensen hier die slapen op een veldbed of stretcher?
Ik heb tot nu toe altijd op een luchtbed geslapen en dat ging goed. Echter mis ik het even rechtop kunnen zitten heel erg en vermoeid het me erg dat ik zo laag bij de grond lig. En het word altijd zo'n chaos qua tassen in de tent.

Nu zat ik dus te denken aan een veldbed, zodat ik hoger lig. Maar wat is dan goed?
Ik heb snel last van mijn lijf. Dus ik twijfel erg

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:19

uggy schreef:
Zijn er ook mensen hier die slapen op een veldbed of stretcher?
Ik heb tot nu toe altijd op een luchtbed geslapen en dat ging goed. Echter mis ik het even rechtop kunnen zitten heel erg en vermoeid het me erg dat ik zo laag bij de grond lig. En het word altijd zo'n chaos qua tassen in de tent.

Nu zat ik dus te denken aan een veldbed, zodat ik hoger lig. Maar wat is dan goed?
Ik heb snel last van mijn lijf. Dus ik twijfel erg

Volgens mij hebben ze daar niet veel verschillen in. Weet wel dat ze veel verschillende mooie stretchers hebben om te vissen..

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:51

EedihcrO schreef:
Ooit ga ik ook weer naar zulke campings. Nu kiezen we deels ook in het belang van de meiden. Maar we hebben na 1 week kamperen al geleerd dat dat ook in ons belang is.
We hebben afgelopen september op camping de Paal gestaan. En doordat de meiden zo fijn hebben gespeeld, hebben wij ook gewoon eens lekker kunnen zitten/lezen/haken, dat soort dingen.

Dit!! Wij ook in juli en ons kind was in en in gelukkig en wij hadden rust! Normaal willen we niet 2x naar dezelfde camping maar hebben dit jaar besloten weer te gaan. Maar dan met privésanitair.

Ooit komen andere campings wel weer!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:08

uggy schreef:
Zijn er ook mensen hier die slapen op een veldbed of stretcher?
Ik heb tot nu toe altijd op een luchtbed geslapen en dat ging goed. Echter mis ik het even rechtop kunnen zitten heel erg en vermoeid het me erg dat ik zo laag bij de grond lig. En het word altijd zo'n chaos qua tassen in de tent.

Nu zat ik dus te denken aan een veldbed, zodat ik hoger lig. Maar wat is dan goed?
Ik heb snel last van mijn lijf. Dus ik twijfel erg


Ik heb een simpel en goedkope stretcher van Decathlon. Matje er op en slaapt prima :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

EedihcrO
Berichten: 779
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:46

@ Urielle, niks leuker dan kamperen met kinderen. En het een keer zo proberen is zeker verstandig. Hoewel je zelfs tenten met vaatwasser en al kunt huren. Dan ga je dat niet na kunnen bootsen. Voor campings helaas geen tips.

@Uggy, in mijn tienerjaren wel op een veldbed gekampeerd. Was prima te doen, maar weet niet of ik er nu nog blij van zou worden. De tip van het matje erop vind ik dan wel een goeie.

@IMJ, hoe grappig. Wij hebben ook dezelfde camping weer geboekt. We hoeven alleen nog niet in het hoogseizoen, dus we hebben de juni special. Hele maand daar. Dan zijn we er veel langer en kunnen we ook lekker door de omgeving gaat fietsen. Als ze ook andere mensen op de plek toe laten, dan gaan wij 3 weken en mijn ouders de rest van de periode. Anders gaan we gewoon zelf. We hebben wel zonder privé sanitair gedaan. Het was daar zo goed geregeld. Ik heb er al helemaal zin in.

Ik heb Coppens in Best een mail gestuurd, maar daar mag je 15 min winkelen. Dat vind ik te kort. Moet er wel in totaal anderhalf uur voor rijden. Misschien Obelink gewoon mailen met wat vragen dan. Of Linberg proberen, maar die zijn echt heel duur met hun spullen.

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:53

EedihcrO schreef:
@ Urielle, niks leuker dan kamperen met kinderen. En het een keer zo proberen is zeker verstandig. Hoewel je zelfs tenten met vaatwasser en al kunt huren. Dan ga je dat niet na kunnen bootsen. Voor campings helaas geen tips.

@Uggy, in mijn tienerjaren wel op een veldbed gekampeerd. Was prima te doen, maar weet niet of ik er nu nog blij van zou worden. De tip van het matje erop vind ik dan wel een goeie.

@IMJ, hoe grappig. Wij hebben ook dezelfde camping weer geboekt. We hoeven alleen nog niet in het hoogseizoen, dus we hebben de juni special. Hele maand daar. Dan zijn we er veel langer en kunnen we ook lekker door de omgeving gaat fietsen. Als ze ook andere mensen op de plek toe laten, dan gaan wij 3 weken en mijn ouders de rest van de periode. Anders gaan we gewoon zelf. We hebben wel zonder privé sanitair gedaan. Het was daar zo goed geregeld. Ik heb er al helemaal zin in.

Ik heb Coppens in Best een mail gestuurd, maar daar mag je 15 min winkelen. Dat vind ik te kort. Moet er wel in totaal anderhalf uur voor rijden. Misschien Obelink gewoon mailen met wat vragen dan. Of Linberg proberen, maar die zijn echt heel duur met hun spullen.


Of nog even geduld. De winkels zullen vóór juni toch wel weer "normaal" open gaan?! Dan kan je gewoon lekker zelf winkelen.

Ik kan je namelijk garanderen dat je eenmaal bij de kassa, méér in je winkelwagentje hebt dan dat je verwacht zou hebben bij het binnen gaan van de winkel.

Het zijn vaak van die kleine dingetjes die je dan ziet liggen en waarvan je denkt: jep, dat kan óók wel eens handig zijn!

Ik ben altijd als een kind in de snoepwinkel in een kampeer zaak. En ik koop altijd teveel.


Ik vind het jammer trouwens dat de campings nú al zó volgeboekt zijn! Want ik durf voorlopig nog niets te boeken. En tegen de tijd dat het juni is.... ben ik bang dat er wéér geen fatsoenlijke camping meer beschikbaar gaat zijn voor 2 weken in juli/ half augustus.

Vorig jaar dus in januari geboekt, in april moeten annuleren ivm de onzekerheid van corona en toen in juni de campings helemaal open mochten, was er niets meer te boeken.

Ja, Oostappen... dus ik verwacht dáár dit jaar wel wéér te belanden. Liever een ander camping, maar ik ga nu echt niets boeken, zeker niet voor juni eventueel. Want ik zie het nog wel gebeuren dat de toiletten enzo tot 1 juli dicht blijven.

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:18

Zijn er geen kleinere campings die nog wat hebben? Ligt er ook een beetje aan wat voor tent je hebt. De camping waar wij heen gaan heeft nog wel plek voor kleine tenten tot 8m².

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azmay, lgw, Lugea, RedRoses, Sizzle, Stybba, Supervixen, Unoo en 73 bezoekers