Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:25

Deze fictieve conversatie is geen probleem, want de antwoorden van EnzoKnol zijn duidelijk. Maar dat zijn dus niet de antwoorden die zij geeft. Is niet erg, hoeft niet, je moet nergens toe gedwongen worden, maar dan haken mensen dus af.

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:15

Ik vraag afhankelijk van t product soms toch echt waarom t weggaat.
Vaak staat het er wel bij, bv bij paardenspullen ( past niet, andere discipline, enzovoort..)
Maar bij een echt duur item... wil ik t toch zo nodig wel gewoon weten.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

cobiie
Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:20

Merlen schreef:
Mijn hemel.Wat was de trigger voor deze reacties?Groot,duur item?

Ik stel mijn vraag even opnieuw.
Ik heb wat te koop staan.
Verschillende verkopers vragen waarom ik het verkoop maar daar wil ik om privé redenen niet verder over uitweiden.
Wat is een gepast antwoord?

De trigger is schijnbaar gelijk als op de verkoopsite.

Je verkoopt iets in een "bijzondere markt" blijkbaar waarvan je gelijk een soortgelijk artikel gaat kopen. Maar over de reden van verkoop wil je bij potentiële kopers niet uit wijden. Gaat blijkbaar over een artikel waarbij vragen opkomen waarom het te koop komt, dan is het toch niet raar dat je die vragen krijgt.

Wat je antwoord moet je zelf weten, net zoals de potentiële kopers mogen afhaken als er rondom het artikel geheimzinnig gedaan wordt. Uiteindelijk zal je vast wel een koper vinden, duurt alleen langer zo (en mogelijk zal je wat moeten zakken qua prijs).

Als je net zo "gevoelig" reageert op potentiële kopers als je hier reageert, kan dat ook een reden voor afhaken zijn. ;)

Is er voor dat artikel niet een handelaar die het goedkoper wilt opkopen of mogelijk inruilen op soortgelijk artikel, zodat je geen last hebt van al die vragen van potentiële kopers?

[o]

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:25

Ik vond mezelf gisteren een MP-gekkie.
Ik was op zoek naar de special extended dvd-box van LOTR. Ik had er een paar gevonden, waaronder eentje waar ik inmiddels berichtjes mee had uitgewisseld waarin ze had aangegeven er graag €45 voor te willen. Ondertussen was ik nog even bij andere advertenties aan het neuzen en had ik op eentje €30 geboden. Krijg ik als reactie: 'Zoals ik al zei, wil ik er graag €45 voor hebben'. Zo stom van mij! Ik had dus niet in de gaten dat ik had geboden op de advertentie van degene met wie ik al contact had. :=

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:58

Jolien87 schreef:
Ik vond mezelf gisteren een MP-gekkie.
Ik was op zoek naar de special extended dvd-box van LOTR. Ik had er een paar gevonden, waaronder eentje waar ik inmiddels berichtjes mee had uitgewisseld waarin ze had aangegeven er graag €45 voor te willen. Ondertussen was ik nog even bij andere advertenties aan het neuzen en had ik op eentje €30 geboden. Krijg ik als reactie: 'Zoals ik al zei, wil ik er graag €45 voor hebben'. Zo stom van mij! Ik had dus niet in de gaten dat ik had geboden op de advertentie van degene met wie ik al contact had. :=


Herkenbaar, is mij ook overkomen. Ook wel is op heel wat dingen een bericht gestuurd met mijn telefoonnummer om vervolgens gebeld te worden met hallo u mag het artikel hebben voor de prijs.. uhhm, sorry welk artikel en welke prijs haha


imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:19

Merlen schreef:
Ik verkoop een groot,duur,ongebruikt item.Praktisch iedereen vraagt wat de reden van verkoop is maar die vertel ik liever niet.Heeft niets met het item te maken.
Maar als je aangeeft dat je dit privé wil houden,geen reactie meer.Het lijkt wel alsof men denkt dat ik een oplichter ben.
Hoe los ik dit op?


Geen antwoord op de vraag geven en aangeven dat mensen gerust een kijkje kunnen nemen.
Ben super benieuwd wat het is hoor :+ En ook al geef je de echte reden, je ziet ze toch nooit weer ;)

[o]

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:47

Misschien is het wel een kunst object. Je kunt altijd zeggen dat he smaak is veranderd en je liever voor een ander object aan de muur gaat. :D

nine1987
Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 00:22

En we hebben er weer eentje.... ~~}>


[ img ]

<3 Sneakers <3

lovehaffie
Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:19

nine1987 schreef:
En we hebben er weer eentje.... ~~}>


[ [url=m/zUgJk6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik stuur meestal terug dat ik graag de loterij zou winnen... Hopen en wensen kan altijd haha *\o/*

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

Marcella
Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:44

Vandaag 2 goede deals gedaan heel veel weckpotten voor 10 euro gekocht. En een weck ketel + sappan + extra's + flessen/potten. *\o/*

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:55

En dan vraag je je af waarom het soms zo moeizaam gaat. Zag een tweedehands hondenpuzzel voor €15 maar bieden vanaf €5. Tsja dan bied ik €5. Verkoper deed een tegenbod van €7,50, akkoord, betaald, hij verzonden, ik vandaag ontvangen en ga straks met de honden puzzelen *\o/* zo makkelijk kan het zijn en zou het moeten zijn. Maar ja, dan hadden we geen topic.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:06

Hier ook weer hele goede deal. We zoeken al even een kinderfiets. Gisteravond werd er een op MP gezet hier in buurt. Bieden, dat vind ik altijd zo lastig... we konden het merk ook niet zien op de foto dus geen indicatie voor de nieuwprijs. Twee tientjes geboden en we mochten hem vandaag ophalen. Kind helemaal blij en thuis het merk en model even opgezocht en gevonden dat deze nieuw 300 euro kost. Andere tweedehands fietsen van dit merk staan er ook voor veel meer geld op. Dus een gelukkige toevalstreffer dat we zo snel reageerden.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:17

Vraag je de vraagprijs , krijg je bericht dat de vraagprijs 15,- is. Ik reageer met "dat is prima,past het als ik het deze week op kom halen? Ik hoor het graag"

En toen bleef het stil....

Vrijdag ga ik wat Donalds ducks ophalen,ik vraag omdat het nog een weekje duurt voordat ik het ophaal of ik nog een aanbetaling moet doen maar nee,dat was niet nodig want als ik niet kwam dan verkoopt hij het wel een andere keer.


Okay, ja dat kan ook een instelling zijn van iemand. :P

Poekkie
Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:21

Hmm... iemand verkoopt een set dekje + bandages. Bandages gebruik ik niet, dus ik vroeg of het dekje ook apart kan verkocht worden. Is het tegenwoordig dan zo moeilijk om gewoon ja of nee te antwoorden? -O-

Paardengek in hart en nieren!

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:23

Ik had via mijn moeder geboden op wat servies. Lage prijs, en wonder boven wonder geaccepteerd. Maar, zei de beste man, het komt pas 5 december naar Nederland, want het ligt nu nog in Frankrijk :?

Ben benieuwd of dit nog wat wordt. Ik hoop het wel, er zitten veel stukken in die ik graag hebben wil.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:36

Ik heb mijn nintendo switch (set met 3 extra controllers, twee spellen, bewaarhoesje en dozen+ bonnen nog aanwezig) afgelopen weekend verkocht.
Wat een horror.

Ontzettend veel reacties. Redelijk wat met een heel laag bod. €190 euro. (Een nieuwe switch zonder accessoires kost €329). Ook een van 153? :?
Veel mensen die alleen de controllers wilden hebben. Sommigen werden ook echt boos dat ik het niet los wilde verkopen of dat ik hun bod te laag vond.

Opvallend veel mensen die het voor een oppaskindje deden (best een duur cadeau)

Uiteindelijk akkoord met iemand, €10 onder mijn vraagprijs. Wilde contant betalen. Nou vind ik dat best eng. Maar het geld gecheckt met de app van de Nederlandse bank. En net ingeleverd bij mijn bank. Allemaal goed gegaan.

Ook nog één die best wel boos aan gaf de vraagprijs te willen betalen, maar alleen als alles goed was. en daarover door bleef gaan. Voelde vervelend. Blij dat die andere hem heeft meegenomen.


De koper had vrienden die mensen oplichten via marktplaats, maar zelf hield hij daar helemaal niet van zei hij.

Wel nog wat van geleerd.

Die 'vrienden' laten mensen betalen, maar sturen vervolgens niks op. Oftewel kies voor gelijk oversteken of ga het halen.
Hij had zijn geld in de auto laten liggen. Als iemand hem zou bedreigen kon hij gewoon aangeven dat het geld nog in de auto lag. Danben je dat in ieder geval niet kwijt.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:09

Hahaha Luxorvalkje dat klinkt als een slechte scène uit New Kids :')

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:36

Daarom heb ik mijn iPhones nu ook niet via Marktplaats verkocht maar aan een bedrijf die ze inkoopt en weer refurbished verkoopt. Dan krijg ik er ietsje minder voor maar heb geen vage lui aan mijn deur en ik hoefde de laders niet om te leveren.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:42

Suzanne F. schreef:
Daarom heb ik mijn iPhones nu ook niet via Marktplaats verkocht maar aan een bedrijf die ze inkoopt en weer refurbished verkoopt. Dan krijg ik er ietsje minder voor maar heb geen vage lui aan mijn deur en ik hoefde de laders niet om te leveren.


Ik heb een 5S, maar zelfs Apple wil die niet meer innemen. Ik gebruik op het moment een 8, maar de batterij moet vervangen worden. Vraag is of ik dat ga doen, of dat ik door spaar voor een 12.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:47

Nee 5S wordt wel moeilijk inderdaad. Dat heb ik met een iPad mini, de eerste generatie. Die wil niemand meer hebben. Die staat wel op marktplaats maar krijg hem niet verkocht dus houd hem maar zelf dan. Kijk wel of ik er ooit iemand blij mee kan maken.

De 8 kan je nog wel verkopen. iPhone 12 mini heb ik nu, fijn ding hoor.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ZoeyDercks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:57

Ik ben nu zelf het rare mens op Marktplaats.
2 verzendlabels omgewisseld..........

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:07

Oeps! Nu maar hopen dat ze beide willen meewerken aan doorsturen op jouw kosten?

ZoeyDercks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:10

Gelukkig is een ervan nog niet verzonden :+
Dus heb degene waar het verkeerde pakketje naar onderweg is verzocht hem te weigeren of retour te sturen naar mij. Dan stuur ik 'm wel weer opnieuw op :=
Echt zó stom.

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:15

Ik vind een ipad echt lastig via MP. Ik zoek een tablet of ipad waar mijn oudste minecraft op kan spelen, maar ik vind het lastig om in te schatten wat een nette prijs is en of iemand betrouwbaar is.

xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:24

Suzanne F. schreef:
Daarom heb ik mijn iPhones nu ook niet via Marktplaats verkocht maar aan een bedrijf die ze inkoopt en weer refurbished verkoopt. Dan krijg ik er ietsje minder voor maar heb geen vage lui aan mijn deur en ik hoefde de laders niet om te leveren.

Dat klinkt interessant.
Waar doe je dat?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alice0cullen, Amazonbot, Antonius, Blacky94, Buffelduke, Flippertje, Folani, lina1998, lissssan, NienkeThella, NogSteedsGek, PotjeMayo, sollair310, Tajmahal, Tine1987, XxLMMxX en 181 bezoekers