[FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Muurp
Fotograaf
Berichten: 15104
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

[FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 10:07

*Bokt.nl
Sport
Door Muurp


[ img ]
Saleh Al Balushi (OMAN) met Astic Du Cambou

Op 2 en 3 oktober 2020 vond het Dutch Endurance Festival (Ermelo) weer plaats. Ondanks de spannende tijd mocht het evenement (met extra maatregelen) gewoon plaatsvinden, zo was er geen publiek welkom op het terrein en moest iedereen op het terrein een mondkapje dragen.

Ook werd hier in de afgelopen dagen het Nederlands kampioenschap verreden. Helaas vond deze enkel plaats voor de junioren, en niet voor de senioren. Bij de senioren kwamen helaas vanwege diverse omstandigheden maar 4 ruiters aan de start, waar er een minimum geldt van 6 deelnemers.

Een belangrijk detail is dat de FEI Endurance in 2021 het Europees kampioenschap voor senioren en het wereldkampioenschap voor junioren en young riders heeft toegewezen aan deze organisatie. In september 2021 zullen hier dus ruiters over de hele wereld strijden om de titels.

De volgende afstanden werden verreden:
CEI ***: Internationale wedstrijd over 160km
CEI **: Internationale wedstrijd over 120km
CEI*: Internationale wedstrijd over 100km
CEIYJ**: Internationale wedstrijd over 120km voor junioren en young riders (tevens NK junioren)
CEIYJ*: Internationale wedstrijd over 100km voor junioren en young riders

1 oktober
De voorkeuring voor de CEI ***, CEI** en CEI* vond plaats. Drie van de vier Nederlandse ruiters mochten starten:

CEI***:
- Michelle Nooijen met Czartowczyk
- Jannek Schreuder met Regies Rebel
- Sofie van Aggelen met San Juan QA

CEI**:
- Imke Lamsma met Labwa
- Nant Baten met AL Malik

CEI*:
- Evalina van Arem met Eenhoorn's Tabal
- Ruthi Damman met Egua Express
- Anne-marijn Kok met Dayway Stream Bliss

[ img ]
Evalina van Arem met Eenhoorn's Tabal tijdens de locomotie

Helaas kwam het paard MZ Walidah Moajiza van Angela Jonkman niet door de voorkeuring heen en kon zij dus niet starten.

2 oktober
Op vrijdag vonden de 160 (***), 120 (**) en 100 (*) kilometer plaats.
CEI***:
De start van de CEI*** was om 6:30u, dit leverde een prachtige sfeer op tijdens de eerste ronde over de Ermelose heide. Er was meteen al een kopgroep met onder andere de complete Franse delegatie. Vlak daarachter kwam een kleine groep met daarin Sofie van Aggelen. De middenmoot bestond uit een grotere groep met daarin onder andere Michelle Nooijen en Janneke Schreuder.

[ img ]
Sofie van Aggelen met San Juan QA

[ img ]
De middenmoot, met voorop de Nederlandse ruiters Michelle Nooijen (links) en Janneke Schreuder (rechts) met hun bruine paarden

Gedurende de wedstrijd zijn er helaas enkele Nederlandse ruiters uitgevallen op een van de vetgates (verplichte veterinaire keuring + minimaal 40 minuten rust) . Dit komt bij endurance regelmatig voor en wil niet zeggen dat er ernstige blessures zijn.

Sofie van Aggelen en San Juan QA vielen uit in vetgate 3 (90 kilometer).
Een ronde later, op vetgate 4, vielen Janneke Schreuder en haar paard Regies Rebel ook uit.

Dat maakte dat Michelle Nooijen de enige Nederlandse in het veld was, met nog 40 kilometer te gaan. Inmiddels was hun snelheid flink omlaag gegaan naar tegen de 15km/u aan, dit terwijl de kopgroep in het veld rond de 19km/u gingen. Tegen de tijd dat de eerste ruiters de finish behaalden ging Michelle net ronde 5 van 6 in. De laatste ronde van 20 kilometer moest zij in het donker rijden.
Uiteindelijk is Michelle om 21:25u 's avonds gefinisht, en behaalde zij hiermee een 20e (laatste) plaats in het internationale veld. Helaas dus niet officieel Nederlands kampioen, maar de prestatie is op zichzelf al een applaus waard!

[ img ]
Michelle Nooijen en Tsar (Czartowczyk)

Uiteindelijk zijn de prijzen gegaan naar 3 Franse ruiters.
Op de eerste plaats eindigde Jean Phillipe Frances met Bolt de Venelles met een knap gemiddelde van ruim 20km/u!


[ img ]
Jean Phillipe Frances (FRANCE) met Bolt de Venelles tijdens hun finish

De tweede plaats ging naar Sonia Bourle met Sadayah el Hourya, die 10 minuten later binnen kwam.
De derde plaats ging naar Allan Leon met Spirit de Crouz, hij kwam 13 minuten later binnen dan Jean Phillipe.


CEI**:
Om 8:00u ging de CEI** (120km) van start. Nant Baten en Imke Lamsma reden met z'n tweeën op in de eerste ronde.


[ img ]
Nant Baten met Al Malik en Imke Lamsma met Labwa

Helaas viel Nant Baten uit in de 2e vetgate (60km), en moest Imke alleen verder.


[ img ]
Imke en haar groom in de koelstraat, waar Labwa gekoeld wordt

Uiteindelijk viel ook Imke uit, in de 3e vetgate (90km) werden ze afgekeurd en mochten ze hun weg niet vervolgen.

Uiteindelijk werd Argentijnse Franco Cuzzani knap eerste met een gemiddelde snelheid van ruim 17km/u.

[ img ]
Franco Cuzzani (ARG) met Tiouk tijdens zijn finish

Maar liefst 3 ruiters uit Oman kwamen 23 minuten na Franco over de finishlijn. Adil al Balushi met Tharaa werd 2e, en Ahmed Salim Mohamed al Hamdani werd knap 3e met Casbah Du Caussanel.


CEI*:
Op de 100km reden Anne-marijn Kok en Evalina van Arem vanaf het begin op kop. Een mooie stabiele rit kwam als gevolg. Ruthi Damman en Egua Express zaten er vlak achter op een mooie 4e plaats.

[ img ]
Evalina van Arem met Eenhoorn's Tabal

De Nederlands gefokte ruin Eenhoorn's Tabal bleek de sterkste van het veld, want Eva en haar ruin kwamen 6 minuten eerder over de finishlijn dan haar Nederlandse concullega's.

Heel knap volgden zowel Ruthi Damman als Anne-Marijn Kok met z'n tweeën, goed voor een tweede en derde plaats in het internationale veld. De twee hebben een groot gedeelte van de tijd samen gereden, en kwamen dan ook hand in hand over de finishlijn met twee fitte paarden.

[ img ]
Ruthi Damman met Egua Express (links) en Anne-Marijn Kok met Dayway Stream Bliss (rechts) samen over de finishlijn


3 Oktober
Zaterdag werd het Nederlands Kampioenschap verreden over de 120 kilometer, gelijktijdig met de internationale wedstrijd voor junioren en young riders. Ook werd op dezelfde afstand een seniorenrit gereden, en was er ook voor zowel junioren als senioren een 100km afstand.

CEIYJ**:
Op de 120km streden de jonge Nederlanders dus voor twee titels: het Nederlands kampioenschap en de ritzege in het internationale veld.
Ijjou Mohamed, Anne-Marijn Kok, Evalina van Arem, Imke Lamsma, Sammy Hatzmann en Nanke Kramer streden mee om de titel.

Al snel bleek dat Ijjou Mohamed (Varus) en Anne-marijn Kok (Zolotoi des Brumes) de leiding namen voor beide titels. Met enorm fitte paarden reden zij gezamenlijk op kop.

Imke Lamsma (Kabila AA) was de eerste Nederlandse ruiter achter hen, met een mooie 8e plaats tijdens de rit. Evalina van Arem (Al Ashab) sloot in het middenveld aan.

[ img ]
Evalina van Arem (links) met Al Ashab en Sammy Hatzmann (rechts) met Frodo Vanderbroms bij de start

Helaas mocht Nanke Kramer na de 2e vetgate niet verder, en viel ook Sammy Hatzmann uit in de 3e vetgate.

Uiteindelijk kwamen Ijjou Mohamed en Anne-Marijn Kok tegelijkertijd over de eindstreep heen, met 1 seconde won Ijjou Mohamed zowel de ritzege als (officieel) het Nederlands Kampioenschap, de twee dames lijken hem echter te delen. Een mooie prestatie voor beide dames en een sportief eind.

[ img ]
Ijjou Mohamed (links) en Anne-Marijn Kok (rechts) laten zien dat finishen belangrijker is dan winnen

CEI** senioren:
Bij de senioren reden diverse Nederlandse ruiters mee. Marijke Visser (L.I. Wallonia) liet zich vanaf het eerste moment al gelden en reed constant in de top 3. Suzanne van Rijswijk (Cysbad) reed mooi mee in het middenveld.
Andere Nederlandse deelnemers waren onder andere Theo Kwetters (Topi's Fharid), Willem Koet (Veliki Khan) en Marion Kouffeld (Papalouka's D'havenne).

Helaas hield het voor Willem Koet en Marion Kouffeld al eerder op, en mochten zij niet verder.

Na een lange rit, waarvan de laatste ronde in de stromende regen, kwam het aan op een eindsprint voor plaats 2 tussen Marijke Visser en de Duitse Bernhard Dornsiepen. Marijke en haar paard L.I. Wallonia wonnen de sprint en behaalden een mooie tweede plaats. De ritzege ging naar de Franse Melody Theolissat met Diva de Jalima.

[ img ]
Marijke Visser voorop in de eindsprint naar de finish

Suzanne van Rijswijk en haar paard Cysbad behaalden een mooie 8e plaats. Theo Kwetters werd 11e.

[ img ]
Suzanne van Rijswijk met Cysbad

CEIYJ*:
Met slechts twee deelnemers in het veld was het geen spannende rit, maar 100 kilometer afleggen is niet niks :) De Nederlandse Anouk Eversdijk en haar paard Nib Aika Star namen het op tegen de Belgische Manon Caspar en haar paard Pascha's Angel.

Zij zijn constant met z'n tweeën op gereden. Uiteindelijk kon Anouk in de laatste ronde vooruit en kwam zij 10 minuten eerder over de finish dan Manon.

[ img ]
Anouk Eversdijk en Nib Aika Star

CEI*:
Op de 100km voor senioren deden ook meerdere Nederlanders mee. Joyce van den Berg reed met Calif constant in de top 3, en was hiermee tijdens de rit de sterkste Nederlandse ruiter.
Andere Nederlandse starters waren Marijn de Zeeuw (Salman al Khalediah), Esther Maring (Mansour D'amour Khan), Marielle Dekker - Loendersloot (N.D.'s Matrix) en Suzanne de Vos - van Rossum (Maghada's Shayan).

Suzanne de Vos kwam lelijk ten val en moest dus vroegtijdig stoppen. Het gaat naar omstandigheden goed met het stel.

Helaas moest ook Marielle Dekker - Loendersloot vroegtijdig stoppen op de vetgate en is Esther Maring helaas gediskwalificeerd omdat zij haar paard 3 minuten te laat aanbod op de nakeuring. Een dure vergissing, al hebben ze een mooie rit gereden.

Uiteindelijk eindigt Marijn de Zeeuw op een nette 8e plaats, een mooie prestatie voor de twee.

Joyce van den Berg verliest haar ritzege tijdens de eindsprint tegen de Estlander Pridu Tikk, echter werd deze afgekeurd op de nakeuring en ging de ritzege alsnog naar Joyce van den Berg.


[ img ]
Joyce van den Berg met Calif

Al met al een mooi weekend met prachtige resultaten! Er zijn dit jaar nog een handjevol wedstrijden en daarna zit het seizoen erop. Hopelijk kan iedereen volgend seizoen weer een normaal seizoen draaien!

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd


Daihyo
Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:53

Mooi overzicht!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:05

Een super overzicht en fijn dat er steeds meer over de Endurance sport op bokt komt!

keeyzie
Berichten: 5715
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:32

Wat een prachtige foto's! Zo begint het toch wel weer te kriebelen hoor.
Mooi inderdaad dat de sport steeds zichtbaarder wordt <3

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:01

Wat een leuk verslag en mooie foto's.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ruud_O
Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:03

Goed bezig!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ganna
Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:24

Heel leuk verslag Muur! Je foto’s zijn zoals altijd geweldig.
Maar Ehm volgens mij reed Theo zijn eerste CEI** goed uit.

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:25

Leuk verslag en wat een prachtige foto’s! Alleen heeft Theo Kwetters de wedstrijd volgens mij prima uitgereden .

Wouter Klasse II+12, klasse III+7, klasse IV+1

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15104
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 12:28

Klopt, leesfoutje... :o
Ik heb al gevraagd of de Nieuwsredactie het kan aanpassen, helaas kan ik dat niet meer zelf.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12728
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:52

Leuk wedstrijd verslag!


joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:32

Leuk verslag van een mooie wedstrijd.

boeflover
Berichten: 6042
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:26

Leuk verslag, wel ook respect voor sommige mensen die dus 2 ritten rijden van 100 km plus over 2 dagen..! Ik was eerst foto’s aan het kijken en de foto’s van de mooie “social distancing finish” dacht ik dubbel te zien, maar zijn dus gewoon 2 dagen. Petje af hoor 100 en 120 km rijden en dan ook nog eens bij beide wedstrijden in de top, dan moet je wel echt een super conditie hebben.

Marjo
Berichten: 37200
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:04

Muurp schreef:
Klopt, leesfoutje... :o
Ik heb al gevraagd of de Nieuwsredactie het kan aanpassen, helaas kan ik dat niet meer zelf.


En is aangepast!

vicky
Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:49

Leuk verslag! En super goede resultaten

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

lissisanne
Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:16

Leuk verslag! Wat een uithoudingsvermogen.

Wat me opviel is dat sommige ruiters met sneakers rijden? Zijn er geen regels voor kleding bij zo'n wedstrijd?

La vie est belle

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2411
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:59

lissisanne schreef:
Leuk verslag! Wat een uithoudingsvermogen.

Wat me opviel is dat sommige ruiters met sneakers rijden? Zijn er geen regels voor kleding bij zo'n wedstrijd?


Enige regel die er is is dat je mouw moet hebben. Daarnaast als je geen hak hebt van zoveel cm moet je korven gebruiken. We rijden met sneakers omdat we ook stukken zelf rennen (al dan niet bij de keuring) en laarzen rennen gewoon niet tof :')

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

MarliesR
Berichten: 3286
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:10

Wat leuk zo'n uitgebreid Endurance verslag op Bokt, en ook nog met prachtige foto's!

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:13

Ik ben gek op endurance, van mij mogen er veel meer foto’s geplaatst worden. Vind het tuig en de kleding van de ruiters ook altijd een feest om te zien, zadels opzoeken etc

Ik zie dat iemand de sneakers opvalt. Mij valt op dat er toch relatief veel ruiters rijden met een Engels-gericht zadel ipv de types Gaston Mercier en ultra lichtgewicht etc.

Niet lullen maar poetsen.

Marlinda
Berichten: 1530
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:20

Toffe foto's! :D Mooi verslag

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:21

billy3105 schreef:
lissisanne schreef:
Leuk verslag! Wat een uithoudingsvermogen.

Wat me opviel is dat sommige ruiters met sneakers rijden? Zijn er geen regels voor kleding bij zo'n wedstrijd?


Enige regel die er is is dat je mouw moet hebben. Daarnaast als je geen hak hebt van zoveel cm moet je korven gebruiken. We rijden met sneakers omdat we ook stukken zelf rennen (al dan niet bij de keuring) en laarzen rennen gewoon niet tof :')


De filmpjes op je website zijn ook echt genieten!

Niet lullen maar poetsen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2411
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:27

Hannanas schreef:
Ik ben gek op endurance, van mij mogen er veel meer foto’s geplaatst worden. Vind het tuig en de kleding van de ruiters ook altijd een feest om te zien, zadels opzoeken etc

Ik zie dat iemand de sneakers opvalt. Mij valt op dat er toch relatief veel ruiters rijden met een Engels-gericht zadel ipv de types Gaston Mercier en ultra lichtgewicht etc.



Sinds de nieuwe gewicht's regels waarbij alle cei 1 en 2 sterren 70kg moeten wegen en de 3sterren 75 kg is een engels zadel iets meer gewicht. Jeugd moet 60 kg wegen maar enkel bij een uitschrijving van ceiY anders moeten ook de 14 jarige ruiters 70 kg gaan wegen :(:)

De prestige lijkt de overhand te hebben op deze foto's
Hannanas schreef:
De filmpjes op je website zijn ook echt genieten!


Dankjewel! Erg jammer dat ik dit jaar een te jong paard om deel te mogen nemen aan de CEI's en er veel minder grooms toegestaan was, anders was ik wel van de partij geweest met nog meer filmpjes :D

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:34

billy3105 schreef:
Hannanas schreef:
Ik ben gek op endurance, van mij mogen er veel meer foto’s geplaatst worden. Vind het tuig en de kleding van de ruiters ook altijd een feest om te zien, zadels opzoeken etc

Ik zie dat iemand de sneakers opvalt. Mij valt op dat er toch relatief veel ruiters rijden met een Engels-gericht zadel ipv de types Gaston Mercier en ultra lichtgewicht etc.



Sinds de nieuwe gewicht's regels waarbij alle cei 1 en 2 sterren 70kg moeten wegen en de 3sterren 75 kg is een engels zadel iets meer gewicht. Jeugd moet 60 kg wegen maar enkel bij een uitschrijving van ceiY anders moeten ook de 14 jarige ruiters 70 kg gaan wegen :(:)

De prestige lijkt de overhand te hebben op deze foto's
Hannanas schreef:
De filmpjes op je website zijn ook echt genieten!


Dankjewel! Erg jammer dat ik dit jaar een te jong paard om deel te mogen nemen aan de CEI's en er veel minder grooms toegestaan was, anders was ik wel van de partij geweest met nog meer filmpjes :D



:wow:
Oké dus lichter dan 70 en 75 kilo mag niet in die klassen? Zwaarder wel? Vandaar die zwaardere types zadels, en bij eentje zag ik zelfs een “onder dek” waar volgensmij lood in kan, met daaronder de welbekende lekker dikke wolachtig sjabrak.

In een ver grijs verleden heb ik getraind op endurance paarden, godzijdank oa op een Gaston Mercier. Zat echt goddelijk.

Niet lullen maar poetsen.

Sharel
Berichten: 246
Geregistreerd: 30-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:36

Mooi overzicht :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2411
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:54

Hannanas schreef:
:wow:
Oké dus lichter dan 70 en 75 kilo mag niet in die klassen? Zwaarder wel? Vandaar die zwaardere types zadels, en bij eentje zag ik zelfs een “onder dek” waar volgensmij lood in kan, met daaronder de welbekende lekker dikke wolachtig sjabrak.

In een ver grijs verleden heb ik getraind op endurance paarden, godzijdank oa op een Gaston Mercier. Zat echt goddelijk.


Nee lichter echt niet. Je word gewoon van je paard geplukt zodra je uit de loop komt en mag dan gelijk wegen. Ben je te licht dat lig je eruit. Steekproef gewijs. Dat extra dek is inderdaad een lood pad en dan een de wol dekjes voor de druk. :D ik ben gezegend met een wat breder lijf. Andere moeten echt vechten voor het gewicht

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Marjo
Berichten: 37200
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:26

billy3105 schreef:
Hannanas schreef:
:wow:
Oké dus lichter dan 70 en 75 kilo mag niet in die klassen? Zwaarder wel? Vandaar die zwaardere types zadels, en bij eentje zag ik zelfs een “onder dek” waar volgensmij lood in kan, met daaronder de welbekende lekker dikke wolachtig sjabrak.

In een ver grijs verleden heb ik getraind op endurance paarden, godzijdank oa op een Gaston Mercier. Zat echt goddelijk.


Nee lichter echt niet. Je word gewoon van je paard geplukt zodra je uit de loop komt en mag dan gelijk wegen. Ben je te licht dat lig je eruit. Steekproef gewijs. Dat extra dek is inderdaad een lood pad en dan een de wol dekjes voor de druk. :D ik ben gezegend met een wat breder lijf. Andere moeten echt vechten voor het gewicht


Dat gewicht gaat dan dus over het geheel, ruitergewicht + tuigage als ik het goed begrijp?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amazonbot, Contemplate, Esther, GrapeshotBot, hakkipilke87, idion, Jacky7, jojoleinee, kyrkelover, Laj1, Lys_PPA, MyWishMax, Ninouschka, pol013 en 62 bezoekers