Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 06:42

Als je je maar thuis voelt +:)+

En blue wonder is ook mijn vriend!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:58

Wij hebben al uren gratis amusement: de buren breken op. Die man is zo perfectionistisch, het is gewoon eng. Grondzeilen worden gewassen en afgedroogd en zo opgevouwen dat ze in hun originele verpakking kunnen, de luifel is met sop gewassen, afgespoeld en afgedroogd, de tentstokken zijn schoongemaakt. Moeder en dochter bemoeien zich er wijselijk niet mee..... jammer dat ze nu al weggaan, anders had hij ons kunnen adviseren :D :+

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:09

Morrie schreef:
Wij hebben al uren gratis amusement: de buren breken op. Die man is zo perfectionistisch, het is gewoon eng. Grondzeilen worden gewassen en afgedroogd en zo opgevouwen dat ze in hun originele verpakking kunnen, de luifel is met sop gewassen, afgespoeld en afgedroogd, de tentstokken zijn schoongemaakt. Moeder en dochter bemoeien zich er wijselijk niet mee..... jammer dat ze nu al weggaan, anders had hij ons kunnen adviseren :D :+


Vroeger deed mam ook altijd de tent helemaal schoonmaken.

Ik dit jaar: droog? Mooi zo, hup! De verpakking in.

Er zaten wat harsvlekken op en die krijg je er toch niet meer uit. Verder wat opgedroogd zand vlekken. Zand eraf geveegd, maar de vlekken lekker laten zitten.

Tent inpakken is toch al een hele helse klus, ga dan niet ook nog uren bezig zijn met eerst schoonmaken.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:18

Wij krijgen die tent never nooit meer in de verpakking, grondzeilen ook niet. We krijgen het nu ook niet droog mee, dus het moet thuis in de garage. De caravan moet half oktober nog naar de reparateur, dan is de tent wel droog, dan proppen we hem zo in het serviceluik.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:29

Oh dat vind ik 1vd leukste dingen! Kijken naar tent opzetten en afbreken :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:44

IMJ schreef:
Oh dat vind ik 1vd leukste dingen! Kijken naar tent opzetten en afbreken :D

Toen wij onze voortent opzetten, zaten er ook mensen midden op het veld zich te vermaken.
Inmiddels is iedereen naar huis, we zitten dus super coronaproof in ons eentje op een enorm veld nu.
Als wij morgen of zondag de tent eraf gaan halen, is dat zonder publiek

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:40

Wij hebben een hele mooie zak bij onze voortent. Past alles in.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:43

SusanH schreef:
Wij hebben een hele mooie zak bij onze voortent. Past alles in.

Wij ook maar daar krijgen wij die enorme tent nooit meer in gepropt :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:09

O echt? Wij hebben ruimte over.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:36

Bij de onze lukt dat gelukkig ook. Ruime zak :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:53

Andere mensen zien inpakken is altijd leuk vermaak. Onze overburen op de camping maakte zelfs alle haringen in een sopje met een afwasborstel schoon. Die hadden 2 dagen voor vertrek alles al ingepakt. Er werd geen regen verwacht ofzo.

Wij hebben gewacht tot de tent opgedroogd was door de zon en de tenttapijten in vuilniszakken meegenomen. Die hebben we thuis met de hogedrukspuit schoon gespoten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:58

Ik heb geen mogelijkheid om thuis iets schoon te maken, ook de caravan niet. Ik woon in een appartement met ondergrondse parkeergarage. Caravan kan 2 straten verderop een nachtje aan de weg staan, maar de mensen die daar wonen, zijn daar uiteraard niet blij mee.
Wij halen de tent er zondag af, maandag moeten we voor half 11 van de camping af zijn. We wilden het morgen doen, maar er komt heel veel regen morgenmiddag en zondag nacht, dan staan de fietsen buiten in de regen. Onze garage is heel nat, staat een luchtontvochtiger in, die oet de truuk gaan doen. Onze auto’s passen er toch niet in.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:27

Wij kunnen hem gelukkig 1 nachtje voor de deur kwijt. Dat doen we voor we weggaan. In de ochtend de kleding er in en weg. Buren vinden het prima. Als wij thuis komen halen we hem leeg en ga ik direct aan een slag met stofzuiger en Blue wonder. Dan gaat hij dezelfde avond weg.

Wat dat betreft is een caravan in je tuin wel echt makkelijker.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:58

Wij kunnen hem vaak wel bij huis kwijt. Is wel altijd passen en meten. In de tuin zou helemaal top zijn, maar om daar nu voor te verhuizen.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:03

Wij zijn ook nog gebonden aan breng en haaltijden van de stalling. We halen hem een dag van tevoren en brengen hem een dag na thuiskomst weg. Ik gooi altijd lakens over de bedden en het zitje, het wordt nogal stoffig in de stalling. Verder zijn we niet zo schoonmakerig :j
In verband met de verwachte zondvloed gaat de voortent er straks al af. We wilden fietsen vandaag maar er is een mountainbike event hier in de bossen, daar kunnen wij als bejaarden niet in verzeild raken

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:58

[ img ]
We zijn op de fiets naar Vasse gegaan, helaas niet gereserveerd, dus alleen de buitenkant gezien van dit “wereldberoemde “ restaurant.
Vanavond op de camping gereserveerd in het restaurant, dat vind ik al spannend genoeg. Ik ben sinds half maart nergens binnen geweest behalve in mijn eigen huis :=
De voortent is eraf, morgen naar huis.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:07

Ria's eetcafé was anders ook een aanrader geweest. Jammer dat er geen plek was. Eet smakelijk!

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:29

Melia schreef:
Ria's eetcafé was anders ook een aanrader geweest. Jammer dat er geen plek was. Eet smakelijk!

Volgende keer
het restaurant op de camping was geen aanrader, het eten was prima, maar het is een stamcafé van plaatselijke mensen, boeren die zitten te klaverjassen, schouder aan schouder, tafeltjes vlak naast elkaar, geen desinfectie, een papieren menukaart, bediening geen mondkapjes op, geen enkel besef van corona.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:33

Och jee een flinke tegenvaller dus. Jammer dat het zo moest lopen

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:45

Melia schreef:
Och jee een flinke tegenvaller dus. Jammer dat het zo moest lopen

Toen mijn man gisteravond reserveerde, was het restaurant leeg. Nooit aan gedacht dat het een stamkroeg zou kunnen zijn van de plaatselijke boeren.

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:37

Hoi medekampeerders :wave: mag ik ook meepraten hier en tips en ideeën op doen? :D

Wij, m'n vriend en ik, hebben het kamperen beide met de paplepel ingegoten gekregen. Ik met m'n ouders, een oude camper en een losse tent er naast voor m'n zusje en ik. Mijn vriend met zijn ouders op de motor en tentjes mee achterop.
Samen hebben we na een paar jaar rondreizen met een klein koepeltentje uiteindelijk een (voor ons grote) Coleman tent gekocht. We zijn net terug van kampeervakantie in Oostenrijk, waar we 10 dagen op dezelfde plek hebben gestaan. Normaal zijn we meer van het rondreizen maar dit is ook wel goed bevallen uiteindelijk. :)

Over afbreken: mijn vader is ook van het kaliber haringen in een sopje :D en alles wordt afgeborsteld en thuis uitgehangen en gesopt. Wij zijn blij als het droog opgerold kan en hangen thuis uit om de onderkant af te borstelen en dan rollen we de boel weer op en gaat het in de kast.
Afgelopen vakantie hebben we flink bekijks getrokken met opbouwen. Niet omdat we onhandig bezig waren, die tent staat zo. Maar vanwege alles wat uit onze kleine Volkswagen Up kwam :') De overbuurman kwam zelfs vragen hoe dat er allemaal in past. Tetriskampioenen _O- We kunnen na inpakken gewoon door de achterruit kijken.
De buurman zelf reed met een grote camper waar enkel een luifel aan zat, met een even grote aanhanger er naast waar ongeveer alles in zat waar ik niet eens over na zou denken op kampeervakantie :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Roihi
Berichten: 2868
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:21

Hier nieuwbakken campeerders in the making.
We hebben de camper van mijn ouders al wel geleend (en de laatste keer een klapband gekregen op de snelweg met gelukkig een voor ons goede afloop, de camper was jammer genoeg rijp voor de sloop ;( )
Mijn man en ik zijn aan het oriënteren voor een caravan. Een lichtgewicht van Caravelair.
We willen graag zeer regelmatig lange weekends en midweken op weg, lekker rondreizen.

onmisbaar voor campeerders wat ik al genoteerd heb zijn de ductape en wd40 :')
Ik volg het topic op de voet voor als er nog absolute must-haves en ook must-sees vermeld worden :list:

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:30

Wij zijn ibv haar broer, de Sterckeman. Ook lichtgewicht, zelfde fabriek meen ik. Dus wellicht kunnen jullie daar ook nog naar kijken. Wij zijn heel tevreden!
Voor ons was het destijds ideaal omdat we zo toch een behoorlijke caravan konden trekken met een niet te zware auto.
Bovendien heeft onze caravan alles wat wij zochten voor ons gezin.

Heel veel plezier!

must haves.. ja, ik ben een 'alles meesleper' geloof ik, ik heb echt van alles vast in de caravan liggen, van bord tot nagelschaartje.. ik haat misgrijpen. Ook ligt er idd wd40 en duct tape in. Zelfs gewassen beddengoed (ook kussens en dekbedden) en handdoeken heb ik er in liggen.
En nu, met corona, vind ik het erg fijn om van die desinfecterende schoonmaakdoekjes mee te nemen zodat ik voor het douchen of toiletgebruik eea kan schoonmaken (mocht de camping het niet al hebben).

Voor vertrek hoef ik dus echt alleen maar kleding en evt wat voedingsmiddelen in te pakken.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:35

Mijn nieuwe voortent is alweer te koop. Mijn man vindt het een onhandelbaar ding voor mensen van onze leeftijd.
Hij ligt nu in de garage te drogen, als hij droog is, gaan we een poging doen om hen op te vouwen en dan gaat hij in het voorjaar op Marktplaats.
Hij wil nu een luifel en we houden het kleine voortentje dat bij windkracht 3 al de lucht in vliegt


IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:38

he gets wat jammer!
Wat was er niet handig aan dan?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, nuscaniels, petje86, rider en 66 bezoekers