Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:18

1997 Toyota Prado.
Beter bekend als The Mighty Prado *D
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:09

Ik ga over twee weken naar een vriendin in München en daarna denk ik door naar het Gardameer, daar heb ik al zoveel over gehoord! Als het nog mooi weer is denk ik dat ik maar eens een nacht of vier/vijf mijn tent neerzet. Iemand nog aanraders? Liefst in de bergen, dat lijkt me zo mooi, dus ik denk het noordelijke gedeelte?

Ik zou eerst een rondreis maken Italië/Oostenrijk/Tjsechië, maar ik verhuis het eerste weekend van oktober ook weer naar Engeland, dus het wordt wat korter.

Echt andere aanraders vanaf München mogen ook, maar Italië (of anders Oostenrijk) staan wel heel hoog op mijn lijstje. Bergen! Dat heb ik nog nooit echt meegemaakt dus het wordt een keer tijd. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:52

Weet niet hoe luxe je wil kamperen, wij hebben vorige zomer aan de voet van de Zugspitze gestaan op een superluxe camping. Echt een aanrader :j was bij Ehrwald in Oostenrijk.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:06

SusanH schreef:
Weet niet hoe luxe je wil kamperen, wij hebben vorige zomer aan de voet van de Zugspitze gestaan op een superluxe camping. Echt een aanrader :j was bij Ehrwald in Oostenrijk.



Ik ben vrij makkelijk, ik wil schoon sanitair en warme douches. De rest naakt me niks uit. :)

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:20

Ik ging vroeger altijd naar camping delle rosa (toen ideal) in lazise bij t Gardameer. Een mooie camping, direct aan het meer. Wel een grote camping, maar destijds (bij de vorige eigenaren, heb geen wrvsring met deze) een aanrader.

#snotterzegt

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:37

Ik zal eens kijken! Naast sanitair en warme douches zijn de enige criteria eigenlijk bergen. Oostenrijk of Italië. Kan vast wel wat vinden. :')

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:26

Hoi hoi kameerders.
Ik ben hierheen verwezen, dank daar nog voor.
Vanuit dit topic: [LZP] Ervaring met camper kampeerplaats gevraagd.

Ik zal mijn vragen hier even plaatsen als dat mag.

Wie heeft er hier ervaring met het staan van een eigen camper op een speciale camper kampeerplaats in Nederland?

Hoe beviel dit?
Hoe groot in totaal was die kampeerplaats?
Hoe groot was je standplaats?
Was er een vrij uitzicht of zat je juist verscholen achter struiken en bomen? En hoe was dit onderling tussen de parkeerplaatsen?
Waren er huisdieren toegestaan?
Wat was er aanwezig? Stroom/toiltet/douche/wifi. Maar ook terras of wat te eten, speeltuin/zwembad?
En wat betaalde je voor die plek?
En alles wat je nog meer kwijt wilt :)

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:31

De camping waar we deze zomer stonden had trouwens ook specifieke camperplekken. Dat waren wel mooie plekken en dan kan je gewoon gebruik maken van alle faciliteiten van de camping. Tarief zit tussen de 20 en 36 euro per nacht afhankelijk van de periode.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:41

Wij staan in Ootmarsum, tussen allemaal mede-bejaarden op de camping. De nieuwe voortent, die je volgens Obelink in 3 kwartier kan opzetten, zetten wij in 2 uur op. Maar hij staat! Foto uploaden lukt nu niet met de brakke camping wifi. Komt later

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:45

Oh ik ben benieuwd! Je hebt fijn weer gehad!

Mooie omgeving! Geniet er van!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:19

IMJ schreef:
Oh ik ben benieuwd! Je hebt fijn weer gehad!

Mooie omgeving! Geniet er van!

Ben er net, we kwamen om 4 uur pas aan hier. Moest eerst de poes nog naar het pension brengen en toen we weg wilden rijden, ontdekten we dat we de fietsen vergeten waren. Toen was het weer 2 uur later.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:43

Oh kak _O-

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:50

Een vakantie-begin met hindernissen dus, Morrie! Nu lekker genieten hoop ik! Is het een beetje goed weer de komende tijd?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:16

Barramundi schreef:
Een vakantie-begin met hindernissen dus, Morrie! Nu lekker genieten hoop ik! Is het een beetje goed weer de komende tijd?


Morgen begint een periode van echte herfst, stormachtige wind en een hele oceaan aan regen.... gelukkig is het in het oosten wat droger, maar waar ik woon is de zomer definitief voorbij voor 2020

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:03

Nieuwe voortent (opblaasding) ingezakt vannacht, chemisch toilet spoelt niet meer door, man is voltmeter vergeten dus kan het niet fixen. Hij is er al klaar mee en roept inpakken en naar huis. Ik werk daar niet aan mee.


mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:22

Morrie schreef:
Nieuwe voortent (opblaasding) ingezakt vannacht, chemisch toilet spoelt niet meer door, man is voltmeter vergeten dus kan het niet fixen. Hij is er al klaar mee en roept inpakken en naar huis. Ik werk daar niet aan mee.


Oef, niet zn lekker begin van de vakantie dus.

Hebben wij ook eens een keer gehad.

Nieuwe tent bleek zo lek als een vergiet, met pannetjes tussen ons in moeten slapen. In de ochtend droog geworden en 2 weken een zonnige fantastische vakantie gehad.

Droog zullen jullie het niet helemaal houden waarschijnlijk, maar alsnog kan het best een leuke vakantie worden.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:42

Oh nee morrie, hoe kan dat ding nou inzakken?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:47

IMJ schreef:
Oh nee morrie, hoe kan dat ding nou inzakken?

Iets met een ventiel dat er niet goed in zat. Hij is weer opgepompt nu. Nieuwigheid. De tent was het afscheidscadeau van werk.
Nu eerst naar Obelink om wat dingen te kopen die we vergeten zijn en vanmiddag fietsen. Het is (nog) stralend weer hier

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:49

ja, ventiel is wel essentieel natuurlijk..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:24

Oh dat is wel balen zeg, Morrie! Gelukkig voor nu nog goed weer en ik hoop voor jullie dat dat nog een beetje blijft en dat de ergste regen jullie bespaard wordt!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:52

Barramundi schreef:
Oh dat is wel balen zeg, Morrie! Gelukkig voor nu nog goed weer en ik hoop voor jullie dat dat nog een beetje blijft en dat de ergste regen jullie bespaard wordt!

Als ik zo op de diverse weersites kijk, valt de meeste regen in de nacht hier. Hopelijk houdt het weer zich daar aan :')

[ img ]
De voortent, voor de inzakking :D

Het toilet in de caravan heeft het begeven, gelukkig staan we 10 stappen van het privé sanitair verwijderd. We moesten wel even naar Obelink (80 km verderop) om onderdelen te halen. Hopelijk kan mijn man het repareren.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:04

Helaas, chemisch toilet niet kunnen fixen, half oktober moet de caravan naar de repareermeneer

mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:38

Morrie schreef:
Helaas, chemisch toilet niet kunnen fixen, half oktober moet de caravan naar de repareermeneer


Balen,

Maar je had ook privesanitair op de camping toch? Gelukkig dan geen ramp voor deze vakantie.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:52

Leuk om een foto te zien. Jullie hebben een lange sleurhut maar ik kan nu niet inschatten hoe groot de tent is!

Bevalt hij wel so far?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:30

IMJ schreef:
Leuk om een foto te zien. Jullie hebben een lange sleurhut maar ik kan nu niet inschatten hoe groot de tent is!

Bevalt hij wel so far?

4 meter 70 zonder dissel, de tent is 3.90

[ img ]

[ img ]
(En we maken er altijd in no time een bende van :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers