Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 12:18

Wegens overstap van western naar engels/dressuur en slijtage van rijkleding ben ik ernstig toe aan nieuwe rijbroeken en topjes/vesten.

Vanwege mijn western achtergrond ben ik alleen helemaal niet bekend met wat de goede A-merken zijn voor engels/dressuurkleding.. Zo kocht ik vorig najaar een heel mooi Kingsland jasje, maar zelfs met weinig dragen (en daardoor nog niet hoeven wassen) beginnen nu de manchetten al te 'pillen'... het mooie is er af, beetje zonde van het geld. Kingsland is mij iig kwijt als klant :=

Wat zijn dus de goede A-merken, die best wat mogen kosten maar ook bestand zijn tegen intensief dragen/jarenlang mooi blijven?

Ik hoef dus geen ervaringen met B- of huismerken, daar ben ik mee bekend ;)

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.


Duran123
Berichten: 1047
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:22

Ik zweer bij Anky! Zit mooi, blijft mooi, ook na 100x wassen.

MyWishMax
Berichten: 25225
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:32

Mijn ervaring is dat het enorm wisselt. Ik heb dingen van kingsland gehad die echt heel lang goed bleven, of Anky, Pikeur en Eurostar. Maar van diezelfde merken ook dingen die heel snel versleten waren.

Je hebt niet veel aan mij dus, omdat ik bij elk merk goede en minder goede kledingstukken heb gehad.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

_Bianca
Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:43

Ik ben een onwijze Pikeur fan. Heb drie rijbroeken, waarvan de oudste inmiddels 6 jaar oud en de nieuwste 3 jaar oud. Ik heb er elke week 2 in de was én heb nagenoeg elke dag een rijbroek aan. Heb er één keer eentje (jeans) gehad van Pikeur waar ik met een jaar doorheen was, maar de 'gewone' rijbroeken (ik heb de Candela met leer) zijn echt onverwoestbaar.

Anky ben ik niet kapot van. Net als HV Polo. Veel geld voor weinig kwaliteit. HV Polo rijbroeken deed ik maar een paar maanden mee.

Ik heb nu wel een heel fijn jasje van Ariat. Eskadron blijft bij mij ook super mooi, evenals Eurostar.

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

MyWishMax
Berichten: 25225
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:51

HV Polo was vroeger ook veel meer een budget merk. Die prijzen zijn wel flink gestegen, maar de kwaliteit vind ik niet zoveel gestegen als de prijs idd.

Ik heb trouwens nog Pikeur broeken van 15 jaar oud. Ja, die zijn ondertussen wat bleker door het wassen en helaas door de zon (verkeerde plek in de kast), maar als ik ze nog zou passen zou ik ze nog steeds dragen. Geen slijtage plekken.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

xDarkness
Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:08

Idd, Pikeur, Kingsland, eurostar. De nieuwe range BR shirtjes en longsleeves blijven bij mij ook erg mooi trouwens! Anky vind ik persoonlijk echt een flutmerk, net zoals HV polo. Ik heb geen ervaring met eskadron. PK sports vind ik ook een fijn merk. De shirtjes blijven daar erg mooi van, het is een stevig stofje.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 14:46

Bedankt voor de antwoorden!

Dus een nee voor HV Polo, wisselend voor Anky en Kingsland, en goede ervaringen met Pikeur, Eurostar,Eskadron, Ariat.

Nog meer ervaringen? Ik zie dat Lemieux erg in de mode is, maar is de kwaliteit ervan goed?

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:49

Pikeur springt er voor mij bovenuit. Anky is qua kleding geen super kwaliteit. Ariat is het voor mij ook niet, kwaliteit minder, service nog slechter.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

_Bianca
Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:51

Ik heb onlangs een dekje van LeMieux gekocht waar ik super tevreden over ben. Dekje ademt goed, blijft mooi in de wasmachine en ligt als een huis onder mijn zadel.

Heb ook de Snug boots, die vind ik een heel stuk minder 'oké'.. Benen worden warmer dan bij mijn Cross beschermers van Eskadron en ze beschadigen heel snel.

Dus hier wat gematigd positief over LeMieux ;-)

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

Roodvos
Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:53

Ik koop mijn kleding graag bij Krämer. Zowel het wat duurdere van Felix Bühler als de wat meer budget van Steeds. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding prima en ook de maat/pasvorm.

https://www.kramer.nl/Merken/STEEDS
https://www.kramer.nl/Merken/Felix-Buehler

Ik heb dit voorjaar ook een paar nieuwe vestjes gekocht bij EJ. Waaronder een hele fijne van Quur. Maar die is nog niet in de was geweest, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Duran123
Berichten: 1047
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:28

Grappig om te lezen dat de meningen zo verdeeld zijn. Alleen over Pikeur is iedereen het wel eens lees ik

Kaitlyn
Berichten: 9725
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:31

Equiline, Alessandro Albanese, Ego7. Ik ben zelf meer van de Italiaanse merken, vind ze vaak net wat mooier. Maar je moet het er wel voor willen betalen. :j

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')


MyWishMax
Berichten: 25225
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:32

Ik heb een broek van LeMieux, maar ik kan helaas niks over de kwaliteit zeggen. Was mijn wedstrijd broek, heb hem al wel 3 jaar, maar misschien 10 keer aangehad en daarna kwamen er onverklaarbare vlekken in en krijg ik hem niet meer schoon.... (schoon de kast in na laatste wedstrijd, daar anderhalf jaar gelegen en nu met vlekken er uit)

Wel een heerlijke broek, fijne stoffen, mooie pasvorm.

Ik merk trouwens ook wel echt verschil tussen kleding en paardenspullen bij verschillende merken. Die 2 takken kan je bijna niet met elkaar vergelijken, dus merken die ik bijvoorbeeld qua dekjes fijn vind, koop ik niet qua kleding en andersom.

Kaitlyn, mee eens dat het mooi is, maar ik vind het vaak eigenlijk veel te duur in verhouding.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Amber_anne
Berichten: 6894
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:33

Ik ben wel fan van hv polo voor de jassen. Heb geen broeken van hun dus daar kan ik niks over zeggen. BR ben ik niet zo'n fan van voor broeken, stiksels laten snel los. Terwijl voor dekens voor de pony vind ik ze heel goed.
Ariat is ook een goed merk

Autumnn
Berichten: 8026
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:35

Ik zweer juist bij HV polo broeken! Ik heb een broek onderhand al zes jaar en mensen vragen nog steeds of ik een nieuwe broek heb :=
Daarentegen vind ik La Valencio broeken tegenvallen, de jassen wel goed. Broeken van EJ eigen merk wonder boven wonder ook goed! Spooks ook goede kwaliteit. Ariat ook heel positief :j en Anky merk ook.

Oehlala
Berichten: 4299
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:36

Pikeur absoluut. Heb rijbroeken die al 10 jaar meegaan met intensief gebruik. Eurostar heb ik ook al meerdere broeken van die jaren meegaan. Het meeste van het andere is vooral modespul en slijt vrij hard.

minouesmee
Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:41

Kingsland, Pikeur en Lemieux!
Ik heb vesten van Kingsland van 10 jaar geleden en ze zien er nog super netjes uit.

HV polo vind ik juist slechte kwaliteit.. :=

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:45

Equiline absoluut, wel al een keer genoemd zag ik. Verbazingwekkend Cavalleria Toscana en Vestrum nog niet. De Italiaanse merken springen er voor mij wel echt uit op kwaliteit en afwerking. Vooral CT heb ik nu het meeste van qua broeken (american model, is de wat hogere) en zijn echt top met veel/lang dragen.

Lemieux ken ik alleen de paarden spullen, deze zijn goed in kwaliteit ook na een paar jaar maar de kleding is nog niet zolang op de markt om dat echt te weten gok ik. De shirts heb ik nu pas een paar maanden en die bevallen wel heel goed qua draag comfort dus vind de prijs tot nu toe in verhouding.

Kingsland heb ik wel shirtjes van en 2 technische vestjes. Die zijn prima, maar qua echte vesten en jassen vind ik de prijs-kwaliteit verhouding niet altijd in orde :n

_Lorette_
Berichten: 12070
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:48

Pikeur inderdaad! Duur, maar blijft goed/mooi.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

prugelpiet
Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:53

Capriootje schreef:
Equiline absoluut, wel al een keer genoemd zag ik. Verbazingwekkend Cavalleria Toscana en Vestrum nog niet. De Italiaanse merken springen er voor mij wel echt uit op kwaliteit en afwerking. Vooral CT heb ik nu het meeste van qua broeken (american model, is de wat hogere) en zijn echt top met veel/lang dragen.

Lemieux ken ik alleen de paarden spullen, deze zijn goed in kwaliteit ook na een paar jaar maar de kleding is nog niet zolang op de markt om dat echt te weten gok ik. De shirts heb ik nu pas een paar maanden en die bevallen wel heel goed qua draag comfort dus vind de prijs tot nu toe in verhouding.

Kingsland heb ik wel shirtjes van en 2 technische vestjes. Die zijn prima, maar qua echte vesten en jassen vind ik de prijs-kwaliteit verhouding niet altijd in orde :n


Ik kan een heel verhaal typen, maar hier ben ik het helemaal mee eens!

I am because you were

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:58

Eurostar, pikeur, pk, Kentucky.
Heb meerdere items +- 15 jaar oud en draag ze nog steeds.

Niet banketstaaf maar poetsen.

frensje
Berichten: 721
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:03

Ik vind bovenkleding van Anky top. Ik heb jasjes waarvan het gewoon irritant is dat ze zo lang meegaan. Dan vind ik het zonde om wat nieuws te kopen maar ja je hebt wel vaak hetzelfde aan. Rijbroeken vind ik fijn van Lavalencio. Gaan ook lang mee.

Hv polo vind ik de kleding niks. Op de een of andere manier krimpen de polo’s en vesten bij mij altijd en wordt de pasvorm heel raar.

Hard work pays off

wil94
Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:20

Tot nu toe het meest tevreden met de Pikeur rijbroek. Equiline laat bij mij het grip nu los op het zitvlak, maar zit wel erg fijn.

Dekjes: Equiline en LeMieux

Wilmamarjon
Berichten: 40
Geregistreerd: 27-05-19
Woonplaats: Peize

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:43

Mijn 15 jarige dochter heeft een aantal dure rijbroeken en dit voorjaar kocht ik voor haar 2 zomerrijbroeken van Decathlon. Door de gaas-achtige inzetstukken vind ik ze niet zo mooi, maar ook met de hete dagen waren ze prima te dragen en mijn dochter vind ze heerlijk. Ze draagt ze ook bij dit weer nog steeds elke dag en ze zijn na een hele zomer dragen nog steeds helemaal goed (en dat voor 14,99 per broek!)

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 16:56

Duran123 schreef:
Grappig om te lezen dat de meningen zo verdeeld zijn. Alleen over Pikeur is iedereen het wel eens lees ik

Dit vind ik ook opvallend!

Waar zit hem dit in, vraag ik me af? Echt versleten (dus stiksels kapot, gaten erin), of verwassen ("pillen", verbleekte kleuren, uitrekken of krimpen)? Of is de pasvorm slecht?

M.i. moet een goed merk dit niet hebben (of nouja, na járen dan), zonder dat je er mega voorzichtig mee moet zijn bij bijv. wassen.


MyWishMax schreef:
Ik merk trouwens ook wel echt verschil tussen kleding en paardenspullen bij verschillende merken. Die 2 takken kan je bijna niet met elkaar vergelijken, dus merken die ik bijvoorbeeld qua dekjes fijn vind, koop ik niet qua kleding en andersom.

Dit lijkt me ook wel ja!


Roodvos schreef:
Ik koop mijn kleding graag bij Krämer. Zowel het wat duurdere van Felix Bühler als de wat meer budget van Steeds. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding prima en ook de maat/pasvorm.

FB heb ik inderdaad wel eens voorbij zien komen, maar alleen bij Krämer. Heb wel gehoord dat de paardenspullen van dat merk fijn zijn, maar: zie quote hierboven :) Is dit een huismerk van hun oid?

Wilmamarjon schreef:
Mijn 15 jarige dochter heeft een aantal dure rijbroeken en dit voorjaar kocht ik voor haar 2 zomerrijbroeken van Decathlon. Door de gaas-achtige inzetstukken vind ik ze niet zo mooi, maar ook met de hete dagen waren ze prima te dragen en mijn dochter vind ze heerlijk. Ze draagt ze ook bij dit weer nog steeds elke dag en ze zijn na een hele zomer dragen nog steeds helemaal goed (en dat voor 14,99 per broek!)

Ik heb wat spullen van de Decathlon, maar ben niet te spreken over de kwaliteit... Ik ben echt op zoek naar goede A-merken, niet naar B-/budget-/huismerken. Toch bedankt! +:)+

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sica en 58 bezoekers