Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:04

Wat zijn jullie ervaringen met tenten die geen stokken meer hebben maar luchtbuizen?


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:15

xxxMarleen schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met tenten die geen stokken meer hebben maar luchtbuizen?

Ik ken alleen de karsten tenten die staan als een huis. Vind het zelf alleen niet zo mooi maar ik ben gewoon geen koepel tent fan.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:30

ik heb geen ervaring!
Ik weet alleen dat de afmeting die wij wilden er niet was.. vandaar weer voor een buizentent gekozen.
Het lijkt me verder ideaal als je maar niet met een soort fietspomp niet pompen (zag ik laatst, waar een gedoe man! )

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:26

Wij kamperen al enkele jaren met een opblaasbare tent. Bevalt echt heel goed. Je moet er om denken hem op de juiste druk op te pompen. Maar de tent staat in 10 minuten en kan alleen worden opgezet. Wij willen niet meer anders.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:16

xxxMarleen schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met tenten die geen stokken meer hebben maar luchtbuizen?


Wij kamperen nu met zo'n tent.

[ img ]
Foto van half uur geleden.

Bevalt heel erg goed! Staat heel snel en makkelijk. Nu waait het flink, windkracht 4 met windstoten van windkracht 8, maar de tent staat nog haha.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:27

Het lijkt me ook een nadeel hebben, geen stokken. Je kan niets in je tent ophangen.
Mooi ding hoor!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:36

rien10 schreef:
Het lijkt me ook een nadeel hebben, geen stokken. Je kan niets in je tent ophangen.
Mooi ding hoor!


Jawel er is wel een stok tussen de eerste en tweede tentboog (aan de binnenkant). Daar hebben wij een lampje aan gehangen. En bij de luifel is ook een luifelstok. Maarja daar kan je niet echt iets aan hangen. Er zijn in de slaapkabine ook haakjes.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:45

@Chiren: is dat een bootje op zonnepanelen? Gek dat jullie zoveel spullen kwijt zijn ineens!

Veel plezier 1234!

Mooie voortent Morrie!

Jammer dat het er alweer opzit zonnebloem!
Wij zijn ook weer aan de terugreis begonnen en we moeten weer soort van wennen aan het kamperen op ‘georganiseerde’ plekken na 2 weken door de bush en afgelegen gebieden zwerven.
Gister konden we bijna geen plek vinden om te staan, pas bij de zesde camping die ik belde, was er plek!
Vanavond staan we ergens op een showground. Mega groot en echt tientallen caravans en campers, keurig in rijtjes. Inchecken via een ‘honesty box’: formulier invullen en samen met het geld in de brievenbus doen. Ik vind het altijd zo mooi dat dat hier gewoon kan.

Onze laatste plek in de bush, een paar dagen terug (mijn man staat op de achtergond te vissen, zo dichtbij de Creek stonden we).
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:55

stoer zo'n tent op een 4 x 4, kom ik aan met mijn bejaarden 4 x 4 (Volvo CX60) _O-
De tent is gisteren besteld en wordt vandaag al bezorgd, supersnel! We hebben hem 22 september pas nodig (als het allemaal al doorgaat)

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:53

helaas te vroeg gejuicht, alleen de airtubes kwamen vandaag, de tent is nog niet in aantocht :')


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:22

Wij hebben dit jaar ook een opblaastent gekocht. Het eerste weekend van onze vakantie opgezet, voor het geval we wel weg zouden gaan. Uiteindelijk zijn we niet meer weggeweest, we hadden hier ook zulk mooi weer en we hadden nog wat klusjes om het huis. En als we weg wilden gaan, zouden we richting Frankrijk gaan. Met de Corona toestand hadden we geen zin meer om het op te zoeken, zeker aangezien we drie weken gewoon supermooi weer hebben gehad in NL.

[ img ]

En hier staat ie bij ons in de tuin. Past precies! :D
[ img ]

Wij vinden hem echt ideaal! Hij staat binnen 15 minuten, inclusief scheerlijnen etc. Hij is mooi hoog, wat vooral mijn vriend erg belangrijk vond. En er zit een superfijne luifel aan! Hier zitten nog wel speciale haken in enzo waar je iets aan kan hangen, dus daar hebben wij geen last van.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:03

Ook voor de laatste twee nachten is het gelukt om een camping te vinden, vandaag om 19:15 kwamen we bij een camping aan en daar was nog plek voor tenten :D in Duitsland dit keer.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:19

Naath86 schreef:
Wij hebben dit jaar ook een opblaastent gekocht. Het eerste weekend van onze vakantie opgezet, voor het geval we wel weg zouden gaan. Uiteindelijk zijn we niet meer weggeweest, we hadden hier ook zulk mooi weer en we hadden nog wat klusjes om het huis. En als we weg wilden gaan, zouden we richting Frankrijk gaan. Met de Corona toestand hadden we geen zin meer om het op te zoeken, zeker aangezien we drie weken gewoon supermooi weer hebben gehad in NL.

[ [url=m/XUO8gi.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier staat ie bij ons in de tuin. Past precies! :D
[ [url=m/vW0AYk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij vinden hem echt ideaal! Hij staat binnen 15 minuten, inclusief scheerlijnen etc. Hij is mooi hoog, wat vooral mijn vriend erg belangrijk vond. En er zit een superfijne luifel aan! Hier zitten nog wel speciale haken in enzo waar je iets aan kan hangen, dus daar hebben wij geen last van.


Naar zoiets zijn we inderdaad op zoek! Welke tent is dit?

Over het algemeen is iedereen vrij positief over die luchtbuizen, dank jullie wel!!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:37

Marleen, dit is de Outwell 3ATC. Vorig jaar hebben we hem zien staan bij de Kampeerhal in Roden, maar vonden hem nog te duur. Dit jaar hadden ze hem niet meer in Roden, maar stond ie wel bij Outdoor XL in Barendrecht voor de helft op internet, omdat er een nieuw model uit was. Het oude model stond toen voor de helft op de website, en nog steeds volgens mij!

https://www.outdoorxl.nl/outwell-rock-l ... -2019.html

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:59

Wij hadden afgelopen week twee nachten direct aan het water, super mooie plek in Zwitserland net aan de grens met Duitsland.
Was een ontzettend mooie zonsondergang toen :D maar €17,50 per nacht voor betaald :)) voor zo'n plek echt weinig, hoewel het sanitair geen hoge kwaliteit was.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:04

Wow, die lucht <3

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:22

Oh wat een mooi plekje.
Welke camping stonden jullie?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:02

SdaphneS schreef:
Oh wat een mooi plekje.
Welke camping stonden jullie?


Camping am Rhein, in Kaiseraugst. Hadden we gevonden via Google maps haha. Stond niet in de ACSI camping app.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:31

Heerlijk hoor, mooi uitzicht ook. Google maps is ideaal voor het vinden van campings. Even de reviews lezen, website bekijken :j

corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:26

Wauw 1234! Prachtige lucht!

Koos paardloos :(

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:39

Wij hebben er een heerlijke week in Drenthe op zitten. Ik heb de halve wereld al gezien maar was nog nooit in Drenthe geweest. Hoe mooi!!!

[ img ]


[ img ]

Nu nog een weekje in Noordwijkerhout, zowel vriendlief als hondlief zijn gek op de zee.

Hier onze half gepimpte Kip:

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Tot nu toe bevalt het super goed. We wilden nog een klein rond tafeltje dat we tussen de bedden kunnen zetten en in de toekomst nog wat aan de buitenkant doen.

~Turbohoof Solutions ~

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:08

Wat een leuke caravan! Nog nooit gezien! De tent zit dus eigenlijk erachter!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 00:26

Wat een mooie luchten ClauH en 1234!

Wat grappig dat jullie tent aan de achterkant zit ClauH, ik heb dat ook nog nooit gezien zo.

Wij zijn weer thuis (al sinds vorige week zondag) en dit weekend is opruim en schoonmaak weekend. Gister de auto ontdaan van al het rode stof en vandaag alle tenten en luifels uitgeklapt om goed te drogen. Onze oprit ziet er een beetje uit als een uitdragerij zo, maar ik ben zo blij met de ruimte die we hebben!

[ img ]

Ziet er heel raar uit, maar dit is de annex van de daktent die onder het huis hangt om te drogen :')
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:02

Hee, hebben jullie ook een LR Disco 300?
Of is het een Honda?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, moonsparkle, purny, Room_Soesje, xJurdyWonanx en 69 bezoekers