USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:46

Hoe is het verder in Australië Yasmine? Tot midden 2021 de grenzen op slot is wel heel heftig zeg :\

Voorlopig zie ik het ook nog niet goed komen in Amerika :n De cijfers zijn echt waanzinnig, en de manier waarop een groot deel van de bevolking er mee om gaat nog waanzinniger.. Wij zouden volgend jaar eventueel naar Amerika maar daar moeten we, los van of het mág of niet, nog maar eens goed over nadenken.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:48

Wanneer zou je er ongeveer van uit kunnen gaan dat je kan omboeken?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:01

Purny, dat kan niemand zeggen. Het kan nog 6 maanden of een jaar duren, maar even goed veel langer. Hier in Australië zeggen ze dat international travel pas in 2023 weer op het normale volume zal draaien.

Hier is er intussen weer een opflakkering in onze staat helaas. We waren op 2 nieuwe gevallen per dag toen de maatregelen soepeler werden (restaurants open met social distancing etc), maar sinds vorige week zitten we weer op 100 gevallen per dag, dus de regels worden weer strikter. Er wordt wel heel uitgebreid getest en nieuwe gevallen worden snel opgespoord gelukkig en wij werken ook van thuis. Mijn man en ik waren deze week heel erg ziek en overtuigd dat we positief waren, dus we zijn ons gaan testen maar gelukkig negatief. Iedereen die symptomen heeft wordt hier getest, wat heel goed is om het onder controle te houden.
Maar wij gaan er ook vanuit dat we zeker tot mid volgend jaar onze familie niet kunnen zien. Ik heb het daar zelf heel moeilijk mee maar helaas niets aan te doen en al mijn internationale vrienden hier zitten in dezelfde situatie, wat op een gekke manier wel een troost is.

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:08

Ik zit er toch aan te denken dat als ik kan omboeken ik dit ga doen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:15

Poeh, 2023... Maar vrees inderdaad dat we hier nog lang niet vanaf zijn.

Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om zo lang je familie en vrienden hier niet kunt zien. Zeker met de verwachting dat het mogelijk nóg langer kan duren -O-

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:00

Poeh Yasmine lastig inderdaad :\ Heeft het repercussies voor jullie visum als jullie toch besluiten familie op te gaan zoeken?

Ik zou eigenlijk volgend jaar zomer met mijn zusje een reis gaan maken door Californië voor haar 21ste verjaardag en afstuderen, maar ik begin steeds meer te twijfelen of we dat niet nog een jaar uit moeten stellen. Deels omdat ik niet weet of het dan alweer kan/mag, maar ook omdat ik niet zeker weet of ik gelijk zodra het mag de grens weer over wil. Prijzen zullen wel flink stijgen als er na 1.5 jaar weer internationaal toerisme mogelijk is en ik heb ook niet zo veel zin om uitgerekend daar te zitten als de oliebol wel weer uitbreekt.

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:26

Heftig, Yasmine! Hopelijk gaat het nu weer beter met jullie beiden.

We hoeven pas tegen het einde van 2021 naar Amerika, geloof ik. Mijn vriend zijn rijbewijs moet verlengd worden en we willen natuurlijk ook even bij zijn zoon langs. Maar goed, als het niet kan dan vervalt zijn USA rijbewijs maar, hij heeft een geldig NL rijbewijs (alleen niet voor de motor). En zijn zoon werkt als nurse, dus mocht de covid-19 weer teveel oplaaien dan heeft hij het toch ook te druk.

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 05:08

Omdat wij geen permanent resident of citizen zijn mogen wij het land niet in als we naar België zouden gaan voor familie en dan weer terug willen komen := Ze laten momenteen alleen PR's en Australische citizens het land in. Dus we hebben niet echt de optie om familie op te zoeken als we ons huis en werk willen houden helaas. Mijn man heeft vorige week op 1 week tijd 2 familieleden verloren en dat was een heel hard dat we dan niet naar huis konden...

Het is inderdaad de vraag of je wel wil reizen van zodra het meer mag, want dat is ook niet altijd het beste idee :=

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:58

Hey USA liefhebbers,

Wat is het stil hier, helaas door Covid kan niemand nog op reis natuurlijk.
Hier wat foto’s van mijn meest recente trip naar Oregon en Californië.
Oregon is geweldig, noord Californië viel zwaar tegen dus zijn we zo snel mogelijk weer terug naar Oregon gereden.
Wij zijn vanaf Portland naar San Francisco gereden en terug langs Lake Tahoe en Crater lake.

Coast line Oregon.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Crater lake
[ img ]

California
[ img ]

Mt. Hood
[ img ]

Leo
Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:06

Wat gaaf en wat fijn dat je er naartoe kon! :) Prachtige foto's.

Onze reis naar Vancouver, Washington en Oregon is vorige week eindelijk definitief gecancelled (natuurlijk hadden we niet verwacht dat het door zou gaan ;) het was alleen wachten tot de vlucht gecancelled zou worden zodat we zouden weten hoe verder).
Vandaag stond het complete bedrag weer op onze rekening. Super netjes. :)
Ze wilden ons een voucher bieden die een jaar geldig was maar met één mailtje terug bleek restitutie ook mogelijk. Top geregeld.
Wanneer we wel gaan reizen weet natuurlijk niemand. We houden de reis voor "ooit" in gedachten. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:08

Wanneer zouden jullie vertrekken Leo?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:21

Wat snel Leo! En super netjes!!

Mijn reis is in april al gecanceld. 5000 eur aanbetaald maar nog niks gezien... verwacht het geld eerlijk gezegd dit jaar niet meer

B+12 L+4

Leo
Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:24

Dat is echt vreselijk zuur... :\

Wij zouden 4 september vliegen. Het ging bij ons alleen om vliegtickets totaal 1200 euro (februari geboekt, vlak er na werd alles natuurlijk onzeker en dus niet verder gegaan met zaken boeken).
Echt keurig afgehandeld door de maatschappij (Icelandair).

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:29

happy2014 schreef:
Wat snel Leo! En super netjes!!

Mijn reis is in april al gecanceld. 5000 eur aanbetaald maar nog niks gezien... verwacht het geld eerlijk gezegd dit jaar niet meer

Zou je de vakantieman nog kunnen mailen?
Hier nog steeds wel volgens planning staan. Maar ik weet dat het niet meer door gaat. Alleen is het nog niet gecancelled vanuit klm
7 tot en met 14 december.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Leo
Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:31

Wij hoorden het echt pas 18 augustus. Tot die tijd stond de vlucht ook nog als gepland.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:07

Leo schreef:
Dat is echt vreselijk zuur... :\

Wij zouden 4 september vliegen. Het ging bij ons alleen om vliegtickets totaal 1200 euro (februari geboekt, vlak er na werd alles natuurlijk onzeker en dus niet verder gegaan met zaken boeken).
Echt keurig afgehandeld door de maatschappij (Icelandair).

Fijn geregeld. Ik had in 2010 (!) ook zo’n goede ervaring met Icelandair. Onze reis met tussenstop in IJsland kon niet doorgaan, Wij hadden de goedkoopste tickets, dus jammer dan. Later realiseerde ik me dat je belastingen op het ticket wel altijd terugkrijgt. De dag voor vertrek gebeld met Icelandair en wat bleek: van de €650 pp kregen we €450 terug. Hartstikke fijn natuurlijk.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:16

Dizzy505 schreef:
noord Californië viel zwaar tegen

Wat een prachtige foto’s!
Ik ben zelf helemaal weg van de westelijke staten. De Pacific NW heeft zoveel te bieden. Crater Lake is totally out of the way, maar absoluut de moeite waard!

Het noorden van CA heeft wel wat moois, maar verder rijd ik er ook altijd snel door onderweg naar wat centraler gelegen delen (grofweg vanaf SF / Sacramento / Lake Tahoe). Wil bijvoorbeeld dolgraag terug naar Lassen NP (met Bumpass Hell!).

Ik zou zelf de hele maand september weer naar dit gebied gaan, (en Banff/Jasper), maar ja... kan alleen maar hopen dat het in 2021 wel kan.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:09

Oeh Dizzy gave foto's! Wanneer zijn jullie geweest? Wat viel je tegen aan noord cali?

Fijn dat het goed geregeld is Leo! Hopelijk mogen jullie de reis toch op 'korte' termijn gaan maken!

Happy hadden jullie wel restitutie aangevraagd? Voor onze reis in juni waren toen enkel nog vouchers, week later kwam dat ook restitutie mocht, maar ene maatschappij deed restitutie voor die tijd wel al de ander nog niet. Hier is alles omgeboekt naar volgend jaar (door gebruik van vouchers), kunnen we dan nog niet, dan willen we restitutie Voor nu zijn we hier heel tevreden mee en ook de service was uitmuntend gelukkig

Zal nog wel een poos wachten zijn gok ik Purny, goed dat je jezelf in ieder geval behoed van teleurstellingen, wel reëel ook denk ik helaas

Jetje Beetje dat was ook netjes geregeld zeg! Top :)

Jammer dat jij ook niet weg kan Dallista, fingers crossed voor volgend jaar!

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:13

Ik zou volgende zomer naar CA gaan en zelfs dat staat al op een heel laag pitje voor mij. Zelfs als het de goede kant op gaat met het virus (wat ik de komende tijd niet verwacht, al helemaal niet in de VS) zal de eerste toeristenperiode echt drama worden qua drukte en prijzen.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:52

Wij zouden aankomende zaterdag vertrekken..
Geld ook nog niet gezien van de tickets. De rest was allemaal gratis te annuleren.

Onze planning is om volgend jaar augustus de John Muir Trail te gaan lopen. Kijken er al een tijdje naar uit dus hopelijk kan dat gewoon doorgaan.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 09:10

Mooie foto’s Dizzy! Oregon staat hoog op mijn lijstje.

Fijn dat je gewoon je geld terug hebt gekregen Leo.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:37

Ik heb de planning naar volgend jaar september verzet. Eerst 5 dagen NY, dan een dag doorreizen naar Gainesville Atlanta en daarna nog 5 dagen daar. Ga met zuslief erheen.
Maar ik hoop gewoon dat ze snel annuleren. Word zo onzeker ervan
Laatst bijgewerkt door purny op 26-08-20 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:43

Reizen naar de States zit er voorlopig nog niet in denk ik. Ik wilde in maart net gaan boeken voor februari toen Covud kwam. Ik wacht het nu nog even af.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:44

happy2014 schreef:
Wat snel Leo! En super netjes!!

Mijn reis is in april al gecanceld. 5000 eur aanbetaald maar nog niks gezien... verwacht het geld eerlijk gezegd dit jaar niet meer

Wij zitten ook nog te wachten op onze $2000 van Fiji Airways voor onze geannuleerde vluchten naar SF. Onze vluchten waren voor april en de terugbetaaltermijn was 90 dagen maar die is inmiddels ook al voorbij. Denk dat ze het druk hebben met terugbetalingen...

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:55

Wat mij tegen viel is dat alles enorm vervallen is. Zoals wij het hier omschrijving als een ‘liberal oliebol’
San Francisco bijvoorbeeld ziet er op het moment echt vreselijk uit. Wij zijn er 1 nacht verbleven en zijn na 15 minuten in de stad te zijn geweest weer terug gegaan met de Uber naar onze Airbnb. Enorm veel afval overal, drugs gebruik en zwervers.
Het verschil was zo groot, Oregon was prachtig en zodra we de grens over reden lag er overal afval.

Het plan was om Yosemite te bezoeken maar dat was helaas al helemaal vol geboekt omdat je een reservatie moet hebben ivm COVID.
Ik ben van 5 Augustus tot 18 Augustus geweest, maar niet vanaf Nederland. Ik ben woonachtig in Denver.

Helaas zijn er momenteel extreme bos branden en is de luchtkwaliteit hier enorm slecht op het moment.

Hopelijk kunnen we hier snel weer van de outdoor activiteiten genieten.
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Earth, IndianSu, mvdende, Roosch, Sannek90, secricible, Sokje_6, turtlelito, Zick_Zack en 66 bezoekers