Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:14

Neon, dat is ook gaaf denk ik! Ik heb in september een trip naar Marokko staan waarvan ik denk/hoop dat deze geannuleerd wordt. Dan wil ik met de auto en de tent weg, maar waarheen weet ik nog niet helemaal.

Susan, de tuin is echt wel goed te doen! Veel beter dan in huis.


Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:47

Ik kom even binnenvallen met de volgende vraag ;)

Mijn vriend en ik willen heel misschien in september/begin oktober een campertje huren.
Ik weet niet zeker of het allemaal wel door kan gaan vanwege de corona, maar wil in ieder geval al wel vast even informeren over hoe en wat.
We willen graag rond gaan toeren in Duitsland.
Is het dan verstandig om vanaf Duitsland te gaan huren, of vanaf Groningen, waar wij wonen?

Heeft iemand nog tips over dealers of weet ik veel waar je overal een camper zou kunnen huren?
Het liefst alles erin (zoals douche en wc), zodat we onszelf kunnen redden.
We hebben een dochter van een jaar die natuurlijk meegaat.

Het liefst geen enorme grote camper, maar wel waar onze dochter een beetje normaal in rond kan gaan lopen(dat kan ze nu bijna zelf *\%/* ) en ik denk dat we zelf dan een camping bedje mee moeten nemen, of heb je ook campers waar dat bij in zit?
En als het ons bevalt dan willen we misschien de volgende keer wat verder gaan reizen, zoals een roadtrip door Wales, of Ierland met een camper.

Alle tips zijn welkom!

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:32

Zelf huren wij altijd vanaf Nederland en pakken we thuis de camper in. De verhuurbedrijven waar wij hebben gehuurd hebben geen campingbedjes. Campingbedje past denk ik ook niet in de camper, wij huren zelf altijd een behoorlijk formaat en we hebben 1 keer geprobeerd de reisbench van de hond erin te zetten (grote maar net kleiner als een campingbedje) maar dat paste niet. Verder denk ik niet dat er nog aanbod is in september, meestal moet je die voor januari al bespreken. En met de camper weg is dit jaar alleen maar populairder geworden.
Zelf hebben wij rond september besproken voor dit jaar september, het jaar daarvoor waren we in oktober al te laat en hebben we een week op moeten schuiven. Mijn zwager heeft in januari nog geprobeerd voor een camper te huren (woont in Hoogkerk) maar toen zaten de bedrijven volgeboekt. Maar wellicht wil oktober buiten de schoolvakanties nog wel lukken.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:29

Neonlight schreef:
Zelf huren wij altijd vanaf Nederland en pakken we thuis de camper in. De verhuurbedrijven waar wij hebben gehuurd hebben geen campingbedjes. Campingbedje past denk ik ook niet in de camper, wij huren zelf altijd een behoorlijk formaat en we hebben 1 keer geprobeerd de reisbench van de hond erin te zetten (grote maar net kleiner als een campingbedje) maar dat paste niet. Verder denk ik niet dat er nog aanbod is in september, meestal moet je die voor januari al bespreken. En met de camper weg is dit jaar alleen maar populairder geworden.
Zelf hebben wij rond september besproken voor dit jaar september, het jaar daarvoor waren we in oktober al te laat en hebben we een week op moeten schuiven. Mijn zwager heeft in januari nog geprobeerd voor een camper te huren (woont in Hoogkerk) maar toen zaten de bedrijven volgeboekt. Maar wellicht wil oktober buiten de schoolvakanties nog wel lukken.


Dankjewel voor je berichtje.
Wij zijn nu nog niet afhankelijk van de schoolvakantie..

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:04

Maar het voor en het naseizoen is zeker zo populair voor camper verhuur. Oktober begint het weer frisser te worden, denk dat je dan wellicht nog kans maakt, maar de maanden mei, juni en september zijn nog eerder volgeboekt dan juli en augustus.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:09

Wij hebben ook wel eens gekeken voor het huren van een camper. Inderdaad zijn die al heel snel volgeboekt het gehele jaar door.
Ik zou gewoon even wat aanbieders opbellen en kijken wat er nog mogelijk is. Hopelijk valt het mee en heb je geluk! :)

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:14

Durante schreef:
Ik kom even binnenvallen met de volgende vraag ;)

Mijn vriend en ik willen heel misschien in september/begin oktober een campertje huren.
Ik weet niet zeker of het allemaal wel door kan gaan vanwege de corona, maar wil in ieder geval al wel vast even informeren over hoe en wat.
We willen graag rond gaan toeren in Duitsland.
Is het dan verstandig om vanaf Duitsland te gaan huren, of vanaf Groningen, waar wij wonen?

Heeft iemand nog tips over dealers of weet ik veel waar je overal een camper zou kunnen huren?
Het liefst alles erin (zoals douche en wc), zodat we onszelf kunnen redden.
We hebben een dochter van een jaar die natuurlijk meegaat.

Het liefst geen enorme grote camper, maar wel waar onze dochter een beetje normaal in rond kan gaan lopen(dat kan ze nu bijna zelf *\%/* ) en ik denk dat we zelf dan een camping bedje mee moeten nemen, of heb je ook campers waar dat bij in zit?
En als het ons bevalt dan willen we misschien de volgende keer wat verder gaan reizen, zoals een roadtrip door Wales, of Ierland met een camper.

Alle tips zijn welkom!


Heb je al eens gekeken om via camptoo te gaan huren? Zelf daar ook enige tijd wat verhuurd en dat verliep allema prima. Ik zou zelf ook vanuit NL wat huren, maar meer omdat het ook gemak is.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 00:06

Ik ben op dit moment in Engeland, echt een mooie camping vind ik het! Zal morgen even wat foto's maken.

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:11

Annash schreef:
Ik ben op dit moment in Engeland, echt een mooie camping vind ik het! Zal morgen even wat foto's maken.


Waar zit je nu precies in Engeland?
Ben erg benieuwd naar foto's!
Wij willen ook nog eens een roadtripje maken door Engeland, en misschien wel met een campertje, mocht het ons bevallen :D

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:41

Durante schreef:
Annash schreef:
Ik ben op dit moment in Engeland, echt een mooie camping vind ik het! Zal morgen even wat foto's maken.


Waar zit je nu precies in Engeland?
Ben erg benieuwd naar foto's!
Wij willen ook nog eens een roadtripje maken door Engeland, en misschien wel met een campertje, mocht het ons bevallen :D


Nabij Maidstone in Kent. Niet onwijs veel foto's gemaakt, hieronder een paar. Fijne camping! Vanavond stond er een fish & chips kraam, en zelfs de ijskar kwam langs!

https://www.oakviewholidaypark.co.uk/

[ img ]

Ik maak er morgen nog wel wat bij, slecht bereik hier.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 00:05

Leuk plekje Annash! Is het een beetje mooi weer ook?

Wij zijn inmiddels 8 dagen onderweg en bijna op het noordelijkste punt van Australische vasteland aangekomen. Vanochtend wakker geworden met uitzicht over de zee.
Foto uploaden lukt niet, te weinig bereik hier. Die houden jullie tegoed.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 06:38

Ohh dat klinkt goed Barramundi. Net bakker geworden door meeuwen gekrijs. Mijn eerste nacht Texel zit er alweer op. Nog 6 te gaan.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 06:58

Fish and chips, heerlijk Anash!

Ben zeeer benieuwd naar de foto's Barramundi, ik vind Australie zo mooi.

Wij neigen ook naar Texel dit jaar Rien. Ik zie Luxemburg ook niet meer zo zitten met alle nieuwe besmettingen. Veel plezier!

~Turbohoof Solutions ~

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:08

Barramundi schreef:
Leuk plekje Annash! Is het een beetje mooi weer ook?


Nee, heb warme kleren gekocht want 18 graden, grijs en regen is heel wat anders dan de 25 dat opgegeven was. :') Maar toch een leuk weekend! Ik ga zo alles afbreken en me klaarmaken voor de weg terug. Tent moet thuis maar drogen, die is nat omdat de bomen nog druppen.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 06:18

Oh dat is jammer. Wel een goed excuus voor nieuwe kleren.

Texel is altijd leuk!

Hier weer twee plekken opgeschoven. Gister avond op een ander freecamp aan het strand gestaan (zee aan het oosten ipv het westen) en nu staan we weer aan het strand :')
Dit is een echte camping met faciliteiten en blijven we 2 dagen. Even wat kleding wassen morgen en weer een keertje douchen is ook wel fijn na 5 dagen alleen maar een ‘dip in the creek’

Zonsondergang 2 dagen geleden.
[ img ]

Campsite vandaag
[ img ]

Uitzicht vanuit mijn stoel nu
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:14

Heerlijk. Dat ziet er mooi uit! En geniet van je douche straks.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:08

Dat is niet verkeerd!

Wij hebben de caravan gisteren in de stalling gezet. Plan is om hem in het na seizoen wel op een camping te zetten in de buurt. Wilden eigenlijk naar het buitenland in de herfstvakantie maar dat zien we niet zo zitten met de huidige ontwikkelingen.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:31

Prachtig! Ik moet ook eens naar de eilanden sinds mijn kindertijd al niet meer geweest en daar herinner ik me weinig van.


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:13

Oh wat een heerlijke plek! Geniet er nog even van!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 06:59

Wij gaan morgen (nja vannacht om 4 uur) een weekje op vakantie met de tent. (Opblaastent van Decathlon) Gaan ergens naartoe waar de zon schijnt/het mooi weer is :)) rijden in de richting van Zwitserland, en zoeken dan naar een leuke camping in de buurt. Dan kunnen we onderweg nog even reserveren (moet denk ik tegenwoordig meestal ivm corona). Blijven twee nachten ofzo en gaan dan weer verder naar volgende plek en daar camping zoeken. Waarschijnlijk ook naar Luxemburg. Ben heel benieuwd hoe dit gaat zijn en waar we terecht komen :D normaal plannen we alles.
Gaan met elektrische auto, dus hebben regelmatig laadstops waarbij we kunnen kijken waar we daarna heen rijden.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:29

Is dat zo dat campings van te voren gereserveerd moeten worden? Wij weten van te voren nooit waar we naar toe gaan, vaak pas 1 uur voordat we een camping zoeken. Dan hebben we wel een probleem.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:42

Hangt er van af, mijn ouders hebben in de Achterhoek gestaan, daar was reserveren echt niet nodig. Belletje vooraf was genoeg. Op doordeweekse dagen stonden ze vrijwel alleen op het veld. Vaak hebben ze op campings wel plekken voor 1 nachtje.

Wij gaan volgend weekend nog een weekendje kamperen vlakbij. Pony van onze dochter (hebben we net 2 weken) komt op een pensionstal bij een minicamping. Ideaal, verhuizen we hem en kunnen we hem gelijk het hele weekend goed in de gaten houden.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:45

Had gelezen dat het kan zijn dat je bij veel campings nu van tevoren moet reserveren. Maar weet niet hoe het in de praktijk gaat, we zien het wel haha. Gaan iig onderweg pas op het laatste moment ook kijken of er campings in de buurt zijn waar we terecht kunnen. :P

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:00

Hier op Texel zit t aardig vol. Maar vanaf volgende week gaan de scholen weer beginnen? Dan zal t wel wat rustiger worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:07

Regio midden heeft nog 1 week vakantie :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Cowgirl83, nnicolex, Tazzey, xLauLaUx en 79 bezoekers