Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:11

IMJ schreef:
Prachtig Emori!!! (Jouw naam van the 100?)

Ja! Ducttape, tieraps en WD40 behoren bij ons ook tot de standaard uitrusting.

Ik vergat altijd mijn haarborstel. Dus er ligt er nu standaard 1 in de caravan. Maar goed. Met een caravan is het makkelijk want ik heb er een hoop standaard in liggen.

Hahaha ja van the 100

Ductape, tierips, wd40, en wat gereedschap gaat hier ook altijd mee, gaat altijd wel wat stuk bij ons :')

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember



ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:12

Haarborstel en tandenborstel vergeet ik inderdaad ook zo vaak...

Toiletspullen laat ik dan ook gewoon in de caravan liggen.

~Turbohoof Solutions ~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:26

Ook niet voor de fiets of de tentstokken? Wij gebruiken iedere vakantie WD40. Nu ook al gebruikt :j. Wij staan heerlijk op de Veluwe. Wel druk op de camping. Maar afstand houden lukt prima. En in het bos rond de camping kom je niemand tegen. Wat ik best apart vind. Maar klaag er niet over, kan heerlijk wandelen :j

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:50


It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:05

Maar hoe handig is dat? Wil ik varen of kamperen? Ik doe t gewoon allebei :))

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:38

ikke schreef:
Voor degenen die denken dat ze alles gezien hebben: https://link.marktplaats.nl/m1575401787

_O- _O-

Geweldig!!! Wat een ding zeg!

WD40, zipties en ductape liggen hier standaard in de auto. Net als spanbanden, haringen, lijnen, hamer, kookstelletje, gaspatronen en reserve onderdelen (ideaal van die lades achterin!). Als we verder dan een uur van huis gaan, neemt mijn man eigenlijk ook altijd zijn gereedschapskoffer mee.

Wij vergeten regelmatig handdoeken mee te nemen dus we hebben inmiddels een heel arsenaal aan van die (strand)handdoeken die je overal als souvenir kunt kopen. En we zijn een keer de kussens vergeten :') Konden we bij de volgende grotere plaats eerst de KMart in. Erg leuk aan de vooravond van kerst (NOT). Shampoo, badschuim en tandpasta halen we ook zeer regelmatig bij een tankstation :=

Verlichting is idd belangrijk Moonsparkle! Zo irritant als je in het donker zit te prutsen. Wij hebben pas een paar van die oprolbare ledstrips gekocht met lussen dat je ze kunt ophangen. Ben heel benieuwd hoe dat bevalt. Die moeten wel aangesloten worden op de 12V in de auto.

Noeps & Emori; ziet er bij beiden erg aangenaam uit! Geniet ervan!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:56


~Turbohoof Solutions ~

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:53

Wij genieten inmiddels als een paar dagen in Frankrijk, de Jura. Net als vorig jaar, zelfde camping gekozen. Lekker vertrouwd in deze tijden en echt een prima uitgangspunt om snel het land uit te kunnen via verschillende landen, mocht dit nodig zijn.

We merken weinig van de maatregelen. De Fransen gaan er soms wat gemakzuchtig mee om. Mondkapjes worden wel eens vergeten in winkels en andere plekken. Maar goed wij dragen hem wel en nemen de maatregelen serieus. Het is echt prima vakantie houden. We zoeken de drukte niet op en blijven wat sneller op de camping.


[ img ]

Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:49

Domme vraag dit misschien, maar is een grondzeil echt nodig onder je tent?

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:09

Wij hebben wel een grondzeil eronder. Het hoeft niet, maar je tent blijft schoner en als er wat onder je tent ligt raakt je tentzeil niet zo snel beschadigd. Daardoor blijft je tentzeil beter en gaat het langer mee.

Wij hebben een blauw gronddoek bij de Action weg met oogjes erin waar je dan een haring in kunt doen. Werkt perfect!

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:14

Vraag ook even bij de camping of ze hier regels voor hebben. Wij mogen alleen speciale doorgroeimatten onder onze tent gebruiken.

Anti worteldoek werkt ook fijn als er geen regels aan verbonden zijn.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:08

Zo’n doorgroeimat had ik vorig jaar in de voortent liggen, na 2 weken stonden de doorgegroeide plantjes kniehoog in de voortent :D :+

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:35

Wij gebruiken ook een grondzeil :j.

[ img ]
Social distancing gaat hier nog meer dan prima :D.

❤️

mvdende
Berichten: 5615
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:08

zonnebloem18 schreef:
Vraag ook even bij de camping of ze hier regels voor hebben. Wij mogen alleen speciale doorgroeimatten onder onze tent gebruiken.

Anti worteldoek werkt ook fijn als er geen regels aan verbonden zijn.


Dat maakt dus helemaal niets uit als je het hebt over een normale tent. Want daar zit altijd een waterdichte bodem in. Die verstikt het gras ook. Of je daar nog een extra onderzeil onder legt of niet.

Het maakt wél uit bij een voortent van een caravan, daar zit natuurlijk niet standaard een grondzeil in.

Maar alles wat tent heet en wat bedoelt is om in te slapen heeft een waterdichte luchtdichte onderzeil/ bodem. (Kijk maar eens naar alle gele plekken waar een bijzettentje heeft gestaan)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:03

SdaphneS schreef:
Wij genieten inmiddels als een paar dagen in Frankrijk, de Jura. Net als vorig jaar, zelfde camping gekozen. Lekker vertrouwd in deze tijden en echt een prima uitgangspunt om snel het land uit te kunnen via verschillende landen, mocht dit nodig zijn.

We merken weinig van de maatregelen. De Fransen gaan er soms wat gemakzuchtig mee om. Mondkapjes worden wel eens vergeten in winkels en andere plekken. Maar goed wij dragen hem wel en nemen de maatregelen serieus. Het is echt prima vakantie houden. We zoeken de drukte niet op en blijven wat sneller op de camping.


[ [url=m/WWEfjE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even terug gezocht waar jullie zitten en ja hoor! Wij zitten op dezelfde camping :D .


[ img ]


Inmiddels alweer een week en gaan morgen naar huis.
Super genoten en veel beter weer gehad dan voorspeld!

Wij gebruiken trouwens ook altijd een grondzeil. Nu eentje van decathlon.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:55

Wat grappig om 2x dezelfde camping voorbij te zien komen!

En Noeps, wat een gave foto zo! Ziet eruit als een heerlijke vakantie!

In Europa gebruikten wij eigenlijk altijd een grondzeil, vnl zodat de tent een beetje schoon bleef idd.
Hier doen we dat helemaal niet meer, nooit zo bij stilgestaan waarom niet :')

Over twee weken zijn wij al onderweg, echt aftellen nu.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:20

Josien_ schreef:
SdaphneS schreef:
Wij genieten inmiddels als een paar dagen in Frankrijk, de Jura. Net als vorig jaar, zelfde camping gekozen. Lekker vertrouwd in deze tijden en echt een prima uitgangspunt om snel het land uit te kunnen via verschillende landen, mocht dit nodig zijn.

We merken weinig van de maatregelen. De Fransen gaan er soms wat gemakzuchtig mee om. Mondkapjes worden wel eens vergeten in winkels en andere plekken. Maar goed wij dragen hem wel en nemen de maatregelen serieus. Het is echt prima vakantie houden. We zoeken de drukte niet op en blijven wat sneller op de camping.


[ [url=m/WWEfjE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even terug gezocht waar jullie zitten en ja hoor! Wij zitten op dezelfde camping :D .


[ [url=m/6gSL1C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Inmiddels alweer een week en gaan morgen naar huis.
Super genoten en veel beter weer gehad dan voorspeld!

Wij gebruiken trouwens ook altijd een grondzeil. Nu eentje van decathlon.

Dat meen je niet! Wat toevallig.
Ik heb net nog even gekeken,maar volgens mij zijn jullie al weg. -O-

Goede reis terug!

Kikka
Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:50

Wij hebben er elf dagen Frankrijk opzitten. Waren in de Lot op een leuke camping, La Tuque. Eerste week was het heerlijk rustig, daarna werd het drukker en toen liepen we een beetje tegen de capaciteit van het sanitair aan. Net te weinig faciliteiten. En ons gasstel ging niet helemaal lekker, dus die hebben we maar weggedaan. Kwam ook gas uit als 'ie uit stond. Gelukkig had ik nog 1 losse pit mee, dus we hebben alleen maar eenpansgerechten gegeten :+
Verder is kamperen met een peuter me prima bevallen en heeft onze nieuwe (tweedehands) tent de test ook goed doorstaan. Volgende keer neem ik wel een echte klauwhamer mee, want met zo'n rubberen hamer haringen in keiharde grond slaan is nogal een uitputtingsslag :')

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:54

Kikka schreef:
Wij hebben er elf dagen Frankrijk opzitten. Waren in de Lot op een leuke camping, La Tuque. Eerste week was het heerlijk rustig, daarna werd het drukker en toen liepen we een beetje tegen de capaciteit van het sanitair aan. Net te weinig faciliteiten. En ons gasstel ging niet helemaal lekker, dus die hebben we maar weggedaan. Kwam ook gas uit als 'ie uit stond. Gelukkig had ik nog 1 losse pit mee, dus we hebben alleen maar eenpansgerechten gegeten :+
Verder is kamperen met een peuter me prima bevallen en heeft onze nieuwe (tweedehands) tent de test ook goed doorstaan. Volgende keer neem ik wel een echte klauwhamer mee, want met zo'n rubberen hamer haringen in keiharde grond slaan is nogal een uitputtingsslag :')

Om die reden heb ik een klein mokertje van 800gr in de caravan staan. GB geeft je soms die uitdaging ook en dat ging 'm niet worden. Campingbaas wees me een goede DHZ-zaak, probleem snel opgelost.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:07

Gebruiken jullie gewone haringen of rotspennen? Die laatste gaan vaak wat makkelijker de grond in.

Wij zouden vorig jaar kamperen in Noorwegen. Bij het faillisement van de Vrijbuiter nieuwe tent gekocht omdat onze oude wel aan vervanging toe was, auto volgeladen en op de boot naar Bergen. Lang verhaal kort: een uur van de boot af klapte het reservoir van de koelvloeistof en hebben we een week in Bergen in een hotel gezeten tot de auto klaar was en zijn we meteen weer naar huis gegaan. :+

Mijn vriend wil nu toch wel graag een paar dagen met de tent weg, begin augustus, en komt er nu achter dat dat nog niet zo makkelijk is nu. Tips voor een rustige camping op max 4 uur rijden vanaf Groningen zijn welkom. Hij wil graag naar Duitsland, maar in NL aan de Duitse grens is ook prima wat mij betreft.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:07

Ja heel toevallig dezelfde camping, al moet ik wel zeggen datg Bokt natuurlijk een van mijn inspiratiebronnen is bij het zoeken naar een toffe camping :D !

Hier meestal normale haringen, maar afgelopen week ook enkele rotspennen gebruikt in Frankrijk.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:17

Imre schreef:
Gebruiken jullie gewone haringen of rotspennen? Die laatste gaan vaak wat makkelijker de grond in.

Wij zouden vorig jaar kamperen in Noorwegen. Bij het faillisement van de Vrijbuiter nieuwe tent gekocht omdat onze oude wel aan vervanging toe was, auto volgeladen en op de boot naar Bergen. Lang verhaal kort: een uur van de boot af klapte het reservoir van de koelvloeistof en hebben we een week in Bergen in een hotel gezeten tot de auto klaar was en zijn we meteen weer naar huis gegaan. :+

Mijn vriend wil nu toch wel graag een paar dagen met de tent weg, begin augustus, en komt er nu achter dat dat nog niet zo makkelijk is nu. Tips voor een rustige camping op max 4 uur rijden vanaf Groningen zijn welkom. Hij wil graag naar Duitsland, maar in NL aan de Duitse grens is ook prima wat mij betreft.

Je zou kunnen kijken bij de omgeving Paderborn/Kassel Vanaf Groningen volgens mij 4,5 uur rijden. Daar staat een leuke camping aan de Biggesee. Goede faciliteiten en mooie omgeving voor uitstapjes.

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:42

Hier gebruiken we rotspennen.

Wat grappig dezelfde camping.
Ik word wel jaloers op jullie vakantiefoto's...ik ben bang dat we dit jaar niet gaan:(

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:56

Ik voel mij eigenlijk prima op mijn gemak in Frankrijk. De mondkapjes dragen in winkels etc went echt heel snel en geeft ook wel een veilig gevoel. Al weet ik nog niet of die dingen echt heel erg goed helpen, maar tja.

Vandaag heerlijk met onze kano op stap geweest op een groot meer, Lac de Chalain. Het water is zo mooi blauw!

[ img ]
[ img ]

massiemas
Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:48

Stille meelezer meldt zich. Leuk om alle kampeertips door te lezen en vakantiefoto's te bekijken! Misschien kunnen jullie mij ook aan tips helpen? Over 1,5 week willen mijn vriend en ik met auto en tent naar Italie. We zoeken een leuke camping aan het Gardameer of Iseomeer, normaal te toeristisch voor ons, maar nu zal het wellicht meevallen.. Qua camping hebben we weinig eisen, geen mega kindercamping in ieder geval en bij voorkeur aan het meer of op loopafstand ervan. Iemand tips?

~ Lisa ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers