Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sunrise19
Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:17

corine1981 schreef:
Barramundi schreef:
Leuk Corine! Waar ergens zijn jullie?



We waren naar Siebengewald. En zijn ook alweer thuis.
Vrijdag ga ik naar de camping met de kinderen, manlief volgt paar weken later. Maar dat is met de caravan.


Sunrise19 schreef:
Ik heb een tent met alle toebehoren gekregen. Nou heb ik 1 keer in mijn leven gekampeerd en dat was geen succes. :+ Iemand tips voor een absolute beginner? We hebben een 6 persoons tunneltent. Dus die is prima. Niet lek ook gelukkig. En misschien dat iemand eventueel via pb een low budget plekje weet om het eens te proberen? Alles zit natuurlijk al zo goed als vol. We willen in Nederland blijven en hebben 3 kinderen. Ik heb al heel wat websites gehad maar helaas bijna alles is vol of maar beschikbaar voor 1 nacht. Leuk die corona, vorig jaar had ik echt veeeeel meer keuze en toen hadden we een huisje.


Ik weet niet wat je precies zoekt, maar wij vonden de boerencampings altijd erg leuk (via SVR wel te vinden).
Heb je vaak geen luxe oid w.b. zwembad, maar wel vermaak op de boerderij waar de kinderen vaak mogen helpen e.d.
Qua budget zijn die leuk te doen en over het algemeen vind ik er iets beschaafder publiek komen dan op de doorsnee camping.



Dank u! Maar degene in de buurt kosten al 7 euro p.p.p.n en de kinderen 4euro. auto nog los. Tent nog los. Kwam op een aardig bedrag uit zo. Heb er nu een voor 135 euro incl alle toeslagen voor 8 dagen. Denk dat ik die maar snel boek haha.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp


corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:28

En heb je al via de ANWB gezocht? Daar kun je ook op prijs selecteren geloof ik.

Wij gaan niet meer naar gewone campings, maar geloof dat dit hele normale prijzen zijn.

Koos paardloos :(

carika
Berichten: 1571
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:40

Sunrise19 schreef:
Dank u! Maar degene in de buurt kosten al 7 euro p.p.p.n en de kinderen 4euro. auto nog los. Tent nog los. Kwam op een aardig bedrag uit zo. Heb er nu een voor 135 euro incl alle toeslagen voor 8 dagen. Denk dat ik die maar snel boek haha.


ik zag deze net langskomen, tarieven zijn volgens mij wel interessant. Ben er zelf nog nooit geweest: http://campingtweeprovincien.nl/index.php/tarieven/

Sunrise19
Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:40

Ja al gezocht maar veel niet beschikbaar helaas. Het zijn inderdaad hele normale prijzen, maar ik ga graag low budget haha! Vorig jaar voor 180 euro een week op een roompotpark gezeten. In een huisje dan wel. Dus ga toch proberen dit nog een keer voor elkaar te krijgen. Volgend jaar nemen we gewoon een luxe vakantie, maar nu even tijdnood omdat mijn man weer offshore gaat. Mocht hij dan toch eerder weg moeten dan is het ook niet enorm weggegooid geld.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:25

180 euro voor een week in een huisje is echt geen normale prijs. Je mag echt wel 20 tot 25 euro per nacht rekenen voor een camping. Mijn ouders staan in de Achterhoek, daar is nog plek wat ik weet. Hele leuke camping voor kinderen. Niet groot, maar zat te doen.

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:37

Wij betalen 600 euro voor 2 weken camping. Een week een huisje voor 180 is volgens mij echt onmogelijk in het hoogseizoen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:39

zonnebloem18 schreef:
Wij betalen 600 euro voor 2 weken camping. Een week een huisje voor 180 is volgens mij echt onmogelijk in het hoogseizoen.

het lijkt mij sowieso bijna onmogelijk? :')

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:40

Hé een jarige! IMJ van harte gefeliciteerd! *\o/* :)F Y)(^)

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:42

Dat is in het laagseizoen wel redelijk snel te vinden. Wij waren voor een week Landal in de wat betere parken vaak zo'n 240 euro kwijt.

We zijn nu gebonden aan de schoolvakanties, maar eerder gingen we meestal in september of januari op vakantie. Ook wel eens een weekendje voor 100 euro. Via vakantie veilingen kan je ook wel geluk hebben, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:59

zonnebloem18 schreef:
Wij betalen 600 euro voor 2 weken camping. Een week een huisje voor 180 is volgens mij echt onmogelijk in het hoogseizoen.

Nee, het is niet onmogelijk maar als het voorbij komt moet je wel meteen toeslaan. Zeldzaam is het inderdaad wel.

Ooit in een ver verleden, ging ik met mijn ouders naar Canada. Wij betaalden 1450 gulden voor een retourvlucht met drie personen.
Zitten we in het toestel, komt een achterneef van mijn moeder naast haar zitten; je verzint het niet, die hals-over-kop naar Canada gingen vanwege familieomstandigheden van zijn vrouw.
Zij betaalden 1400 gulden p.p. voor dezelfde retourvlucht........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:14

Ik denk dat wij dan wel op een hele dure camping staan...
€580/week voor twee mensen met een hond. Een grote plaats voor de caravan.
Wel inclusief privé sanitair en schoonmaakkosten.

[ img ]
Plaats

[ img ]
Privé sanitair

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:17

Geen idee wat wij eigenlijk betalen precies, maar wij gaan zaterdag *\o/* heel veel zin in. Lekker in de natuur, paard mee. Heerlijk ontspannen.

Sunrise19
Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:40

Vorig jaar gewoon via vakantie veilingen. Kamperen kost daar nu ook maar 160 euro voor een week. Hunzedal in Borger. En dit doe ik dus elk jaar in het hoogseizoen. Niks unieks aan. Mijn buren daar zaten voor 800 euro even lang. Die hadden via roompot zelf geboekt.

Heb nu iets voor 135 euro incl belastingen gevonden. Dus denk dat ik die boek.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:52

Wow Myca dat is ruim 80 euro per nacht, dat vind ik zelfs met privé sanitair enorm duur, voor dat geld boek je geen onaardige hotelkamer mét ontbijt.

Wij hebben vandaag onze auto verruild voor een andere (nou ja op papier, van de week echt omruilen) met een paar honderd kilo extra trekkracht. Morgen even kijken bij een andere caravan die ons aanspreekt, meer laadvermogen heeft en die we nu dan ook daadwerkelijk kúnnen trekken. Ben benieuwd of dat wat wordt. Duimen maar!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:13

Wij betalen €450 voor twee weken in Frankrijk, inclusief huur van een koelkastje. Twee jaar geleden hadden we twee weken een mobile home in Toscane voor €1800. Vorig jaar ook weer naar gekeken en toen was het €3000 voor twee weken. Dat was ook het jaar dat we besloten een tent te kopen }:0. Zelfs met aanschaf van alle spullen waren we dat jaar minder geld kwijt aan de vakantie dan voorheen.

❤️

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:33

@Alwiene, ik geloof inderdaad dat wij erg duur zitten.
Vorig jaar ook al, in een ander land.

Ik denk dat het aan onze wensen ligt, een ruime kampeerplaats 125m2, hond mee en privé sanitair.
Voor het zelfde geld zou je inderdaad in een goedkoper hotel kunnen zitten, maar dat vind ik niet leuk. Dat moet ik ook regelmatig voor mijn werk. Niets mis mee, maar ook geen beleving.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:35

Toen ik drie jaar geleden mijn tent kocht, heb ik het voorstuk niet gekocht omdat ik dat nog te prijzig vond en niet wist of ik het kamperen echt leuk ging vinden.

Nu lijkt de hele tent (en zelfs wel het hele merk?) eruit te gaan en heb ik 'm voor zestig pond op de kop getikt. Over een paar weken ga ik weer, dus dan kan ik 'm mooi meenemen. 's Avonds lekker uit de wind zitten als het wat kouder wordt, en droog als het eens regent zonder dat ik alles naar binnen hoef te slepen.


[ img ]


Zo wordt het dan:


[ img ]


[ img ]

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 05:29

Lekker hoor

Ik lig momenteel in de Griendwerkershut in de Biesbosch.

Deze hut kwam ik op internet tegen en gisteren dacht ik: ik ga het gewoon doen! Is een gratis hut en echt helemaal super.

Nu met corona mag er maar één "gezin" per keer slapen, maar alsnog zijn er gisteren 3 studenten uit Groningen aangekomen. Zij kamperen in een tent (al is dat verboden)

De hut is nl niet te reserveren, maar werkt op first come, first serve.

Straks ontbijten en daarna door naar de Vrijbuiter om wat inkopen te doen..

Alleen erg slecht geslapen vannacht. Maar dat doe ik eigenlijk altijd de 1e nacht ergens anders en ik was ook totaal niet moe.

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:13

Ik woon in Zaandam en hier hebben we dus ook de vrijbuiter. Echt handig.. al vond ik het persoonlijk in de oude opstelling wel beter. Nu is het grootste gedeelte vd winkel gevuld met kleding en rugzakken. Alles voor de caravan vind ik allemaal een beetje op elkaar gepropt in de stellingen.

Wij gaan donderdagavond de caravan ophalen en dan gaan we zaterdag lekker voor 2 weken naar Friesland.. zo'n zin in! Al vind ik het wel altijd lastig om m'n kat achter te laten.. helemaal nu omdat hij 17 is en wat slechter wordt. De hond gaat wel mee en de paarden wordt goed voor gezorgd.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:47

Wat leuk mvdende!!

Dank Morrie!

Wij halen m ook donderdag op. Even zien wat we er allemaal nog in hebben. Door corona niet even een voorvakantietje gedaan.. wel alle handdoeken en beddengoed gewassen en in tasjes in de caravan gelegd.

Vind ik handig.. ik was dan op het laatst dan heb ik thuis niet zo'n berg. Bevalt me prima!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:58

wij hebben begin april de caravan buiten laten zetten (bleken ze allemaal buiten te staan omdat de stalling aan de grote schoonmaak was 8)7 ) om alles eruit te halen en lakens over de bedden en banken te leggen.
Normaal gaan we in de meivakantie, met hemelvaart, pinksteren en in de grote vakantie weg, dit jaar dus niet.
Volgend jaar zijn we niet meer aan schoolvakanties gebonden omdat ik stop met werken *\o/*
Nu nog die corona laten ophoepelen en dan kunnen we eindelijk weer op vakantie!

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:21

Ja wij zouden ook in mei gegaan zijn. Maar ja, corona.. volgens mij loopt het in NL nu ook weer op..

Oh heerlijk Morrie! Eindenlijk echt gek verplichtingen meer!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:10

Wij hebben gister de hut weer uit de stalling gehaald, toch altijd weer leuk.
Nu inpak stress (lees: uitstellen, uitstellen en de uurtjes voor vertrek knallen - tot grote frustratie van manlief).

De eerste dagen van ik met mijn dochter alleen, vanaf volgend weekend komen ook verschillende bevriende stellen naar de camping, dus gezelligheid!
De sauna is ook weer open, nu nog duimen voor wat lekkerder weer

Koos paardloos :(

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:11

Myca schreef:
@Alwiene, ik geloof inderdaad dat wij erg duur zitten.
Vorig jaar ook al, in een ander land.

Ik denk dat het aan onze wensen ligt, een ruime kampeerplaats 125m2, hond mee en privé sanitair.
Voor het zelfde geld zou je inderdaad in een goedkoper hotel kunnen zitten, maar dat vind ik niet leuk. Dat moet ik ook regelmatig voor mijn werk. Niets mis mee, maar ook geen beleving.


Vind ik geen bizar hoge eisen en moet volgens mij voor een pak minder ook mogelijk zijn. In het buitenland weet ik niet hoe de prijzen van privé sanitair liggen dus dat durf ik niet te zeggen. Heb in Nederland met privé sanitair gestaan op Aanveluwe, heerlijk vond ik dat, en die is voor een camping met privé sanitair spotgoedkoop :j

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 01:11

Handig die luifel/voortent erbij Annash! Daar ga je veel plezier van hebben.

Wat leuk Mvdende! Nog nooit van gehoord, zoiets. Slaap je dan echt midden in de Biesbosch?

Leuk om alle voorpret en voorbereidingen te lezen!

Haha, Corine. Heel herkenbaar! Ik kan ook echt niet lang van te voren inpakken. Mijn man overigens ook niet, dat scheelt. Die gooit letterlijk de avond voor vertrek net voordat hij naar bed gaat een bult kleren en wat toiletspullen in een sporttas en is klaar om te gaan.

Wij gaan over 3,5 week weg. Hopen we. In het zuiden is er een flinke Corona-uitbraak en onze grenzen zijn sinds vorige week weer open, grote kans dus dat het hier ook weer heen komt.
Voorlopig blijven we positief en zijn we toch bezig de auto in orde te maken en de benodigde camping permits aan te vragen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gaby, Gea99 en 75 bezoekers