Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:00

Wij hebben een hele grote caravan, maar koken eigenlijk altijd in de voortent of buiten. Vinden eetluchten in de caravan niet fijn.

Hij leuk IMJ :j


Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:22

SusanH schreef:
Wij hebben een hele grote caravan, maar koken eigenlijk altijd in de voortent of buiten. Vinden eetluchten in de caravan niet fijn.

Doen wij ook. Hoewel we een afzuigkapje hebben die volgens mij alleen maar veel herrie maakt en niks afzuigt

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:32

Ik wil dat eigenlijk ook :j

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:48

wij hebben gewoon een inductiekookplaat met 2 pitten en die zetten we dan buiten neer, wel een beetje opletten met de stroom O:)
We nemen niet eens meer een gasfles mee. ALs we het koud hebben (nou ja, mijn man ik heb het nooit koud) dan hebben we een elektrisch kacheltje.
We moeten alleen een andere voortent, mijn man kan niet meer al die haringen in de grond slaan en ik kan het al helemaal niet. Dus we moeten iets simpelers, maar eens bij Obelink online kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:49

Wij hebben een gasaansluiting aan de buitenkant van de caravan. Hoeven alleen de slang van de kookplaat maar aan te sluiten.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 01:49

Echt een leuke opstelling ClauH! Die gordijntjes zijn grappig! Fijn dat je keuken aan de buitenkant kan.
Kun je hem evt ook binnen hangen/plaatsen en daar gebruiken?

Over bed op wielen gesproken. Mijn man heeft een paar mnd terug een kart trailer verkocht. En de mensen die hem kochten gingen hem ombouwen zodat ze erin kunnen slapen. Die trailer was ook echt niet veel groter dan een 2 persoons bed maar die mensen vonden dat de fijnste manier van kamperen: slapen in het trailertje en verder alles buiten doen.

Wij hebben voor het koken twee 1-pit gasstelletjes waar van die patronen ingaan en een gewoon gasstel met een fles. De laatste nemen we alleen mee als we de boot meenemen en we de gasfles in de boot kunnen vervoeren. Ik vind een gasfles in de auto niet zo’n fijn idee (zeker als we gaan 4WD). Die pitten met zo’n patroon erin werken echt verrassend goed.
Ook koken we vaak op de vuurkorf. Dan verzamelen we onderweg wat hout en klaar.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:22

De keuken kan inderdaad van binnen naar buiten Barramundi.

Dat ombouwen heeft mijn man ook aan gedacht :')

Gaat natuurlijk eigenlijk met alles waar een bed in past.

Koken op de vuurkorf, hoe moet ik dat voor me zien?

~Turbohoof Solutions ~

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:36

Morrie schreef:
wij hebben gewoon een inductiekookplaat met 2 pitten en die zetten we dan buiten neer, wel een beetje opletten met de stroom O:)
We nemen niet eens meer een gasfles mee. ALs we het koud hebben (nou ja, mijn man ik heb het nooit koud) dan hebben we een elektrisch kacheltje.
We moeten alleen een andere voortent, mijn man kan niet meer al die haringen in de grond slaan en ik kan het al helemaal niet. Dus we moeten iets simpelers, maar eens bij Obelink online kijken.

Zo'n opblaser!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:41

ClauH schreef:
De keuken kan inderdaad van binnen naar buiten Barramundi.

Handig dat je bij erg slecht weer evt ook binnen kunt koken!

Dit is onze firedrum (misschien was vuurkorf niet de juiste vertaling) met een campoven erop (de zwarte) of de waterketel (de blauwe). Of we gooien er een grill rek op.

[ img ]

[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:51

Wat een fantastisch ding <3

~Turbohoof Solutions ~

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:14

Wij gebruiken een 1 pits gaststelletje, gaat prima voor twee personen, soms maak ik iets met twee pannen maar rijst blijft goed heet in een pan en bijvoorbeeld spaghetti warmt wel weer op als je de saus erdoor doet.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:15

ClauH schreef:
Wat een fantastisch ding <3

Thanks!
Het is een oude gasfles die doormidden gehaald is en andersom weer aan elkaar gelast is (mocht je nog een project zoeken ;) )

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:50

IMJ schreef:
Morrie schreef:
wij hebben gewoon een inductiekookplaat met 2 pitten en die zetten we dan buiten neer, wel een beetje opletten met de stroom O:)
We nemen niet eens meer een gasfles mee. ALs we het koud hebben (nou ja, mijn man ik heb het nooit koud) dan hebben we een elektrisch kacheltje.
We moeten alleen een andere voortent, mijn man kan niet meer al die haringen in de grond slaan en ik kan het al helemaal niet. Dus we moeten iets simpelers, maar eens bij Obelink online kijken.

Zo'n opblaser!

ja precies, maar die zal je toch ook met pennen vast moeten zetten. Wij hebben een abonnement op storm namelijk, waar en wanneer we ook gaan kamperen 8-)

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:52

ik zag vorig jaar in Duitsland een Nederlands VW-busje waar ze een gewoon houten 2-persoonsbed met pootjes en al in hadden gezet, verder moest alles buiten gebeuren en aangezien het overal waar wij komen slecht weer is..... waren ze niet zo vrolijk :D

ikke
Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:11

Morrie schreef:
ik zag vorig jaar in Duitsland een Nederlands VW-busje waar ze een gewoon houten 2-persoonsbed met pootjes en al in hadden gezet, verder moest alles buiten gebeuren en aangezien het overal waar wij komen slecht weer is..... waren ze niet zo vrolijk :D

Je kunt het ook te simpel willen doen.

Zo'n opblaastent werkt op zich prima, maar verankering is altijd een dingetje.
Dat geldt ook, en meer, voor die luifels waar je wanden aan kunt ritsen.

Maar misschien wordt het dan stilletjesaan tijd voor zoiets: https://link.marktplaats.nl/m1574825469

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:14

lijkt me ideaal, maar we zijn niet honkvast, mijn man's hobby is kerkjes bekijken in allerlei uithoeken, daar kom je niet met zo'n camper. We zetten de caravan ergens neer op een camping en zijn iedere dag weg op zoek naar kerkjes ...... en kasteeltjes en dorpjes enz......

Annash
Blogger
Berichten: 26451
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:17

Wat een leuke spullen komen er voorbij. :)

Ik denk dat ik vanmiddag naar Obelink ga, even lekker neuzen en een nieuw gasfles je erbij halen. Dan heb ik een reserve voor als ik over een paar weken weer op pad ga (mits het weer goed is, heb nog niet geboekt). Dit keer gaat mijn moeder mee.

mvdende
Berichten: 5683
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:18

Morrie schreef:
lijkt me ideaal, maar we zijn niet honkvast, mijn man's hobby is kerkjes bekijken in allerlei uithoeken, daar kom je niet met zo'n camper. We zetten de caravan ergens neer op een camping en zijn iedere dag weg op zoek naar kerkjes ...... en kasteeltjes en dorpjes enz......


Grotere caravan waardoor voortent niet meer nodig is?

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:34

mvdende schreef:
Morrie schreef:
lijkt me ideaal, maar we zijn niet honkvast, mijn man's hobby is kerkjes bekijken in allerlei uithoeken, daar kom je niet met zo'n camper. We zetten de caravan ergens neer op een camping en zijn iedere dag weg op zoek naar kerkjes ...... en kasteeltjes en dorpjes enz......


Grotere caravan waardoor voortent niet meer nodig is?

nog grotere caravan.... dan moet ik ook een nog grotere auto :+
We hebben al een enorme caravan, maar van dat zitten op die bankjes word je als oudere ook niet soepeler, we zitten graag op onze comfortabele tuinstoelen in de voortent en we koken ook graag in de voortent i.v.m. de kookluchtjes.
Helaas hebben we de luifel verkocht op MP, want dat was zo'n onding om op te zetten met heel veel stokken. Achteraf was het slimmer geweest om hem te houden, denk ik.

mvdende
Berichten: 5683
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:39

Nieuwe luifel kopen die gemakkelijk op te zetten is?

Bankjes aanpassen zodat ze wél comfortabel zitten?


zonnebloem18
Berichten: 24830
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:42

Annash schreef:
Wat een leuke spullen komen er voorbij. :)

Ik denk dat ik vanmiddag naar Obelink ga, even lekker neuzen en een nieuw gasfles je erbij halen. Dan heb ik een reserve voor als ik over een paar weken weer op pad ga (mits het weer goed is, heb nog niet geboekt). Dit keer gaat mijn moeder mee.

Grappig wij zitten nu in de auto en zijn bijna bij Obelink. 2 uur enkele reis voor ons.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:03

Morrie kan je er geen cassette luifel aan hangen?

Leuk, naar Obelink, veel plezier!

~Turbohoof Solutions ~

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:09

Hahaaa!! Morrie, dat klinkt heel herkenbaar. Midden in de droogte, wij gaan kamperen, wat denk je; regen!! ^)
Wij noemen het de Dutch Curse en ik heb al meer dan eens gedacht om ons te gaan verhuren aan boeren die om water zitten te springen: Wij komen een paar dagen in je weiland kamperen = gegarandeerd regen.

Voor het opzetten van de tent enzo; heeft je man moeite met het hameren van de haringen of überhaupt het laag-bij-de-grond bezig zijn?
Wij hebben haringen die je met een schroeftol de grond in draait. Ideaal!

Veel plezier bij de Obelink!!
Wij waren vanmiddag even bij de outdoor shop voor een drinkwater jerrycan en op de een of andere manier bleef er ook nog een solar shower en zwaardere scheerlijnen hangen :')
Tis net Ikea: je gaat voor 1 ding en komt met tig andere dingen naar buiten.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:08

Barramundi schreef:
Voor het opzetten van de tent enzo; heeft je man moeite met het hameren van de haringen of überhaupt het laag-bij-de-grond bezig zijn?
Wij hebben haringen die je met een schroeftol de grond in draait. Ideaal!

Hij heeft iets aan z'n maag en kan niet gebukt zitten. Ik heb een versleten knie en ik kan dus ook niet bukken.

We hebben al nieuwe kussens laten maken voor de zitbanken. Maar het zit prima voor een uurtje maar niet voor hele avonden. Nu ga ik altijd vroeg slapen, maar mijn echtgenoot is een nachtbraker.

Ik ging bij Obelink dure wandelschoenen passen en kocht ze dan later na een eindeloze zoektocht op google veel goedkoper :oo ik blijf een zuinige Hollander.....

Annash
Blogger
Berichten: 26451
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:27

zonnebloem18 schreef:
Annash schreef:
Wat een leuke spullen komen er voorbij. :)

Ik denk dat ik vanmiddag naar Obelink ga, even lekker neuzen en een nieuw gasfles je erbij halen. Dan heb ik een reserve voor als ik over een paar weken weer op pad ga (mits het weer goed is, heb nog niet geboekt). Dit keer gaat mijn moeder mee.

Grappig wij zitten nu in de auto en zijn bijna bij Obelink. 2 uur enkele reis voor ons.



:') wie weet lopen we opgemerkt langs elkaar heen. Ik ga zo die kant op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danij, Dewii, lukka63, Mitch_Beauty, snorkel1986 en 57 bezoekers