Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:29

Mooie foto’s en een schitterende omgeving! Leuk dat jullie er even tussenuit konden.

Wij zoeken campings altijd via een app hier, WikiCamps. Klinkt een beetje zoals de ACSI. Als we echt langer blijven ergens, kijk ik daarna ook vaak op de website van de camping om een beter idee te krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34618
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:47

Ik wil de website altijd zien. Zegt vaak heel veel, als dat er niet verzorgt uit ziet bijvoorbeeld haak ik af. Soms is ook leuk om op youtube te zoeken. Ik sta trouwens op dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=F2kBu-jT9Nw. Rond 0:44 kom ik voorbij draven met ons vorige paard. Ze zochten een braaf paard die ook van iets dichterbij gefilmd kon worden met rijden. Wij kampeerden er toevallig die vakantie met ons paard.

Als je de ASCI app gebruikt krijg je dan niet alleen ACSI campings? Zou ik wel beperkt vinden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:06

Je krijgt inderdaad alleen ACSI campings, maar dat zijn er wel veel. De campings die je mist zijn vaak de campings die je ook amper vindt op internet of die gewoon kwalitatief minder zijn.
Kijk ook in de ANWB gids, maar dat zijn veel dezelfde campings.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:16

Maar dat is afhankelijk van wat je zoekt natuurlijk.
Ik kijk ook op ACSI hoor, bij de klein en fijn campings. Daar houden wij van.

Maar juist die hele kleine campings hebben niet altijd aansluiting op zo'n site en / of zelf een slechte site.

De mooiste camping waar wij ooit stonden was een hele simpele boomgaard aan het meer van Bolsena. Gewoon 1 veld, met een schoon en ruim toiletgebouw.

De website was 1 pagina in het Italiaans. De eigenaren spraken ook geen woord buiten de deur.

Mocht iemand trouwens nog zo'n soort camping weten maar dan iets dichter bij huis, Frankrijk, Oostenrijk of Denemarken bijv. Ik hou me aanbevolen ;-)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:28

Is er voor Europa geen meer overkoepelende app voor kamperen dan? Ik ken het ACSI niet helemaal precies, weet dat mijn ouders 'vroegah' daar zo'n boekje van hadden.
De app die wij hier gebruiken, is een combinatie van caravanparks, (bush)campings, picnick plaatsen en hostels. Dmv filters kun je dan precies aangeven welke voorzieningen je wel/niet wilt zien. Ik vind het echt super handig.

Als dat er voor Europa niet is, zou je toch denken dat daar nog een gat in de markt ligt!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:32

Wij gaan vaak naar een svr camping, dus ik zoek altijd via die site

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:34

ClauH schreef:
Maar dat is afhankelijk van wat je zoekt natuurlijk.
Ik kijk ook op ACSI hoor, bij de klein en fijn campings. Daar houden wij van.

Maar juist die hele kleine campings hebben niet altijd aansluiting op zo'n site en / of zelf een slechte site.

De mooiste camping waar wij ooit stonden was een hele simpele boomgaard aan het meer van Bolsena. Gewoon 1 veld, met een schoon en ruim toiletgebouw.

De website was 1 pagina in het Italiaans. De eigenaren spraken ook geen woord buiten de deur.

Mocht iemand trouwens nog zo'n soort camping weten maar dan iets dichter bij huis, Frankrijk, Oostenrijk of Denemarken bijv. Ik hou me aanbevolen ;-)


Ja! Ik weet er één in de kop van Denemarken!

We hebben er maar één nachtje gestaan en ik weet de naam niet meer, maar we stonden letterlijk in de middle of nowhere in het bos.

We zijn er helaas maar één nachtje geweest ivm de boot naar Noorwegen de andere ochtend.

Camping ligt op ongeveer 20 minuten rijden vanaf Hirtshals. Staat in het boekje Charme campings van Denemarken.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:53

ClauH schreef:
De mooiste camping waar wij ooit stonden was een hele simpele boomgaard aan het meer van Bolsena. Gewoon 1 veld, met een schoon en ruim toiletgebouw.


zo'n camping hadden wij in Oostenrijk, in de buurt van Wenen, in the middle of nowhere, een gigaveld en een enorm, marmeren toiletgebouw, echt gigantisch. Met heel veel wc's en van die hokjes met een wastafel en maar 4 douches (zoals bijna overal, zal wel een verplicht minimum zijn).
We waren er in mei vorig jaar en we stonden er alleen, lekker rustig!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:59

Citaat:
Camping ligt op ongeveer 20 minuten rijden vanaf Hirtshals. Staat in het boekje Charme campings van Denemarken.


Die ga ik eens opzoeken!

Citaat:
zo'n camping hadden wij in Oostenrijk, in de buurt van Wenen, in the middle of nowhere, een gigaveld en een enorm, marmeren toiletgebouw, echt gigantisch.


Weet je geen (plaats)naam meer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34618
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:06

Zo hebben wij ooit in Ierland gestaan aan de Atlantische Oceaan. Prachtig was dat. Weet iig nog dat 1 van die campings op Achill Island was. Enige minpuntje was de wind, je moet wel een echt stevige tent hebben. Hoop surfers daar met van die pop up tentjes. Die waaiden allemaal weg :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:12

Ha ha :')
Ierland zal er niet in zitten dit jaar, mochten we ooit die kant op gaan hoor ik graag waar het was.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:20

ClauH schreef:
Citaat:
zo'n camping hadden wij in Oostenrijk, in de buurt van Wenen, in the middle of nowhere, een gigaveld en een enorm, marmeren toiletgebouw, echt gigantisch.


Weet je geen (plaats)naam meer?

Camping Paradise Garden in Kaumberg, ze hebben e.e.a. bij gebouwd zag ik net, die chalets waren er vorig jaar nog niet

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:41

Ik ga de mooiste camping waar ik ben geweest mooi niet vertellen :')

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:43

moonsparkle schreef:
Ik ga de mooiste camping waar ik ben geweest mooi niet vertellen :')

ik ga toch niet meer naar Wenen, ik heb het wel gezien nu en het is een enorm end rijden ...... dus ik gun een ander deze camping met het belachelijk grote marmeren toiletgebouw :')

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:06

Wij gaan dit weekend voor het eerst samen kamperen; met de motor... hopen dat het iets op gaat klaren want 2 natte motorpakken in een mini voortentje lijkt me niets.

We hadden, ondanks sleurhut, toch nog aardig wat te verzamelen aan spullen omdat alles klein en lichtgewicht moet zijn natuurlijk.

Ik zal morgen een foto maken van de bepakking :)

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:12

Als kampeerliefhebber lees ik hier graag mee, maar nu zoek ik zelf gericht tips!
In augustus ga ik een trektocht te paard maken door Luxemburg en ben nog op zoek naar een licht en compact (echt zo klein mogelijk) maar toch nog enigszins comfortabel matje. Ik wil best investeren, maar van sommige prijzen slik ik toch wel een beetje.
Ik heb in mijn volgtopic al wat tips gekregen, maar vind het fijn om nog meer ervaringen te horen van matjes!

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:25

ClauH schreef:
Google :D

Ik verzin eerst welke regio, vervolgens selecteer ik op mijn voorkeuren. Maar ik vind het het dan ook leuk om te doen en ga in de winter al zoeken (niet boeken).

Wat zoek je, misschien weet een bokker wat...


Haha, dat is mijn probleem... Ik weet het niet echt :Y) .
Ik zoek een plek met mooie natuur, bergen/heuvels en iets van een watertje in de buurt.
Kan zee/meer/riviertje zijn, liefst ook zwembad op de camping en grotere kans op mooi weer dan in NL.
Verder wil ik liefst met de auto niet langer dan +/- 8 uur rijden omdat het maar voor een weekje is. We gaan met de tent dus geen caravan oid.

Die website van klein maar fijn campings had ik ook al gevonden en wat zitten kijken :D .

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:25

Citaat:
Ik ga de mooiste camping waar ik ben geweest mooi niet vertellen :')


Stuur het me in pb en ik beloof je dat ik iedereen vertel dat ik in Renesse zit :Y)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:32

De app park4night gebruik ik overigens ook nog wel, voor als ik niets kan vinden in de buurt in de ACSI app of gids.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:35

Hier de anwb app of de boekjes. Ik kies dan een camping die geen pagina grote advertenties heeft. Gebruik ook wel boekjes die m’n ouders vroeger al tweedehands hadden gekocht (lees 1997 ...) dan Google ik wel even of de camping nog bestaat. :')

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:04

Josien_ schreef:
ClauH schreef:
Google :D

Ik verzin eerst welke regio, vervolgens selecteer ik op mijn voorkeuren. Maar ik vind het het dan ook leuk om te doen en ga in de winter al zoeken (niet boeken).

Wat zoek je, misschien weet een bokker wat...


Haha, dat is mijn probleem... Ik weet het niet echt :Y) .
Ik zoek een plek met mooie natuur, bergen/heuvels en iets van een watertje in de buurt.
Kan zee/meer/riviertje zijn, liefst ook zwembad op de camping en grotere kans op mooi weer dan in NL.
Verder wil ik liefst met de auto niet langer dan +/- 8 uur rijden omdat het maar voor een weekje is. We gaan met de tent dus geen caravan oid.

Die website van klein maar fijn campings had ik ook al gevonden en wat zitten kijken :D .


Ok. 8 uur rijden vanuit Groningen of vanuit Maastricht?

Ik houdt ff Utrecht aan, voor het gemakkelijke.

Dan zit je toch snel in de richting België, Noord/ Midden Frankrijk, Midden Duitsland en Luxemburg.

Niet echt streken die bekend staan om echt zongarantie, maar zeker de gebieden die wat verder van de Noordzee af liggen, is het vaak toch wel iets warmer.

Ik ben 2x 2 weken in Luxemburg geweest, camping en omgeving voldoen helemaal aan je eisen, maar het weer is toch wel vergelijkbaar met Nederland. Het kan er stralend mooi zijn, maar ook dagen regenen.

Wat wil je kwa camping? Minimaal 1 zwembad begrijp ik, maar wil je een grotere camping met bijvoorbeeld een snackbar en winkeltje op de camping of wil je graag een kleinere camping?

En natuurlijk één van de belangrijkste dingen: wat mag het kosten?

Er zijn op 8 uur rijden vanaf Utrecht zo verschrikkelijk veel campings! En ook verschillende mooie gebieden, de Ardennen zijn prachtig, Luxemburg is Fantastisch en als ik het mag geloven zijn de Eifel in Duitsland en de Vogezen in Frankrijk óók heel mooi.

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:14

Suliko schreef:
Als kampeerliefhebber lees ik hier graag mee, maar nu zoek ik zelf gericht tips!
In augustus ga ik een trektocht te paard maken door Luxemburg en ben nog op zoek naar een licht en compact (echt zo klein mogelijk) maar toch nog enigszins comfortabel matje. Ik wil best investeren, maar van sommige prijzen slik ik toch wel een beetje.
Ik heb in mijn volgtopic al wat tips gekregen, maar vind het fijn om nog meer ervaringen te horen van matjes!



Ik heb de thermarest neoair xlite. Beetje goed zoeken en je kunt m voor een redelijke prijs krijgen (weet natuurlijk niet wat jij te veel geld vind, is wel een investering).
Als je wat minder uit wilt geven is deze ook heel goed!
https://www.decathlon.nl/p/opblaasbaar-trekkingmatje-trek-700-air-l-geel/_/R-p-X8493395?mc=8493395&c=OKER
Paar van mijn vrienden hebben er een een ze zijn allemaal tevreden. Vind m zelf ook eigenlijk net zo lekker liggen als mijn veel duurdere thermarest!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:19

Josien_ schreef:
ClauH schreef:
Google :D

Ik verzin eerst welke regio, vervolgens selecteer ik op mijn voorkeuren. Maar ik vind het het dan ook leuk om te doen en ga in de winter al zoeken (niet boeken).

Wat zoek je, misschien weet een bokker wat...


Haha, dat is mijn probleem... Ik weet het niet echt :Y) .
Ik zoek een plek met mooie natuur, bergen/heuvels en iets van een watertje in de buurt.
Kan zee/meer/riviertje zijn, liefst ook zwembad op de camping en grotere kans op mooi weer dan in NL.
Verder wil ik liefst met de auto niet langer dan +/- 8 uur rijden omdat het maar voor een weekje is. We gaan met de tent dus geen caravan oid.

Die website van klein maar fijn campings had ik ook al gevonden en wat zitten kijken :D .

De jura is ook mooi! Net wat ruiger en ik vond het rustiger maar dat kan toeval geweest zijn dan de vogezen.
Wij hebben daar beide keren prima weer gehad. Jura was wel enorm koud s nachts maar toen hadden we late schoolvakantie dus dat was al eind augustus.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:42

mvdende schreef:
Josien_ schreef:

Haha, dat is mijn probleem... Ik weet het niet echt :Y) .
Ik zoek een plek met mooie natuur, bergen/heuvels en iets van een watertje in de buurt.
Kan zee/meer/riviertje zijn, liefst ook zwembad op de camping en grotere kans op mooi weer dan in NL.
Verder wil ik liefst met de auto niet langer dan +/- 8 uur rijden omdat het maar voor een weekje is. We gaan met de tent dus geen caravan oid.

Die website van klein maar fijn campings had ik ook al gevonden en wat zitten kijken :D .


Ok. 8 uur rijden vanuit Groningen of vanuit Maastricht?

Ik houdt ff Utrecht aan, voor het gemakkelijke.

Dan zit je toch snel in de richting België, Noord/ Midden Frankrijk, Midden Duitsland en Luxemburg.

Niet echt streken die bekend staan om echt zongarantie, maar zeker de gebieden die wat verder van de Noordzee af liggen, is het vaak toch wel iets warmer.

Ik ben 2x 2 weken in Luxemburg geweest, camping en omgeving voldoen helemaal aan je eisen, maar het weer is toch wel vergelijkbaar met Nederland. Het kan er stralend mooi zijn, maar ook dagen regenen.

Wat wil je kwa camping? Minimaal 1 zwembad begrijp ik, maar wil je een grotere camping met bijvoorbeeld een snackbar en winkeltje op de camping of wil je graag een kleinere camping?

En natuurlijk één van de belangrijkste dingen: wat mag het kosten?

Er zijn op 8 uur rijden vanaf Utrecht zo verschrikkelijk veel campings! En ook verschillende mooie gebieden, de Ardennen zijn prachtig, Luxemburg is Fantastisch en als ik het mag geloven zijn de Eifel in Duitsland en de Vogezen in Frankrijk óók heel mooi.


Ik zie nu dat ik mijn locatie weggehaald heb bij iets herschrijven. Het is vanuit Eindhoven, dat scheelt weer een uurtje met Utrecht :) . Bedankt voor de tips :D !
Dan kwam ik nog inderdaad snel op Vogezen of Eifel. Maar misschien moet ik de rijtijd ook wel verlengen, ik zit tenslotte ook 10 uur in het vliegtuig voor 8 dagen curaçao ;) .

@LEna ik ga de Jura eens opzoeken :) .

Ben gek op Noord-Italië als ski vakantie en zou er graag eens in de zomer naar toe, maar twijfel of dat nu al handig is.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:49

midori schreef:
Suliko schreef:
Als kampeerliefhebber lees ik hier graag mee, maar nu zoek ik zelf gericht tips!
In augustus ga ik een trektocht te paard maken door Luxemburg en ben nog op zoek naar een licht en compact (echt zo klein mogelijk) maar toch nog enigszins comfortabel matje. Ik wil best investeren, maar van sommige prijzen slik ik toch wel een beetje.
Ik heb in mijn volgtopic al wat tips gekregen, maar vind het fijn om nog meer ervaringen te horen van matjes!



Ik heb de thermarest neoair xlite. Beetje goed zoeken en je kunt m voor een redelijke prijs krijgen (weet natuurlijk niet wat jij te veel geld vind, is wel een investering).
Als je wat minder uit wilt geven is deze ook heel goed!
https://www.decathlon.nl/p/opblaasbaar-trekkingmatje-trek-700-air-l-geel/_/R-p-X8493395?mc=8493395&c=OKER
Paar van mijn vrienden hebben er een een ze zijn allemaal tevreden. Vind m zelf ook eigenlijk net zo lekker liggen als mijn veel duurdere thermarest!


Maar tussen net zo lekker liggen en comfortabel slapen zit nog een heel verschil!

Dit matje van de Decathlon heeft een R waarde van 1,6! De Therm-a-rest die jij hebt, heeft een R waarde van 4,2.

Ik weet niet of je zelf wel eens op een luchtbed hebt geslapen? Dat je het toen lastig warm kreeg omdat het luchtbed steeds koud aanvoelde?

Dat is de R waarde. Koude uit de grond trekt op, door een matje heen. In een luchtbed koelt de lucht af, waardoor diegene die erop slaapt, óók afkoelt.

Een lage R waarde betekent dat het matje veel minder isoleert en dus veel meer koude door zal geven aan de persoon die erop slaapt.

Een hoge R waarde betekent dat het matje goed isoleert en de optrekkende kou tegenhoudt.

Een hogere R waarde wordt behaald door iets in het matje te verwerken, zoals schuim, synthetische vezels of dons, of door bepaalde manier van luchtbanen creëren in het matje.



Dit filmpje laat goed zien wat Therm-a-rest voor Technologie gebruikt om toch een hoge R waarde te verkrijgen zonder vulling te gebruiken.

Edit: dat Decathlon matje is leuk voor hoog zomer in het laagland, maar voor in Luxemburg zou ik echt een hogere R waarde aanraden en zeker ook omdat suliko heeft aangegeven dat ze het snel koud heeft en het matje ook toekomst "proef" moet zijn.

Dan kan je beter iets verder kijken en zoeken dan zn Decathlon matje.

Edit2: het één heeft ook met het andere te maken. Een matje met lage R waarde heb je een warmere slaapzak bij nodig en met een matje met hoge R waarde kan je een koudere slaapzak gebruiken vaak.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 09-07-20 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt