Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:17

SdaphneS schreef:
Bijna alle staten hebben inmiddels wel weer sanitair open gelukkig. Maar we hebben besloten niet naar Duitsland gegaan. We wilden in het gebied onder München, bij de meren in de buurt. Maar alles is volgeboekt, tenminste de campings waar wij heen willen. We hebben echt een hele dag gezocht online, maar kunnen niets vinden.

We gaan even zien of we nog weg gaan met de tent. Berichten in de media laten ook wel weer corona uitbraken op verschillende plekken zien en dat vinden we wel heel spannend momenteel. Straks kom je ergens vast te zitten.


Oh, gelukkig, het meeste wel weer open. Jammer dat alles al volgeboekt is!

Ik kan me goed voorstellen dat je dat spannend vindt ja, dat is ook waar wij nog een beetje mee worstelen. Ik vind het wel minder spannend om gewoon met de auto te gaan, ik denk (en hoop) dat je dan nog wel thuis kunt komen, mocht de situatie snel verslechteren. Het vliegtuig vind ik wat dat betreft spannender. Voor nu is ons plan een paar keer een paar dagen weg, en dan lekker de fietsen mee.
Maar eerst nog op mijn bijrijdpaarden oppassen als zij gaan kamperen, en op die boerderij met zwembad voelt het ook altijd wel een beetje als vakantie. Dan zien we verder ook wel hoe de situatie zich ontwikkelt.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl


Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:28

Wij zijn meer van de natuur, dus dat vindt de hond wel prima. Steden bezoeken doen we af en toe, maar liever niet. Soms is dat ook wel echt een aanpassing van ons naar de hond toe die we iets minder leuk vinden, maar voor ons is het ook niet fijn om de hele dag met een idioot trekkende hond (ik weet het, na 4 jaar cursus nog niet opgevoed, ligt ook wel aan het ras, we kennen maar een enkeling zonder die kwaal) door een stad te lopen. Hebben het wel ooit gedaan, wat kleinere plaatsjes waar je maar even bent en eigenlijk op doorreis doorheen komt (gaan met de camper), maar ook zo een keer een hele dag in San Marino geweest.
Maar ook hier geen kinderen.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:36

Toen wij nog geen kind hadden ging de hond ook overal mee naar toe. Later hebben we een compromis gesloten, de laatste week van de vakantie de hond naar opa en oma zodat we ook.met dochter uitstapjes konden doen. Nu geen hond meer wel paard mee op vakantie. Maar die staat overdag lekker buiten waar voldoende toezicht is, dus dan is een dagje weg geen probleem.

mvdende
Berichten: 5629
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:05

Ik pas de vakantie aan op de hond inderdaad. Ook hier geen kinderen.

Strandjes zijn er eigenlijk altijd wel te vinden waar je de hond mee naar toe kan "smokkelen" want 99% van het zwemwater is verboden voor honden.

Ik had dus een camping geboekt aan een honden strandje, maar die moeten annuleren ivm corona.

Uit eten enz gewoon bij een restaurant waar honden zijn toegestaan.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:13

Morrie schreef:
IMJ schreef:
Brabant, ergens waar iedereen hopelijk immuun is nu :o

Leuk IMJ, ook leuk dat je weer een hond hebt! Wat voor "merk"heb je?

Ik heb het passend in t Gooi gehouden :')
Labradoodle. Het is zo'n ontzettend fijne relaxte pup.. perfecte vriend voor een kleuter en hij gaat 2x per week mee naar R. zijn werk. Hier ligt hij lekker relaxt te zijn..precies zoals we wilden!

Tja en op vakantie.. we gaan het ervaren. Dit is de eerste keer. We zeiden ook tegen elkaar dat als het ons en vooral onze dochter erg beperkt gaan we goede opvang voor volgende vakanties zoeken.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:18

Leuk, labradoodle :D
Ik weet er eentje die ondanks de commando’s van z’n baas (voor ouderen onder ons bekende acteur) keer op keer in de gracht springt :') hond is door z’n vrouw (actrice) opgevoed. Als pup moest het beestje kennismaken met mijn paard om aan paarden te wennen :D

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:26

IMJ: Gefeliciteerd met jullie pup! <3 Heb je een fotootje?

Wij nemen sinds 4 jaar onze hond ook mee op vakantie, dit wordt de 5e keer. We hebben ons altijd aangepast op vakantie, maar we nemen hem ook gerust gewoon mee om iets te bezichtigen. Het is soms even zoeken waar je wel of niet met de hond naar binnen mag, maar in onze ervaring is dat honden in Frankrijk op veel plekken gewoon zijn toegestaan. Zo hebben wij veel grotten bezocht (toen zonder hond) en dan zagen we genoeg mensen lopen met hond. Je moet je natuurlijk wel altijd afvragen of het dier er zelf ook blij van wordt, maar de enige die daar een goede inschatting in kan maken, ben je zelf.

Dit jaar is het de tweede keer dat onze dochter erbij is met kamperen. Vorig jaar hebben we een tent gehuurd en ook voor dit jaar hebben we daar weer voor gekozen. We hebben op het najaar wel een vouwwagen gekocht, maar die laten we nog een jaartje staan. :) We gaan naar de Dordogne met de camping direct aan de rivier. Ik ben benieuwd!

Hondje gaat ook weer mee. Overigens bezoeken wij dus wel stadjes en dorpjes, maar we nemen op tijd pauze en zorgen altijd voor voldoende water. In restaurantjes mag hij tot nu toe altijd mee en het ras is in Frankrijk bijna bekender dan hier, dus dat levert altijd leuke gesprekken op. "Oooooh, il est beau!" "Ce chien est magnifique" "C'est un Berger Australien?" "Caresse?" enzovoort :')

Ik kan er zo van genieten om met die twee en mijn vriend de omgeving te ontdekken en er lekker op uit te trekken! We hebben er echt zin in.

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:37

Zag hele mooie foto's voorbij komen, van mooie plekjes en mooie caravans!

Wij hebben ook jaarplan, is wel sta caravan
Hond mee is dus geen enkel probleem, hebben omheinde tuin. Dus als wij eens ene dagje weg gaan, blijft hond gewoon op de plek en evt laat iemand van het veldje hem uit als we echt lang weg zijn

Gisteren heeft ons plekje ook een naam gekregen, een die de lading gewoon ineens dekt <3

[ img ]

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:08

Joanne leuk een stacaravan. Wij hebben er ook een, al zon 3 jaar. We zijn luxekampeerders dus haha. Ik vind t vooral heel fijn om mn eigen douche en wc te hebben

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:13

Leuk Blinnii, waar ga je heen in de Dordogne?

Wij twijfelen nog over Frankrijk in augustus met de Corona maatregelen. Ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen. Wij wilden dit jaar eigenlijk een rondreis door Noorwegen maken, maar door het hele gebeuren hebben we niks voorbereid. Dus dat gaan we volgend jaar maar doen.

We hebben wel een nieuwe tent gekocht, een opblaastent van Outwell. Ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen. We hopen nu wat makkelijker te kunnen rondreizen. Dit is hem.

[ img ]


Hebben hem via outdoorxl gekocht. Was een nieuw model uit, oude model was nu voor de helft. Kreeg zelfs na bezorging nog 47 euro terug, omdat ze de prijs nog hadden verlaagd! Goede service dus!

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:53

Mooie tent Naath! Wij vertrekken over 2wk naar de Dordogne. Hadden in januari al een kleinschalige camping geboekt en daar ben ik nu wel heul blij om.

Zal tzt wel even een berichtje in het topic plaatsen hoe het met Corona en alle maatregelen is gegaan. Ons plan is wel om lekker veel rondom de tent te blijven en niet heel veel de hort op te gaan naar stadjes etc. We nemen de racefietsen en hardloopschoenen (en een stapel boeken, yahtzee en rummikub) mee dus we kunnen ons prima vermaken.

We zullen vast wel eens uit eten gaan of ergens een kop koffie op een terrasje doen, maar alles net iets bedachtzamer dan vorig jaar. En onderweg de drukke tankstations waar mogelijk vermijden. Andere jaren haalden we onderweg nog wel eens een broodje etc maar dat willen we nu ook gewoon zelf meenemen. Dan hoeven we alleen daar naar binnen voor een sanitaire stop of afrekenen vd tankbeurt.

❤️

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:42

Dat is nog eens leuk shoppen Naath86! Mooie tent! We gaan naar een camping in Souillac, ligt tussen Sarlat en Rocamadour.

Waar in de Dordogne gaan jullie heen Noeps?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het daar zal zijn met Corona en de maatregelen.. Mja, na lang twijfelen en een eeuwigheid zoeken naar campings in NL (volgeboekt..) hebben we besloten de gok maar te nemen. We gaan met de auto, dus we zijn ook weer 'zo' weg als het moet.

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:45

Ik ben nu in Riga, Letland en hier is echt geen enkele corona maatregel meer. Je hoeft geen afstand te houden, geen mondkapjes etc. Echt heerlijk!

Wij weten alleen nog steeds niet waar we gaan kamperen dit jaar. We zouden naar Normandië, maar hebben dit geannuleerd. Ik denk dat we toch naar Frankrijk gaan en dan richting de Alpen, zuid Oost Frankrijk.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:39

Hoe zoeken jullie een camping uit?
Ik ben nu aan het zoeken naar een fijne camping met zwembad. Beetje in de hoek frankrijk/zuid0duitsland/oostenrijk. Maar ik vind het toch lastig.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:43

Gaan er nog mensen naar Spanje deze zomer?

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:45

Google :D

Ik verzin eerst welke regio, vervolgens selecteer ik op mijn voorkeuren. Maar ik vind het het dan ook leuk om te doen en ga in de winter al zoeken (niet boeken).

Wat zoek je, misschien weet een bokker wat...

~Turbohoof Solutions ~

Pinacolada
Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:53

Iemand ervaring met het meenemen van losse vriezer? Wil dat wat met stroom en welke is aan te raden?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:03

Geen ervaring mee. Vaak is er wel een gezamenlijke vriezer.

Camping uitzoeken doen wij ook via Google. Plaatsnaam of regio invoeren waar je heen wil en dan zoeken op campings. En dan kun je zelf selecteren op reviews, faciliteiten, omgeving etc.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:09

Josien_ schreef:
Hoe zoeken jullie een camping uit?
Ik ben nu aan het zoeken naar een fijne camping met zwembad. Beetje in de hoek frankrijk/zuid0duitsland/oostenrijk. Maar ik vind het toch lastig.

Ik zoek via de ACSI gids, dan kan je opties aanvinken die je wil op een camping en recensies lezen van mensen die er geweest zijn.
Laatst bijgewerkt door Morrie op 08-07-20 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:09

Ik ben net terug van twee weken duitsland, we zijn geweest in de Eifel, Europark, Finsterbergen (dichtbij Eisenach) en in de Harz. We zaten echt vooral tussen de Duitsers, bijna geen Nederlanders of andere nationaliteiten gezien, dat zal toch wel met corona te maken hebben denk ik.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:11

die brug op de ena laatste foto ben ik vorig jaar ook geweest, ik durfde er niet overheen.
Vreselijk die dode bossen daar in de Harz, dankzij de letterzetterkever zijn ze allemaal opgevreten.....

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:12

Ik ben er wel overheen geweest, ik vond er niks engs aan :o maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Het is inderdaad zonde om te zien dat er grote stukken bos dood zijn.

Ik vond wat ik gezien heb wel mooi, maar ik zou ook niet nogmaals naar dezelfde plekken terug hoeven gaan, hoewel één camping wel heel erg fijn was <3 ik had me iets teveel voorgesteld bij de Harz denk ik doordat je er best vaak over leest. De omgeving van Eisenach vond ik mooier. Maar meestal stoppen we ook alleen in Duitsland om verder af te reizen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 08-07-20 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:13

Prachtige omgeving zeg, ziet eruit als een geslaagde trip!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:16

Annash schreef:
Prachtige omgeving zeg, ziet eruit als een geslaagde trip!


Wel heerlijk tot rust gekomen <3 ik moet altijd weer afkicken in het drukke volle Nederland of althans aan waar ik woon en dan woon ik nou niet bepaald in een centrum :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:38

Mooi hoor!

Ik gebruik altijd de ACSII app voor het uitzoeken van campings. Kun je opties selecteren (handig als je ook een hond bij hebt, kun je direct selecteren op campings waar de hond is toegestaan).

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, Fleuribelle, Jadero, laura22, Sannek90, secricible en 66 bezoekers