Zwarte Woud aanraders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Zwarte Woud aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-20 06:37

Mijn dochter en ik zouden dit jaar op vakantie naar Griekenland (voor het eerst echt op een vliegvakantie), maar door het corona-gebeuren durfde ik het niet aan. Uiteindelijk besloten om met de auto op vakantie te gaan naar ons buurland en daar samen een mooie locatie uitgezocht.

Begin augustus gaan we een week naar het zwarte woud! Ik heb een huisje geboekt in Oppenau-Meisach. Een rustige omgeving, mooie natuur, toch wel voor een echt vakantiegevoel.

Nu ben ik een beetje aan het kijken wat voor leuke uitstapjes we kunnen maken vanuit daar. Natuur-cultuur, maar ook dingen die leuk zijn voor een kind van 11. Het zou op 1 tot max. 2 uur reisafstand vanaf ons adres mogen zijn. Ik weet dat het Zwarte Woud best populair is bij Nederlanders, dus ik hoop dat ik misschien wat leuke tips zou kunnen krijgen.

Wat ik er wel bij moet vertellen is dat ik geen urenlange wandelingen kan maken omdat ik een vrij ernstige knieblessure heb waaraan ik na de vakantie geopereerd moet worden (meniscus gescheurd, ernstige artrose en kruisbandblessure). Toch wil ik proberen met mn brace nog zoveel mogelijk te kunnen ondernemen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:34

De Todtnauer wasserfall is mooi om te bezoeken. Geen idee hoe ver dat is van waar jij zit. De Feldberg is daar dicht bij. Is ook mooi en volgens mij kun je met een kabelbaan naar boven.

Emj_23
Berichten: 1153
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Zwarte Woud aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:16

Freiburg is een leuke stad voor een dagje uit. Verder is Feldberg inderdaad leuk. Titisee ben ik ook wel eens geweest. Wel heel erg toeristisch. Ligt allemaal iets zuidelijker.
Iets dichterbij voor jou is de grens over naar Straatsburg e.o. Ook een leuk stad en mooie omgeving.

Diddykong
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Zwarte Woud aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:39

Ik ben ooit in pretpark Europapark geweest, echt een groot en leuk pretpark! Tis nu coronatijd, dus geen idee of dat wat afdoet aan de pret. Wij hadden 2 dagen nodig om het meeste te zien en hadden daar ook een overnachting. Geen cultuur, maar zeker leuk voor je dochter van 11. Denk dat het ongeveer 45 minuten rijden is vanaf waar jullie zitten. En omdat het echt te ver is om vanuit Nederland aan te rijden voor 1 dag, is het nu misschien wel een mooi moment ;)

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:04

Ik volg even, ik breng een paar dagen in het zwarte Woud door op weg naar Oostenrijk.

Life begins at the end of your comfortzone.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Zwarte Woud aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-20 11:02

Leuk, het komt steeds dichterbij! Ik denk dat ik grote steden en pretparken wil proberen te vermijden. Wel zou het mooi zijn als er ergens gezwommen kan worden. En mooie kleinere dorpen met historie zou ik ook graag bezoeken. De watervallen spreken ons erg aan.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

colinneke
Berichten: 920
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Zwarte Woud aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:48

Wij zijn nu een week terug van 10 dagen Zwarte Woud.
Onze reis begon met 2 dagen Europapark. Park was goed te doen, kon merken dat de vakantietijd nog niet begonnen was. We hadden ook 2 dagen geboekt. Achteraf gezien was het niet heel nodig. De 1e dag hebben we eigenlijk alle attracties gedaan die we wilden.In de wachtrij en attractie is mondkapje verplicht. De achtbanen worden gewoon vol gezet. Dus je komt naast een onbekende te zitten. Dus als je je daar niet prettig bij voelt, zou ik het zeker overslaan.

Naar Gengenbach geweest (daar leek Corona niet te bestaan; geen mondkapjesplicht op het terras en voor ons leek het dat iedereen weer gewoon bij elkaar zat). Wel een mooi stadje maar niet dat je je daar uren kan vermaken.
Freiburg ook geweest, je hebt het oude en nieuwe gedeelte. Hadden we pas door toen we verder reden dus het oude gedeelte van de stad hebben we gemist.
Bij Titisee hadden we een hotel, daar op het meer een rondvaart gedaan. En we zijn naar Zwitserland naar de Rheinfalle geweest. Dat is voor jullie wel een stuk rijden. Maar heel mooi, wel redelijk druk
Bij Todtnau heb je een rodelbaan, daar was het `s middags totaal niet druk.
Bij Triberg naar de watervallen, heel mooi! En naar de koekoekshuisjes :')
Vlakbij Boll is een kloof, heel mooi om te wandelen. We hebben per ongeluk het kleine stukje gedaan (verkeerde afslag :') ) maar dat is met jouw knie niet te doen denk ik.

Freudenstadt ook rondgelopen maar was op zondag. Dus alles was gesloten.
Richting Rottenburg heb je Burg Hohenzollern, een erg mooi kasteel om te bezoeken. Ben je ongeveer zo`n 3 uurtjes zoet mee. Klim naar het kasteel zou ik weer ivm je knie overslaan maar er rijden busjes.

Je hebt ook nog Baumwipfelpfad Schwarzwald. Is rolgeschikt dus moet te doen zijn. Pad loopt naar de boomtoppen en dan kun je met de glijbaan (tegen betaling) weer terug. Of terug lopen natuurlijk.
Daar wilden we naar toe maar waren beide moe en wilden maar 1 ding: huiswaarts.

Baden - baden stond ook op het lijstje maar het oude bad was nog gesloten. Dus die ook overgeslagen.

We willen zeker nog een keer terug. We hadden echt wel het geluk dat er nog geen vakanties waren dus met drukte viel het mee. Zeker als je er vroeg bent, net als bij het kasteel. Liep daar met z`n tienen.
Mondkapje was overal wel verschillend. Bij de een was het vrij streng, op het terras op en bij het tafel weer af. Tafel verlaten was weer mondkapje op. Ander restaurant zei gewoon op het terras is het niet verplicht. Dus er zaten altijd mondkapjes in de tas / broekzak voor de zekerheid.

Whatsapp: 2 minuten staren naar "aan het typen" en een roman verwachten in de vorm van het Oude testament en alles wat je krijgt is "ok"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Jacquelinee_, judithje, Tink89, Travel_me en 77 bezoekers