Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:57

:wave:

Wij gaan toch met de tent weg en wel naar Duitsland.
Mijn vriend wil liever niet teveel grenzen over mocht het virus terugkeren.
Daarom zitten we te denken aan Zuid-oost Duitsland, Beieren.
Heeft iemand camping tips? Het liefst geen mega camping, maar wel met zwembad.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:58

Wij hebben het verder van huis gehad een seizoensplek op 50 minuten rijden. Maar omdat ik veel weekenden werk of we met wedstrijden zaten gingen we steeds minder vaak. Dicht bij huis is dan wel ideaal kunnen we er ook doordeweeks zitten met mooi weer, en ook de weekenden dat ik werk. Dochter is nu ook vanmorgen vanaf de camping naar school gegaan, dat ging prima.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:20

SdaphneS schreef:
:wave:

Wij gaan toch met de tent weg en wel naar Duitsland.
Mijn vriend wil liever niet teveel grenzen over mocht het virus terugkeren.
Daarom zitten we te denken aan Zuid-oost Duitsland, Beieren.
Heeft iemand camping tips? Het liefst geen mega camping, maar wel met zwembad.


In sommige deelstaten geldt momenteel nog dat je eigen sanitair moet hebben. In sommige deelstaten wordt dat langzaamaan versoepeld of is het al wel weer mogelijk om sanitairgebouwen te gebruiken. Dat zou ik even goed nazoeken, want met een tent is je eigen sanitair natuurlijk een beetje lastig.
Houd er verder rekening mee dat je in Duitsland in de toiletgebouwen ook een mondkapje moet dragen.

Edit: ik weet er het fijne niet van hoor, maar een vriend van me wilde een camping ergens in Zuid-Duitsland boeken en bij versturen moest hij een hokje aanvinken met "hierbij verklaar ik dat ik eigen sanitair heb". Maar als ik zo op google rondkijk zouden de meeste staten toch al wel weer hun sanitairgebouwen open hebben. In ieder geval: ik raad je aan daar even goed naar te kijken, maar het zoekt waarschijnlijk wat makkelijker als je ongeveer weet waar je naar toe wilt.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl


carika
Berichten: 1571
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:53

Iemand nog tips voor een hond mee op de camping? Hoe zetten jullie de hond vast of gebruiken jullie een soort ren?
Het gaat om een krusing border collie, 28kg.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:55

Een pin met lang koord van de action en dan aan een tuigje.

~Turbohoof Solutions ~

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:06

Hier gewoon aan de riem maar deze is verstelbaar en aan een pin (of eventueel trekhaak als deze bij de tent mag staan)

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:25

Wij hebben een haak gemaakt die we aan de as van de camper kunnen maken, daar een lus van dikke spanband aan met knip, en daar doen we de lange lijn weer aan vast maken.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Kikka
Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:21

:wave:

Wij gaan over anderhalve week twee weken met de tent weg, voor het eerst in vijf jaar en voor het eerst met de peuter (en 20 weken zwanger :D ). Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Met zijn tweetjes vond ik kamperen altijd heerlijk. Met zijn drietjes vind ik het tot nu toe vooral een hoop spullen :')

We twijfelen nog over de bestemming, we wilden eigenlijk richting Oost-Duitsland, noordelijker dan jij SdaphneS, maar gezien het weer zou het ook wel eens Zuid-Frankrijk kunnen worden.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:27

Kikka schreef:
:wave:

Wij gaan over anderhalve week twee weken met de tent weg, voor het eerst in vijf jaar en voor het eerst met de peuter (en 20 weken zwanger :D ). Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Met zijn tweetjes vond ik kamperen altijd heerlijk. Met zijn drietjes vind ik het tot nu toe vooral een hoop spullen :')

We twijfelen nog over de bestemming, we wilden eigenlijk richting Oost-Duitsland, noordelijker dan jij SdaphneS, maar gezien het weer zou het ook wel eens Zuid-Frankrijk kunnen worden.

en rustig een boekje lezen zit er niet bij ;-)

Hier ook een pup mee over 3 weken, die zal dan 4 maanden zijn, dat wordt ook wat als onze 5 jarige steeds langs rent. :')

Ik heb ook een pin gekocht en een tuigje. Ik heb al gedacht om de lijn (zo'n uitrekriem) er gewoon aan vast te maken, en anders zo'n jachtlijn. Die heb ik ook.
Misschien kijk ik nog wel voor een soort kabel, want ik weet niet of hij erop gaat liggen knagen.

Voor de evt warmte zet ik wel zijn eigen badje neer ofzo, daar is hij gek op.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Kikka
Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:05

Misschien is zo'n lijn aan een pin ook wel iets voor ons :')

Klinkt ook als een uitdaging, kamperen met een pup en een kind! Waar gaan jullie naartoe?

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:15

Brabant, ergens waar iedereen hopelijk immuun is nu :o

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:17

Helaas, niet iedereen immuun daar, ik heb het niet gehad. :))

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

mvdende
Berichten: 5618
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:27

Het is uiteindelijk een fantastisch weekend geworden. Op zaterdag ochtend regen, maar dat stopte op het moment dat we om 8 uur bed uit gingen. Op de rotsen een paar verdwaalde spetters. Verder zonnetje en perfecte temperatuur om te klimmen.

Zondag ochtend ook regen, ook nu stopte het precies op tijd. In de middag zon en wolken en prima temperatuur.

Lekker geklommen op zaterdag en zondag en zondag om een uur of 3 naar huis gereden.

Als klap op de vuurpijl lagen er bij thuiskomst eitjes van mn slang!

Vandaag even goed zoeken op internet of ik nog een leuke camping kan vinden voor over een week of 2 a 3.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:30

Fijn dat het zo geslaagd was mvdende en dat het weer alles meegevallen is!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:32

IMJ schreef:
Brabant, ergens waar iedereen hopelijk immuun is nu :o

Leuk IMJ, ook leuk dat je weer een hond hebt! Wat voor "merk"heb je?

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:20

Wat fijn mvndende! Echt genoten dus.

Come over to the dark side, we have cookies!

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:45

Gefeliciteerd Cookies *\o/*
(Even tussendoor)

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:29

Dank je Morrie!

Come over to the dark side, we have cookies!

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:34

Voor die een hond meenemen: Hoe doen jullie dat als je een dagje naar het strand, winkels oid gaat? en met de warmte?
Hier ook een hond, maar deze blijft thuis bij mijn ouders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:56

Uhm, niet. Dagje weg kan niet. Of je moet de hond mee kunnen nemen.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:00

Bnet schreef:
SdaphneS schreef:
:wave:

Wij gaan toch met de tent weg en wel naar Duitsland.
Mijn vriend wil liever niet teveel grenzen over mocht het virus terugkeren.
Daarom zitten we te denken aan Zuid-oost Duitsland, Beieren.
Heeft iemand camping tips? Het liefst geen mega camping, maar wel met zwembad.


In sommige deelstaten geldt momenteel nog dat je eigen sanitair moet hebben. In sommige deelstaten wordt dat langzaamaan versoepeld of is het al wel weer mogelijk om sanitairgebouwen te gebruiken. Dat zou ik even goed nazoeken, want met een tent is je eigen sanitair natuurlijk een beetje lastig.
Houd er verder rekening mee dat je in Duitsland in de toiletgebouwen ook een mondkapje moet dragen.

Edit: ik weet er het fijne niet van hoor, maar een vriend van me wilde een camping ergens in Zuid-Duitsland boeken en bij versturen moest hij een hokje aanvinken met "hierbij verklaar ik dat ik eigen sanitair heb". Maar als ik zo op google rondkijk zouden de meeste staten toch al wel weer hun sanitairgebouwen open hebben. In ieder geval: ik raad je aan daar even goed naar te kijken, maar het zoekt waarschijnlijk wat makkelijker als je ongeveer weet waar je naar toe wilt.

Bijna alle staten hebben inmiddels wel weer sanitair open gelukkig. Maar we hebben besloten niet naar Duitsland gegaan. We wilden in het gebied onder München, bij de meren in de buurt. Maar alles is volgeboekt, tenminste de campings waar wij heen willen. We hebben echt een hele dag gezocht online, maar kunnen niets vinden.

We gaan even zien of we nog weg gaan met de tent. Berichten in de media laten ook wel weer corona uitbraken op verschillende plekken zien en dat vinden we wel heel spannend momenteel. Straks kom je ergens vast te zitten.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:10

Citaat:
Hoe doen jullie dat als je een dagje naar het strand, winkels oid gaat? en met de warmte?


Wij kiezen ervoor om de hond mee te nemen dus zorgen er ook voor dat de vakantie voor de hond ook prettig is.

Dus we zoeken stranden uit waar de hond welkom is, rustige campings waar de hond het naar zijn zin heeft, dorpjes bezoeken in de ochtend of avond, winkelen apart of eentje blijft met de hond in de schaduw wachten.

Kortom, de hele vakantie draait om de hond :')

We vinden het echter zo gezellig dat hij erbij is dat we dat er graag voor over hebben.

~Turbohoof Solutions ~

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:28

ClauH schreef:
Citaat:
Hoe doen jullie dat als je een dagje naar het strand, winkels oid gaat? en met de warmte?


Wij kiezen ervoor om de hond mee te nemen dus zorgen er ook voor dat de vakantie voor de hond ook prettig is.

Dus we zoeken stranden uit waar de hond welkom is, rustige campings waar de hond het naar zijn zin heeft, dorpjes bezoeken in de ochtend of avond, winkelen apart of eentje blijft met de hond in de schaduw wachten.

Kortom, de hele vakantie draait om de hond :')

We vinden het echter zo gezellig dat hij erbij is dat we dat er graag voor over hebben.

Nou dat is toch mooi als dat voor jullie goed bevalt en de hond het ook naar zijn zin heeft.
Hebben jullie ook kinderen?
Hier vinden we het belangrijk dat de kinderen lekker kunnen spelen en het naar hun zin hebben, verder gaan we vaak naar het strand, zwembaden, uiteten, speeltuinen, winkelen en naar dieren en pretparken.
Dus dan past een hond mee niet zo in het plaatje.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:32

Wij hebben geen kinderen, dat scheelt. Ik kan me voorstellen dat die combinatie lastig is.

Edit : als hij bij je ouders kan is toch ook fijn? Wij doen dat soms voor een paar dagen.

~Turbohoof Solutions ~

Goof
Berichten: 28606
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:39

SusanH schreef:
Uhm, niet. Dagje weg kan niet. Of je moet de hond mee kunnen nemen.


Dat is precies de reden dat wij in de zomer/ in het buitenland lekker zonder hond gaan. Bij vakanties in Nl gaan ze lekker mee, want dan gaan we om lekker biks te doen, beetje te wandelen in het bos. Maar in het buitenland wil ik veel doen en bezoeken, dus dan blijven ze lekker thuis.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Dammie, mvdende, Plus_en_Min, purny, xrobbiee en 75 bezoekers