Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 07:42

Hi aangezien Daily Diamond al heel wat merries gedekt heeft lijkt me een eigen topic best eens tijd worden!
Ben benieuwd wie hier allemaal een Daily Diamond hebben, of ze braaf zijn, enz enz.

Ik heb een bijna 2 jarige merrie uit een Upgrade moeder! Ze is wel braaf maar soms wel wat streken maar denk dat dit van upgrade komt, ook wat eenkennig. Doe veel grondwerk met haar.

Daily Diamond afgelopen zondag op hengstenshow Verhagen

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Enjoy_s op 06-02-22 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’


Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:46

Wat een leuk dier!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 19:57

Dankje

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

EJV
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:25

Wat leuk, (eindelijk) een Daily Diamond-nakomlingen topic. :D

Ik ben ook in het bezit van een tweejarige Daily Diamond x Ufo merrie nakomeling. Heel erg blij mee tot nu toe. Onlangs dat ik haar al 1,5 jaar in bezit heb, heb ik nog niet zoveel met haar gedaan. Ze staat momenteel in de opfok, tot eind dit jaar. Gelukkig heeft ze de hele winter wel 'apart' gestaan (alle 2-jarige staan in een eigen stal), waardoor ik haar lekker heb kunnen borstelen en toiletteren.

Ze lijkt/is in de omgang tot nu toe erg fijn en braaf. Hoefsmid gaat erg goed, geeft rustig alle vier haar voetjes. En kan haar ook al goed borstelen en toiletteren. Vorige maand heb ik haar los laten bewegen en toen liep ze ook braaf mee. Opmeten met de stok ging ook goed, ze meet rond de 1.60 nu ongeveer.
Alleen voor haar PROK-keuring moest ze gesedeerd worden, en de prik daarvoor vond ze duidelijk niet leuk (wormenkeuren overigens ook niet) :+ Maar goed, dat kan ik wel begrijpen. PROK-keuring heeft ze overigens met allemaal 1'tjes behaald. :D

Sinds dit weekend staat ze weer lekker dag en nacht op de wei. Kan niet wachten tot het december is en ze lekker naar huis komt. :)

@Enjoy_S, hoe hoog is die van jou ongeveer?


[ img ]
Als veulen


[ img ]


[ img ]


[ img ]
En vorige zomer. Probeer snel weer een foto van nu te maken.

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 11:32

Wat een leukerd EJV!!!
Mijne is ook braaf en kan haar goed poetsen, voetjes optillen enz maar soms is ze nog wat bang maar gaat steeds beter. Ik heb de mijne nu bijna 1 jaar, eind juni wordt ze 2 en ze is nu 1,55. Wanneer is de jouwe 2 geworden? Mijn merrie is nu wel flink aan t groeien heb ik t gevoel. Als ze tussen 1.62 en 1.65 uitkomt vind ik het prima, wil geen hele grote hebben straks.

Mijne merrie staat samen met mijn gepensioneerde paard van 20 aan huis bij mijn ouders, ik doe er wekelijks grondwerk mee, krijg nu wel weer zin om straks te gaan rijden, nu 4 jaar niet gereden ivm kleine kids en daarom een jaarling gekocht vorig jaar.
Ga jijook met je merrie naar de keuring?

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

EJV
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:49

Dankje! :D

De mijne wordt officieel 24-5 twee jaar. In de opfok wordt altijd over de tweejarige gesproken, waardoor ik soms vergeet dat ze dat officieel pas volgende week wordt. Ik hoop dat die van mij nu ze op de wei staat ook nog een stukje groeit. En inderdaad, tussen de 1.62, 1.65 zou voor mij ook prima zijn. Mijn huidige merrie is 1.57, iets groter mag wel. Maar ik hoef echt geen paard die boven de 1.70 komt. Ben zelf ook niet zo groot. :+

Wat heerlijk dat ze bij jou aan huis staat. Dan heb je echt veel contact met ze, dat heb ik nu wat minder. Al ga ik wel elke twee weken even langs bij haar :) Dat bangige ken ik wel een beetje, had die van mij ook.

Keuring staat hier ook op de planning, bij jou ook? Zat erg te dubben om haar daarvoor bij een trainingsstal te gaan zetten, maar toch besloten het zelf te gaan doen. De voorbereidingen lijken me echt super leuk, en ben veel informatie aan het winnen voor de voorbereidingen. Laat haar wel op de keuring door iemand anders voorbrengen. We hopen volgend jaar te gaan, maar mocht ze er dan niet helemaal goed voorstaan gaan we dat jaar erop.

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 19:23

Ja wil zeker naar keuring maar even kijken hoe ze groeit en of we als 3 jarige of 4 jarige erheen gaan. Iemand zei dat ik wellicht beter een jaar lager kan gaan als ze Iets meer volwassen is.
Ik ben inderdaad blij dat ze aan huis staan en ik veel met haar kan doen. Hier nog een foto van vandaag, tov paar weken terug ziet er nu echt top uit!
[ img ]

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

Nisma
Berichten: 40
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:57

5 dagen geleden geboren uit onze Wynton x Oscar merrie.

Haar moeder is erg sensibel en dat is dit veulen ook.. als ze je ziet rent ze al weg. Kan haar amper aanraken. Maar komt vast goed we hebben al een jaarling uit dezelfde merrie. Ze kan wel erg goed bewegen!

Fernando v. Manfred- B+1 SGW, B+8 Dressuur, B+2 springen!
-helaas te koop-
Zilverster v.Tango - L2+6 dressuur(paarden)
Kendy v. Bjirmen's Wytse - M1+0 dressuur
Presco v. Jasper - L2+5 dressuur

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 11:44

Heb je een foto?

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

EJV
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:12

[ img ]

[ img ]
Met haar vriendin de tuiger :+


[ img ]

Gisteren weer wezen kijken bij mijn Daily Diamond. Ze ziet er goed uit. Heb ook wat foto’s gemaakt. Nog 5 maanden en dan komt ze naar huis! :D

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 13:13

En hoe gaat het met jou Daily Diamond?
Zijn er niet meerderen hier op bokt?

Mijne is eind dit jaar 2,5 en meet nu 1,57/1,58 in mijn eentje gemeten terwijl ze niet helemaal stil stond en op niet vlakke ondergrond.
Als ze 1,62-1.64 wordt ben ik blij, maar hoop dat ze dat redt.
[ img ]

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

EJV
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:30

Met de mijne gaat het goed! Ik ga haar over twee weken ophalen uit de opfok en dan komt ze op stal te staan. Ben zo benieuwd hoe dat allemaal gaat. Ze is nog wel erg jeugdig, en denk ook niet zo heel groot. Als ze thuis komt kan ze goed in het voer, en zal ik haar ook eens meten. Ik hoop dat ze de 1.64 wel gaat halen. Vorige jaar zat ze tegen de 1.60, en ze is wel gegroeid. Maar ik vind het zo lastig te bepalen als ik er naast sta. :+

Jouwe zit er verder goed uit! Ben inderdaad ook benieuwd of er meerdere nakomelingen op Bokt zijn. Er zijn er genoeg volgens mij.

Oranette
Berichten: 14
Geregistreerd: 07-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:28

Hier ook een Daily Diamond. Zelf gefokt uit onze San Remo merrie. Hij is van juni 2017, dus nu net 3 jaar. Sinds kort gaat hij als ruin door het leven en is hij weer thuis uit de opfok.
Hij heeft een mooie maat en een vriendelijk karakter.


Oranette
Berichten: 14
Geregistreerd: 07-03-09

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:00


ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:43

Hallo, ik wil weer nieuw leven hier inblazen, momenteel wordt mijn Milan ingereden, lijkt met leuk om info te delen ... eerste keer dat ik een eigen paard niet zelf inrijd maar zit met 2 kleine meisjes , t risico werd me dit keer te groot


Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 09:26

Leuk dat er weer wat leven komt hier! Mijne is nu net 3 jaar en 1.61, laat ze nog half jaar op de wei lopen en dan ermee aan de slag. Als ze uiteindelijk 1.64 wordt ben ik blij en dat redt ze wel verwacht ik. Zal binnenkort nieuwe foto plaatsen.

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:32

Enjoy_s schreef:
Leuk dat er weer wat leven komt hier! Mijne is nu net 3 jaar en 1.61, laat ze nog half jaar op de wei lopen en dan ermee aan de slag. Als ze uiteindelijk 1.64 wordt ben ik blij en dat redt ze wel verwacht ik. Zal binnenkort nieuwe foto plaatsen.


heel strak plan ;-) , de mijne is wel wat groter maar nogal een mannetje zeg maar :( inrijden mislukt , dat wil zeggen meneer vind alles spannend wat een ander doet behalve ikzelf ( eenkennig als de juu ) dus lekker thuis nu met grondwerk bezig.. heb er geen haast mee

magootie
Berichten: 3762
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:11

Ik wil me hier komen melden :D

Ik ben sinds deze week in het bezit van een heeeeele knappe, lieve Daily Diamond x Rousseau hengstveulen.


[ img ]

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:58

magootie schreef:
Ik wil me hier komen melden :D

Ik ben sinds deze week in het bezit van een heeeeele knappe, lieve Daily Diamond x Rousseau hengstveulen.


[ [url=m/CbdOyV.jpg]Afbeelding[/url] ]


ohhhh wauw, das wel heel veel familie van de mijne :D :D

magootie
Berichten: 3762
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:26

Leuk! Heb je een foto?

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:42

[img]
[ img ]
[/img]
magootie schreef:
Leuk! Heb je een foto?



hoop dat je hem kan zien? :j ben niet zn bokker

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:43

ins_vanbree schreef:
[ [url=[img]m/UNyrE8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/img]
magootie schreef:
Leuk! Heb je een foto?



hoop dat je hem kan zien? :j ben niet zn bokker


jaaaa gelukt , dit is Milan Diamond, 3 jaar en Daily Diamond x Rousseau ruin

magootie
Berichten: 3762
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:49

Wat een knapperd!! Leuk ook van een Rousseau moeder!

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

nowi
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:06

Wat een prachtig veulen magootie <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers