Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:27

Oef jeetje 3x per week Heb je een groot gezin?
Ik ben juist zo blij dat we dan even niets "moeten" qua huishouding.

Hier ook een caravan dus we nemen ook van alles mee, 2 kids waarvan 1 baby dus een boel extra nodig.


Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:29

Morrie schreef:
Geen dubbelasser, ook ong. 540 lang, maar we zijn maar met z'n tweeën

Dan hebben jullie wel lekker de ruimte samen.
Wij hebben nog 3 kinderen dus hij mag van mij wel een slag groter nog.

Ik hoor wel eens van mensen dat een camper of caravan niet echt kamperen is, wat vinden jullie?

@Melia:
Ik heb 3 kinderen, maar ik ben nogal van het opruimen en schoonmaken (tot ergenis van mijn man haha) hij kan dat los laten en lekker genieten en ik ben een pietje precies.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:42

Ah kijk aan, ik moet zeggen dat ik dat ook wel een beetje heb, maar op vakantie wassen probeer ik wel te vermijden. Snap wel dat je met 3 kids een boel was hebt.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:43

Zonnebloem92 schreef:
Onze caravan is 540.

Hier doe ik meestal 3 keer per week een was in de wasmachine op de camping, vooral voor handdoeken en beddengoed. Ondergoed en t-shirts meestal even met de hand.
Voor iedereen 1 extra setje beddengoed mee.

Daar kun je onze caravan in rond stuiteren :D met z'n 3,60 inkl dissel.

Handwas doen we meestal wel als we wat langer weg zijn, zoals handdoeken en ondergoed, omdat het anders zo onaangenaam wordt in een klein caravannetje.


Zonnebloem92 schreef:
Ik hoor wel eens van mensen dat een camper of caravan niet echt kamperen is, wat vinden jullie?

Sommige mensen vinden ook dat een trektocht met auto-assistentie geen echte trektocht is..... ttsss

Je moet reizen op een wijze die jouw past en waar je happy van wordt. * jeweetwel* de rest.

Ik heb met alles gekampeerd van klein puttentje (ja, de echte) tot grote caravans en het heeft allemaal z'n eigen voor- en nadelen.

Echt kamperen? Dat doe je in de schotse hooglanden, in the middle of knowere waar je eerst een half uur met de auto moet rijden voordat je de eerste levende ziel tegen komt en hopen dat je verbinding met een mobiel netwerk krijgt.
De rest is voor watjes }:) }:)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:49

Zonnebloem92 schreef:
kamperen jullie allenmaal in tenten, of ook in een vouwwagen ,camper of caravan?

Wij met een swag & gazebo of als we de boot niet meehebben, met een daktent. Als we de boot meenemen, is dat teveel gedoe omdat je dan elke dag alles moet inpakken om de boot in het water te gooien (en dan dus eind vd dag ook weer opzetten). Dan slapen we lekker makkelijk in de swag. Afhankelijk van het weer, hangen we zijkanten in de partytent, maar meestal niet.

Ik vind niet dat een camper/caravan meer of minder kamperen is dan een tent. Het hangt ook heel erg af van het klimaat waar je kampeert. Toen wij nog in NL woonden, ging wij ook echt alleen tussen Mei en Sept weg met de tent, hier het hele jaar rond. Als je dan een camper of caravan hebt, kun je toch wat makkelijker weg, ook als het slecht weer is. Mijn ouders bijvoorbeeld gaan met uitzondering van de 3 echte wintermaanden, het hele jaar rond met de camper op stap.

Citaat:
De rest is voor watjes }:) }:)
Mwoah.... ik vind hier de bush in waar je alles zelf mee moet nemen (van drinkwater tot stroom en reserve-onderdelen voor je auto) en eventuele bijtende handtassen moet ontwijken toch ook niet voor watjes hoor :+ :') Telefoonbereik tijdens kamperen? Wat is dat... :P

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:01

voor echt kamperen zijn wij gewoonweg te oud, als ik al in zo'n tentje gekropen ben zonder ongelukken, kom ik er nooit meer uit. We hebben zo'n grote caravan omdat we 2 aparte bedden wilden, we moeten er allebei 's nachts een paar x uit en uit zo'n bed kruipen zagen we ook al niet meer zitten.
We zijn rijp voor bejaardenreizen denk ik, maar ik heb teveel smetvrees om in een huisje of hotel te gaan in een bed waar honderden anderen in geslapen hebben, brrrrr.....

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:02

Wij gaan met de tent. Heb wel een tent waar ik in kan staan, wil niet meer over de grond hoeven kruipen om naar binnen te kunnen.

Come over to the dark side, we have cookies!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:05

Barramundi schreef:
Citaat:
De rest is voor watjes }:) }:)
Mwoah.... ik vind hier de bush in waar je alles zelf mee moet nemen (van drinkwater tot stroom en reserve-onderdelen voor je auto) en eventuele bijtende handtassen moet ontwijken toch ook niet voor watjes hoor :+ :') Telefoonbereik tijdens kamperen? Wat is dat... :P

Dat heet bij jullie sateliettelefoon :j

Dat is het verschil met dichtgeplaveid Europa. Alleen in de uithoeken is nog wat rimboe, de rest is gecultiveerd.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:15

[ img ]

Die van ons is dus blijkbaar 520.

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:19

Mooi ding Susan!

Maar inderdaad, in een tent in Nederland vlakbij een sanitairgebouw, met de campingstoelen voor de laptop Netflix series kijken of een boek lezen op de E-reader zou dan ook niet echt camperen zijn
Dan zou je ergens in de jungle in de hangmat moeten liggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:55

In de rimboe heb ik ook gestaan, als in: geen bereik met mobiel, en met je rol pleepapier het bos in met een schepje. Vind ik de caravan toch fijner :j dan maar een watje.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:00

Ik zeg altijd ik wil wel kamperen maar niet creperen :')

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:01

Ik hou echt van kamperen maar er zit voor mij wel een verschil tussen 'kamperen' in een mooie grote De Waard tent, een niet al te wiebelige tafel en een gasstel met 2 pitjes en het kamperen dat je op bv een festival doet. Dat laatste ga ik echt nooit meer doen, maar kamperen in een mooie grote tent waarin ik rechtop kan staan vind ik wel echt wat anders.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:10

ikke schreef:
Dat heet bij jullie sateliettelefoon :j

Touche! :D
Hebben we 2 jaar terug eens naar gekeken maar die krengen zijn echt duur! We hebben toen een UHF radio ingebouwd in de 4WD voor evt noodgevallen langs de weg. En verder zijn we niet bereikbaar.

Mooie caravan Susan!!

Haha Emmaa! Grappig dat je festivals noemt. Hier gaan wij gerust met een swag naast de auto de bush in. Maar festivallen in NL deden wij met de crossbus. Echt niet dat ik daar in een ieniemienie tentje in de menigte ging liggen :+

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:13

Festival kamperen nooit gedaan.

En bedankt voor de complimenten wij zijn nog steeds erg blij met deze caravan. Vanavond lekker in de caravan slapen :j

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:13

SusanH schreef:
[ [url=m/kpwWPM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van ons is dus blijkbaar 520.

Wij hebben ook een TEC maar dan een hele oude. Zal dan ook wel 520 zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:15

Had toen we hem kochten begrepen dat dit de grootste maat was voor je overgaat op een tandem asser.

Als je trouwens in de Alpen kampeert hiermee is hij klein. Die Zwitsers komen allemaal met mega grote tandem assers. Lijkt die van ons net een Kip compact naast :')

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:40

Leuk om te lezen allemaal :)
Wij zij wel van het primitieve. Proberen 1 of 2x per jaar met de fiets weg te gaan, of te wandelen en dan gaat er een klein kruiptentje mee. Als je moet sjouwen is minder echt meer. Alles moet dus in 2 fietstassen of 1 50l rugzak passen. Dan was ik wel onderweg. Meestal 3 setjes kleren mee en tussendoor handwasjes.

Op de fiets vinden we het al heel luxe dat we van die mini stoeltjes meenemen. T.o.v wandelen hoeven we dan in ieder geval niet altijd op de grond te zitten :)

Als we 'luxe' kamperen hebben we een tent op stahoogte en een tweepersoonsluchtbed. Iets meer kleren zodat we niet om de dag hoeven te wassen, maar past onze bagage eigenlijk nog steeds wel in een weekendtas voor 2 personen.

Show a little faith, there's magic in the night

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:52

SusanH schreef:
Had toen we hem kochten begrepen dat dit de grootste maat was voor je overgaat op een tandem asser.

Als je trouwens in de Alpen kampeert hiermee is hij klein. Die Zwitsers komen allemaal met mega grote tandem assers. Lijkt die van ons net een Kip compact naast :')

Ja, maar die Zwitsers zeiken ook niet, die kopen auto's met Power in het vooronder; in tegenstelling tot die knieperige 'ollanders.

Meerdermalen de discussie gevolgd tussen collega's dat de nieuwe auto van de zaak toch wel zoveel moest kunnen trekken vanwege de caravan, maar wel zeuren over dat de bijtelling niet te hoog mocht zijn... Jankers.

Ik joeg ze steevast op alle kasten tegelijk door ze bij te vegen dat mijn auto meer mocht trekken dan hun caravan ooit mocht wegen, ongeacht welk type ze hadden.
De Range Rover mag formeel 4050kg aan de haak hebben (technisch) maar in NL houdt het op bij 3500kg (tenzij je allerlei aanpassingen pleegt)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:22

Wij hebben een Lexus met flink vermogen. Dus klagen niet. Was erg fijn in de bergen. Het is sowieso een hele fijne auto, maar ook een super trekauto.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:40


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:42

Lekker groen!

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:43

SusanH schreef:
Lekker groen!


Ja echt prachtig hier! Ben benieuwd als ik morgen de omgeving ga ontdekken.


[ img ]


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:44

Wat een heerlijk uitzicht!

~Turbohoof Solutions ~

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:48

Lekker plekkie! Geniet van je vakantie.

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Lielle en 63 bezoekers