Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:33

Ik heb een dochter van 10 die alles heel vies weet te krijgen. Dus die 3 dagen wassen zit ik toch al aan :+


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:34

Oh, ik neem ook altijd veel kleding mee.
Maar ik vind wassen geen probleem en die tas vol kleding meeslepen ook niet. :+

Capriootje
Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:40

Vraagje, ik zag dat de campings geen sanitair of stroom hebben. Opzich geen probleem want we hebben niet veel nodig. Maar hoe kan je je het beste dan toch wassen? Neem je eigen water mee oid? Dacht sowieso om genoeg baby doekjes mee te nemen voor even opfrissen tussendoor. Maar een week in de warmte wil je je toch wel iets beter kunnen wassen. Zijn vast simpele oplossingen voor die ik nog niet bedacht heb :D

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:44

Als een camping geen sanitaire voorzieningen heeft, ga ik daar niet heen. Sterker nog, ik heb nu de campings met privé sanitair ontdekt :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:52

Al het sanitair is vanaf 15 juni weer open hoor.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:25

Je kan een douchezak kopen. Ik had ze gisteren in de tuin.. Bloedheet! Moest koudwater bij!

Ik neem ook veel te veel mee. Maar ik was ook op vakantie! Heerlijk! Kan het thuis zo in de kast en ik weer aan het werk zonder met een berg was te zitten ;(..

En privésanitair is echt heel fijn inderdaad! Dat hebben wij komend najaar weer!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:36

SusanH schreef:
Dat leer je niet af hoor..Ik doe dat nog steeds na 30 jaar kampeer ervaring. Maar goed, ik ben overgestapt van een tentje naar een grote caravan. Dus ik kan heel veel meenemen :')


Ik ben dit jaar geüpgraded van 70L backpack op mn rug naar een Fiat Panda met dakkoffer *\o/* dus voor mijn doen kan mn hele hebben en houwen mee.

Er is één vestje afgevallen trouwens, nu gewoon 1 mee.

Ik heb er persoonlijk echt een bloedhekel aan als ik op vakantie ben en iedere keer moet zeggen: "oh.. Ik dacht dat ik dit niet nodig had, nu ligt het thuis.."

Zelfs met een 70L backpack had ik altijd veel te veel mee, maar ook regelmatig mezelf uit de nesten geholpen doordat ik juist zo veel materiaal mee had. Ik was in Australië compleet zelfvoorzienend voor +- 3 dagen, op water na dan.

En op kliminstructie in Frankrijk al eens iemand serieus uit de penarie geholpen. Het was heet! En die jongen had niet voldoende water mee en dreigde knok out te gaan. Gelukkig had ik een flesje extra mee genomen.

Nu in mn auto ligt ook bijvoorbeeld 4 liter (flessen) water 2x 1L en 4x 0,5L. Nog niet hoeven te gebruiken maar altijd handig als je eens met pech komt te staan of de hond haalt zich open en de wond moet uitgespoelt worden ofzo.

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:47

Ik zoek even tips voor een skottelbraai achtig iets. Ze zijn er ook van Campinggaz, wat is een aanrader. Vooral voor om te gebruiken voor BBQ, vlees bakken en wokken.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

ikke
Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:50

zonnebloem18 schreef:
Ik zoek even tips voor een skottelbraai achtig iets. Ze zijn er ook van Campinggaz, wat is een aanrader. Vooral voor om te gebruiken voor BBQ, vlees bakken en wokken.

https://www.cadacinternational.com/uk/

Wij hebben een oude Chief, met allemaal pannen en platen om te bakken, braden en grillen. Doet het gewoon op Camping gaz.


mvdende schreef:
SusanH schreef:
Dat leer je niet af hoor..Ik doe dat nog steeds na 30 jaar kampeer ervaring. Maar goed, ik ben overgestapt van een tentje naar een grote caravan. Dus ik kan heel veel meenemen :')


Ik ben dit jaar geüpgraded van 70L backpack op mn rug naar een Fiat Panda met dakkoffer *\o/* dus voor mijn doen kan mn hele hebben en houwen mee.

Hier een V70. Wij hebben genoeg aan twee weekendtassen en wat schoenen en een rijhelm voor een week GB. Op de terugweg gaat dan de halve Tesco mee (kan ook Sainsburry's zijn). Past gewoon onder het zeil.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:31

ikke schreef:
[

mvdende schreef:


Ik ben dit jaar geüpgraded van 70L backpack op mn rug naar een Fiat Panda met dakkoffer *\o/* dus voor mijn doen kan mn hele hebben en houwen mee.

Hier een V70. Wij hebben genoeg aan twee weekendtassen en wat schoenen en een rijhelm voor een week GB. Op de terugweg gaat dan de halve Tesco mee (kan ook Sainsburry's zijn). Past gewoon onder het zeil.....


Oh, kwa spullen voor mezelf zou ik het met 2 weekendtassen ook wel redden.

Maar daar past niet een complete kampeeruitrusting in }>

Ik heb nu één klein weekend tasje met kleding en schoenen. Verder één weekend tasje met spullen en eten voor de hond.

Verder alle zooi wat nodig is om te kamperen zoals tent, matje en slaapzak enzo en ook matje en kleedje voor de hond.

Verder gaan er dus dit weekend nog klimspullen mee.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 02:53

Capriootje schreef:
Vraagje, ik zag dat de campings geen sanitair of stroom hebben. Opzich geen probleem want we hebben niet veel nodig. Maar hoe kan je je het beste dan toch wassen? Neem je eigen water mee oid? Dacht sowieso om genoeg baby doekjes mee te nemen voor even opfrissen tussendoor. Maar een week in de warmte wil je je toch wel iets beter kunnen wassen. Zijn vast simpele oplossingen voor die ik nog niet bedacht heb :D

Is er helemaal geen water te krijgen ook of zijn er bijvoorbeeld wel buitenkranen met regenwater oid?
Als wij al ons water (incl drinkwater) moeten meenemen, dan is het toch heel jammer, maar wordt er niet gewassen (zwemmen in zoet water is een goede vervanging indien mogelijk). Dan is al het water wat we kunnen meenemen, drinkwater. Dan kun je evt kijken naar babydoekjes ofzo.
Meestal is er wel ergens water te krijgen (alleen niet altijd geschikt als drinkwater) en dan kun je dat idd gebruiken voor zo'n solarshower of de ouderwetse emmer :+ Komen jullie langs tankstations onderweg of ga je echt de bush in? Vaak hebben die wel een kraan (bij de air+water) en kun je dan een jerrycan vullen. Dan heb je altijd wat bij je om jezelf te wassen of de afwas te doen ofzo.

Qua kleding nemen wij eigenlijk ook al gauw een weekendtas per persoon mee. Wassen doe ik alleen als de trip dusdanig lang is, dat er niet genoeg kleding in die tas kan. Zeker als we rondreizen, vind ik wassen altijd een gedoe omdat het vaak net niet lukt om het gewassen en droog weer in te pakken voor we verder reizen. Ook zijn wasmachines of het water wat erin gaat op campings niet overal even schoon. Heb al eens een hele was roodbruin eruit gehaald omdat het water rechtstreeks uit de rivier kwam en die vanwege de lage waterstand nogal modderig was. Die kleren zijn nooit meer echt schoon geworden :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 05:43

Nu met zijn viertjes ben ik ook wel benieuwd hoe dat gaat. In principe was ik niet, maar er gaat best een flinke lading was door in de week dus ben benieuwd hoe het gaat. Vaak was ik altijd wel wat dingen met de hand zoals zwemkleding en ondergoed.
Vroeger gingen we 3 weken met mn ouders en mn moeder deed nooit de was, behalve wat handwas. Pff dat kan ik me dan nu zelf echt niet voorstellen :').

Ik las nog iets over iemand die een skottelbraai zoekt. Misschien is zo'n klein tafelmodel iets?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 06:50

zonnebloem18 schreef:
Ik zoek even tips voor een skottelbraai achtig iets. Ze zijn er ook van Campinggaz, wat is een aanrader. Vooral voor om te gebruiken voor BBQ, vlees bakken en wokken.


Wij hebben een safari chef: https://www.vrijbuiter.nl/cadac-safari- ... _MQAvD_BwE. Erg tevreden mee.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 06:52

Citaat:
Ik ben dit jaar geüpgraded van 70L backpack op mn rug naar een Fiat Panda met dakkoffer

:')
Dat is een goeie upgrade inderdaad! Hoef je niet te bezuinigen op wat je mee neemt.

Wij nemen altijd heel weinig mee, ben de afgelopen jaren heel handig geworden daarin. Wel altijd sneldrogende shirtjes.

Een cadac is ideaal, wij maakten altijd 1 pans gerechten ermee of bbq. Meer heb je eigenlijk niet nodig.

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:07

SusanH schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik zoek even tips voor een skottelbraai achtig iets. Ze zijn er ook van Campinggaz, wat is een aanrader. Vooral voor om te gebruiken voor BBQ, vlees bakken en wokken.


Wij hebben een safari chef: https://www.vrijbuiter.nl/cadac-safari- ... _MQAvD_BwE. Erg tevreden mee.

Ja, die dus!

Hebben wij ook en dat ding werkt als een tierelier. Compact en licht om mee te nemen en krachtig genoeg om complete een-pans gerechten te maken voor vier personen. Grillen, bakken en bbq gaat er ook uitstekend op.

Zou de tas ook los te krijgen zijn? Die begint bij ons te verslijten (we hebben dat ding al richting 15 jaar)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:27

Nemen jullie echt zoveel mee? Ik red de weekendtas per persoon echt niet, en wij gaan meestal 3,5 week. Ik was wel tussendoor, maar meer omdat het anders zo stinkt en ik moet een keer tussendoor het beddengoed wassen, anders moet ik zoveel meesjouwen aan beddengoed (wil toch iedere week verschonen).
Meestal is de hoeveelheid kleding die ik gewassen heb minder dan de hoeveelheid kleding die nog schoon is, dus neem nog teveel mee. :))

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:35

Als je de ruimte hebt, waarom niet meenemen zou ik idd zeggen. Uiteraard neem ik ook niet de hele kledingkast mee, maar een beetje voorraad is toch wel handig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:03

Veel meenemen ben ik eerlijk gezegd nu ik terugdenk pas gaan doen sinds wij het paard meenemen, en toen daar ook nog een kind bij kwam. Ik wil dus liefst niet wassen op vakantie. Maar soms ontkom je er niet aan. Wel heel luxe, in Vorden hebben we ooit op een camping gestaan waar je de was bij de receptie inleverde en het schoon en nog belangrijker, droog terug kreeg. Ze vouwde het nog net niet op voor je. Dus toen ben ik wel een paar keer vaker terug gegaan. Wij hebben handdoeken die standaard in de caravan liggen, die had ik er weer mooi schoon in toen we weg reden naar huis.

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:06

kamperen jullie allenmaal in tenten, of ook in een vouwwagen ,camper of caravan?


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:14

Dat kook/gril/bbq ding ziet er geniaal uit. Dat is ook wel wat voor ons. We gebruiken nu een Colemanbrander. Een leftover van m'n defensietijd.

Come over to the dark side, we have cookies!

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:18

ik neem wel altijd reserve beddengoed mee, ben een keer behoorlijk ziek geworden (noro virus opgelopen in Wenen) en toen was ik blij dat ik een schoon setje beddengoed bij me had.

Campings met een wasmachine hebben ook vaak een wasdroger ernaast staan. Ideaal! 's Morgens supervroeg de was erin mikken, dan ben je voor de meute uit.

Wij kamperen met een behoorlijk formaat caravan

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:21

Morrie schreef:
ik neem wel altijd reserve beddengoed mee, ben een keer behoorlijk ziek geworden (noro virus opgelopen in Wenen) en toen was ik blij dat ik een schoon setje beddengoed bij me had.

Campings met een wasmachine hebben ook vaak een wasdroger ernaast staan. Ideaal! 's Morgens supervroeg de was erin mikken, dan ben je voor de meute uit.

Wij kamperen met een behoorlijk formaat caravan

Dubbelasser?
Onze caravan is 540.

Hier doe ik meestal 3 keer per week een was in de wasmachine op de camping, vooral voor handdoeken en beddengoed. Ondergoed en t-shirts meestal even met de hand.
Voor iedereen 1 extra setje beddengoed mee.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:23

Camper van bijna 7,5 meter.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:24

Geen dubbelasser, ook ong. 540 lang, maar we zijn maar met z'n tweeën

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:25

Ja Coleman! Die hadden we ook mee op scoutingkamp vroeger. Alleen te bedienen als je er verstand van had. Ik hield het zelf bij camping gaz met die kleine tankjes. Al heb ik daar ook wel eens iemand bijna zijn wenkbrauwen mee zien verliezen :=

Wij hebben een caravan. Vroeger dus wel primitief, klein tentje, rugzak, wildkamperen, dagen lopen en dan bij een boer vragen of je in de wei mocht staan. Nu alle luxe, vast bed voor ons en dochter in het stapelbed. Hij is best groot. Wij hebben een Tec Weltbummler aktiv, geen idee welke maat. Hij staat zo bij huis, zal wel even een foto maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Fayyah19, friezenfan2, Frummel01 en 81 bezoekers