Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:08

Joh wees blij dat je nog een keer op vakantie mag. Het weer kun je nu eenmaal niks aan veranderen.


Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:15

De hondjes van mn ouders gingen ook mee op reis maar die waren ook klein, dat was een stuk makkelijker. De onze is groot en erg energierijk en ook niet zo fan van andere honden helaas.
We eten vooral bij de caravan maar op 2 weken sluit ik nu niet uit dat we ook wel eens van het locale eten willen genieten.

Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit met de toegankelijkheid van stranden voor honden?
Vorig jaar en het jaar ervoor deden we meer het binnenland met meren en bossen maar nu wilden we eens wat anders.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:55

Annash schreef:
Melia schreef:
Oh heerlijk, waar ongeveer? Wij halen de caravan deze week weer naar huis. Nog een paar weekjes en dan mogen wij ook weer :):)



Ehmmm nabij Dillingen? Even zoeken...

http://camping-wies-neu.lu/index.php/nl/

Ah de buutcamping, wij zitten over een paar weken iets verder op, haha.

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:03

Als je zoekt op chien plage krijg je een prachtig overzicht van stranden waar honden zijn toegestaan in Frankrijk.

~Turbohoof Solutions ~

uggy
Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:31

@Emori, waar gaan jullie naar toe? :)

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:55

Emori schreef:
Annash schreef:


Ehmmm nabij Dillingen? Even zoeken...

http://camping-wies-neu.lu/index.php/nl/

Ah de buutcamping, wij zitten over een paar weken iets verder op, haha.


Wat leuk! :D

Ik heb alleen nog maar in Engeland en Schotland gekampeerd, dus ben heel benieuwd.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:31

Wij gaan naar Wallendorf-pont!
Ik ben Luxemburg gek <3 je kunt er zo mooi wandelen

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:04

Wij gaan komend weekend een nachtje weg. Rijden een flink stuk naar het noorden en ik had gehoopt dat het daar wat warmer zou zijn, maar dat valt nogal tegen. Niet zo erg als vorig jaar toen we met 2 graden in de swag lagen, maar toch... :brr:
We slapen nu in de daktent op de auto, hopelijk iets minder koud. Wel zin in hoor! Vriend van ons wordt 40 en is op vakantie met het gezin. Wij gaan als verassing 'even' langs, hij weet van niks!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 04:51

Even langs is wel een iets ander ding om te doen down under dan hier. Wij vinden Groningen al ver vanuit midden NL :')

Omdat mijn man wilde proefdraaien om alvast in de stemming te komen zitten wij dit weekend op een camping kilometertje of 6 van huis, lekker tussen de weilanden. Helaas moet ik overdag wel werken, maar zijn we er toch even uit.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 05:19

Ik zal maar niet zeggen hoever het rijden is :=

Heerlijk toch om er even uit te zijn! Maakt niks uit als het vlakbij huis is. Kamperen tussen de weilanden is al veel leuker dan in je eigen huis zitten :D

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:33

Barramundi schreef:
Ik zal maar niet zeggen hoever het rijden is :=

Heerlijk toch om er even uit te zijn! Maakt niks uit als het vlakbij huis is. Kamperen tussen de weilanden is al veel leuker dan in je eigen huis zitten :D

Als jij 3 uur rijdt, ben je misschien net de provincie uit. Als je dat hier doet, kun je al drie landen doorkruist hebben.....

:j :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:59

_O- Yep! Als we zuidwaarts gaan, zijn we met twee uur de staat uit, maar dat mag momenteel niet, dus blijven we lekker binnen de staatsgrenzen. Maar als je hiervandaan noordwestelijk gaat, heb je haast 3 dagen nodig voor je de staat uit bent (spreek uit ervaring :+ )

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:24

Hier heel erg twijfels of we het weekend gaan cancellen.

Van 3 dagen volop zon en 25+ graden geven wat ze vorige week aan gaven, geven ze nu 3 dagen bijna nonstop regen aan {:)-:( -:(- |(

1 als de rots nat is, kan er niet geklommen worden en

2 als het regent zitten we liever thuis dan in een tentje.

Ik baal er zo van dat het iedere keer weer door de week prachtig weer is en in het weekend steeds klote weer is.

Afgelopen zondag zou ook volop zon en 26 graden zijn: goed weer om te gaan varen! Nou niet dus....

Als de voorspellingen zo onzeker zijn, waarom zetten ze dan niet gewoon regen op het weerbericht, kan het altijd beter worden ipv slechter.

Oja, deze keer ben ik het niet die wil annuleren vanwege het weer, maar mn moeder. Die heeft net zn grote hekel aan regen als ik....

We hebben geen zin een hoop geld uit te gaan geven voor iets dat niet kan (klimmen) dan liever een andere keer als het wel goed weer is.

Duimen jullie mee dat de weersomslag pas maandag komt?

Capriootje
Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:29

Wat een leuk topic!

Mijn vriend en ik hadden een rally op de planning staan voor augustus naar Montenegro. We horen eerste week juli of dit door kan gaan. Zo ja, is het de eerste keer kamperen voor ons. We rijden elke dag een paar honderd kilometer dus het moet vooral simpel blijven. We hebben een VW transporter gekocht dus qua ruimte zit het sowieso wel goed. Ik lees hier graag mee voor tips :D

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:50

mvdende schreef:
Hier heel erg twijfels of we het weekend gaan cancellen.

Van 3 dagen volop zon en 25+ graden geven wat ze vorige week aan gaven, geven ze nu 3 dagen bijna nonstop regen aan {:)-:( -:(- |(

1 als de rots nat is, kan er niet geklommen worden en

2 als het regent zitten we liever thuis dan in een tentje.

Ik baal er zo van dat het iedere keer weer door de week prachtig weer is en in het weekend steeds klote weer is.

Afgelopen zondag zou ook volop zon en 26 graden zijn: goed weer om te gaan varen! Nou niet dus....

Als de voorspellingen zo onzeker zijn, waarom zetten ze dan niet gewoon regen op het weerbericht, kan het altijd beter worden ipv slechter.

Oja, deze keer ben ik het niet die wil annuleren vanwege het weer, maar mn moeder. Die heeft net zn grote hekel aan regen als ik....

We hebben geen zin een hoop geld uit te gaan geven voor iets dat niet kan (klimmen) dan liever een andere keer als het wel goed weer is.

Duimen jullie mee dat de weersomslag pas maandag komt?

Waar ga je heen? Fontainebleu ? Hier gingen we vaak met Hemelvaart. Ook nooit super voorspellingen maar altijd wel wat kunnen boulderen. Weer zegt ook niet altijd wat.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:54

lenaa_tje schreef:
mvdende schreef:
Hier heel erg twijfels of we het weekend gaan cancellen.

Van 3 dagen volop zon en 25+ graden geven wat ze vorige week aan gaven, geven ze nu 3 dagen bijna nonstop regen aan {:)-:( -:(- |(

1 als de rots nat is, kan er niet geklommen worden en

2 als het regent zitten we liever thuis dan in een tentje.

Ik baal er zo van dat het iedere keer weer door de week prachtig weer is en in het weekend steeds klote weer is.

Afgelopen zondag zou ook volop zon en 26 graden zijn: goed weer om te gaan varen! Nou niet dus....

Als de voorspellingen zo onzeker zijn, waarom zetten ze dan niet gewoon regen op het weerbericht, kan het altijd beter worden ipv slechter.

Oja, deze keer ben ik het niet die wil annuleren vanwege het weer, maar mn moeder. Die heeft net zn grote hekel aan regen als ik....

We hebben geen zin een hoop geld uit te gaan geven voor iets dat niet kan (klimmen) dan liever een andere keer als het wel goed weer is.

Duimen jullie mee dat de weersomslag pas maandag komt?

Waar ga je heen? Fontainebleu ? Hier gingen we vaak met Hemelvaart. Ook nooit super voorspellingen maar altijd wel wat kunnen boulderen. Weer zegt ook niet altijd wat.


Yvoir en Beez.

Singelpitch.

Jij als klimmer weet dan ook wel dat een zeiknatte rots= no go.

Paar jaar geleden dachten vrienden, ach gaat wel, dat einigde in een zwaar verzwikte enkel.... met uiteindelijk operatie tot gevolg want enkel was echt stuk....

Voorklimmen op natte rotsen is gewoon echt gevaarlijk.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:58

Ja maar een rots blijft niet nat bij een klein regen buitje ....
Wij hadden s ochtends een bui en konden s middags prima boulderen.
Als de voorspelling nou de gehele dag regen is, is het een ander verhaal.
Heel eerlijk gezond verstand is hier eerder aan de orde. In Europa regent het nou eenmaal geregeld .. gelukkig maar. :+
Maar het is niet vaak dagen! Als dat de voorspelling is zou ik zeggen nee niet doen. Anders heb je best kans dat je nog kan klimmen. Zeker omdat het vrij droog is.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 25-06-20 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:59

Wat gaaf Capriootje! Zoiets lijkt mij ook echt heel gaaf om nog eens te doen.

Lastig mvdende: wij zijn er hier inmiddels aan gewend dat het weerbericht nooit klopt, dus laten we ons eigenlijk niet meer tegenhouden daardoor. Plus dat vrije dagen schaars en moeilijk aan te vragen zijn, dus als we dan eenmaal wat gepland hebben, gaan we ook gewoon.
Maar dat heeft weleens geresulteerd in een 4-daagse trip die bedoeld was om te gaan varen en vissen en dat de boot pas op de vierde dag van de trailer afkwam omdat het de eerste 3 dagen stormde en regende :+
Qua klimmen enzo kan ik je geen advies geven, daar heb ik geen kaas van gegeten.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:11

Ik ken het gebied niet maar even op de nkbv site gekeken waar ook staat dat het na neerslag relatief snel droogt. Met gewoon een buitje kan je dan echt nog wel klimmen.
Moet je alleen kijken of je het erg vind of het misschien minder is dan je had bedacht. Of dat het weer inderdaad zo slecht wordt dat het de gehele dag regent.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:58

lenaa_tje schreef:
Ik ken het gebied niet maar even op de nkbv site gekeken waar ook staat dat het na neerslag relatief snel droogt. Met gewoon een buitje kan je dan echt nog wel klimmen.
Moet je alleen kijken of je het erg vind of het misschien minder is dan je had bedacht. Of dat het weer inderdaad zo slecht wordt dat het de gehele dag regent.


Een buitje is ook echt niet erg. Echter wordt er voor zaterdag 8 uur lang regen op gegeven en de zondag ziet er niet veel beter uit.

Het zijn geen grote hoeveelheden, steeds maar 1-5 mm maar de rotsen hebben dan geen kans om op te drogen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:03

Die 8 uur regen zie ik niet op de Noorse website die ik heel betrouwbaar vindt. In de ochtend wat regen. Maar in de middag zon en droog. Ik zou het gewoon gokken.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:37

SusanH schreef:
Die 8 uur regen zie ik niet op de Noorse website die ik heel betrouwbaar vindt. In de ochtend wat regen. Maar in de middag zon en droog. Ik zou het gewoon gokken.


We gaan inderdaad de gok nemen.

Nu druk bezig met inpakken al de hele middag en het einde is nog niet in zicht.

Note: ik neem altijd veeeel te veeel spullen mee :+ voordat alles uiteindelijk dan in de auto ligt....

(Zeg maar 3 lange broeken, 1 3/4 broek, 1 korte broek en een pyjama broek..... voor in totaal 3 dagen :o

Maar ja, ik denk dan zo van: als ik zaterdag tot op mn onderbroek nat geregend ben, dan wil ik daarna wél droge kleding aan kunnen trekken. Dus dan gaan er 2 klimbroeken mee ipv één. En 1 nettere broek voor als we besluiten ergens naar een stadje te gaan oid als klimmen geen optie is.. En 2 vestjes, want wat als er één nat is? :o

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:04

dat leer je vanzelf af :D
Ik neem voor mijn man en mezelf altijd 2 spijkerbroeken mee en 2 korte broeken en ieder 2 shirts en dan gaat nog de helft ongedragen mee terug :')
Als we langer dan een week weggaan, was ik altijd wel een keer op de camping (daar zoek ik de camping ook op uit o.a.)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:15

Dat leer je niet af hoor..Ik doe dat nog steeds na 30 jaar kampeer ervaring. Maar goed, ik ben overgestapt van een tentje naar een grote caravan. Dus ik kan heel veel meenemen :')

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:29

Ik heb ook een grote caravan, maar ik heb er een hekel aan dat ik als ik thuiskom drie dagen aan het wassen ben 8-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Doubtless, Eliana, flavlip, mireilledons, mvdende, NadjaNadja, Tatjanaa en 71 bezoekers