USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:42

Voor Europese reizigers inderdaad...
Zat er in. Op zich goed om nu eindelijk zeker te weten dat de reisplannen de vuilbak in kunnen..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:50

Ik weet alleen totaal niet hoe ik dit moet aanpakken. Ticket en hotel apart geboekt.
Kan ik nu al bij de airlines geld terug vragen of moet ik wachten tot zij komen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:44

Voor geld terug moet je wachten tot zij komen en dat is pas op het laatste moment helaas. Als je een voucher wilt kun je wel eerder annuleren. Heb je rechtstreeks bij de airline geboekt? Anders moet je bij degene zijn waar je geboekt hebt.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:47

Heel jammer. Dat worden dan volgend jaar 2 tripjes in juni en augustus :')

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:59

Katja schreef:
Voor geld terug moet je wachten tot zij komen en dat is pas op het laatste moment helaas. Als je een voucher wilt kun je wel eerder annuleren. Heb je rechtstreeks bij de airline geboekt? Anders moet je bij degene zijn waar je geboekt hebt.


Ik heb mijn ticket bij de airline geboekt en mijn hotel bij het reisbureau. Ik wil wel mijn geld terug aangezien ik volgend jaar een deel NY ga doen met mijn zus en daarna 5 dagen Georgia.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:53

Mehhh, we hielden er al rekening mee, maar onze Vegas trip eind oktober gaat nu officieel niet door. We hadden overigens nog niks geboekt omdat het football seizoen al van de baan leek.

Hopelijk is het wel mogelijk chill naar Portugal of Spanje uit te wijken. We wegen nu af hoe vroeg of laat van tevoren verstandig is. Tips?
Laatst bijgewerkt door laliz op 24-06-20 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:57

Wij vliegen op Vancouver dus moeten nog afwachten wat Canada gaat doen. Geen idee hoe de maatschappij het gaat doen met de vlucht en restitutie mochten ook daar de grenzen dicht blijven. We moeten dus nog steeds afwachten, het enige wat we nu zeker weten is dat de reis door Washington en Oregon van de baan is..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:18

Fijn dat er nu tenminste duidelijkheid is voor de mensen die reizen geboekt hebben. Wij gingen in april met Fiji Airways naar LA vliegen, en wij hebben hen zelf gecontacteerd vanaf het moment dat aangekondigd werd dat er een travel ban was. Ik zou proactief contact opnemen, maar houd er wel rekening mee dat de communicatie traag verloopt omdat ze overstelpt worden met aanvragen. Wij hebben uiteindelijk wel het volle bedrag van onze vluchten terug gekregen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:28


Lau07
Moderator
Berichten: 1514
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:40

Ik wacht het maar gewoon af. Gelukkig had ik nog niets geboekt, maar ik had toch gehoopt om in oktober richting de VS te gaan.

Voor degenen die wel geboekt hebben: ik zou wel een vinger aan de pols houden bij de reisorganisatie/vliegmaatschappij/hotelketen etc. De communicatie verloopt over het algemeen erg traag op dit moment.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:03

Ja zoals het er naar uit ziet mogen we nog eind dit jaar.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:19

Wat verwarrend allemaal :wow:
Nou, dan blijven we toch nog maar weer in afwacht stand.... :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 04:29

Je kan ook best zo snel mogelijk beginnen met je geld terug te vorderen, want je weet helaas ook nooit welke airlines nu ten onder zullen gaan...

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Olympia
Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:13

Wij zouden in oktober naar New York gaan en Canada. Omdat we toch graag op vakantie willen en oktober een lastiger verhaal wordt als plan B een zonvakantie moet worden en landen die ons aanspreken als Bali en Thailand hebben strenge regels zoals 14 dagen in verplichte quarantaine. Daarom hbben we besloten om niet af te wachten, maar de reis niet door te zetten en voor wat anders te kijken in Europa in de zon in een andere periode. :)

Ik baal er best van, omdat ik zoveel in had in deze trip. Maar we willen het risico niet nemen met afwachten en dan nauwelijks anders opties hebben die ons aanspreken. Maar aan dr andere kant is het ook fijn dat we ergens naar uit kunnen kijken nu :))

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:20

Enorm balen dat voor zo veel mensen hun trip niet door kan gaan!
Ik was afgelopen weekend in The Tetons en Yellowstone national park. Wat is het toch een mooi land!
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 17:33

Prachtig zeg <3

Iedereen inmiddels vouchers oid geregeld? Onze vlucht naar Thailand (ander topic, I know) is inmiddels geannuleerd en omgezet naar een open ticket. Hopelijk kunnen we volgend jaar gaan en dan hoeven we iig niet bij te betalen. Verder heb ik vouchers voor binnenlandse vluchten en hotels. Ik wacht alleen nog op de nachttrein :+

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:09

Ik wil terug <3

USA heeft toch de mooiste supercells / onweer ooit :):)
Kleine selectie van mijn foto’s die ik de afgelopen 7 weken gemaakt heb. Inmiddels een paar dagen thuis nu
[ img ]

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:19

Indrukwekkende foto's zeg! Gaaf!

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 18:26

Geweldige foto’s zeg!
Wanneer ga je weer terug?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:27

Geweldige foto’s! Maar ben eerlijk gezegd heel blij dat ik het niet in levende lijve hoef te aanschouwen. Ikke en onweer gaan niet goed samen. ;-)

@Dizzy: ook prachtig! Da’s meer mijn ding, haha. Yellowstone is zo’n ervaring die je nooit meer vergeet.

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:10

Prachtige foto's weer!

Wij gaan -als het goed is- volgend jaar pas. Hopelijk is alles dan weer normaal.

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:33

Gave foto's!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:00

wij hebben in april al een voucher gehad voor onze trip in jul (wij zouden op dit moment in het vliegtuig zitten naar San Francisko).

De reisorganisatie belde toevallig van de week met het verzoek of ze onze reis mochten omoeken naar volgend jaar juli maar wij hebben aangegeven dat wij ons geld terug willen.

ergens tussen oktober en april 2021 zouden wij dat terug moeten krijgen...zucht... dat duurt best lang..

B+12 L+4

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:34

happy2014 schreef:
wij hebben in april al een voucher gehad voor onze trip in jul (wij zouden op dit moment in het vliegtuig zitten naar San Francisko).

De reisorganisatie belde toevallig van de week met het verzoek of ze onze reis mochten omoeken naar volgend jaar juli maar wij hebben aangegeven dat wij ons geld terug willen.

ergens tussen oktober en april 2021 zouden wij dat terug moeten krijgen...zucht... dat duurt best lang..

Pff wat een tijd. Aan de ene kant snap ik het wel maar aan de andere kant slaat het nergens op. Wanneer bedrijven geld van jou krijgen weten ze je binnen 1 dag te vinden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 06:04

Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat het zeker nog tot midden 2021 niet veilig zal zijn om op vakantie te gaan naar Amerika. Hier in Australië waar wij wonen heeft de overheid ook al aangegeven dat er een grote kans is dat de grenzen tot mid-2021 gesloten blijven (dus niemand mag binnen of buiten), en ik denk dat het in Amerika niet veel beter zal zijn gezien de manier waarop er omgegaan wordt met de pandemic.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Angie91, Celiien, GrapeshotBot, janneke_S, Miran, Plus_en_Min, purny, Unicorn79, Xhiske, YaraNls en 78 bezoekers