Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:59

xxxMarleen schreef:
Heeft iemand hier al eens gekampeerd bij camping Bakkum of camping Greversduin?
Zo ja, wat vonden jullie er van?


Nog geen ervaring, wel geboekt bij Geversduin. Om de ongeving en omdat het erg leuk lijkt voor onze kleuter, de natuurspeeltuin en belevenispad trokken ons. Normaal beslissen wij anders, ook altijd buiten hoogseizoen en buiten Nl de echte vakantie gekampeerd. Nu willen we echter alleen de camping af voor wat fietsen en wandelen, niet voor vermaak in de drukte zeg maar.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:45

ClauH schreef:
Wij zijn een soort van op zoek naar een vouwwagen / mini caravan.
Maar we zijn maar met zijn tweeën dus hoe groter hoe beter gaat voor ons niet op :o.

En we willen bij voorkeur eerst een garage kopen. Die zijn hier heel schaars. Mocht het perfecte kampeermiddel voorbij komen laten we die niet schieten hoor. Dan gaat hij gewoon in een stalling.

Afgelopen maandag zouden we voor een mini caravan gaan kijken, maar die was net voor onze neus verkocht.


Ik zou als je ook in het voor en na seizoen wil gaan een caravan kopen. Al begreep ik wel dat er een run op caravans is ontstaan nu. Beste tijd om te kopen is net na het kampeerseizoen.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:33

ClauH schreef:
Wij zijn een soort van op zoek naar een vouwwagen / mini caravan.
Maar we zijn maar met zijn tweeën dus hoe groter hoe beter gaat voor ons niet op :o.

En we willen bij voorkeur eerst een garage kopen. Die zijn hier heel schaars. Mocht het perfecte kampeermiddel voorbij komen laten we die niet schieten hoor. Dan gaat hij gewoon in een stalling.

Afgelopen maandag zouden we voor een mini caravan gaan kijken, maar die was net voor onze neus verkocht.

https://link.marktplaats.nl/m1562713108

Dit is de Familia. Let erop dat het geen Pan is, zoals de advertentie vermeldt!
De Pan heeft de keuken in de kop staan, de Familia heeft de keuken aan de zijkant en een twee-persoons zitje/1-persoons slaapplek aan de kop. Optioneel is hier een constructie voor geweest om een stapelbed te maken waar een kind in kan slapen. Geen idee of dat nog steeds een optie is.

Dit type bestaat al vanaf de jaren '60 en is in de tijd op allerlei manieren gemoderniseerd zonder groter te worden. Onze versie is van begin '90.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:00

ClauH bedacht me nog iets. Wat ook wel handig is om voor jezelf uit te maken, als je voor een caravan gaat of je iedere avond je bed op wil bouwen, of dat je een vast bed wilt. Wij hebben een vast bed (wel een grote caravan := ) ik zou niet anders willen. Als je 's avonds moe bent lampjes uit en je schuift zo je bedje in.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:06

We hebben ondertussen al enorm veel bedacht. Ook al 100x van gedachten veranderd :Y).

Maar we zijn er een soort van uit. Denk ik :')

Een caravan is handiger ivm koude nachten. Moet er wel een met hefdak zijn want moet in een normale garage passen.

Mijn hart ging uit naar een Gobanna of soortgelijke maar dat is met de hond weer lastig.

We zijn mooi weer kampeerders dus we zoeken iets met een heel klein zitje of een bed wat je voor 2/3e kan laten liggen waarbij rest een klein zitje is/blijft.

We gaan morgen naar iets kijken. Ik hou het nog even geheim :+

Bedankt voor het meedenken, heeft echt geholpen!

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:56

ClauH schreef:
We hebben ondertussen al enorm veel bedacht. Ook al 100x van gedachten veranderd :Y).

Maar we zijn er een soort van uit. Denk ik :')

Een caravan is handiger ivm koude nachten. Moet er wel een met hefdak zijn want moet in een normale garage passen.

Mijn hart ging uit naar een Gobanna of soortgelijke maar dat is met de hond weer lastig.

We zijn mooi weer kampeerders dus we zoeken iets met een heel klein zitje of een bed wat je voor 2/3e kan laten liggen waarbij rest een klein zitje is/blijft.

We gaan morgen naar iets kijken. Ik hou het nog even geheim :+

Bedankt voor het meedenken, heeft echt geholpen!

Nou, precies. Een Eriba Familia dus :j

Wij zijn met z'n tweeën, in tegenstelling tot Suzan, en laten het bed dus in tact. De zit hebben we voorin. Dit is ook de reden waarom we de Familia gekocht hebben; compact en toch niks ombouwen.

Overigens zijn er wel meer merken die een soortgelijke indeling hebben, gecombineerd met een compacte bouw.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:38


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:13

Ikke, wij hebben al een paar Eriba caravans bezichtigd en mijn man past niet in het bed?

Degene die wij gezien hebben, hadden een bed van 188x140. Als je dan een zijslaper bent van 185 lig je dus echt klem.

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:45

ClauH schreef:
Ikke, wij hebben al een paar Eriba caravans bezichtigd en mijn man past niet in het bed?

Degene die wij gezien hebben, hadden een bed van 188x140. Als je dan een zijslaper bent van 185 lig je dus echt klem.

Die ervaring heb ik er niet mee maar iedereen slaapt anders :)
Die kleintjes hebben inderdaad wel die maat.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:01

zonnebloem18 schreef:
Melia kan je niet gewoon zo'n bedhekje tussen de 2 kinderen plaatsen? Kan mooi onder 1 van de kussens geschoven worden.
https://www.lidl-shop.nl/SAFETY-FIRST-B ... p100280147

Ja dat is misschien een idee. Even kijken als we hem ophalen of dat ook uitkomt met de kussens. Dankje

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:14

xxxMarleen schreef:
Heeft iemand hier al eens gekampeerd bij camping Bakkum of camping Greversduin?
Zo ja, wat vonden jullie er van?


Dat is om de hoek. :D Ik rij dagelijks over de rijksstraatweg langs Geversduin en ik tank daar altijd aan de overkant bij de TinQ.

Wat ik mij van heel vroeger kan herinneren was Camping Geversduin prima. Vooraan tegenwoordig campingwinkeltjes, restaurantje en speeltuintje.

Vanaf camping Bakkum kun je wel zo lopend naar het strand, maar dacht wel iets minder in faciliteiten dan Geversduin, maar ben er al in geen jaren geweest. Alleen keertje broodje gegeten bij dat restaurantje van Geversduin.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:54

Ik ga a.s. weekend kamperen in Luxemburg. Aan het water, lekker met dit weer. :)

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:01

Oh heerlijk, waar ongeveer? Wij halen de caravan deze week weer naar huis. Nog een paar weekjes en dan mogen wij ook weer :):)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:04

Oh wat een fijn vooruitzicht met dit lekkere weer!
Mijn schoonouders staan nu op de camping in Friesland, ik ben zwaar jaloers.
Hele week werken en in het weekend verwachten ze slechter weer. :+

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:43

Heerlijk Anash!

Inderdaad weer slechter weer het weekend. Jammer hoor...

Wij zijn geslaagd voor een caravan, zaterdag gaan we hem halen *\o/*.
Het is een Kip Kompakt KK 300 geworden (met Bovag keuring).

Echt heel blij mee. Hij wordt nog opgeknapt, want ik vind hem nu wel erg bruin :Y)

Voor nu hebben we het plan om het bruin te vervangen voor okergeel en er een 3/4e vast bed in te maken met 1/4e zitje, zoals in de nieuwe modellen.


[ img ]

[ img ]

~Turbohoof Solutions ~

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:23

Oh wat leuk! Ga je de na-foto's ook showen?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:24

ClauH schreef:
Heerlijk Anash!

Inderdaad weer slechter weer het weekend. Jammer hoor...

Wij zijn geslaagd voor een caravan, zaterdag gaan we hem halen *\o/*.
Het is een Kip Kompakt KK 300 geworden (met Bovag keuring).

Echt heel blij mee. Hij wordt nog opgeknapt, want ik vind hem nu wel erg bruin :Y)

Voor nu hebben we het plan om het bruin te vervangen voor okergeel en er een 3/4e vast bed in te maken met 1/4e zitje, zoals in de nieuwe modellen.


[ [url=m/p1c9AU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1xrRFH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah, wat jammer!!!

Het is zo'n mooie representant van z'n tijd!

}:)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:31

Citaat:
Oh wat leuk! Ga je de na-foto's ook showen?


Dat wil ik wel doen hoor. Gaat wel even duren want hij gaat nu de stalling in tot we een garage hebben. Dan gaan we op ons gemak aan de slag.

Ikke, stiekem vind ik dat ergens ook wel. Er zit ook een prachtige bruine tent bij. Maar ik vind het niet echt gezellig... Vandaar de keuze voor okergeel om het toch een beetje retro te houden :')

Er stond ook een modelletje groter die echt supermodern was opgeknapt van binnen, dat vond ik zonde.

Ik probeer het een beetje kneuterig te houden.

Beetje dit sfeertje :

[ img ]

~Turbohoof Solutions ~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:44

Dat is wel echt een bijna antieke caravan.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:16

Melia schreef:
Oh heerlijk, waar ongeveer? Wij halen de caravan deze week weer naar huis. Nog een paar weekjes en dan mogen wij ook weer :):)



Ehmmm nabij Dillingen? Even zoeken...

http://camping-wies-neu.lu/index.php/nl/

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 04:41

Ik kom ook even binnenvallen.
Vorig jaar een in zeer goede staat kleine oude Kip caravan gekocht. Beetje retro kleurtje van buiten, echt leuk.

We zijn er eind vorig jaar enkele dagen mee naar Frankrijk geweest met de hond mee en ging super.
Nu gingen we deze zomer eerst naar Duitsland maar dit is onlangs verandert naar Frankrijk terug. Tripje twee weken rustig naar regio Camargue en rustig terug. Maar nu dus nog helemaal niets geregeld en gepland. :+
Vriendlief wil de hond nu ook liever niet mee omdat hij denkt dat het niet zo handig gaat zijn.

Iemand ervaring met de hond mee in die warme periode? Wat doen jullie als je even ergens heen moet waar de hond niet mee kan? Bv iets gaan eten, bezoek, boodschap... (hond is geen rustig type die graag in druktes wandelt en even rustig naast tafel kan gaan liggen).

En iemand die mij in de regio van de Camargue een goede camping kan aanraden? Ik vind niet echt iets op het internet.

Vroeger ging ik met mijn ouders met de mobilhome weg. En ik herinner mij dat mijn vader zo'n speciaal boekje had met info op waar hij wel en niet kon komen en gerust kon parkeren enzo. Bestaat zoiets nog?

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 05:40

Wij gingen vanuit huis uit altijd kamperen met de hond maar werd daar wel op aangepast. Dus apart boodschappen doen behalve als het regende/koeler was. We gingen ook wel naar Corsica ging ze ook altijd mee maar stadjes dus s ochtends of eind van de middag. Vonden we zelf vanwege de hitte ook beter. We hadden wel een rugtas waar ze eventueel in kon. Heb dat nooit ervaren als onhandig trouwens!
Ons eigen hondje is op een paar dagen weg na nog niet mee geweest maar dan zouden we hetzelfde doen. Op de camping alleen laten zou ik nooit doen!

Verder leuk om mee te lezen met de vooruitzichten en foto’s hier nog niks gepland.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:50

Onze heidewachtel gaat altijd mee.

We zoeken wel altijd een omgeving waar hij kan zwemmen.

Verder inderdaad dorpjes bezoeken in de ochtend of avond.

Boodschappen apart doen of in het dorpje waarbij er één in de schaduw wacht.

Tussen de middag houden we ons rustig en ligt de hond graag onder de caravan.

Wij vinden het altijd erg gezellig als de hond erbij is en hijzelf ook volgens mij. Als hij kan zwemmen en op een stokje knagen is het goed.

Edit: die van ons gaat ook mee uit eten maar bbqen bij de caravan is ook fijn toch?

Anders camping zoeken met kennel?

~Turbohoof Solutions ~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:54

Wij hadden een fietskar, dat was gewoon een bench op wielen. Als we weggingen zonder hond dan lag hij in de bench onder de luifel. Soms ook gewoon aan de lijn als onze buurvrouw er was een een oogje in het zeil kon houden. Maar dat was een hele rustige camping, en waar wij stonden kwamen in principe alleen mensen langs die hun paard van en naar de wei brachten. Hij was nooit lang alleen.

mvdende
Berichten: 5625
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:02

Dit weekend ga ik met mn moeder kamperen in de Ardennen. Vorige week geboekt en toen was het weerbericht echt fantastisch!

Nu zit er toch wel regen in het vooruitzicht {:)-:(

Ach in het ergste geval nemen ik de grote tent mee ipv mn kleine en wordt het een wandel weekend ipv klimweekend.

Einde middag en avond mag het van mij wel regenen, maar in de ochtend aub droog graag, natte rotsen zijn levensgevaarlijk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, brennie85, ontherun, Room_Soesje, Sintara, StalNollie, StonedRomy, xJurdyWonanx en 73 bezoekers