"Bokt blijft in Nederland"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

"Bokt blijft in Nederland"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-20 19:41

Heb jij een fantastisch uitje, wandelroute, fietsroute, bezienswaardigheid bij jou in de buurt?
Deel het hier!
Vermeld de locatie, wat er te doen/te zien is, voor welke doelgroep, etc.

Zomaar een braimwave hoor...


Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:40

Deze expositie is verlengd tot en met 30 augustus: [VN] Mauritshuis komt met expositie van Britse paardenportrettist

Ik heb net gereserveerd voor in mijn vakantie. Wordt mijn museumkaart weer eens gebruikt. :))

Tip voor als je liever met het OV naar hartje Den Haag zou gaan, maar ook een auto hebt: parkeer bij een station op fietsafstand en neem een OV-fiets.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:45

Leuk initiatief!

Ik woon zelf in het Land van Maas en Waal, als je van fietsen houd dan moet je zeker hierheen komen! Je hebt hier prachtige fietsroutes over de dijken, maar ook door de polder, door verschillende dorpjes etc. De gemiddelde leeftijd die hier voorbij komt fietsen is wel wat ouder ( :+ ), maar zelfs ik kan hier enorm genieten van de omgeving. Stop dan zeker even bij Moeke Mooren in Appeltern voor een pauze. Laatst ben ik voor het eerst naar de Tuinen van Appeltern geweest en dat vond ik ook leuk als uitje!

Overigens ben ik zelf van plan om een paar daagjes naar Valkenburg te gaan, kasteelruine en grotten etc bezoeken :j

hesterve
Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: "Bokt blijft in Nederland"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:03

Niet een dagvullend iets maar het Ab Melissenpad in de Glind is leuk om te wandelen. Staan kunstwerken gemaakt van oude landbouwmachines, er zijn meerdere zitjes om even te genieten van de natuur, er is ook een pluktuin
Voor kinderen Die van fietsen houden: 10/7 gaat er een uniek bikepark open in Scherpenzeel voor kinderen van 4 tot 12( al is de baan ook uitdagend genoeg voor nog iets oudere kinderen. Zoek maar op Kidscross Scherpenzeel dan vind je iig de Facebook pagina weet niet of de website al in de lucht is.
Verder is hier nog een deel van de Grebbelinie te zien, je loopt dan een stuk langs het kanaal( of je huurt een kano) en dan kan je de bunkers zien

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

vikawiek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:33

Karin schreef:
Deze expositie is verlengd tot en met 30 augustus: [VN] Mauritshuis komt met expositie van Britse paardenportrettist

Ik heb net gereserveerd voor in mijn vakantie. Wordt mijn museumkaart weer eens gebruikt. :))

Dit is het echt waard :j
Het is nu echt heerlijk rustig in het museum. In de zaal waar deze expositie hangt mogen 10 mensen tegelijk naar binnen dus je kan in alle rust rondkijken. Echt héerlijk

Cartoonist found dead, details are sketchy

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: "Bokt blijft in Nederland"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:36


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: "Bokt blijft in Nederland"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:48

wij gaan eind september een weekje kamperen in Ootmarsum, is daar in de buurt nog iets te beleven?

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:53

vikawiek schreef:
Dit is het echt waard :j
Het is nu echt heerlijk rustig in het museum. In de zaal waar deze expositie hangt mogen 10 mensen tegelijk naar binnen dus je kan in alle rust rondkijken. Echt héerlijk

Goed om te horen! Hoeveel tijd moet ik ongeveer rekenen voor een museumbezoek? Ik heb de tijd hoor :)) maar dan heb ik een idee.

Morrie schreef:
wij gaan eind september een weekje kamperen in Ootmarsum, is daar in de buurt nog iets te beleven?

Koffie of wat eten bij Tante Sien in Vasse, uit het liedje van Herman Finkers. :D

Heel bekend ben ik niet in die hoek van Twente, maar je hebt er wel allemaal leuke oude stadjes. Ootmarsum zelf, Denekamp en ook Bad Bentheim, niet zo ver over de grens.

Verder heb je daar natuurgebied Het Springendal: https://www.ootmarsum-dinkelland.nl/rou ... ringendal/

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: "Bokt blijft in Nederland"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:06

Wat een leuk topic ts!
Ik heb even geen tips maar lees mee.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Anoniem

Re: "Bokt blijft in Nederland"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:09

Wij gaan met de auto mooie plekjes opzoeken om te fietsen. Texel en de Soesterduinen zijn in ieder geval een aanrader!

Es_ther
Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:10

Nationaal park de hoge Veluwe!
Je kan er fietsen huren (of je eigen meenemen) en dan ene rondje fietsen. Je kan tot Hoenderloo, of tot Otterlo en dan terug of een rondje fietsen (rondje is rond de 40 om dacht ik).

Daarnaast kan je ook goed wandelen op de Veluwe rondom Rheden. Verschillende routes die je kan lopen, er lopen wat paarden rond en ik ben stiekem een beetje verliefd.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:12

Nog een leuk en vrij recent topic (uit januari): [BEU] Stedentrips in eigen land

Niet alleen over stedentrips, er worden ook veel andere tips gegeven.

Wel allemaal pre-corona natuurlijk. :D

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

FlameHorse
Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:18

De Utrechtse heuvelrug is ook zeker aan te raden! Prachtige fietspaden en wandelroutes langs de dijk of door het uitgestrekte bos. Veel verschillende dorpjes en ook veel culturele activiteiten in de buurt. Onder andere m.b.t de Tweede Wereldoorlog maar ook eerder terug in de geschiedenis. In Rhenen is bijvoorbeeld de Cunerakerk te bezoeken maar ook het stadsmuseum is zeker de moeite waard! Vanaf de Grebbeberg tevens fantastische uitzichten over de Betuwe. Ook hertjes en ander wild spotten rond de wildtunnel bij Plantage Willem III tussen Rhenen en Elst is mogelijk. :)
Laatst bijgewerkt door FlameHorse op 19-06-20 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Freija ~ 10 -2018

Foaly
Berichten: 4813
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:19

Ik lees ook even mee. Ik zie dat mijn topic wordt aangehaald en spoiler alert: ik ben nog niet naar Middelburg geweest :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: "Bokt blijft in Nederland"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:20

Nog steeds een aanrader hoor Foaly! :))

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vikawiek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:45

Karin schreef:
vikawiek schreef:
Dit is het echt waard :j
Het is nu echt heerlijk rustig in het museum. In de zaal waar deze expositie hangt mogen 10 mensen tegelijk naar binnen dus je kan in alle rust rondkijken. Echt héerlijk

Goed om te horen! Hoeveel tijd moet ik ongeveer rekenen voor een museumbezoek? Ik heb de tijd hoor :)) maar dan heb ik een idee.


Wij hebben in 2 1/2 uur het hele museum bekeken, dus ook de reguliere collectie. Je kan echt de tijd nemen omdat er in elke kamer maar zoveel mensen mogen zijn en er daardoor geen rijen zijn. Er waren denk ik 30 mensen in het hele museum, niemand stond daardoor elkaar in de weg en je kon alle borden rustig lezen

Cartoonist found dead, details are sketchy

prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: "Bokt blijft in Nederland"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:49

Voor mensen in de buurt van Schoonloo is het Wolvenspoor leuk om te wandelen. Ook met kids, want hij is maar 5 km. Na de tijd een pannekoek eten bij de strohoed in Elp en je hebt je in ieder geval een ochtend vermaakt :)

I am because you were

Maartje__
Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:02

Foaly schreef:
Ik lees ook even mee. Ik zie dat mijn topic wordt aangehaald en spoiler alert: ik ben nog niet naar Middelburg geweest :')

Voor degene die naar Middelburg gaat: ontbijt bij Luuk's brood voor heeeeerlijk brood (en haal een brood en neem dat mee naar huis), honeypie voor leuke lekkere taartjes en bijzondere shakes of de Juf op Damplein voor lekker een bakje koffie met stuk taart (en ook leuk ontbijt en lunch). Rondvaart Middelburg is leuk of als je van wandelen houdt is de Groene Wissel (maar buiten Middelburg, meer deels door Domburg) leuk. Voor avondeten zijn er veel leuke plekken, borrelen doe je met een borrelplank van de Vriendschap. En natuurlijk is het strand altijd leuk. Persoonlijk zou ik Vlissingen overslaan en eerder richting Dishoek, Zoutelande of Domburg gaat.
Bereid je wel voor op veel toeristen en drukte in Middelburg (en alle toeristische dorpen/steden zoals Vlissingen, Domburg en Zoutelande), ook nu.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:26

Deze expo is echt de moeite. Sowieso is het Mauritshuis ook leuk om een paar klassiekers te zien hangen (meisje met de parel, het puttertje).
Museum Voorlinden vind ik ook een aanrader qua museum.

[quote="Karin"]Deze expositie is verlengd tot en met 30 augustus: [VN] Mauritshuis komt met expositie van Britse paardenportrettist

Ik heb net gereserveerd voor in mijn vakantie. Wordt mijn museumkaart weer eens gebruikt. :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharlieVM, jazzejam, mytgard en 128 bezoekers