Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anomien
Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:29

Precies, eerlijkheid duurt het langst.
En vooral als we elkaar gaan tippen over fraude. Dan gaat zo’n verzekeringsstelsel natuurlijk helemaal onder.

Mama van mijn lieve meisjes


Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:35

Tessebes schreef:
Femke_Tweety schreef:
Tip: bel eerst je eigen verzekering.

Zeg dat je door een onhandige samenloop van omstandigheden het paard van iemand anders hebt laten ontsnappen.
Dat de verwondingen gelukkig meevallen, maar dat er wel een tuigonderdeel gesneuveld is, nieuwprijs van (hoe duur was het? 260 ofzo?)

De kans is heel groot dat als jíj tegen jóuw verzekeraar zegt dat het jouw onhandigheid was, gewoon een ongelukje, dat ze niet eens moeilijk doen.
Zeker als je bijna nooit wat claimt.


Die ene keer in 16 jaar dat ik wat heb gevraagd aan mijn avp, kreeg ik dat ook zonder enige moeilijkdoenerij.
Had de vriend wiens telefoon ik -ook in een suf ongelukje waar eigenlijk twee 'schuld' hadden- nooit verwacht.
Maar hij kreeg dat gewoon
supernetjes vergoed.


Klinkt toch een beetje als verzekeringsfraude... Eerlijk duurt het langst. Vertel gewoon hoe de vork in de steel zit.




Waarom fraude?

Volgens mij is dit nou net de eerlijkste mogelijkheid.

Paard is tijdens op/afzadelen er vandoor gevlogen.
Daardoor is het tuig gesneuveld.

Dat is dan toch gewoon een onhandigheidje waardoor er schade is?

Ik heb een schurfthekel aan alle vormen van fraude, maar als er iets gewoon klopt, dan klopt het gewoon.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:44

Het moet helemaal kloppen, niet "iets".
Paard is er vandoor gegaan, niet de bijrijdster. ;)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:46

Maar dat zegt ze toch niet?
Citaat:
Zeg dat je door een onhandige samenloop van omstandigheden het paard van iemand anders hebt laten ontsnappen.

Als ik de openingspost lees is wat Felmke_Tweety zegt exact wat er gebeurd is. Waar is de fraude dan?

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:57

Femke_Tweety schreef:
Tip: bel eerst je eigen verzekering.
Zeg dat je door een onhandige samenloop van omstandigheden het paard van iemand anders hebt laten ontsnappen.
Dat de verwondingen gelukkig meevallen, maar dat er wel een tuigonderdeel gesneuveld is, nieuwprijs van (hoe duur was het? 260 ofzo?)

De kans is heel groot dat als jíj tegen jóuw verzekeraar zegt dat het jouw onhandigheid was, gewoon een ongelukje, dat ze niet eens moeilijk doen.
Zeker als je bijna nooit wat claimt.


Klopt. En ook al was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is het ook voor de eigenaar wel prettig dat ze iets vergoed krijgt. De eigen schade zou ik zeker voor eigen rekening nemen.

Aan de andere kant ben ik het ook wel eens met de reactie van SinneJ. Dit hoort gewoon niet te gebeuren. Je moet op een veilige plaats kunnen opzadelen en afzadelen.
Met een dergelijke gebeurtenis zou ik me als eigenaar ook achter de oren krabben, want dit had ook meer ernstige gevolgen kunnen hebben. Het komt mij een beetje voor als onervarenheid.

Blacky94
Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 17:57

Babootje schreef:
Femke_Tweety schreef:
Tip: bel eerst je eigen verzekering.
Zeg dat je door een onhandige samenloop van omstandigheden het paard van iemand anders hebt laten ontsnappen.
Dat de verwondingen gelukkig meevallen, maar dat er wel een tuigonderdeel gesneuveld is, nieuwprijs van (hoe duur was het? 260 ofzo?)

De kans is heel groot dat als jíj tegen jóuw verzekeraar zegt dat het jouw onhandigheid was, gewoon een ongelukje, dat ze niet eens moeilijk doen.
Zeker als je bijna nooit wat claimt.


Klopt. En ook al was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is het ook voor de eigenaar wel prettig dat ze iets vergoed krijgt. De eigen schade zou ik zeker voor eigen rekening nemen.

Aan de andere kant ben ik het ook wel eens met de reactie van SinneJ. Dit hoort gewoon niet te gebeuren. Je moet op een veilige plaats kunnen opzadelen en afzadelen.
Met een dergelijke gebeurtenis zou ik me als eigenaar ook achter de oren krabben, want dit had ook meer ernstige gevolgen kunnen hebben. Het komt mij een beetje voor als onervarenheid.

Van mij bedoel je?

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:59

Ja

Blacky94
Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 19:01

Okee, dat kan.
Ik vind het vooral bijzonder dat je die conclusie trekt aan de hand van wat tekst terwijl je noch mij, noch het paard kent.

Anomien
Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:58

Ja is het ook wel een beetje.
Ik ken lompe paarden, met onervaren mensen waarbij alles goed gaat.
Ook brave paarden met ervaren mensen waarbij toch wel eens wat gebeurt.

Ongeluk zit in een klein hoekje

Mama van mijn lieve meisjes

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:16

Ik heb alles stilletjes meegelezen. Ik snap zeker dat je eerst wilt kijken wat via de verzekering eventueel kan om daarmee wat geld te besparen. :j

Wat betreft het hoofdstel af doen met de teugels er nog om heen. Sinds wanneer is dat een foute methode? Ik heb dat vroeger ook zo geleerd. Op die manier heb je nog iets om de hals tot het halster erop zit. Natuurlijk houdt dat geen paard tegen die niet tegengehouden wil worden, maar kom op. Meestal is dat niet het geval. Ik zou dus niet zeggen dat TS in dat opzichte verkeerd gehandeld heeft.

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:08

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar wat voor de verzekering ook belangrijk is is of je betaald voor het bijrijden van het paard, zo ja dan vergoeden ze sowieso niet want dan zien ze het als een bedrijfsmatig iets.

Overigens deed ik dat ook altijd hoor de teugels er om laten tot je het halster om kon doen. Een van mijn verzorgpony's vond dat namelijk altijd het uitgelezen moment om lollig te doen en hem te peren. Met de teugels erom kon ik hem nog tegenhouden.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 01:48

emilyslaluna schreef:
Ik heb alles stilletjes meegelezen. Ik snap zeker dat je eerst wilt kijken wat via de verzekering eventueel kan om daarmee wat geld te besparen. :j

Wat betreft het hoofdstel af doen met de teugels er nog om heen. Sinds wanneer is dat een foute methode? Ik heb dat vroeger ook zo geleerd. Op die manier heb je nog iets om de hals tot het halster erop zit. Natuurlijk houdt dat geen paard tegen die niet tegengehouden wil worden, maar kom op. Meestal is dat niet het geval. Ik zou dus niet zeggen dat TS in dat opzichte verkeerd gehandeld heeft.


Hier altijd geleerd om eerst het halster om de hals te doen en dan het hoofdstel in 1 x af. Nog nooit gehoord dat de teugels rond de hals blijven. :) Maar goed, iedereen zal zo zijn methode hebben :)

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:59

Heb je naar je verzekering gebeld TS?

Everything will be alright.

Blacky94
Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 19:59

Ik heb vandaag 2x gebeld maar geen personen die er ook verstand van hadden kunnen spreken.
Probeer het wrs morgen nog even een keer maar het gaat krap worden qua tijd of het gaat lukken...
En onder werktijd bellen wordt wat lastig.. Ik werk in de zorg dus eerst een tijd in de wacht staan en dan, als ik pech heb, nog doorverbonden worden naar de juiste persoon heb ik eigenlijk ook niet zoveel tijd voor :')

Woensdag ben ik vrij dus dan zou het sowieso moeten lukken en anders overweeg ik ook om het schadeformulier maar gewoon in te dienen en dan maar af te wachten wat ze zeggen...

YvonneV
Berichten: 8735
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:46

Ben je nog iets wijzer geworden?

Blacky94
Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-20 18:20

YvonneV schreef:
Ben je nog iets wijzer geworden?

Niet echt, ik hoop in de komende +- 1-2 weken :)
Telefonisch ben ik in ieder geval helemaal niks wijzer geworden...

LWDaisy
Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:39

Ik heb ook niet alles gelezen, maar indien ik dit zou voorhebben, ik als eigenaar en jij als bijrijder zou ik ergens toch wel verwachten dat jij de kosten betaalt...
Een ongeluk is snel gebeurt, dat zeker wel, maar dit ongeluk is bij jou gebeurd - waarom zou ik dat dan moeten vergoeden?

Laatst een doodbrave Fries hetzelfde trucje zien flikken. Echt zo'n fijn, opgevoed dier, heel de stal was stomverbaasd dat uitgerekend dit paard dit deed. Dus het kan zeker iedereen overkomen.
Maar... nu is het jou overkomen - jouw verantwoordelijkheid, dus ook jouw kosten denk ik dan...

Mag je nog blij zijn dat het paard oké is, die kosten zou ik als eigenaar ook op jou verhalen. Want jij bent op dat moment verantwoordelijk voor mijn paard.

Daarom heb ik dus geen bijrijder/verzorger :+
Heb ik wel gehad. Ik vertrouw mijn paard enkel aan iemand toe als ik zeker ben van diens persoons ervaring. Neemt niet weg dat een ongeluk kan gebeuren, maar dat risico neem jij als bijrijder/verzorger... En dan verwacht ik dat als je een potje breekt, je dat potje betaalt.

Als de omstandigheden niet oké zijn, de zadelplaats bijvoorbeeld, is het aan jou om dit risico in te schatten en dit wel of niet te doen. Doe je het wel, dan accepteer je imo het risico en de verantwoordelijkheid ook.

Stomme vergelijking maar wel waar: ik neem niet iemands stuur over van de auto omdat ik weet dat ik eventuele kosten niet kan betalen. Dat risico neem ik dus gewoon niet.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Yavanna
Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:31

Nu heb ik niet alles gelezen, maar in de berichten die ik las, staat niks over eigen risico... Is de schade veel hoger dan je eigen risico, dan kun je het vragen, maar als je e.r. 200 euro is, en de schade ook, moet je dit toch zelf betalen en andersom ook. Ik zou dan eerder de verzekering pas inschakelen als het meer dan 300 euro of hoger is....afhankelijk van je eigen risico.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Blacky94
Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-20 19:41

Yavanna schreef:
Nu heb ik niet alles gelezen, maar in de berichten die ik las, staat niks over eigen risico... Is de schade veel hoger dan je eigen risico, dan kun je het vragen, maar als je e.r. 200 euro is, en de schade ook, moet je dit toch zelf betalen en andersom ook. Ik zou dan eerder de verzekering pas inschakelen als het meer dan 300 euro of hoger is....afhankelijk van je eigen risico.

Mijn aansprakelijkheidsverzekering vraagt geen eigen risico. Geen idee eigenlijk of dat wettelijk is of niet. Maar daar had ik idd ook al naar gekeken. Ook met inboedelverzekering ivm kleding werd mij nog aangeraden, maar dan kom je met afschrijving en eigen risico op ongeveer hetzelfde uit.

LWDaisy
Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:52

Ter vergelijking, wat vind je van deze situatie?

Pakweg een ruim jaar geleden kwam mijn schoonbroer langs in onze vorige woning, appartement. Hij had zijn hond bij, een golden retriever van toen een jaar oud. Hond was altijd heel wild en enthousiast. Daarmee rekening houdend hebben mijn vriend en ik een aantal zaken aan kant gezet, zodat de hond die dingen niet omver kon lopen. Netjes opgeruimd enzo.

Ik zat aan de eettafel met mijn laptop. Die laptop was aan het opladen. Ik had toen een ovalen tafel, zat zelf aan een lange zijde. Kabel van de lader liep via de korte zijde naar de grond, stoel helemaal aangeschoven. Vrij bombastische tafelpoot; zo'n element dat in 2 delen in het midden van de tafel loopt. Stoel dus aangeschoven tot tegen die poot, om te voorkomen dat de hond tussen de stoel en de tafel zou lopen.

Je raadt het al. Hond komt binnen, lijn al afgehaald. En hij ramt zichzelf toch tussen die stoel en tafelpoot door, alhoewel hij daar helemaal geen plaats voor had. Echter wel het eerste wat hij zag van zodra hij vanuit de gang binnen kwam, dus dat kleine gat van 10cm ruimte tussen stoel en tafelpoot leken hem wel voldoende.

Daarbij rukte hij de kabel uit mijn laptop, die per direct uitviel. En nooit meer opgestart is geraakt.

Ik was echt f*cking kwaad. Sowieso om de laptop zelf, maar nog veel meer om de foto's die er op stonden. Om mijn schoolwerk, mijn documenten, mijn muziek en audioboeken. Vooral de foto's hoor. Van mijn vakanties, van mijn paard, familiefeestjes, ...

Mijn vriend werkt als site engineer met een aantal computergeniën. Niemand van hen kreeg de laptop nog levend. Niemand van hen kreeg mijn foto's er nog af. Alles kwijt.

Ik was kwaad op mijn schoonbroer - ik had alle voorzorgen genomen die ik imo kon nemen. Nog bijna ruzie gekregen met mijn vriend, die stond tussen 2 vuren natuurlijk. Ik had zoiets van "ik mag ik mijn eigen woonkamer toch wel mijn eigen laptop gebruiken zeker?" Die kabel zat netjes weggewerkt tussen stoel en poot, stond niet strak, lag netjes uit de weg. Naar mijn idee had hij die hond nog niet van de lijn mogen halen in de gang, hij had aangelijnd moeten binnen komen en de lijn pas afhalen als de hond een beetje gekalmeerd was. Dat zou ik hebben gedaan met deze hond, als dat mijn hond geweest was.

Als ik bij hen thuis langs ga, hou ik altijd 10 minuten mijn jas aan, om te vermijden dat die hond met zijn nagels in mijn trui sukkelt wanneer hij opspringt. Ik weet dat het een bruut beest is, dus kleed me daar ook naar. Simpel. Ik weet dat het een bruut beest is, dus als hij bij ons langskomt leg ik bepaalde dingen uit de weg. Maar ik kan niet alles op het plafond stapelen, en een beetje meedenken als eigenaar van dat brute beest vind ik gewoon jouw verantwoordelijkheid.

Daar dacht zijn verzekering anders over - het moest via mijn verzekering lopen.
Heb ik nooit begrepen, en was er al helemaal niet mee akkoord. Hoezo mijn verzekering, jouw hond heeft mijn spullen kapot gedaan? Toch? Niet dus.

Ik heb het maar laten gaan. Laptop kostte nieuw 200 euro, franchisekosten van de verzekering lagen hoger.
Was wel al mijn foto's kwijt. En als die hond hier nu binnen komt, leg ik ook de kabels opzij, en houdt mijn schoonbroer hem aangelijnd tot hij een beetje gekalmeerd is. En nu heb ik een Mac, die lader werkt magnetisch en klikt meteen los :+

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:03

Ben ik dan de enige die niet snapt dat het allemaal zo moeilijk moet?
Ik dacht dat ik een moeilijk mens was maar in dit geval zou ik welliswaar natuurlijk balen van het hoofdstel want een micklem is inderdaad niet goedkoop. Maar ik zou vooral blij zijn dat zowel mijn bijrijder en paard er relatief goed van af gekomen zijn. Het zou niet eens in me op komen om mijn bijrijder te vragen dat hoofdstel te vergoeden. oliebol happens. Zeker met paarden.

Hoe is de micklem stuk? Ik begrijp de uitleg van die gesp niet goed. Dat kopstuk kan je volgens mij los kopen. Ik meen dat iig een keer gevonden te hebben.

Edit; en nu dus natuurlijk niet meer. :roll: Je zou altijd eens met het hoofdstel naar een tuigmaker kunnen gaan om te kijken of die er nog wat mee kan. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:38

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die niet snapt dat het allemaal zo moeilijk moet?
Ik dacht dat ik een moeilijk mens was maar in dit geval zou ik welliswaar natuurlijk balen van het hoofdstel want een micklem is inderdaad niet goedkoop. Maar ik zou vooral blij zijn dat zowel mijn bijrijder en paard er relatief goed van af gekomen zijn. Het zou niet eens in me op komen om mijn bijrijder te vragen dat hoofdstel te vergoeden. oliebol happens. Zeker met paarden.

:)


Ik dacht ook al dat ik de enige was... Buiten dat vraag ik me af in hoeverre TS door de verzekering echt verantwoordelijk gehouden zal worden. Gaat de eigenaar dan ook de rijbroek vergoeden via haar verzekering?

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:43

En de vest, en de medische kost ivm lichamelijke schade.... :?
Snap oprecht niet waarom de verzekering er bij gehaald moet worden in dit geval. Als TS nou een ziekenhuisopname had zou ik het begrijpen. Maar het gaat letterlijk om kleerscheuren en schaafwondes.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:48

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die niet snapt dat het allemaal zo moeilijk moet?
Ik dacht dat ik een moeilijk mens was maar in dit geval zou ik welliswaar natuurlijk balen van het hoofdstel want een micklem is inderdaad niet goedkoop. Maar ik zou vooral blij zijn dat zowel mijn bijrijder en paard er relatief goed van af gekomen zijn. Het zou niet eens in me op komen om mijn bijrijder te vragen dat hoofdstel te vergoeden. oliebol happens. Zeker met paarden.

Hoe is de micklem stuk? Ik begrijp de uitleg van die gesp niet goed. Dat kopstuk kan je volgens mij los kopen. Ik meen dat iig een keer gevonden te hebben.

Edit; en nu dus natuurlijk niet meer. :roll: Je zou altijd eens met het hoofdstel naar een tuigmaker kunnen gaan om te kijken of die er nog wat mee kan. :)


Hmmm... deze gedachte volg ik dan weer niet. Ik als eigenaar spaar lang voor mijn spullen en ben er zuinig op. Een bijrijder zou die mogen gebruiken, maar als ze ze sloopt (al dan niet per ongeluk), dan verwacht ik wel dat daar een compensatie voor staat. Zo deed ik dat vroeger altijd, kapot = vervangen (uitzonderingen stukken die al met een draadje aan elkaar hingen) en ik heb dat altijd vanzelfsprekend gevonden.

Kan je als bijrijder nu echt zonder schaamte naar de eigenaar stappen met de melding ''t is kapot, jammer voor jou'?? Phoeh, die moest nooit meer komen hier.

Maar verzekeringen e.d. voor een hoofdstel volg ik dan weer niet. Gewoon vergoeden of een andere kopen en klaar. 'T is geen top leren dressuurzadel met krokodilafwerking ofzo.

Paardengek in hart en nieren!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:53

Uhm, nee, niet op die manier. Maar je kan wel uitleggen wat er gebeurt is en wat er stuk is. Als je jouw bijrijder niet de mogelijkheid geeft om het paard echt veilig en goed vast te zetten voor op te zadelen én je het paard blijkbaar ook niet dusdanig opgevoed hebt, dat het in die omstandigheden blijft staan. Dan kan je IMO niet je bijrijder verantwoordelijk stellen voor dit soort ongevallen.
Ongelukken gebeuren. Als het de eigenaar zelf geweest was, was dat hoofdstel waarschijnlijk ook stuk gegaan.

Ik zou als eigenaar al lang blij zijn dat zowel paard als bijrijder relatief gezien in orde zijn.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers