Trailer van Betonplex?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-20 19:08

Iemand hier ervaring met een trailer van betonplex? (Het gaat om een Atec Royal Class voor zover dat er toe doet).

Ik ben opzoek naar een geschikte trailer voor mijn paard en kwam deze tegen. Maar de trailer zal bij mij altijd buiten staan, kan een betonplex trailer dit? (Wel polyester dak en rubberen mat over de vloer)

Ik ben mij verder aan het oriënteren. Aluminium valt nu helaas niet binnen budget.
Hoor ook graag ervaringen met een polyester trailer (zowel volledig polyester als met houten binnenkant) die altijd buiten staat) :)


HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:13

Laat je eens informeren naar de verschillen bij een trailerverkoper.
Betonplex lijkt mij nogal zwaar. Maar ik ben geen expert.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-20 19:15

tjiftjaf schreef:
Laat je eens informeren naar de verschillen bij een trailerverkoper.
Betonplex lijkt mij nogal zwaar. Maar ik ben geen expert.


1600 totale massa, dus prima en kan terug gekeurd wordt naar 1300 zelfs! Hoe lichter hoe beter natuurlijk, maar mijn auto mag het trekken en ik heb zelf m'n E ook :)
Ben vooral benieuwd of het geschikt is om buiten te stallen.
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 06-06-20 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:16

Betonplex is in mijn ogen een heel veel gebruikte soort voor trailers. Super sterk.
Is het zelfs niet zo dat alle houten trailers betonplex zijn? Of zeg ik nu iets geks?

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:17

En zo lang hout de kans krijgt om te drogen (dus niet nat inpakken bijvoorbeeld) is er niets aan de hand kan de trailer gewoon buiten staan.
Mijn houten betonplex trailer (met polyester kap) Stond ook altijd buiten, alleen wat vaker schoonmaken.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-20 19:17

Sjoos schreef:
Betonplex is in mijn ogen een heel veel gebruikte soort voor trailers. Super sterk.
Is het zelfs niet zo dat alle houten trailers betonplex zijn? Of zeg ik nu iets geks?


Oh geen idee! Naar mijn idee hebben mensen die een houten trailer hebben wel altijd de mogelijkheid deze binnen te zetten, en die heb ik nou net niet... Ik lees goede verhalen over betonplex in z'n algemeen hoor! Maar ben benieuwd of dit ook echt geschikt is om altijd buiten te staan?

De trailer die ik op het oog heb ziet er super uit en echt in nieuwestaat behalve een klein zwak hoekje bij het deurtje maar dit kunnen wij zelf vervangen :) Maar het wordt mijn eerste eigen trailer dus spannend zal het wel blijven hahaha ;)

Suzan_bobar
Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:20

Jaren de atec gehad die jij hierboven beschrijft. Altijd buiten gestaan,maar nu ingeruild. We kochten hem al met 1 iets zwakkere plek in de bodem en na 7 jaar durf ik er geen paard meer op te zetten en dus ingeruild op een alu trailer. Nu een blyss apart. Mooie betaalbare trailer . Dus ja het kan prima, maar je hebt er geen 20 jaar plezier van zonder onderhoud en vervangingen...

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:21

Mijn houten/betonplex oudje staat ook 24/7 buiten, sterker nog, hij staat zelfs in het gras := Maar ik heb hem niet gekocht met de intentie om er nog jaaaaaren mee te doen, hij voldoet voor nu en als ik hem niet meer vertrouw of de trailerboer vindt hem niet veilig meer, dan gaat ie weer weg.

hetty007
Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:26

Ik heb al jaren een betonplex trailer van atec. 8 jaar geleden nieuw betonplex in laten zetten. Staat al die jaren buiten.
Wel spuit ik de buitenkant in de zomer grondig af, en zet het in gekookt lijnzaadolie. Tot heden nog geen rottigheid of zwakke plekken.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-20 19:26

Ik kan (behalve aluminium) überhaupt weinig trailers vinden die geen houten/betonplex bodem hebben, kan dat kloppen?

Ik heb ook een trailer van PPL platen gezien, wel met betonplex bodem. Dus nog een beetje in dubio

HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:42

bliksemflits schreef:
Sjoos schreef:
Betonplex is in mijn ogen een heel veel gebruikte soort voor trailers. Super sterk.
Is het zelfs niet zo dat alle houten trailers betonplex zijn? Of zeg ik nu iets geks?


Oh geen idee! Naar mijn idee hebben mensen die een houten trailer hebben wel altijd de mogelijkheid deze binnen te zetten, en die heb ik nou net niet... Ik lees goede verhalen over betonplex in z'n algemeen hoor! Maar ben benieuwd of dit ook echt geschikt is om altijd buiten te staan?

De trailer die ik op het oog heb ziet er super uit en echt in nieuwestaat behalve een klein zwak hoekje bij het deurtje maar dit kunnen wij zelf vervangen :) Maar het wordt mijn eerste eigen trailer dus spannend zal het wel blijven hahaha ;)

1 gaatje of scheurtje in de wand of bodem kan er voor zorgen dat de trailer gaat rotten. In een scheur of gaatje komt vocht en het kan niet drogen daaronder. Ik zou een trailer zeker na laten kijken voordat je hem koopt.
Zelf heb ik destijds een rubber mat op de klep gespijkerd. Was een trailer van enkele jaren oud. De trailer zag er als nieuw uit toen ik hem bij de dealer in wilde ruilen maar mooi dat hij door dat ene spijkergaatje wat te diep was getimmerd wel was gaan rotten. Ik kreeg er niet meer voor dan de prijs van het onderstel. :(

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-20 20:05

Mijn vader gaat sowieso mee, die heeft er net wat meer oog voor en verstand van dan ik :D

Ik ben vooral opzoek naar een fijne trailer waar we in ieder geval 4/5 jaar plezier van kunnen hebben! Ik heb net m'n E gehaald en wil lekker met m'n paard op pad :D Uiteindelijk wil ik een aluminium trailer aanschaffen, maar een goede en nette betonplex trailer moet het wel een jaartje of 5 doen buiten toch?

Silly1972
Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:12

Als hier geen rotte plekken in zitten kan dat zeker wel

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:37

Neem een hamertje mee. Rot hout klinkt anders dan goed hout. En dan vooral natuurlijk de bodem tikken en de plekken rondom dat plekje bij de deur.
De meeste rotte plekken komen voor in de bodem of aan de onderkant van de zijpanelen en klep.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-20 20:49

tjiftjaf schreef:
Neem een hamertje mee. Rot hout klinkt anders dan goed hout. En dan vooral natuurlijk de bodem tikken en de plekken rondom dat plekje bij de deur.
De meeste rotte plekken komen voor in de bodem of aan de onderkant van de zijpanelen en klep.


Beide zijn recent vervangen en hier zijn de papieren van aanwezig, maar dat is een goede tip dus gaan we zeker doen!

ikke
Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:01

bliksemflits schreef:
tjiftjaf schreef:
Neem een hamertje mee. Rot hout klinkt anders dan goed hout. En dan vooral natuurlijk de bodem tikken en de plekken rondom dat plekje bij de deur.
De meeste rotte plekken komen voor in de bodem of aan de onderkant van de zijpanelen en klep.


Beide zijn recent vervangen en hier zijn de papieren van aanwezig, maar dat is een goede tip dus gaan we zeker doen!

Leuk maar HOE is het vervangen?

Doe je het goed, gaat Betonplex jaaaaaren mee. Probleem is dat dat niet de goedkoopste en zeker niet een simpele, snelle methode is.

Daarnaast zou ik me bij het merk alleen al achter m'n oor krabben. Ze kosten nieuw al niet veel dus een restauratie kan eigenlijk al niet uit omdat dat net zo duur is als een nieuwe.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-20 09:00

Ik was dit topic helemaal vergeten :=
Ik ga uiteindelijk morgen een volledig polyester trailer ophalen :) Wel een houten bodem en die is wel nieuw, maar wil ik uiteindelijk wel graag vervangen voor een gietvloer :)


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:12

ikke schreef:
Leuk maar HOE is het vervangen?

Doe je het goed, gaat Betonplex jaaaaaren mee. Probleem is dat dat niet de goedkoopste en zeker niet een simpele, snelle methode is.

Daarnaast zou ik me bij het merk alleen al achter m'n oor krabben. Ze kosten nieuw al niet veel dus een restauratie kan eigenlijk al niet uit omdat dat net zo duur is als een nieuwe.

Onze Atec bij zuidzijde laten repareren.
Nieuwe bodem 24 mm dik uit een geheel. Plus gietvloer.
1 nieuwe zijwand.
Remvoering vernieuwd, stofhoes van kogelkoppeling vernieuwd, en nog wat kleinere dingen.
Plus complete onderhoudsbeurt plus bovag keuring.
Totaal 1900 incl btw.
Daar kan ik geen nieuwe voor kopen.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

cissy
Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:44

bliksemflits schreef:
Ik was dit topic helemaal vergeten :=
Ik ga uiteindelijk morgen een volledig polyester trailer ophalen :) Wel een houten bodem en die is wel nieuw, maar wil ik uiteindelijk wel graag vervangen voor een gietvloer :)

Neem geen rubberen gietvloer! Die droogt op een gegeven moment uit en dan ontstaan er haarscheurtjes waar de urine door kan en dan rot je bodem onder je gietvloer alsnog weg.
Beter een mat nemen die aan alle kanten afgekit kan worden met speciale ammoniakbestendige kit.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-20 16:59

cissy schreef:
bliksemflits schreef:
Ik was dit topic helemaal vergeten :=
Ik ga uiteindelijk morgen een volledig polyester trailer ophalen :) Wel een houten bodem en die is wel nieuw, maar wil ik uiteindelijk wel graag vervangen voor een gietvloer :)

Neem geen rubberen gietvloer! Die droogt op een gegeven moment uit en dan ontstaan er haarscheurtjes waar de urine door kan en dan rot je bodem onder je gietvloer alsnog weg.
Beter een mat nemen die aan alle kanten afgekit kan worden met speciale ammoniakbestendige kit.


Ah thanks! En dan wel gewoon een houten bodem eronder?

pluisje88
Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:29

Ik had een trailer met een verlijmde mat. Heb nu een gietvloer maar echt nooit meer. Wat een rommel. Niet goed schoon te houden dus je trailer ziet er altijd
Vies uit. Hij is ruw dus bij uitspuiten blijft er in de gaatjes een week water staan. Inderdaad droogt de vloer op een gegeven moment op. Ik vind het een waardeloze uitvinding. Verwijderen kan niet, dus ik zit m’n tijd uit en zodra m’n bodem slechter wordt gaat er een nieuwe bodem in met een rubber mat!

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Ibbel
Berichten: 49059
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:37

_Penotti schreef:
Onze Atec bij zuidzijde laten repareren.
Nieuwe bodem 24 mm dik uit een geheel. Plus gietvloer.
1 nieuwe zijwand.
Remvoering vernieuwd, stofhoes van kogelkoppeling vernieuwd, en nog wat kleinere dingen.
Plus complete onderhoudsbeurt plus bovag keuring.
Totaal 1900 incl btw.
Daar kan ik geen nieuwe voor kopen.


Nee, maar als jij als handelaar moet beginnen met een oude trailer inkopen à 1500 euro en je moet er dan 1500 aan verspijkeren, dan moet-ie dus 3000 kosten (en dan speel je alleen maar kiet). En voor 4000 heb je een nieuwe...

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Trailer van Betonplex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-20 17:43

Ik heb vandaag de trailer opgehaald, dus volledig polyester :)
Buitenkant mag wel een opknapbeurt, maar verder in superstaat en extra hoog voor mijn grote paard!

Er zit nu een houten bodem met rubber mat in, maar dit is dus eigenlijk wel de beste optie?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sdacostab en 63 bezoekers