Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:46

Dat is zowat de hele wereld :+
Wat wil je zien / doen? Natuur, dieren & hiken? Steden en s'avonds leuk uitgaan? Op het strand liggen? Temperatuur?

Bali en Vietnam zijn makkelijk te bereizen maar wel overspoeld door toerisme. Australië kan ook prima voor een maand, Zuid Afrika, Peru..


Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:30

casperzazoe schreef:
Dat is zowat de hele wereld :+
Wat wil je zien / doen? Natuur, dieren & hiken? Steden en s'avonds leuk uitgaan? Op het strand liggen? Temperatuur?

Bali en Vietnam zijn makkelijk te bereizen maar wel overspoeld door toerisme. Australië kan ook prima voor een maand, Zuid Afrika, Peru..


Mee eens dat je daarmee ver komt, maar als vrouw alleen zou ik graag op een makkelijke en veilige manier reizen.
Vooral natuur en actieve activiteiten vind ik erg leuk met af en toen een dagje strand. Geen uitgaanstype. Peru en Zuid Afrika ben ik al geweest.

mvdende
Berichten: 5615
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:40

1 maand reizen en €3000 inclusief ticket kom je niet ver in Australië hoor! Alleen een ticket kost al zn €1200 voor een retour. Ik reisde goedkoop, sliep in hostels enz en was gemiddeld €2000 per maand kwijt in Australië.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:32

Ah, Zuid Afrika is makkelijk te reizen dus 'jammer' dat dat afvalt. Azië trekt mij totaal niet dus daar kan ik niet veel over zeggen maar Colombia, Belize en Chili schijnen ook veilig te zijn maar dat heb je misschien al gehad als je ook al in Peru bent geweest? :)

Ik zocht eigenlijk het topic over Oostenrijk maar die krijg ik niet gevonden dus misschien dat iemand hier me kan helpen omdat het toch een beetje buiten de standaard valt. Ik zou graag in Oostenrijk een 2 of 3 daagse alm / hutten tocht willen doen. Iemand die me daar iets over kan aanraden? Zonder enge smalle paden want ik heb mega hoogte vrees. :=

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:29

Ik heb een weekje gelopen rondom Innsbruck een paar jaar terug. Fijne omgeving met mooie routes!!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:31

Peony schreef:
Hoi!
Ik ben mij aan het oriënteren om in juni/juli 2021 een maand te gaan backpacken. Hebben jullie tips voor een land?

Wat ik zoek:
- Makkelijk reisbaar land (ik heb reiservaring maar niet alleen)
- Budget a €3000 inclusief vliegticket. (Als dit überhaupt mogelijk is.)

Verder sta ik voor alles open! Heeft iemand tips?

Indonesië! Java en Lombok vond ik super leuk en redelijk goed reisbaar en als vrouw ook geen probleem. Bali heel makkelijk, maar idd super toeristisch. Vond ik geen bal aan

Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:44

Nee dan is lombok beter ja.
Vond ik iig mooier.

Thailand is sowieso super makkelijk.
Toeristisch ja. Maar ook daar zijn plekken die minder toeristisch zijn. En mooi.

Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:41

Wipher schreef:
Peony schreef:
Hoi!
Ik ben mij aan het oriënteren om in juni/juli 2021 een maand te gaan backpacken. Hebben jullie tips voor een land?

Wat ik zoek:
- Makkelijk reisbaar land (ik heb reiservaring maar niet alleen)
- Budget a €3000 inclusief vliegticket. (Als dit überhaupt mogelijk is.)

Verder sta ik voor alles open! Heeft iemand tips?

Indonesië! Java en Lombok vond ik super leuk en redelijk goed reisbaar en als vrouw ook geen probleem. Bali heel makkelijk, maar idd super toeristisch. Vond ik geen bal aan


Ik ga mij meer verdiepen in Indonesië! Lijkt mij erg mooi! Het lijkt mij wel spannend om helemaal alleen op reis te gaan. :=

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:52

Ik zou ook zeggen Indonesië, Sri Lanka, Thailand of Vietnam! :) Ik vond, net als de anderen, dat Java en Lombok veel authentieker zijn dan Bali. Ik vond Bali erg tegenvallen en het minste onderdeel van m'n wereldreis.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:57

Is ook spannend de eerste keer! Ik ben nu 3x alleen weg geweest en dat zijn ook mijn enige verre reizen en moet telkens ook eventjes omschakelen. Eerste keer alleen 'verdwaald' aankomen in een hostel en eerste x alleen eten vind ik altijd lastig maar vind altijd gemakkelijk m'n draai om gesprekken aan te knopen met mensen (terwijl ik in NL echt niet open en sociaal ben :+ ) en geniet al snel van alle vrijheid dat ik met niemand rekening hoef te houden!

Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:00

casperzazoe schreef:
Is ook spannend de eerste keer! Ik ben nu 3x alleen weg geweest en dat zijn ook mijn enige verre reizen en moet telkens ook eventjes omschakelen. Eerste keer alleen 'verdwaald' aankomen in een hostel en eerste x alleen eten vind ik altijd lastig maar vind altijd gemakkelijk m'n draai om gesprekken aan te knopen met mensen (terwijl ik in NL echt niet open en sociaal ben :+ ) en geniet al snel van alle vrijheid dat ik met niemand rekening hoef te houden!

Klinkt goed! Ik twijfel nog om een oproepje te doen op een reismaatjes Facebook, of gewoon echt alleen te gaan.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:01

Ik zelf zou nooit van te voren als een reismaatje vastleggen (tenzij het een vriendin is of ik diegene al kan natuurlijk). Stel het klikt niet of wat dan ook, is al een deel van je reis verpest (tenzij je dapper genoeg bent om snel te zeggen dat het niks is met die persoon maar ik zou daar enkele dagen mee rond lopen).
Misschien kun je rond vragen of iemand in hetzelfde hostel of stad verblijft om samen een hapje te eten of om een bepaalde activiteit samen te doen. Mocht het dan klikken kun je altijd nog samen verder :D

Ik heb zo volgens mij iemand z'n reis eens verpest :') in Zuid Afrika gingen we dezelfde richting op met een hop on hop off bus die maar bij enkele hostels stopte. Op een gegeven moment waren we wel klaar met elkaar en uitgepraat (geen gedoe hoor of zoiets uitgesproken) en ik deed m'n eigen ding maar hij voelde zich toch nog erg bezwaard om mij te betrekken bij activiteiten of uit te nodigen voor het eten en ik vind het dan weer oliebol om nee te zeggen. :+

Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:23

Hoii, mag ik me hier ook melden? Ik heb nog nooit gebackpackt (schrijf je dat zo?), maar het lijkt me wel heel erg gaaf!.

Nu willen mijn vriend en ik heel kleinschalig beginnen door van de zomer in Limburg het Krijtlandpad van 90 km te lopen. Hij heeft wel kampeerervaring. Ik heb in mn leven 3x in een tent geslapen en een aantal keer caravan. Dus leek het ons een goed idee om te beginnen in ons thuisland, waar je in ieder geval de taal spreekt. En als het dan echt heel erg zou tegenvallen, kun je ook zo weer terug.

Ik lees graag mee met jullie avonturen, en waarschijnlijk steek ik er ook nog eens een hoop van op :D

:wave:

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:05

Oh das zeker ook leuk, in eigen land!

mignonne2403
Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:11

Ik meld me hier ook! Niet meteen plannen voor dit jaar nog, ik zou eigenlijk dit najaar/ deze winter naar Nieuw-Zeeland en eventueel op de terugweg iets van Indonesië oid meepakken, maar door Corona heb ik wat studievertraging opgelopen helaas, waardoor dit nu niet meer gaat lukken. Mijn reis van dit jaar met een groepsreis gaat ook niet door (Noorwegen), waardoor die verplaatst is naar volgend jaar. Volgend jaar dacht ik in de zomer dus alleen op pad te gaan, maar dat wordt dus 2022. Nieuw zeeland gaat nog even op de langere baan (3-5 jaar). Alle tijd dus nog voor ideeën :D Zie al leuke dingen voorbij komen hier!

mvdende
Berichten: 5615
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:15

Dilan93 schreef:
Hoii, mag ik me hier ook melden? Ik heb nog nooit gebackpackt (schrijf je dat zo?), maar het lijkt me wel heel erg gaaf!.

Nu willen mijn vriend en ik heel kleinschalig beginnen door van de zomer in Limburg het Krijtlandpad van 90 km te lopen. Hij heeft wel kampeerervaring. Ik heb in mn leven 3x in een tent geslapen en een aantal keer caravan. Dus leek het ons een goed idee om te beginnen in ons thuisland, waar je in ieder geval de taal spreekt. En als het dan echt heel erg zou tegenvallen, kun je ook zo weer terug.

Ik lees graag mee met jullie avonturen, en waarschijnlijk steek ik er ook nog eens een hoop van op :D



Je hebt backpacken en backpacken.

De meeste in dit topic backpacken door met een rugzak op reis te gaan ipv met een koffer (even heel oneerbiedig gezegd)

Wat jullie willen is ook backpacken maar noem je eigenlijk meer tracking.

En vergis je niet in hoe zwaar tracking is. Het is onwijs leuk, maar omdat je letterlijk alles op je rug mee moet sjouwen, ook onwijs zwaar lichamelijk.

En waar een backpacker die van hostel naar hostel reist, best weg kan komen met een goedkope rugzak en budget materiaal, kan ik voor jullie wel aanraden om echt goed degelijk materiaal aan te schaffen.

Een shirtje kan prima van de Decathlon, maar kies voor de backpack en de schoenen echt voor de Bever of Zwerfkei.

Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:36

Dankje voor de tip :)

We willen idd schoenen, backpack en tent bij bever oid aanschaffen :j
Shirts ed hebben we al wel liggen. Maar de belangrijkste dingen moeten wel de hele toch door kunnen komen

Lijkt me ook zeker zwaar, vandaar dat we ook niet direct ver weg gaan in een heel bergachtig gebied. Limburg heeft zeker hoogtemeters, maar niet zoals bvb Frankrijk/ Oostenrijk.

:wave:

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:52

casperzazoe schreef:
Ah, Zuid Afrika is makkelijk te reizen dus 'jammer' dat dat afvalt. Azië trekt mij totaal niet dus daar kan ik niet veel over zeggen maar Colombia, Belize en Chili schijnen ook veilig te zijn maar dat heb je misschien al gehad als je ook al in Peru bent geweest? :)

Ik zocht eigenlijk het topic over Oostenrijk maar die krijg ik niet gevonden dus misschien dat iemand hier me kan helpen omdat het toch een beetje buiten de standaard valt. Ik zou graag in Oostenrijk een 2 of 3 daagse alm / hutten tocht willen doen. Iemand die me daar iets over kan aanraden? Zonder enge smalle paden want ik heb mega hoogte vrees. :=


De KAT route bij Kitzbuhel ☺️ Zijn wel 5-6 daagse routes normaal maar misschien kan het korter! Zelf nog niet volledig gelopen maar wel stukken ervan. het gebied is prachtig en overnachting is dan al geregeld.
Enige is: je loopt in principe zonder bepakking, dit wordt voor je afgeleverd. Dus ondanks de zwaarte toch wel wat luxe :))

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:14

En goed knlezen in de gewichtverdeling in je backpack. Niks teveel meenemen en je eten afgewogen inpakken. Heb zo in Noorwegen een dikke week rondgelopen zonder een supermarkt nodig te hebben :) Voordeel is wel dat je daar overal het water zo kan drinken, dat kan natuurlijk niet overal

winnie03
Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:38

Wat een leuk topic! Mag ik met jullie meekletsen *\o/* Ik ben zelf een enorm backpack liefhebber en laat me graag inspireren door anderen! Ik backpack nu een aantal jaar, heb de afgelopen jaren veel gebackpackt door Europa met mijn ex en onze honden. Dit jaar voor het eerst alleen met mijn herder =:) We zitten nu in Spanje en wachten af tot de grenzen openen zodat we hopelijk nog wat van Europa kunnen zien dit jaar.

[ img ]

Zijn er nog meer mensen met - sociaal verantwoorde - plannen deze zomer?

fulltime vanlifer. Nomad. Storyteller. Follow me and my dog on our travels through Europe!


Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:07

Wat leuk dat je de honden meeneemt! :D

Net even je Insta opgezocht. Wat een mooie honden zijn het zeg <3

:wave:

midori
Berichten: 665
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:26

Dilan93 schreef:
Hoii, mag ik me hier ook melden? Ik heb nog nooit gebackpackt (schrijf je dat zo?), maar het lijkt me wel heel erg gaaf!.

Nu willen mijn vriend en ik heel kleinschalig beginnen door van de zomer in Limburg het Krijtlandpad van 90 km te lopen. Hij heeft wel kampeerervaring. Ik heb in mn leven 3x in een tent geslapen en een aantal keer caravan. Dus leek het ons een goed idee om te beginnen in ons thuisland, waar je in ieder geval de taal spreekt. En als het dan echt heel erg zou tegenvallen, kun je ook zo weer terug.

Ik lees graag mee met jullie avonturen, en waarschijnlijk steek ik er ook nog eens een hoop van op :D


Zolang je het echt leuk vind is het niet snel te zwaar hoor :) Maar dan moet je wel slim je rugzak inpakken zoals al gezegd is! En de afstand aanpassen aan wat je zelf fijn vind. Rule of thumb voor mij is max 15 kg mee nemen, en als het bergachtig is wandelstokken mee nemen. Ik vond wandelstokken altijd stom en voor oudere mensen :+ Ik heb afgelopen zomer de peaks of the balkans gelopen en zou echt niet zonder willen! Maar goed, dat was ook gemiddeld 1000m de hoogte in per dag. Maar zelfs op de King's trail in noord Zweden, die een stuk vlakker is, vond ik de stokken erg fijn.

Trekking is echt een passie en heb ook in een buitensportzaak gewerkt en ben een beetje een gear-nerd :Y) dus als je nog tips wil hoor ik het graag!

midori
Berichten: 665
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:29

Wipher schreef:
En goed knlezen in de gewichtverdeling in je backpack. Niks teveel meenemen en je eten afgewogen inpakken. Heb zo in Noorwegen een dikke week rondgelopen zonder een supermarkt nodig te hebben :) Voordeel is wel dat je daar overal het water zo kan drinken, dat kan natuurlijk niet overal


Gaaf! Waar?

Je kunt ook water purification tablets (of een water filter) mee nemen, op weinig plekken is het water zo smerig dat die niet genoeg zijn. Wij zijn 9 week Zuid Amerika door gegaan (steden en trekking) zonder ook maar ooit water gekocht te hebben.

Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:21

midori schreef:
Dilan93 schreef:
Hoii, mag ik me hier ook melden? Ik heb nog nooit gebackpackt (schrijf je dat zo?), maar het lijkt me wel heel erg gaaf!.

Nu willen mijn vriend en ik heel kleinschalig beginnen door van de zomer in Limburg het Krijtlandpad van 90 km te lopen. Hij heeft wel kampeerervaring. Ik heb in mn leven 3x in een tent geslapen en een aantal keer caravan. Dus leek het ons een goed idee om te beginnen in ons thuisland, waar je in ieder geval de taal spreekt. En als het dan echt heel erg zou tegenvallen, kun je ook zo weer terug.

Ik lees graag mee met jullie avonturen, en waarschijnlijk steek ik er ook nog eens een hoop van op :D


Zolang je het echt leuk vind is het niet snel te zwaar hoor :) Maar dan moet je wel slim je rugzak inpakken zoals al gezegd is! En de afstand aanpassen aan wat je zelf fijn vind. Rule of thumb voor mij is max 15 kg mee nemen, en als het bergachtig is wandelstokken mee nemen. Ik vond wandelstokken altijd stom en voor oudere mensen :+ Ik heb afgelopen zomer de peaks of the balkans gelopen en zou echt niet zonder willen! Maar goed, dat was ook gemiddeld 1000m de hoogte in per dag. Maar zelfs op de King's trail in noord Zweden, die een stuk vlakker is, vond ik de stokken erg fijn.

Trekking is echt een passie en heb ook in een buitensportzaak gewerkt en ben een beetje een gear-nerd :Y) dus als je nog tips wil hoor ik het graag!

Stokken lijken mij ook wel apart lopen. Maar idd, als je naar de bergen gaat kan dat zeker van pas komen.

Wij zijn vanmiddag naar Bever geweest. Echt geweldige service en veel informatie gekregen. En het advies om op de website even rustig te kijken wat we willen. We hebben een aantal rugzakken en schoenen geprobeerd.

Voor een tent willen we volgend weekend naar Houten.

:wave:


Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:30

midori schreef:
Wipher schreef:
En goed knlezen in de gewichtverdeling in je backpack. Niks teveel meenemen en je eten afgewogen inpakken. Heb zo in Noorwegen een dikke week rondgelopen zonder een supermarkt nodig te hebben :) Voordeel is wel dat je daar overal het water zo kan drinken, dat kan natuurlijk niet overal


Gaaf! Waar?

Je kunt ook water purification tablets (of een water filter) mee nemen, op weinig plekken is het water zo smerig dat die niet genoeg zijn. Wij zijn 9 week Zuid Amerika door gegaan (steden en trekking) zonder ook maar ooit water gekocht te hebben.


Rondom Bergen, Noorwegen :) zelfde ook gedaan rondom Innsbruck en in Ierland (Glendalough). Erg fijne treckingvakanties :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, ComscoreBot, lotte_dl, Maera, s1993, Suliko, Thrive en 68 bezoekers