Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:12

Jaaaaa, wij gaan volgende maand naar Etosha!

We kregen van de week een e-mail met de locals aanbiedingen en die zijn echt om niet te laten liggen.
Voor NAD 600 per kamer kun je als local tot en met augustus boeken. En als onwijs groot pluspunt gok ik dat het helemaal niet druk gaat zijn want we hebben natuurlijk geen toeristen in het land!

We hebben 1 nacht Onkoshi geboekt, ten noorden van Namutoni, want daar zijn we nog nooit geweest. Dan 1 nacht Hallali, waar we zelfs de honeymoon suite hebben voor dezelfde prijs. En dan nog 1 nacht in een chalet aan het waterhole bij Okaukuejo.

Ik heb er onwijs veeeeeeeeeel zin in :D En omdat het park zo onwijs goedkoop was, denk ik erover dit keer een 500mm les te huren bij t lokale verhuurbedrijf :D

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:48

Kom ons lekker even jaloers maken zeg :D

Wat heerlijk zeg! Wij dromen om weer naar Olifantsrus te gaan, toevallig hadden we het begin deze week er nog over.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-20 18:51

Oooooo! Doe de groetjes aan Jasper!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5990
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:24

Wat gaaf Iris! Lijkt me heerlijk om door de NP te rijden zonder drukte of domme toeristen. Extra van genieten <3
Ik ben oprecht wel benieuwd hoe de dieren gaan reageren als bv drukke parken zoals Kruger weer open gaan. Je ziet echt leuke foto's voorbij komen nu.


"When the lockdown takes to long" :+
[ img ]

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:38

Oh Iris wat heerlijk!! Ik ben jaloers haha. Lekker gaan genieten :D

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:46

Sakura789 schreef:
Kom ons lekker even jaloers maken zeg :D

Wat heerlijk zeg! Wij dromen om weer naar Olifantsrus te gaan, toevallig hadden we het begin deze week er nog over.

Wij hebben ook over Olifantsrus getwijfeld, maar das alleen kamperen en we vonden het ten eerste nogal wat gedoe om voor 1 nacht alle kampeerspullen in te pakken en dan weer schoon te maken etc. En ten tweede, het is winterrrrr brrrrrr!

Die foto van het luipaard is geweldig! Laten we hopen dat ze uit onze kampen wegblijven haha

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:33

Ja ik weet het, maar toch die ervaring was zo fantastisch dat ik graag mn super warme slaapzak mee had genomen daarvoor :+

Wil echt heel graag nog een keer terug, vind die westelijke kant zo fijn. Die waterhole van Duikerdrink, daar hebben we zoveel dieren gezien. Na een paar kilometer dachten we echt, waar komen we in hemelsnaam terecht. Helemaal geen dieren en we komen in de buurt en het was fantastisch, geen mens te bekennen.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-20 11:35

Klinkt zalig!

Hoe is de status van jouw reis nu Sakura?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:38

Jaar opgeschoven, alleen de campsites in Kalahari daar was niemand te bereiken, dus even kijken of dat gaat lukken. Anders gaan we de route omleggen, dat komt vast goed!

Erg aan het dubben wat te doen eind dit jaar en hoe alles loopt. In de originele planning stond Algerije, even kijken of dat gaat lukken.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-20 11:44

Ja ik begin voorzichtig te denken dat de Karpaten in september mss toch kan... nog even afwachten. Vind het zo lastig. Als ik nu al aanbetaal op dingen en vluchten boek... toch niet goedkoop allemaal.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:50

Wij vertrekken morgen naar Etosha en ik heb er zooo'n zin in! Heb net een 150-600mm sportlens opgehaald die ik gehuurd heb. Dit wordt een goeie trip!

Heb zelfs wellicht een soort van job eruit gesleept, ben gevraagd of ik af en toe wat wil helpen met een soort van docu die ze filmen de komende 6-8 maanden waarin ze Namibie in Corona tijd vastleggen en dus naar game reserves gaan etc. Hij had het over 2 weken in het noorden van Namibie ergens in de bush filmen.... Duim maar voor me dat dit door gaat.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

maj0
Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:06

Heel veel plezier Iriscope!

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:24

Ooooooh wat fantastish Iriscope, heel veel plezier en show de foto's!

Ik heb het echt gemist om die kant op te gaan!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:26

Dat ga ik zeker doen! Ik ben fanatiek aan het vogelen tegenwoordig, deze lens is daar perfect voor.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-20 12:16

Vogelen betekent hier iets anders :D

Maar wat een leuke kans!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:16

Haha jullie Belgen maken overal iets seksueel van :P

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:50


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:53

Tja Spanje zou ook dit hele jaar dicht gaan..... Zou er niet teveel op gaan plannen nog. Wil de situatie daar absoluut niet onderschatten, maar wacht maar even af hoe het loopt.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:55

Dat klopt, dat is inderdaad wat ook tegen de lodges verteld is. Maar dat is tot nu toe, er kan nog van alles veranderen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:23

Oké, nog niet officieel dicht gezet dus... Fingers crossed.

maj0
Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:32

Wij krijgen te horen dat webeterniet naar zuid Afrika kunnen gaan omdat dit nogal gevaarlijk is. Is dit zo of valt dit nog mee?

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:37

maj0 schreef:
Wij krijgen te horen dat webeterniet naar zuid Afrika kunnen gaan omdat dit nogal gevaarlijk is. Is dit zo of valt dit nog mee?

Dat ligt er heel erg aan wat je perceptie van veilig is en welk deel van Zuid-Afrika je wil bereizen. Ik heb er een half jaar gewoond en in mijn ervaring: het is niet het veiligste land ter wereld. Je moet rekening houden met bepaalde zaken. Voor mij betekende dat dat ik in bv Kaapstad niet 's avonds laat alleen over straat ging en binnen op mijn Uber wachtte. In Grahamstown, waar ik woonde, was terwijl ik er woonde nogal wat onrust over de kidnapping van een aantal jonge studentes. Daarom mocht ik daar na donker niet meer alleen over straat en moest ik bij voorkeur pepperspray bij me dragen.

Het is geen onveilig land, over het algemeen zijn mensen ontzettend vriendelijk. Maar net als bij andere landen waar veel ongelijkheid is en een deel van de mensen in enorme armoede woont, moet je beter opletten en je gezonde verstand wat beter gebruiken.

Tancreda4 schreef:
https://onemileatatime.com/south-africa-tourism/

Deze stuurde iemand mij door. Weet iemand er al meer van toevallig?

Ik heb toevallig net een lang artikel geschreven over COVID-19 in Zuid Afrika en ik zou er rekening mee houden dat de (strengere) maatregelen voorlopig nog wel even aanblijven. Die strenge maatregelen zijn voor een groot deel nodig om het aantal besmettingen laag te houden en te voorkomen dat het virus in townships terecht komt, waar er veel moeilijker grip op te krijgen is.


Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:39

Wat gaaf Iris !! Heel veel plezier ! We zien de foto’s wel verschijnen toch?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-20 16:10

maj0 schreef:
Wij krijgen te horen dat webeterniet naar zuid Afrika kunnen gaan omdat dit nogal gevaarlijk is. Is dit zo of valt dit nog mee?


Overdag je verplaatsen, wegblijven uit lege straten en vragen aan je hostel of lodge waar en wat kan. In het donker niet zelf rijden maar een Uber pakken. En niet flashed met bezittingen. Ik zie er altijd mensen die veel onvoorzichtiger doen dan wij overigens. Ik vind het zelf een heerlijk land en zou me er niet door laten tegenhouden. Wij hebben op 1 nare plek na heerlijk gereisd.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5990
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:35

Heel veel plezier Iris! Geniet een beetje extra voor ons, zielige Nederlanders (en Belgen) :D hopelijk mag je werken voor de docu!

Er ligt nog niks officieel vast maar heb nog niks anders voorbij zien komen dan Feb '21 en zou daar dan ook maar vanuit gaan (al denk ik zelf dat ze wel iets eerder weer open zullen gaan maargoed dat is mijn gevoel :o ). Ze zijn nu geloof ik (bijna) zo ver dat je weer vrij mag rondreizen in de provincie.
Eerlijk gezegt zou ik niet per direct weer die kant op vliegen zodra het mag. Ik denk dat het risico op overvallen worden toch wel groter is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 54 bezoekers