Poow en Jesse rijden met een hoop plezier verder.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:35

Nado schreef:
Jess_Ashlinn schreef:
Je mag wel gaan kijken naar een grote pony , Jesse word/ is wel erg groot voor Poow..


Wat een onzin zeg. Hij past er prima op. Ik vind het zo jammer dat ‘het beeld’ -wat énorm subjectief is - zou moeten bepalen dat je te groot bent voor je pony. Pony kan het makkelijk aan, sterker nog, ze loopt fijner dan veel grote paarden, en hij kan nog lang niet meelopen.



Ja inderdaad, het gaat er toch om dat zowel ruiter als ook de pony er plezier in hebben en het leuk vinden om samen te werken. Dat vind ik belangrijker dan dat het een mooi perfect passend plaatje is. En zo te zien hebben Jesse en zijn pony nog genoeg plezier en zit hij haar zeker nog niet in de weg. Ik denk dat het ook een beetje een vertekend beeld is misschien op de foto's doordat het een wat stevigere pony is qua ras, en dan een wat dikkere korte nek hebben. Ik vind dit vaak ook met tinker, fjorden of haflingers lijken, terwijl deze rassen super sterk zijn en vaak makkelijk iemand kunnen dragen.


moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:21

Poow! *\o/*
Heeft Jesse nou zo’n lang bovenlichaam in verhouding of ligt dat aan mijn schele inschattingsvermogen? :')
Je moet nu wel stoppen met Pokon voeren hoor, anders is hij straks 2.20. :))
Netjes hoor, en nog steeds blij!

Dat hoofdstel, valt dat groot?
En hoe is de kwaliteit?
En weet je of Poow een dikke tong heeft?
Mijn C pony heeft een hekel aan sperriempjes en een onwijs dikke tong zegt de tandarts.
Meneer steekt zijn tong ook sneaky heel ietsje uit als hij lekker loopt.
En het bit kan net aan qua dikte, maar hij vind een dunnere maar niks.
Ik moest hem maar laten kiezen in dikte.
Mijn vrolijke aap steekt liever zijn tong ietsje uit en is blij met een 14 mm onderlegtrens.
Zolang hij maar zijn best doet, de tandarts zegt ook dat hij nergens anders heen kan met die tong ook. :+
Maar ik twijfel dus zo of ik mezelf dat hoofdstel kado doe straks als mijn doel bereikt is.
Ik twijfel zo of hij niet heel boos wordt van de neusriem met zijn dikke tong.
En bij elk topic weer breng je me weer aan het twijfelen. :+

Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:06

Muztang schreef:
Wat een onzin zeg. Hij past er prima op. Ik vind het zo jammer dat ‘het beeld’ -wat énorm subjectief is - zou moeten bepalen dat je te groot bent voor je pony. Pony kan het makkelijk aan, sterker nog, ze loopt fijner dan veel grote paarden, en hij kan nog lang niet meelopen.



Ja inderdaad, het gaat er toch om dat zowel ruiter als ook de pony er plezier in hebben en het leuk vinden om samen te werken. Dat vind ik belangrijker dan dat het een mooi perfect passend plaatje is. En zo te zien hebben Jesse en zijn pony nog genoeg plezier en zit hij haar zeker nog niet in de weg. Ik denk dat het ook een beetje een vertekend beeld is misschien op de foto's doordat het een wat stevigere pony is qua ras, en dan een wat dikkere korte nek hebben. Ik vind dit vaak ook met tinker, fjorden of haflingers lijken, terwijl deze rassen super sterk zijn en vaak makkelijk iemand kunnen dragen.


Tuurlijk is plezier belangrijk, maar ik vind hem zelf te lang voor de pony. Als een volwassen iemand op Bokt op een te klein paard zit, dan moet je iedereen eens horen piepen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Poow een hele leuke pony en het plezier met de kinderen straalt eraf, maar ik vind niet dat plezier boven te lang moet staan :).


Nietsmar
Berichten: 854
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Poow en Jesse rijden met een hoop plezier verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:15

Precies, typisch gevalletje van meten met 2 maten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:25

Amy223 schreef:
Precies, typisch gevalletje van meten met 2 maten...

Ja, ik vind hem ook te groot. Maar gelukkig kan Tim er nog op, en kunnen jullie mennen. Heb je al plannen voor het kijken naar een nieuwe pony? :D

DoretteK
Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:27

Ik citeer even uit het vorige topic van Calice:

Calice schreef:
Op zijn eigen tempo denk ik dat ze deze zomer nog heerlijk kunnen rijden :+: . Daarna zal hij denk ik te groot voor haar worden om te rijden.



Zullen we dan nu terug gaan naar het bewonderen van deze twee lachebekjes? :D

Calice
Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Poow en Jesse rijden met een hoop plezier verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-20 20:17

Bedankt voor alle reacties :) !


Ze hebben nog zeker een hoop plezier in het rijden samen en ik merk zelf dat Poow bij Jesse ook met veel meer pit en power durft te lopen dan bij Tim :+: .

Dat Jesse groeit zijn we ons ook zeker bewust van, daarom heb ik al een paar keer eerder op bokt aangeven dat dit de laatste zomer zal zijn dat ze samen zo kunnen genieten van het rijden. Hij is (helaas :+ ) erg lang voor zijn leeftijd. Gelukkig weegt hij maar 28 kg en zit hij Poow niet in de weg met het rijden.
Hij rijd haar maximaal 2x per week, Tim ook nog ongeveer 1x en ik pak haar aan de dubbele longe of we doen andere leuke dingen met haar :+: (zo zijn we haar ook aan het beleren voor de wagen).


En Tim kan gelukkig nog een tijd met haar door <3.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Instagram @shetlanderpoow

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Poow en Jesse rijden met een hoop plezier verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:38

Goud waard, en wat een plezier allebei. Lekker hoor, zo samen genieten.

Over de IJssel

HenriW
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-02-20

Re: Poow en Jesse rijden met een hoop plezier verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:52

Wat een prachtige foto’s! Het plezier straalt er vanaf.

Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Poow en Jesse rijden met een hoop plezier verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:13

En mennen is dan ook een leuke optie :).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 8 bezoekers