[FOTO] Metropool Istanboel & het bijzondere Cappadocië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

[FOTO] Metropool Istanboel & het bijzondere Cappadocië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 20:29

Een throwback. :) Vorig jaar zijn wij eind oktober naar Turkije afgereisd. Ik vond het een beetje te gek, twee keer per jaar op vakantie. Toch was het een prachtige 'herkansing' na onze iets té uitdagende zomervakantie ([BEU] Ken je die mop van het vliegtuig dat naar Tirana ging?). En nu wij net als vrijwel iedereen door de coronacrisis onze vakantie moeten annuleren, ben ik blij dat we vorig jaar twee trips hebben gemaakt.

We vlogen naar Istanboel, reisden na een dag door naar naar Göreme voor 3 dagen in de regio Cappadocië en hadden aan het eind nog bijna 2 dagen Istanboel. Een heel standaard vakantie waarin we voornamelijk de bekende toeristische attracties hebben bezocht en we met tours gingen i.p.v. op eigen houtje. Ik houd daar nooit zo van, omdat je vast zit aan hun programma en altijd op de drukste momenten, maar na onze zomervakantie wilde ik helemaal nergens meer over na hoeven te denken. :+ Alles was super voor elkaar, dus ik had een volledig zorgeloze en heerlijke vakantie. <3

Skyline Istanboel (Aziatische deel):
Afbeelding

Het uitzicht vanuit ons hotel:
Afbeelding

Aya Sophia:
Afbeelding

Afbeelding

https://imagizer.imageshack.com/img923/4141/DlLTs2.jpg

Suleymaniye moskee:
Afbeelding

Afbeelding

Pigeon valley:
Afbeelding

Love valley:
Afbeelding

Met de kenmerkende fallische rotsformaties :Y) https://imagizer.imageshack.com/v2/800x ... hZVpMn.jpg

Selime kathedraal:
Afbeelding

Göreme met Uchisar op de achtergrond:
Afbeelding

Het uitzicht vanuit ons hotel in Göreme:
Afbeelding

Het had weinig gescheeld of onze ballonvaart ging niet door vanwege het weer, maar we vertrokken toch nog in de mist:
Afbeelding

We snappen wel dat de locatie favoriet is bij bruidsparen:
Afbeelding

Natuurlijk maakten we ook een buitenrit. Oké, natuurlijk voor mij, niet zo natuurlijk voor mijn vriend. Hij kreeg een nogal hongerige merrie onder zijn kont en aangezien ik op de enige merrie werd gezet die niet zo lief was voor soortgenoten, kon ik hem niet goed 'redden'. Hoewel hij erg bang was dat hij er nooit meer af zou komen en ook nooit meer zou kunnen lopen, heeft hij het dapper volgehouden. Ik vrees dat ik hem niet kan besmetten met mijn paardenvirus. :P
Afbeelding

Istanboel panorama vanaf de brug over de Bosporus:
Afbeelding

En als laatste onze vakantiefilm:

Groot formaat --> https://www.youtube.com/watch?v=M1SGae9_YMM

Hebben jullie ook goede herinneringen aan Istanboel en de regio Cappadocië? Of andere aanraders in Turkije? :)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Metropool Istanboel & het bijzondere Cappadocië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:00

Goh, erg mooi daar!
Turkije staat hoog op mijn lijstje voor de natuur en cultuur, mooi hoor.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:07

Prachtige foto's! Ik heb die luchtballonfoto's vaak voorbij zien komen op Pinterest en vroeg me altijd af of dat er in het echt ook zo uitzag. Ja dus. Magisch! Istanbul heeft 8 jaar geleden mijn hart gestolen, wat een fantastische stad. Wij waren er een week langer dan de geplande vier dagen, omdat we het eerste deel van onze vakantie in Bulgarije ernstig ingekort hadden (we vonden het ongeveer net zo leuk als jij, al hadden we objectief gezien iets minder pech :')) en daar hebben we geen moment spijt van gehad. Zo mooi, zulke lieve mensen, zoveel te zien.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:02

Istanbul is <3
Mijn man heeft er jaren gewoond, en ik ging er dus regelmatig heen.
Heb je ook foto’s van de galata tower en ben je erin geweest?

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Re: [FOTO] Metropool Istanboel & het bijzondere Cappadocië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:29

Oeh de mooiste plek op aarde! Ik ben er vorig jaar januari voor het laatst geweest. Het was mijn vriend zijn eerste Turkije ervaring en ronduit fantastisch. Wat leuk om te zien dat deze vakantie wel geslaagd was voor jullie! Alhoewel ik moet zeggen dat jullie het met Albanië niet getroffen hebben. Wij zijn er in 2018 geweest en hadden er een hele mooie reis.
Nog een vraag over die reis bij jullie, hadden jullie ook zoveel moeite om in Albanië een restaurant te vinden? Dat was voor ons echt een uitdaging. Alsof ze daar nooit buiten de deur eten.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 11:21

Kikka schreef:
Prachtige foto's! Ik heb die luchtballonfoto's vaak voorbij zien komen op Pinterest en vroeg me altijd af of dat er in het echt ook zo uitzag. Ja dus. Magisch! Istanbul heeft 8 jaar geleden mijn hart gestolen, wat een fantastische stad. Wij waren er een week langer dan de geplande vier dagen, omdat we het eerste deel van onze vakantie in Bulgarije ernstig ingekort hadden (we vonden het ongeveer net zo leuk als jij, al hadden we objectief gezien iets minder pech :')) en daar hebben we geen moment spijt van gehad. Zo mooi, zulke lieve mensen, zoveel te zien.


Het is net zo magisch als op de foto's op alle social media kanalen. Wij hadden soms wat minder weer, maar bij een prachtige zonsopkomst is het helemaal fantastisch.

MAAR

Op Instagram zie je allemaal de meest fantastische ontbijtplekken. Alles sfeervol in de tapijten en kussens, tafel gedekt met allerlei heerlijkheden en dan op die kussens/banken ligt iemand in haar mooiste jurk gedrapeerd terwijl er honderden luchtballonnen in de lucht zweven. Dat is in scene gezet. Het zijn fotoplekken waar je tegen betaling een kort moment plaats mag nemen voor je Insta-waardige foto/selfie. Het ontbijt wordt doorgaans als buffet geserveerd in een ontbijtruimte en veel later dan de luchtballonnen op gaan. Je mag het 'foto-ontbijt' niet opeten. De piloot liet ons de rijen op de daken van de hotels zien en maakte overal droge grapjes over. Leuke kerel. Een Belg met humor. Die verwacht je niet meteen als piloot als je in Turkije in een luchtballon stapt.

Booooo schreef:
Istanbul is <3
Mijn man heeft er jaren gewoond, en ik ging er dus regelmatig heen.
Heb je ook foto’s van de galata tower en ben je erin geweest?


Helaas niet! Dat lukte niet meer binnen ons schema. We hebben alleen enkele toeristische highlights gezien. Het is zo'n enorme stad. Ik denk dat we nog vele keren terug moeten gaan als we een redelijk groot deel van de stad willen leren kennen. Je man kon je er vast perfect rondleiden!

waikiki_6 schreef:
Oeh de mooiste plek op aarde! Ik ben er vorig jaar januari voor het laatst geweest. Het was mijn vriend zijn eerste Turkije ervaring en ronduit fantastisch. Wat leuk om te zien dat deze vakantie wel geslaagd was voor jullie! Alhoewel ik moet zeggen dat jullie het met Albanië niet getroffen hebben. Wij zijn er in 2018 geweest en hadden er een hele mooie reis.
Nog een vraag over die reis bij jullie, hadden jullie ook zoveel moeite om in Albanië een restaurant te vinden? Dat was voor ons echt een uitdaging. Alsof ze daar nooit buiten de deur eten.


Door alle pech hebben we uiteindelijk alleen een paar uur Tirana mee mogen maken van Albanië. Onze geplande dagen waren vervallen door 2 dagen later te vertrekken en 2 dagen te moeten reserveren voor de busreis naar Ohrid. Anders hadden we 4 dagen en de laatste terugreisdag Albanië gehad. Omdat we er nu maar zó kort waren, voelt het alsof we het volledig hebben overgeslagen... Ik kan daardoor helaas geen ervaring delen wat betreft het vinden van restaurants. -O-