Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 12:25

Zozo (Zomerzon) is een 16 jarige merrie van San remo x Ferro.
Ik heb haar al van toen ze 1 was en ze is een erg gevoelig paard dat veel vertrouwen nodig heeft.
Mn dochter heeft de foto's gemaakt. De paarden staan heerlijk aan huis en omdat de bak door de droogte nu vrij stoffig is rijden we vaak in de wei.
We starten momenteel M2 (+10wp) en pikken af en toe wat wedstrijden mee, maar ik vind het veel fijner om te trainen met haar en te zien wat ik dr uit kan halen of wat ze toelaat. Ook in de omgang kan ze soms nogal overdreven op dingen reageren. Maar elke dag wordt het boekje met de gebruiksaanwijzingen dunner en onze band groter. En ik kan dr dan ook erg van genieten als het dan toch lukt wat ik wilde. Binnenkort wil ik Z gaan starten maar daarvoor wil ik eerst nog wat dingetjes verbeteren.
De dingen die ik zelf opmerk zijn vooral mijn eigen houding en dat ze meer over de rug mag bewegen.

Tips altijd welkom maar hou het leuk. Ik ben inmiddels 46 en rij al van toen ik klein was. Maar leer elke dag nog bij. :j :)

losstappen
[ img ]

loswerken met hier een stukje halsstrekken, goed op mijn houding letten. Rechter zitten en zorgen dat ze goed voorwaarts blijft zodat ze niet te veel op de voorhand gaat
[ img ]

handen gelijk houden en meer rechtop blijven zelf
[ img ]

mooie galopfoto maar paard mag meer gesloten blijven
[ img ]

zelf opletten dat ik goed op mn kont blijf zitten
[ img ]

Mooie spiertjes en adertjes foto
[ img ]

Knappe billen
[ img ] :=

ff alles loslaten bij uitstappen *\%/*
[ img ]

Blij met mn knapperd <3
[ img ]


Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:30

Wat een mooi paard heb je en ik ben weg van dr naam! Erg leuk!

Voor t Z denk ik dat ze nog wel echt wat meer actief in t achterbeen mag worden, maar wellicht werk je daar al aan. Jullie zijn een leuke combi!

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:32

Je hebt m op HAW gezet dus mogen we alleen reageren inclusief tip. :)

Anders had je m op RIJ-ITP kunnen zetten.

Hierbij dus: prachtig paard, hele leuke combinatie en je hebt haar fijn aan het lopen.

Als tip zou ik mee willen geven, let erop dat je niet terugwerkt met je binnenhand maar zo te zien was je je daar zelf al van bewust. :)

Het mag inderdaad wat flitsender, maar gelukkig heeft ze zo te zien wel goed de mogelijkheid om haar bekken te kantelen dus ik heb er alle vertrouwen in dat jullie er gaan komen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 12:42

thx Mars, haar zus (waar ik eerst voor ging kijken) heette winterzon :D
En inderdaad ze moet nog wat actiever van achteruit.

Iris 82
thx voor de tip, moet altijd goed opletten dat ik ze goed voor me uit kan houden. Wordt zeker ook aan gewerkt.
Ik twijfelde al of het goed stond, maar alle tips zijn welkom om mee te nemen natuurlijk


Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:26

Prachtig paard!
Daar mag je best wat trotser op zitten, dus meer rechtop en schouders naar achteren. Ik denk dat je op sommige foto’s wat naar voren zit, omdat je dan naar beneden kijkt. Verder mag ze inderdaad actiever van achteren, maar ik zag dat die tip hier al was gegeven. Veel plezier en succes op je wedstrijden.


Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:40

Wat een knappe merrie! Ik zou haar zelf actiever van achter naar voren naar de hand toe gereden willen zien. Ze mist wat impuls en de constante nageeflijkheid en daarmee een stukje geslotenheid. Voor het Z moet ze ook meer op het achterbeen en meer bergop.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

oji
Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:28

Volgens mij heb je het allerbelangrijkste goed voor elkaar: Plezier! Heerlijk gezicht iemand die overduidelijk blij is op en met haar paard en een paard dat er goed fit en tevreden uitziet. De rest is bijzaak!

Maar om toch een tip ook mee te geven, puntje waar ik zelf ook heel erg mee worstel en aan het werken ben. Probeer meer op je kont te gaan zitten, buikspieren aanspannen, bekken wat kantelen zodat je rechterop komt en je hand meer naar voren plaatsen. Voor je gevoel meer achter je paard gaan zitten en je mee laten nemen ipv dat je voor hem uitgaat. Van daaruit actief naar de hand toe rijden. Dan komt dat meer over de rug lopen vanzelf.

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 13:03

Dank je wel voor jullie tips.
Ik zit inderdaad teveel voorover Sleipnir, altijd leerzaam om dan foto's te zien want ik had niet dat gevoel. Maar schrok toch wel een beetje toen ik mn houding op de foto's zag. Trots ben ik wel op dr maar moet dat nog een beetje meer op mezelf zijn denk ik :D

Het actieve klopt ook Suzanne F. Vroeger was ze net altijd veel te loperig en nu ze rustiger en ouder wordt is het belangrijk om ze voldoende impuls en activiteit te houden.

Thx Oji we hebben inderdaad heel veel plezier samen. Vind ik heel belangrijk. Zowel voor mij als mn paard. thx voor de tip. ik doe dagelijks oefeningen voor mn buikspieren na een ernstige hernia 2 jaar geleden, maar denk dat dit best een tandje hoger mag. gaan we mee aan het werk :)

LadyUrsy
Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:50

Wat mij opviel is al gezegd, rechter gaan zitten.

Maar, ...., meld het toch nog een keer. Dan kan ik er namelijk achteraan zeggen dat jullie een super leuke combinatie zijn. Wat een prachtig paard heb je zeg.

Xritt
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:32

Jullie zijn heel leuk samen!

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 08:06

Dank je wel, en inderdaad rechter zitten en meer op mn kont. Kan niet vaak genoeg herhaalt worden. Daar gaan we zeker op werken :j

SunReggae
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:49

Wat zijn jullie mooi samen! Het plezier straalt ervan af!
Erg fijn paard en het rijden ziet er goed uit, maar kan natuurlijk altijd beter.
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers.


jooosjefien
Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-20
Woonplaats: Sittard

Re: Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:15

Core training helpt mij super om langer een goede houding te blijven volhouden! Is niet leuk maar elke dag 1 minuutje planken doet wonderen ;)

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-20 12:53

:j Dank je jooosjefien voor de tip.
Ik heb de core training die ik na mn hernia had gekregen inderdaad weer opgepakt na het maken van dit topic en mn eigen houding op foto te zien.
K ga daar het planken ook nog bij doen :j

hveen
Berichten: 44
Geregistreerd: 23-07-18

Re: Zozo en ik voor het eerst in the picture op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:03

Wat een mooi paard <3



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalladidoo en 21 bezoekers